LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke leverancier?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
AGGB

Re: Welke leverancier?

Ongelezen bericht door AGGB »

Henri42. Het maakt mij geen moer uit welke leverancier iemand heeft. Op jouw vragen is veelal een antwoord te vinden door te lezen.Veel lezen, dan kun je ook meebabbelen.
Kennelijk vertik je dat en verwacht je dat iemand je hapklare brokken voorschotelt en fastfood.
Inderdaad is er geen 1jaarcontract bij de VLB, dat lijkt mij simpelweg een kwestie van teveel moeite, ieder jaar wijzigen. De VLB is een inkooporganisatie van consumenten, geen liefdadigheidsinstelling, die collecteert aan de deur of subsidie van de overheid ontvangt. Uiteraard zijn ook zij op de commerciele tour. Op de diverse sites scoren zij goed in vergelijk met andere, vrijwel geen klachten, vergelijk dat eens met de andere.
Gelukkig voor jou zijn er keuzes genoeg bij de leveranciers met een 1 jaar contract, lekker elk jaar switchen en alle goden smeken dat daarbij geen fouten gemaakt worden; bovendien steeds je nota's controleren.
Als men tijd over heeft, misschien een aardig tijdverdrijf, maar niks voor mij.Met pensioen zijnde zijn er veel te veel leuke zaken om mij mee bezig te houden.

Altijd wat anders

Ongelezen bericht door Altijd wat anders »

Henri42 schreef:Babbelen doen jullie genoeg, maar op de vraag hoe betrouwbaar is de VLB club!!!! hoor ik niets van, hoeveel Fee steken zij in hun pocket, VLB is geen toeristenclub maar verdienen poen door voortdurend te switchen van energiebedrijven, nu zijn ze aangeland bij de E D , morgen misschien bij de NEM.
Wat regelt de VLB allemaal ? ook de betalingen ? overstapboetes, opname meterstanden?m waarom moeten zij m,n rekeningnummer hebben?, welke link heeft de VLB met de overige vergelijkingssites, welke toevallig ook E D promoten ?.

De comsumenten bond adviseert geen langere contracten dan 1 jaar af te sluiten, jullie gaan in op de dwingende regels van de VLB en sluiten contracten op op basis van 3 jaar of 5 jaar, ik krijg bij de VLB geen opgave voor een jaar resp. flexibel contract :( :mrgreen: :cry:
Kan me alleen maar aansluiten bij AGGB, zoek het zelf ff uit.

En wat de ConsumentenBond betreft.. dat zooitje heb ik er na tig jaren lidmaatschap uitgesmeten met hun ronduit bedrog van hun online lidmaatschap waarmee je alle testen zou kunnen bereiken, maar niet heus. Google maar.

gelukig

Ongelezen bericht door gelukig »

electrabel heeft 50euro vastrecht voor stroom en gas gas en stroom staat vast nem heeft 168 euro vastrecht voor stroom en gas ed is per jaar of 3jaar verschillend en daarbij wat electrabel doet wat ze beloven mischien = het toch een goeie party en ben je niet tevreden? kun je elke maand boeteloos weg :lol: :lol:

AGGB

Henri
jullie gaan in op de dwingende regels van de VLB en sluiten contracten op op basis van 3 jaar of 5 jaar, ik krijg bij de VLB geen opgave voor een jaar resp. flexibel contract
Op de site van de VLB wordt toch wel gesproken over een jaarcontract met variabele tarieven, itt wat ik eerder beweerde, hierbij op het verkeerde been gezet door Henri. ff vergeten dat ik het indertijd gelezen had. Zie: http://www.vastelastenbond.nl/energie/v ... ieven.html
De VLB lijkt deze niet aan te bevelen,gezien hun tip om het 3 of 5 jaar vast te zetten, het zou voor hen om praktische redenen kunnen zijn een jaar niet aan te bevelen, immers een liefdadigheidsinstelling met subsidie zijn zij niet, al dat gewissel slurpt energie van de medewerkers. Als de VLB inderdaad het produkt niet aanbiedt, maar het wel op de site zet, dient de VLB krachtig op de vingers getikt te worden.Dat moet dan eerst correct bewezen worden, als alleen H.beweert dat hij geen jaarcontract krijgt is dat onvoldoende bewijs nmm.
Kortom zijn er meer mensen die dat probleem hebben ondervonden?

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

AGGB&Altijd wat anders:

Waarom zo,n reactie op enkele simpele vragen,de VLB stuurt jullie aan om zo te reageren?.

Nogmaals enkele voor de meesten simpel te beantwoorden vragen:
Een overeenkomst met een looptijd van 3 jaar is geen probleem, ik wil wel de energieprijzen flexibel houden, kan dat ?.
Waarom adviseert de VLB uitsluitend E D ?.
Hoeveel commissie geld int VBL van E D voor elk contract, zie DSB bank.

Jullie spoelen de consumentenbond door de plee, waarom ?.
Jullie willen van je pensioen genieten, doe dat dan en maak je niet zo druk en kwaad, denk aan je gezondheid :mrgreen: :? :D

AGGB

Voor de laatste maal, Henri, lezen beste man en nog eens lezen en nog eens enz, als je het de eerste maal te moeilijk vindt om te begrijpen, doorzetten man! Zet hem op! Ga daarbij ook eens andere topics lezen op dit forum.
Ik spoel niet de consumentenbond door de plee, nooit gezegd. Nu Altijd wat Anders erover begint kan ik je wel zeggen dat ik ruim een jaar een internetabonnement heb en ook niet tevreden ben;bovendien wie verpest er nu zijn tijd aan het testen van afslankpillen! Dat terzijde.
Je vergelijking met de DSB slaat als k.t op Dirk. Is de DSB een inkoopvereniging van particulieren?Als je dat dacht, dan heb je het mis. Dacht je dat de VLB koopsompolissen verkoopt en dure hypotheken? Dan heb je het mis. http://www.vastelastenbond.nl/over-de-v ... nbond.html
Als jij de prijzen flexibel wil houden tijdens 3 jaar probeer dan een leverancier te vinden die dat doet. Eerst had je het over een jaar, dat schijnt te kunnen flexibel via de VLB.
Iedere leverancier heeft zo zijn pakket. Je bent daarin helemaal vrij te kiezen. Daarbij kunnen euro's de doorslag geven-Shine wijst er trouwens op dat de verschillen alles bij elkaar genomen vaak niet groot zijn-of mogelijk gelazer, netter gezegd veel gedoe, zoals foutieve switchen, gerommel met EANnrs en foutieve afrekeningen met al deze zaken heb ik ervaring, waardoor ik zeg: Dat Nooit Meer.
Uiteraard kan alles ook goed gaan, maar bij veel gewissel is de kans op fouten zeer groot, zeker bij de kleinere en bij flexibel moet je voortdurend je nota's in de gaten houden, flexibel houdt vermoed ik niet vaak in dat de prijs lager wordt, deze zal eerder na enkele maanden stijgen, waardoor het lage lokkertje drie dubbel en dwars tenietgedaan wordt.

Henri42

De VLB is en blijft een commercieel bedrijf en vergelijkbaar met alle andere energie prijsvergelijkers , waarbij alle wegen uiteindelijk bij E D uitkomen, is dit niet toevallig resp. komt alles uit een koker.

Wij sturen Radar en Kassa een overzicht van onze bevindingen/ waarnemingen en conclusies; de energiebondgenoten :?

Altijd wat anders

VLB is een inkoopvereniging van particulieren. Verder zitten ze nu bij ED, maar ze switchen wel, zo hebben ze ook met Greenchoice en Elektran(Main) gewerkt. Als ze ergens een beter tarief kunnen krijgen stappen ze dus over.
Verdere info: http://www.vastelastenbond.nl/over-de-v ... nbond.html

AGGB

De VLB is indertijd in zee gegaan met Essent, vervolgens met Elektran, daarna met Greenchoice en sinds zeer kort met ED.
dat schreef ik al op 16okt 20.55u. Kennelijk niet gelezen? Of niet geloofd? Ook de VLB site is al 6 maal hier gemeld.
A w a herhaalt het allemaal nog eens netjes.
Henri, je lijkt te geloven in een conspiracy theorie, oftewel complottheorie. http://nl.wikipedia.org/wiki/Complottheorie
daar is geen kruid tegen gewassen voor andere posters.
Dit is tevens mijn allerlaatste reactie richting H.

Henri42

AGGB annex AWA geloven in sprookjes.

Ik schrijf zelf namens mijn club: Energiegenoten dat VLB in zee is gegaan met E D zoals ook vele andere zg onafhankelijke vergelijkers, mijn vraag was en is : waarom prijzen alle vergelijkers E D aan???, heeft niets nmet een waanidee te maken AGGB annex AWA.

Lezen en begrijpen lijkt erg moeilijk voor de vertegenwoordigers van VLB :idea: :shock: :roll:

Altijd wat anders

Henri42 schreef:Lezen en begrijpen lijkt erg moeilijk voor de vertegenwoordigers van VLB
Ik vertegenwoordiger van VLB? Consulteer eens een psych, het is echt niet gezond hoe jij hier al jaren je manische achterdocht post en de topics verziekt met vage beschuldigingen en verspreiden van roddelpraat.

Verder reageer ik niet meer op jouw geklets.

Henri42

Ik vertegenwoordiger van VLB? Consulteer eens een psych, het is echt niet gezond hoe jij hier al jaren je manische achterdocht post en de topics verziekt met vage beschuldigingen en verspreiden van roddelpraat.

Verder reageer ik niet meer op jouw geklets.[/quote]

AWA&AGGB lees bovenstaande teksten eens na en vraag je af of hierin inhoudelijk reageert of uitsluitend je verbaal te buiten gaat.

Ik vraag simpelweg me af hoe onafhankelijk VLB en cs zijn, daar geven jullie geen antwoorden,m scheldpartijen vallen me ten deel . :mrgreen:
Inmiddels een totaal overzicht van prijsvergelijkers a la VLB ingeleverd bij Kassa en Radar, Radar komt binnenkort met een uitzending over de energievergelijkers en hun belangen :) mooi weekend gewenst :wink: :shock:

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Henri42 schreef:AGGB annex AWA geloven in sprookjes.

Ik schrijf zelf namens mijn club: Energiegenoten dat VLB in zee is gegaan met E D zoals ook vele andere zg onafhankelijke vergelijkers, mijn vraag was en is : waarom prijzen alle vergelijkers E D aan???, heeft niets nmet een waanidee te maken AGGB annex AWA.

Lezen en begrijpen lijkt erg moeilijk voor de vertegenwoordigers van VLB :idea: :shock: :roll:
Geen vertegenwoordiger maar wil toch even wat verduidelijken want op de een of andere manier begrijpt u het principe van de VLB niet Henri42.

VLB is een onafhankelijk organisatie waar je je als consument bij kunt aansluiten. Eenmaal angesloten kun je als 'lid' gebruik maken van hun voorzieningen. Voor deze voorzieningen hebben ze met verschillende bedrijven onderhandeld, waaronder in de energiemarkt. Dit keer konden ze de beste tgv consumenten, deal sluiten met E.D. Vervolgens kun je als VLB lid gebruik maken, op het gebied van energielevering, van de de overeenkomst die VLB met ED is overeengekomen. Niets meer of minder. Volgend jaar kan het goed zijn dat ze een betere deal met bijvoorbeeld Essent, of Elektrabel kunnen sluiten. VLB is niet een vergelijkingssite, dus ik vind dan ook dat u de VLB niet met dergelijke sites op 1 hoop moet en mag gooien. Dan vergelijkt u appels met peren.
Ik zie niet overal E.D. als nummer 1 (op prijs gebied) er uit komen. NLenergie duikt ook menigmaal op.
De VLB is en blijft hiermee wel een onafhankelijke organisatie.
Deze werkwijze is niet vreemd en ook niet af te keuren. Menig bedrijf werkt op deze manier mbt talloze producten. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de ANWB, FNV en zelfs een consumentenbond etc. tav b.v zorgverzekeringen etc. etc.
Als lid kun je van deze aanbiedingen gebruik maken, maar moet niet. Dat geldt ook voor de VLB en hun paketten.

Uw onverzettelijke aggressieve toonzetting begrijp ik daarom ook niet zo goed.
Laat me een wedervraag stellen:
Hoe en wat wilt u dat prijzen gepresenteerd worden en vergeleken kunnen worden? Klaarblijkelijk hebt u hierover een zeer duidelijk beeld.

Henri42

Inmiddels heb ik een uitgebreidr mailing van VLB gehad ,waarin zij hun activiteiten toelichten mbt E D, hierin meldt deVLB zelf nog een drietal problemen met ED:
Colportage
Incasso
0900 lijn

AWA&AGGB reageerden juist naar mij toe aggressief en beledigend, voorstaande is in behandeling bij de WM.

VLB maakt mij een financiele vergelijking tussen de kosten bij Essent en E D.

De werkmethode van VLB is me nun duidelijk, bedankt Shine :) :?

AGGB

Van Shine Henri42 betreffend
Uw onverzettelijke aggressieve toonzetting begrijp ik daarom ook niet zo goed.
Laat me een wedervraag stellen:
Hoe en wat wilt u dat prijzen gepresenteerd worden en vergeleken kunnen worden? Klaarblijkelijk hebt u hierover een zeer duidelijk beeld.
Wat heb je toch een engelengeduld Shine, alles wat jij nogmaals uitlegt staat immers duidelijk op de VLB site, door mij hier al genoemd op 15 okt 14.37u en is door mij wat betreft relevantie toegelicht, daarna wordt deze site met subsites enkele malen herhaald, niet alleen door mij. De sites werden kennelijk niet gelezen door de poster, door diegene met wat jij noemt onverzettelijke aggressieve toonzetting, want moeilijk te begrijpen zijn ze niet. Ze zijn van dezelfde duidelijkheid als jouw post en zoals je weet, ik ben geen woordvoerder van de VLB, dat blijkt trouwens ook uit mijn posts in deze thread.
Jammer dat een opzich zinvolle discussie door achterdocht, vanwege het bij herhaling niet lezen van relevante info zo op een zijspoor belandt.

Henri42

A&A, jullie reacties en beledigingen zijn doorgestuurd aan de verantwoordelijke van deze site.

Niet iedereen heeft jouw IQ, jouw postings wekten bij mij eerder argwaan op dan geloofwaardigheid.

Onderstaand een stukje uit een mail van VLB:
Op dit moment hebben wij alleen aanbiedingen in samenwerking met
> energie:direct. Wij zijn ons bewust van de slechte recensies op internet.
> Echter zijn de meeste recensie veroudert en geven zij geen correct beeld
> weer. Wij zouden 2 of 3 jaar geleden nooit een aanbieding hebben gedaan in
> samenwerking met energie:direct. Maar op het moment dat wij onderzoek gaan
> doen en gaan onderhandelen kijken we naar de huidige situatie en de
> toekomst.
>
> Klachten over de service van energie:direct zult u over het afgelopen jaar
> niet of nauwelijks vinden. Het afgelopen jaar is energie:direct betreft de
> kwaliteit van service enorm vooruit gegaan. Wel zijn er andere klachten
> over energie:direct. Dit heeft betrekking op de volgende zaken:
> - Incassobeleid
> - Directe verkoop, telemarketing en deur en deur verkoop
> - 0900-nummer

Jullie kunnen de discussie weer oppakken en zinvol verder zetten zonder beledigingen en pshycho verwijzingen :mrgreen: :D :?: :?

stevering

Ongelezen bericht door stevering »

Ga in ieder geval niet in zee met de Nederlandse Energie Maatschapij

Mijn jaarafrekening van de Nederlandse energie Maatschapij 30 augustus 2009
1805 m3 gas a 0,40129ct € 724,32 excl btw

vastrecht € 60,36 excl btw
energiebelasting € 283,11
netwerkbeheerkosten € 129,21
totaal excl. btw €1197,44
btw 19 % € 227,51
uiteindelijke rekening Gas 1425 euro

met de stroom afrekening klopte het wel ongeveer even duur als de andere aanbieders.

Hoezo aanbieding 21 cent per m3 hoezo variabele prijs, zelfs de Nuon en Essent zijn nog goedkoper. oplichting van de bovenste plank

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Wel zijn er andere klachten
> over energie:direct. Dit heeft betrekking op de volgende zaken:
> - Incassobeleid
> - Directe verkoop, telemarketing en deur en deur verkoop
> - 0900-nummer
Bovenstaande 'klachten' lees en hoor je over alle leveranciers. Ik geloof ook niet dat je alles meteen als klacht moet beschouwen, laat staan betitelen.
Ieder bedrijf heeft een incassobeleid. Iets wat ook helaas nodig is, want als je het aantal wanbetalers (ongeacht de oorzaak) bekijkt, dan word je daar bepaald niet vrolijk van. Feit is ook dat leveranciers jaarlijks gigantische bedragen moeten afschrijven omdat talloze rekeningen uiteindelijk toch niet worden voldaan. Realiseer je dat wij burgers tesaam deze verlieskostenpost uiteindelijk met ons allen moeten dragen.
Als je iets afneemt of koopt, ongeacht product, wordt van je verwacht dat je de rekening ook betaalt. Dit dunkt me is toch een logische gang van zaken.
Links en rechts kunnen er nog betalingsregelingen getroffen worden, maar daar moet je je dan wel aan houden.
Lijkt me dat wanneer wij als burgers zelf iets verkopen, we ook boter bij de vis willen.

Ieder bedrijf probeert zijn product(en) te verkopen. Hier is niets mis mee. Als je een belmeniet register instelt en bedrijven hiermee wettelijk aan banden legt, is het logisch dat er andere manier gezocht worden annex gebruikt worden. Dus, o.a. door-to-door verkoop.
Zo werkte dat vroeger, zo werkt dat nu en zal het ook in de toekomst werken. Onze flitsend snelle tijd brengt dit soort verkoop/reklame ontwikkelingen ook met zich mee.
Nee, zeker niet altijd even prettig en leuk, maar het is wel een gegeven. Wel kun je bedenkingen hebben over de steeds agressievere methoden die gebruikt worden. Maar hier vind ik een taak weggelegd door de controlerende autoriteit. Zij mogen wat mij betreft meer, beter en strenger controleren en daar waar nodig en met regelmaat veel klachten over komen adequater op inspringen.
Met een scheef oog kijk ik hierin bijvoorbeeld nu ook even naar de DSB gang van zaken. Al jaren was bekend en kwamen er grote luide signalen hoe hun verkooppraktijken waren. Niettemin heeft de autoriteit het zonder ingrijpen op haar beloop gelaten met uiteindelijk het aktuele eindresultaat tav deze bank.

Menig bedrijf heeft een 0800 nummer. Zeer zeker niet alléén de leveranciers.
Ik ben het eens dat 0,70 p/min belachelijk hoog is. Maar het duppie per minuut acht ik redelijk en zelfs fair. Bellen hoeft voor veel zaken namelijk niet meer. Veel zaken kun je gewoon zelf via internet regelen.
Daar komt bij dat ik het eindeloze gezeur om dat duppie per minuut ook meer dan zat ben, al was het maar omdat men ondertussen zich suf sms't en/of belt met kennissen/vrienden/partner(s) om de meest idiote stompzinnige zaken. Welke kosten hier maandelijks mee gemoeid gaan, daar hoor je deze klagersgroep dan weer niet over. Scheefgroei bij de consument/gebruiker zelf vind ik dat.
Als een consument er zelf voor kiest geen vaste telefoon meer te hebben en dien ten gevolge alles mobiel moet bellen, weet hij dat dit duurder is. Dat is de keuze die deze consument zelf heeft gemaakt en dus bewust voor heeft gekozen.
Dan moet je achteraf niet lopen zeuren.

Kortom, ik acht de aangehaalde klachten niet echt gegrond of subjectief om daarop een objectieve beoordeling te maken. Dan kun je je nergens bij aansluiten, want overal is wel wat op dit gebied.

@ Henri, die vergelijking kan uzelf ook maken.
Men neme de prijzen van ED (dus inc. vastrecht levering), men neme de prijzen van soortegelijk contracten van Essent (eveneens incl. vastrecht levering), pak dan uw gemiddeld jaarverbruik....... et voila! :-)
ED is alleen interessant indien u boven het gemiddeld verbruik zit. Bij een verbruik gelijkwaardig aan het mijne (ong. 2000-2200 KwH en ong. 1700-1800 m3) is ED al niet meer interessant omdat het vastrecht levering (8,30 p mnd) het vermeende goedkoper uitzijnde plaatje de das om doet. Sterker nog, ik ben dan duurder uit.
Maar succes met uw vergelijking. Ben benieuwd wat het eindresultaat zal zijn.

nature

Ongelezen bericht door nature »

Hej hej,

Ik heb zelf gekozen voor Essent. Om een aantal redenen:

* Klanten service is lokaal tarief en van 8.00 tot 20.00 bereikbaar en ook nog op zaterdag.

* Ze doen geen agressieve deur aan deur verkoop, wat bijvoorbeeld Greenchoice en Oxxio wel doet.

* Zij zijn voor zover mij bekend het enige energiebedrijf wat nog altijd voor zowel netwerk als levering de kosten factureert, dus geen aparte afrekeningen van bijvoorbeeld continuon of enexis etc.

* Ik heb nog nooit problemen met ze gehad, aanmelding verliep ook soepel.

* En ze zijn erg actief op het front van duurzame energie

In de tijd dat ik voor Essent heb gewerkt heb ik veel oudere mensen, en mensen die minder goed Nederlands spreken, aan de lijn gehad die door een verkoper van bedrijven als Oxxio was verteld dat ze gewoon bij Essent zouden blijven maar iets goedkoper, en dan meteen een switch en een hoop ellende. Dubbele nota's door de overstap, die ze moeilijk kunnen betalen van de AOW... nee mevrouwtje die handtekening hoeft u alleen even te zetten voor de aanvraag van de formulieren... wilt u hier een handtekening zetten dat ik hier geweest ben, dan weet mijn baas dat ik mijn werk goed doe.... etc etc..

Ik heb trouwens voor mijn moeder vaak met Oxxio gebeld (ook telefonische verkoop) en ik kreeg daar 9 van de 10 keer echt een ongeïnteresseerde student aan de telefoon. ik wil niet iedere medewerker over 1 kam scheren maar het zegt wel wat over het bedrijf. Toen ik voor Essent kwam te werken heb ik eerst een pittige cursus moeten volgen, en van de groep van 15 zijn er zelfs nog 5 afgevallen die niet geschikt waren, daarnaast werden wij wekelijks gecontroleerd op klantvriendelijkheid, accuraat en op snelheid (snel een klant helpen, korte wachttijd, niet ellenlang in de wacht zetten etc).

Financieel gezien zijn de verschillen niet heel groot met andere leveranciers. Bij energievergelijken.nl komt Essent als 3de uit de bus en bij alle vergelijkingssites die ik heb kunnen vinden scoren ze altijd hoger als een 8.

AGGB

en bij alle vergelijkingssites die ik heb kunnen vinden scoren ze altijd hoger als een 8.
Welke sites zijn dat dan?In elk geval niet deze: http://www.energieleveranciers.nl/energ ... ac=reviews

Gesloten