| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] water meterstand van evides 10 jaar lang niet opgenomen,!!
Re: water meterstand van evides 10 jaar lang niet opgenomen,!!
Deze is actueel
http://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/
klopt. die gebruik ik normaal gesproken ook altijd. en is ook hoe ik nu zag dat het al sinds 13-06-2014 anders is. thanksalfatrion schreef:Deze is actueel
Correctie:Kan zijn iemand bij mij langs gekomen hebben en kon mij niet tehuis treffen, omdat ik ga 6:00 uur vroeg huis uit en ongeveer 6:00 uur s´avonds terug en ik alleenstande. Maar het feite is 10 jaar lang niet gemeten.
Momenteel de eind afrekening van het water bedrijf aan het wachten, dat is 590 m3 meer verbruik en ze hebben mij beloft betaal regeling te tereffen.
Terverglijking mijn energie nota in de laatste tien jaar 3 keer verlaag wegens minder verbruik en ik heb onlangs bij het eind afrekening geld terug gekregen, maar wel meterstand door gegeven. Dus, water verbruik hoog en energie verbruik laag?
conclusie: uiteindelijke dit is mijn fout en ik ga gewoon betalen en ik heb wel geprobeerd de verantwoordelijke met het bedrijf te delen.
Momenteel de eind afrekening van het water bedrijf aan het wachten, dat is 590 m3 meer verbruik en ze hebben mij beloft betaal regeling te tereffen.
Terverglijking mijn energie nota in de laatste tien jaar 3 keer verlaag wegens minder verbruik en ik heb onlangs bij het eind afrekening geld terug gekregen, maar wel meterstand door gegeven. Dus, water verbruik hoog en energie verbruik laag?
conclusie: uiteindelijke dit is mijn fout en ik ga gewoon betalen en ik heb wel geprobeerd de verantwoordelijke met het bedrijf te delen.
-
Mucha
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
-
witte angora
Vroeger... maar dat was in mijn tijd toen ik nog bij het Gas- en Waterbedrijf werkte... stuurden we ieder jaar de meteropnemers 's avonds op pad om de doodeenvoudige reden dat er dan veel meer mensen thuis zijn.
Met 2 x een rondje hadden we dan 80 tot 90% van de standen al binnen.
Het zou me niks verbazen als meteropnemers tegenwoordig een 9-5 mentaliteit hebben. Dan komen ze inderdaad niet meer na 18.00 uur 's avonds. Stel je eens voor zeg, dat werken leuk wordt (want het ís leuk, 's avonds op pad meters opnemen).
Het zou me niks verbazen als meteropnemers tegenwoordig een 9-5 mentaliteit hebben. Dan komen ze inderdaad niet meer na 18.00 uur 's avonds. Stel je eens voor zeg, dat werken leuk wordt (want het ís leuk, 's avonds op pad meters opnemen).
Welk Gas en Waterbedrijf was dat, die avonds meteropnemers op pad stuurde?witte angora schreef:Vroeger... maar dat was in mijn tijd toen ik nog bij het Gas- en Waterbedrijf werkte... stuurden we ieder jaar de meteropnemers 's avonds op pad om de doodeenvoudige reden dat er dan veel meer mensen thuis zijn.
TS heeft dus geen meteropnemer, geen kaart/brief en geen mailtje in 10 jaar tijd gehad.
TS werkt van 6 tot 6 en is dan niet thuis, maar een meteropnemer heeft dan wel kaarten , voor in de bus, als bewoners niet thuis zijn, om de bewoner te vragen, de meterstand op de kaart te vermelden en op te sturen.
Dat is de normale gang van zaken en geen meteropnemers, die avonds op pad gaan.
Dus hier klopt een heleboel niet.
Laatst gewijzigd door Radar op 30 okt 2016 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvallende teksten verwijderd
Reden: Aanvallende teksten verwijderd
He, he! lijkt mij ik heb mijn zelf in een probleem gebracht door dit onderwerp te plaatsen wist ik niet dat ik werd onder gevraagd en het bedrijf wordt niet blij mee. Zo te zien, beter geweest om mijn mondje dicht te houden en gevraagd nota te betalen.beusen schreef:En wat heeft dit off topic bericht nu met het probleem van TS te doen?witte angora schreef:Vroeger... maar dat was in mijn tijd toen ik nog bij het Gas- en Waterbedrijf werkte... stuurden we ieder jaar de meteropnemers 's avonds op pad om de doodeenvoudige reden dat er dan veel meer mensen thuis zijn.
Welk Gas en Waterbedrijf was dat, die avonds meteropnemers op pad stuurde?
TS heeft dus geen meteropnemer, geen kaart/brief en geen mailtje in 10 jaar tijd gehad.
TS werkt van 6 tot 6 en is dan niet thuis, maar een meteropnemer heeft dan wel kaarten , voor in de bus, als bewoners niet thuis zijn, om de bewoner te vragen, de meterstand op de kaart te vermelden en op te sturen.
Dat is de normale gang van zaken en geen meteropnemers, die avonds op pad gaan.![]()
Dus hier klopt een heleboel niet en TS is hier een sprookjesverhaal aan vertellen.
Laatst gewijzigd door mshifa op 04 nov 2016 00:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
witte angora
590 m3 meer verbruik boven datgene wat al geschat is, is inderdaad erg veel. Dan praat je over 59 m3 wat je gemiddeld per jaar te weinig hebt betaald. Normaal voor een alleenstaande is 40 tot 50 m3 per jaar. Wat de wasmachine betreft: Die gebruikt, afhankelijk van wat je hebt, tussen de 60 en 150 liter per keer. Dat zal dus tussen de 3 en 8 m3 verschil uitmaken, op jaarbasis, afhankelijk van hoe vaak je zou moeten wassen.mshifa schreef:dat is 590 m3 meer verbruik en ze hebben mij beloft betaal regeling te tereffen.
Er kunnen een paar dingen aan de hand zijn: je hebt nog een oude douchekop, bij dagelijks 6/7 minuten douchen kan je jaarverbruik zo 30 m3 omhoog schieten. Althans, bij mij schoot het naar beneden toen ik een zuinigere kop kocht. Een andere mogelijkheid is dat je ooit eens een keer een kraan dagenlang of wekenlang hebt laten lopen, dat je een paar dagen weg was of zo. Dan ben je het ook zo kwijt.
Wel ben ik het met een van de voorgaande schrijvers eens dat er gekeken moet worden naar de waterprijzen van de afgelopen 10 jaar. En dan het gemiddelde van die prijzen nemen, voor die 590 m3. Dat zou je al gauw een dikke 150 tot 200 euro kunnen schelen.
Je zou kunnen beginnen met het afspreken van een betalingsregeling (want je zult hoe dan ook een flink deel moeten betalen) en ondertussen kijken of er wat van de nota af kan. Juist als je je goede wil laat zien, wil men nog wel eens met een andere blik naar je zaak kijken.
Laatst gewijzigd door witte angora op 31 okt 2016 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
witte angora
In jouw geval heeft de meteropnemer een sleutel. Een soort loper waarmee hij in alle kasten in het complex kan. Wel raar dat je er zelf niet bij kan, dat zou eigenlijk wel moeten. Maar dan zou je ook in de kast van alle buren kunnen denk ik, en dat is ook weer niet de bedoeling.
Dus je hebt dan ook die jaren, waar je daar woont, geen meterstanden doorgegeven?breien schreef:Toch even een of topic vraagje over water.
Mijn watermeter van mijn huurwoning zit achter slot en grendel in een kast buiten mijn huis. De sleutel heb ik niet. Ik kan dus niet zelf de watermeter opnemen en heb ook geen flauw benul of iemand dat ooit doet. Gaat de waterleidingmaatschappij mijn waterverbruik dan ook zo maar schatten en kom ik ook oor een onaangename verrassing te staan als ik wil verhuizen?
Ook geen mail, brief gekregen, om dit te doen?
Hoe zit het dan met electro - en gas meter, is die wel binnen het huis?
Dan zou ik wel met het bedrijf contact zoeken, dat je niet voor dezelfde verrassing komt te staan als TS.
Hartelijke dank,witte angora schreef:590 m3 meer verbruik boven datgene wat al geschat is, is inderdaad erg veel. Dan praat je over 59 m3 wat je gemiddeld per jaar te weinig hebt betaald. Normaal voor een alleenstaande is 40 tot 50 m3 per jaar. Wat de wasmachine betreft: Die gebruikt, afhankelijk van wat je hebt, tussen de 60 en 150 liter per keer. Dat zal dus tussen de 3 en 8 m3 verschil uitmaken, op jaarbasis, afhankelijk van hoe vaak je zou moeten wassen.mshifa schreef:dat is 590 m3 meer verbruik en ze hebben mij beloft betaal regeling te tereffen.
Er kunnen een paar dingen aan de hand zijn: je hebt nog een oude douchekop, bij dagelijks 6/7 minuten douchen kan je jaarverbruik zo 30 m3 omhoog schieten. Althans, bij mij schoot het naar beneden toen ik een zuinigere kop kocht. Een andere mogelijkheid is dat je ooit eens een keer een kraan dagenlang of wekenlang hebt laten lopen, dat je een paar dagen weg was of zo. Dan ben je het ook zo kwijt.
Wel ben ik het met een van de voorgaande schrijvers eens dat er gekeken moet worden naar de waterprijzen van de afgelopen 10 jaar. En dan het gemiddelde van die prijzen nemen, voor die 590 m3. Dat zou je al gauw een dikke 150 tot 200 euro kunnen schelen.
Je zou kunnen beginnen met het afspreken van een betalingsregeling (want je zult hoe dan ook een flink deel moeten betalen) en ondertussen kijken of er wat van de nota af kan. Juist als je je goede wil laat zien, wil men nog wel eens met een andere blik naar je zaak kijken.
Nu ik weet het zeker hoe dit komt, er waren een paar van boven genoemde incidenten, waar door mijn verbruik hoog schiet. Dit raadsel is opgelost.
Niemand maar ik alleen verantwoordelijke van dit gedoe. Ik hoop het bedrijf het belofte van betaling regeling niet verandert.
Let dan op in welke vorgorde je de afspraken maakt. Zodra je een betaalafspraak maakt, vervalt je aanspraak op verjaring. En verjaring dien je zelf aanhandig te maken.