Zal het verhaal hier ook nog eens plaatsen.....
Hallo Allemaal
hm...al heel vlug had ik de klachten over de nem gevonden
Wij zijn ruim een jaar geleden overgestapt naar de nem nadat we een bezoekje hadden gehad van een vertegenwoordiger hiervan...
begin mei hebben we dan ook ons eerste jaar afrekening gehad en joepie we konden een leuk bedragje terug krijgen maar moest wel even nog een rekeningnummer door gaan geven , zo gezegd , zo gedaan...
wachten, wachten en nog eens wachten....en nee nog niks , bellen .....ja we zijn ermee bezig...... goed dan wachten we nog even....
ruim 1,5 maand verder weer gebeld, bleek dat ze gewoon de nieuwe maanden er al af hebben getrokken , niet 1 maar gewoon 2 !!!!!!
Wij heel duidelijk gemaakt dat we hier niet mee akkoord zouden gaan en dat zij het zelf maar even recht moesten gaan zetten , tis toch knap a-sociaal dacht ik zo....
Goed , het zou worden geregeld......3 weken later, we krijgen een brief "uit uw eindnota is gebleken dat u minder heeft verbruikt dan door u is betaald aan voorschotbedragen . Het verschil is verwerkt en zal binnenkort op uw rekening worden gestort"
Dus wij hé hé er komt nu eindelijk schot in de zaak.....niet dus... na menig telefoontje krijgen we nog steeds te horen dat het in behandeling is , maar ze kunnen geen tijdsbestek zeggen over wanneer het afgehandelt wordt !!
Dan vraag ik mij af : Wat is de tijdslimiet die energiebedrijven moeten naleven als het gaat om uitbetalen ??
We worden behoorlijk aan het lijntje gehouden en kan er wel om janken, moeten van 50 euro in de week rondkomen 2 volw. en 2 kids dus dan is dit een leuk extraatje voor de vakantie die niet meer door kan gaan omdat zij niet over de brug komen !!
DUS WIE OVERWEEGT OVER TE STAPPEN NAAR DE NEDERLANDSE ENERGIE MAATSCHAPPIJ, ALSJEBLIEFT TRAP ER NIET IN !!
Goedkoop zijn ze echt niet ,we betalen zelfs meer dan bij ons vorige, we zijn ons nu aan het orienteren naar wie we beter kunnen overstappen....
Wie weet het antwoord op mijn vraag of heeft misschien tips ?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wat is het termijn van uitbetalen ?
Re: Wat is het termijn van uitbetalen ?
Als ze de nieuwe maanden er al af hebben getrokken dan heb je dat geld toch alvast in de pocket? of zie ik dat verkeerd.
in principe is dat ook wel zo , maar zoals ik al in mijn verhaal vertelde , leven wij van 50 euro per week en de rekeningen brengen wij weg, dit mede dankzij een 2tal instanties waar ik verder maar niet over uit ga weiden....en dus zou dat voor ons een extraatje zijn zodat we met de kids toch iets van een vakantie zouden hebben....we hadden de maandtermijn al iets opgeschroeft zodat we zeker wisten dat we iets terug zouden krijgen.....
Meer dan die 50 euro per week krijgen we echt niet en we hopen over een maand of 4 van die ellende af te zijn....
Mag het mis hebben, ze mogen in principe toch maar 1 maand verrekenen en evt achterstallige rekeningen ?
we zijn nu in totaal al bijna 3 maanden aan het wachten op het geld waar we recht op hebben en vraag me gewoon af of dat mag zolang ??
Daar zullen toch ook wel richtlijnen voor zijn ?
Meer dan die 50 euro per week krijgen we echt niet en we hopen over een maand of 4 van die ellende af te zijn....
Mag het mis hebben, ze mogen in principe toch maar 1 maand verrekenen en evt achterstallige rekeningen ?
we zijn nu in totaal al bijna 3 maanden aan het wachten op het geld waar we recht op hebben en vraag me gewoon af of dat mag zolang ??
Daar zullen toch ook wel richtlijnen voor zijn ?
Hoi Penaja.
Ik vind het echt schandalig dat jullie nu al zolang op dat geld moeten wachten . Ik zou gewoon blijven bellen en een beetje gaan dreigen dat jullie weggaan enzo. We hebben het zelf gelukkig nog niet mee gemaakt dat we zo lang hebben moeten wachten.
Het is idd erg moeilijk om met 50 euro per week een gezin te onderhouden en dan mag je ook wel eens iets extra's hebben is mijn mening.
Wij zitten voor onze engergielevering bij RWE en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Het is een goede onderneming. Je kunt gewoon kijken op hun site, misschien is het iets voor jullie.
Nou meid, heel veel succes er mee en ik hoop dat je het geld heel snel hebt.
Groetjes van Rilana
Ik vind het echt schandalig dat jullie nu al zolang op dat geld moeten wachten . Ik zou gewoon blijven bellen en een beetje gaan dreigen dat jullie weggaan enzo. We hebben het zelf gelukkig nog niet mee gemaakt dat we zo lang hebben moeten wachten.
Het is idd erg moeilijk om met 50 euro per week een gezin te onderhouden en dan mag je ook wel eens iets extra's hebben is mijn mening.
Wij zitten voor onze engergielevering bij RWE en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Het is een goede onderneming. Je kunt gewoon kijken op hun site, misschien is het iets voor jullie.
Nou meid, heel veel succes er mee en ik hoop dat je het geld heel snel hebt.
Groetjes van Rilana
heb ruim een week geleden een mail gestuurd en goed mijn zegje gedaan, even fijntjes uitgelegd hoe ik erover dacht en dat ik niet langer met me laat sollen..... dat ik eiste dat ze over de brug zouden komen zo niet, dat ik het dan bij de geschillen commissie zou neerleggen en wat denk je ??..................... paar dagen later een brief met een leuk verhaaltje dat er een mis-communicatie was met de afdeling, excuses en ja hoor zoals al beloofd in de brief......stond het nu opeens wel netjes op mijn rekening !!! goh dan kan het wel snel opeens, tis toch erg dat het zo moet ?? maar goed het is afgerond nu gelukkig....