LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat te doen bij vermoeden aftappen stroom

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
pron
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 mei 2009 01:20

Wat te doen bij vermoeden aftappen stroom

Ongelezen bericht door pron »

Hallo

Ik heb al eens eerder mijn probleem uit gelegd over mijn woon situatie.
Maar kort samen gevat ik huur een huis van een boer mijn KWH meter is een tussen meter die gekoppeld is aan zijn KWH meter.

Dat er iets mijn mijn stroom verbruik aan de hand was was al een vermoede. Maar na vandaag wordt het vermoede meer bevestigt.

Ik heb stoppen van mijn schakelkast eens omlaag gedaan en kijken wat mijn KWH met zou zijn tot me grote verbazing stond de meter dus niet stil
hij draaide heel langzaam veder

Mijn vermoede is nu dan ook dat er stroom wordt afgetapt of er moet iets heel goed fout zitten. Ook omdat mijn verbruik niet gelijk is met de energie meter die ik gebruik.

Maar goed zo ver ik weet moet de KWH meter stil staan als alleen schakelaars naar beneden zijn.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken??? wie iemand raad of goede advies ik heb diversen elektro monteurs ge belt maar met zulke vermoeden willen de meeste er niet aan gaan zitten

Zit best wel met me handen in het haar.

Alvast bedankt

stofzuigertje

Re: Wat te doen bij vermoeden aftappen stroom

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je alles na de meter stopte zou deze stil moeten staan of heb je een deurbel die dit veroorzaakt?

Hoeveel gebruik je vannacht als je dit probeer, dus 4 alles uit, de koekkast of diepvries moet dit kunnen hebben en je ziet hoeveel er misbruikt is.

Ook vuil op contacten kan lekstroom geven dus als het niet helemaal schoon is...?

Omdat het een privé meter is word het lastiger want die hebben geen eisen waaraan de normale moeten voldoen.

pron
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 mei 2009 01:20

Re: Wat te doen bij vermoeden aftappen stroom

Ongelezen bericht door pron »

@stofzuigertje

Neen er loopt geen deurbel. Heb er weel eentje maar die loopt op batterijen. Ik heb getest met een energie meter met stof zuigen. Voor dat ik begon met testen had ik eerst de meter stand genoteerd na een uurtje stofzuigen gaf mijn energie meter aan 1.5 kwh en veder was alles uit incl koelkast of wat ook stroom verbruikt me meter zegt 2.1 Kwh weet dat een energie meter niet 100 procent zijn maar das niet het verschil die ik dan heb. Is wat ik zeg als alle schakelaars naar beneden zijn draait me meter door wel eens waar langzaam maar het gaat door.

Ik weet wel dat een tussen meter wel geijkt moet zijn. Maar voor de rest heb je weinig mogelijkheden

Is alleen de dag teller wat nogal raar is. De nacht teller die schijnt te kloppen ik zie daar geen rare dingen in en het verbruik komt voor 99,9 procent over een met de energie meter.

Mijn dag verbruik is 7 a 8 KWH per 15 uur en dat zonder was/droger en tv en computer. enige wat overdag loopt is de koelkast maar die verbruikt 0,1 op 6 uur.

Nacht wordt de was/droger gebruikt en tv en wat lampjes dan is mijn verbruik 7 kwh. Er moet een constant stroom op lopen de meter zelf is in 2004 geplaatst maar dor wie geen idee

Mijn verbruik is het laaste 12 maanden 6.618 kwh dag
en 3.348 kwh dag

Je ziet het verschil

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: Wat te doen bij vermoeden aftappen stroom

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Is het probleem van je woonsituatie al eerder misschien aan de orde geweest in de topic: Verbruik meer dan 12.000 kWh?
Anders is deze topic misschien wel interessant voor jou.

pron
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 mei 2009 01:20

Re: Wat te doen bij vermoeden aftappen stroom

Ongelezen bericht door pron »

@h@rm@n

Heb de topic net opgezocht.

Maar ook daar is er geen verduidelijking van het probleem.

Maar toch bedankt

pron
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 mei 2009 01:20

Re: Wat te doen bij vermoeden aftappen stroom

Ongelezen bericht door pron »

Iemand nog een tip of een idee?

pron
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 mei 2009 01:20

Re: Wat te doen bij vermoeden aftappen stroom

Ongelezen bericht door pron »

Toch nog een kleine update

Ben eens gaan veder checken bij de stoppen maar op 1 ding ben ik toch iets gestuit. En hoop dat iemand mij daar een andwoord op kan geven

Mijn stoppen kast telt 5 rode schakelaars en 1 groene bij die groene hoor je als je hem terug aanzet een klik bij de meter van me verhuurder dat tikje komt zeker niet uit mijn meter. Ik heb getest als ik die groene schakelaar uit zet wat het gevolg was. Maar niks had gewoon overal stroom. Wie kan mij eventueel vertellen wat die groene schakelaar daar zou moeten doen en wat voor functie deze dan ook heeft en is het normaal dat deze schakelaar een tik veroorzaakt bij de meter van me verhuurder

Marta
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 okt 2006 11:18

Re: Wat te doen bij vermoeden aftappen stroom

Ongelezen bericht door Marta »

Hallo Pron,

Een vervelende situatie die je schetst.
Zelf heb ik geen verstand van electra e.d. dus ik kan je helaas niet helpen.
Misschien is het een idee om je vraag te stellen op klusidee.nl.
Dat is een klusforum met een heleboel deskundigen, die je vast verder kunnen helpen. Ben er zelf ook al een aantal keren goed geholpen.
Veel succes!

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Wat te doen bij vermoeden aftappen stroom

Ongelezen bericht door mar42 »

meestal is die groene knop om alle groepen uit te schakelen.
maar of dit bij alle modellen zo is dat weet ik niet.

misschien dat je aan de hand van onderstaande link jou stoppenkost kunt terug vinden:

http://www.epro-tech.nl/shop/Groepenkas ... e-c-4.html

pron
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 mei 2009 01:20

Re: Wat te doen bij vermoeden aftappen stroom

Ongelezen bericht door pron »

@mar42

Tja maar dat gebeurt niet als ik die groene omlaag doet gebeurt er niks en heb ik gewoon overal stroom. Doe ik hem terug omhoog gebeurt er wel wat alleen hoor je een tik bij de meter van me verhuurder. Dus die schakelaar hoort niet bij mijn huis lijkt het.

Heb die site bekeken maar neen. mijn kast of vergelijking staat er niet tussen

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Wat te doen bij vermoeden aftappen stroom

Ongelezen bericht door mar42 »

dan zou de verhuurder zonder stroom komen te zitten zou je zeggen, maar dan had hij zich wel gemeld lijkt mij.

ken je niet iemand die dit voor je na kan kijken, vrienden kennissen of vraag een van hun of zij iemand weten die verstand heeft van elektriche kasten. want als je dit officieel zou doen kost het je een hoop geld denk ik.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Wat te doen bij vermoeden aftappen stroom

Ongelezen bericht door wicher »

Ik zou gewoon even verder zoeken:
als je alle stoppen PLUS die groene schakelaar uitzet, loopt de meter dan nog steeds door? Als de meter dan stopt lijkt er iets mis met de groene schakelaar of wat daar eventueel achter zit.
In dat geval lekker de groene schakelaar uit laten staan, want je zegt zelf dat je verder gewoon overal stroom hebt met dat ding uit.

stofzuigertje

Re: Wat te doen bij vermoeden aftappen stroom

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vertel eens, zit er op elke schakelaar eenzekering (stop) of niet?

Heb je een CV ketel die warm water geeft of een electrische boiler?
Dus het tapwater?

Is het een privé meter van de boer zelf aangelegd of van energie bedrijf?

Als je duidelijk kunt aangeven wat deze 3 zijn en woon je in Nederland of België want daar is het vaak anders geregeld.

pron
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 mei 2009 01:20

Re: Wat te doen bij vermoeden aftappen stroom

Ongelezen bericht door pron »

@stofzuiger

Ja is een prive meter die door de boer heeft laten installeren door iemand door wie of wat geen idee. Daarom noem ik het ook een tussen meter die gekoppeld staat aan de hoofd meter of te wel zijn meter

Ik heb geen boiler die op stroom loopt mijn warm water wordt opgewarmd door een mazout kachel. Hij heeft er twee op elektro.

wat betreft die schakelaars normaal gezien wel maar zeker weet ik dat niet

Belgie

@wicher ja als ik die groene uitzet gaat de meter gewoon door en heb veder op alles gewoon stroom. Alleen als je hem terug aanzet hoor je een tik in zijn meter. Met die groene gebeurt er niks dan alleen die klik na dan in zijn meter voor mij heeft het geen functie dat ik zonder stroom zit of wat dan ook.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Wat te doen bij vermoeden aftappen stroom

Ongelezen bericht door wicher »

Ja maar..........wat ik zei was: zet eens alle stoppen uit PLUS die groene schakelaar!! Loopt de meter dan ook nog door?

pron
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 mei 2009 01:20

Re: Wat te doen bij vermoeden aftappen stroom

Ongelezen bericht door pron »

@wicher


Yip ook dan loopt me meter door dan wel heel langzaam maar hij draait door.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Wat te doen bij vermoeden aftappen stroom

Ongelezen bericht door wicher »

Ok, en dan alleen(!!) de groene schakelaar aan (dus de stoppen nog uit!!!), loopt ie dan sneller?

pron
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 mei 2009 01:20

Re: Wat te doen bij vermoeden aftappen stroom

Ongelezen bericht door pron »

die groene heeft geen enkele functie op mijn stoppen alleen dat er iets geactiveerd wordt in zijn meter

datwistikniet

Re: Wat te doen bij vermoeden aftappen stroom

Ongelezen bericht door datwistikniet »

Verlaat deze woning onmiddellijk brandgevaar ligt om de hoek.

Schakel alle hulpdiensten in en zeg help BRAND.

pron
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 mei 2009 01:20

Re: Wat te doen bij vermoeden aftappen stroom

Ongelezen bericht door pron »

@datwistikniet

Dankje zal ik doen. Alleen hoop ik dat ze niet zo zat zijn als jij. :lol:

Gesloten