Wie heeft ervaring met NextEnergy?
Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?
9 Januari heb ik mij aangemeld voor energie bij NextEnergie. Alles ging soepel en snel. Ik was zo aangemeld. Maar toen kwam de ellende. Ik moet zelf mijn oude contract opzeggen, dat was 1 . En of ik maar even een voorschot wilde betalen van 750 Euro. Men twijfelde of ik de rekening wel kon betalen. Als je 82 jaar bent en nog nooit van je leven schulden hebt gehad dat kan je voorstellen hoe kwaad ik was. Ik ken een aantal mensen die zo over gegaan zijn zonder zelf op te zeggen en ook geen voorschot betaalde. Dit reuk naar leeftijd discriminatie. Ik ben heel benieuwd of er nog andere mensen zijn van oudere leeftijd die dit ook hebben ondervonden. U zult begrijpen dat ik ook gelijk weer heb geannuleerd. Met zo,n bedrijf wil je toch geen zaken doen. Schandalig. De directie van NextEnergie moet zich schamen. Er zijn andere leveranciers die dit beter en netter doen. Dus mensen weg bij NextEnergie
Josvv
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 23 jan 2023 07:22
Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?
ik heb 3 adressen bij nextenergy, op 1 adres verbruik ik 22m3 gas per maand en moet hiervoor 199 euro voorschot voor betalen, dat is ruim 9 euro per m3. Op het andere adres verbruik ik gemiddeld 3 m3 gas per maand, en moet hiervoor 128,85 euro per maand voor betalen, dat is ongeveer 42,95 euro per m3..
Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?
Dit is natuurlijk een totaal nietszeggende vergelijking. Welke punt wil je maken?smeetsnext schreef: ↑23 jan 2023 07:29ik heb 3 adressen bij nextenergy, op 1 adres verbruik ik 22m3 gas per maand en moet hiervoor 199 euro voorschot voor betalen, dat is ruim 9 euro per m3. Op het andere adres verbruik ik gemiddeld 3 m3 gas per maand, en moet hiervoor 128,85 euro per maand voor betalen, dat is ongeveer 42,95 euro per m3..
Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?
En uw derde adres, wat moet u daar betalen ?smeetsnext schreef: ↑23 jan 2023 07:29ik heb 3 adressen bij nextenergy, op 1 adres verbruik ik 22m3 gas per maand en moet hiervoor 199 euro voorschot voor betalen, dat is ruim 9 euro per m3. Op het andere adres verbruik ik gemiddeld 3 m3 gas per maand, en moet hiervoor 128,85 euro per maand voor betalen, dat is ongeveer 42,95 euro per m3..
Geef dan wel de kale m3 prijs, dus zonder de bijkomende kosten.
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?
Niet elk bedrijf zegt oude contracten op. Dat sommige dat doen is een mooie service, maar geen verplicht iets.Knitto schreef: ↑14 jan 2023 16:339 Januari heb ik mij aangemeld voor energie bij NextEnergie. Alles ging soepel en snel. Ik was zo aangemeld. Maar toen kwam de ellende. Ik moet zelf mijn oude contract opzeggen, dat was 1 . En of ik maar even een voorschot wilde betalen van 750 Euro. Men twijfelde of ik de rekening wel kon betalen. Als je 82 jaar bent en nog nooit van je leven schulden hebt gehad dat kan je voorstellen hoe kwaad ik was. Ik ken een aantal mensen die zo over gegaan zijn zonder zelf op te zeggen en ook geen voorschot betaalde. Dit reuk naar leeftijd discriminatie. Ik ben heel benieuwd of er nog andere mensen zijn van oudere leeftijd die dit ook hebben ondervonden. U zult begrijpen dat ik ook gelijk weer heb geannuleerd. Met zo,n bedrijf wil je toch geen zaken doen. Schandalig. De directie van NextEnergie moet zich schamen. Er zijn andere leveranciers die dit beter en netter doen. Dus mensen weg bij NextEnergie
Het voorschot van €750,-, was dat een extra voorschot bovenop het normale voorschot, of was dat een regulier voorschot? Iedereen betaald elke maand een voorschot.
Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?
Ik zou ver weg blijven bij dit bedrijf. Ben zelf na een maand weer overgestapt. Ik las iets teveel klachten van klanten die na eindafrekening (als die al kwam) hun geld nog niet terug hebben (google even op reviews Nextenergy en kijk op hun Facebook pagina). Ook is de 2x190 euro bij velen niet uitbetaald. Ik heb zelf de machtiging van mijn bankrekening ingetrokken en vervolgens krijg ik nu een aanmaning terwijl ik geen klant meer ben. Ze hebben ook ineens de waarborgsom in het leven geroepen na een nogal vage kredietcheck via een "extern bedrijf". Ik las in een reactie hier dat iemand hier ook mee te maken kreeg. Heeft niet met leeftijd te maken zoals de meneer denkt maar er wordt bijv. gescreend op postcode. Of op iets anders vaags. Veel potentiele klanten die hun gegevens daar hebben opgevraagd kwamen erachter dat er helemaal geen negatief advies is uitgegaan. Next Energy is denk ik zelf armlastig en daarom proberen ze via deze weg geld binnen te halen om energie in te kopen.
Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?
Nou Gijs, vertel me eens, wat is er nu verbeterd aan die app? Wat een drama. De ene keer heet het "storing", daarna "update". Heb je dat zelf in elkaar geknutseld? All in prijzen is blijkbaar ook te moeilijk, of het wordt dan duidelijk dat jullie helemaal niet zo goedkoop zijn. En heb je al netjes al die klanten waar jij nog geld van hebt (2x190 euro, teveel betaalde termijnbedragen en niet te vergeten die achterlijke borg) terugbetaald? En die klantenservice, dat is toch een lachertje? Heb je daar pubers voor uit de schoolbanken getrokken ofzo?gijs.wubbe schreef: ↑16 dec 2022 15:02Beste allen,
Hartelijk dank voor alle reacties. Dit helpt ons enorm om onze service steeds te blijven verbeteren. Wij zijn ons erg bewust dat we als startend energiebedrijf te maken hebben gehad met een aantal groeispurten, inmiddels is onze klantenservice enorm opgeschaald waardoor we telefonisch en via de chat zeer goed bereikbaar zijn. Daarnaast hebben we onze applicatie behoorlijk verbeterd.
Desalniettemin blijven we kritisch op de beleving van onze klanten en proberen wij steeds meer een service gerichte energieleverancier te blijven, dat lukt alleen door het gesprek met onze klanten aan te gaan.
Hartelijke groeten,
Gijs Wubbe (oprichter)
Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?
NextEnergy. Op 16 mei 2023 de eindafrekening ontvangen en het teveel aan betaalde voorschotten ( 1026,91 euro ) zou terug op mijn rekening worden gestort. Inmiddels bijna twee maanden, een tiental telefoontjes, meerdere chatconversaties en vele email verder, maar geen cent terug. Inmiddels over naar een andere energie aanbieder, maar ik wil mijn geld terug. In overleg met de geschillencommissie energie een laatste poging gedaan, maar lijkt zinloos. Nu 52,50 euro betalen en dan neemt de geschillencommissie het over. Heeft iemand een beter idee ? ?
Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?
Sinds een maand overgegaan naar Next Energy. Overgang is vlekkeloos verlopen. Zeer goede berichtgeving over verloop van de overgang
App ook zeer helder en simpel in gebruik.
En dus scherpe prijzen en makkelijk inzicht in stroomkosten per uur
App ook zeer helder en simpel in gebruik.
En dus scherpe prijzen en makkelijk inzicht in stroomkosten per uur
Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?
Ik zelf heb momenteel grote problemen met Next Energy. Zij vinden dat wij een bedrag van 5.993 moeten betalen aan alleen maar stroomkosten. Hier waren velen aanmaningen van geweest. Dit terwijl wij geen gas hebben verbruikt. Zelfs was het maandbedrag 164 per maand. Als ik ze vraag om een onderbouwing van deze kosten, komen ze aanzetten met vervalst bewijs. En ook bereken ze in het jaarrekeningen alles exclusief belasting terwijl dit wettelijk gezien inclusief moet zijn! Het verschrikkelijk hoe ze burgers in de problemen kunnen brengen. Voor de gene die nog tevreden zijn wil ik zeggen, wacht maar op de eindrekening in december! Bij deze dus gewaarschuwd voor Next Energy. Het zijn cowboys op de energiemarkt.
Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?
Dit kan natuurlijk niemand beoordelen.
Alleen de stroomkosten want we gebruiken geen gas? Zal wel dan. Je meterstanden, dan kun je het zelf uitrekenen. Je maandbedrag is een voorschot. Als je van mening bent dat je opgelicht wordt, kun je met die vervalste bewijzen naar de geschillencommissie energie. Kost je 55 euro, maar dat krijg je terug als je de zaak wint.
https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... s/energie/
Alleen de stroomkosten want we gebruiken geen gas? Zal wel dan. Je meterstanden, dan kun je het zelf uitrekenen. Je maandbedrag is een voorschot. Als je van mening bent dat je opgelicht wordt, kun je met die vervalste bewijzen naar de geschillencommissie energie. Kost je 55 euro, maar dat krijg je terug als je de zaak wint.
https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... s/energie/
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 08 sep 2024 14:41
Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?
Ik heb ervaring met Next Energy.
Next Energy doet niet wat ze in hun voorwaarden beloven en dat verhoogt mijn energierekening met 25-30%. Het is een structurele rekenfout bij dynamische elektriciteitscontracten, waarvan ik vermoed dat ze die ieder jaar, en bij iedereen met zonnepanelen en/ of thuisaccu en een dynamisch contract opnieuw gaan maken. De fout is voor de meeste mensen nauwelijks traceerbaar en daardoor worden de verkoopverhalen over inkoopkosten één op één door berekenen door iedereen geloofd. Ik heb het wel kunnen traceren. Ik ben hierover nog met ze in discussie.
Toelichting:
Next Energy claimt in hun voorwaarden dat zij de door hun betaalde energiekosten en inkoopvergoeding één op één aan de klant doorberekenen. De energiekosten variëren per uur en de database hiervan is te vinden op de website van ENTSOE. De inkoopvergoeding zijn de onkosten, die EPEX aan Next Energy factureert voor programmaverantwoordelijkheid en administratie. Deze vergoeding bedraagt standaard 2 eurocent per kWh (excl. BTW).
Nu kan ik - helaas voor Next Energy - heel goed overweg met Excel, en ik heb een aantal databases gekopieerd en bewaard. Dit betreft de EPEX-prijzen en mijn eigen afname c.q. teruglevering per uur aan Next Energy. Ik heb de jaarafrekening van 1-3-2023 t/m 29-2-2024 voor alle uren afzonderlijk nagerekend. De in mijn berekening gesommeerde uurvolumes voor afname en teruglevering, alsmede de gewogen gemiddelde EPEX-prijzen klopten precies met de jaarafrekening. Helaas klopte ook mijn vermoedens, namelijk het volgende:
NEXT Energy betaalt aan EPEX twee bedragen per kWh: De energieprijs en de inkoopvergoeding aan EPEX van 2 eurocent per afgenomen kWh.
Dat is akkoord en het staat ook in de voorwaarden, echter:
Bij teruglevering verlaagt deze vergoeding de teruglever prijs, die ik ontvang, bij levering verhoogt deze vergoeding de lever prijs die ik betaal met 2 eurocent per afgenomen kWh.
Ik ben het er niet mee eens dat dit voor teruglevering anders werkt. Immers, ik lever niet terug aan EPEX, maar aan Next Energy. Next Energy koopt alle uren gewoon stroom in via EPEX, maar op zonnige uren minder dan anders.
Ik verlaag de rekening van Next Energy bij EPEX en dat voordeel wordt niet één op één aan mij doorgegeven. Volgens de voorwaarden van Next Energy zou dit wel moeten gebeuren.
Het gaat mij om het principe. Het is een structurele fout, die ze bij iedereen met zonnepanelen en thuisbatterijen maken, jaar in jaar uit. Bij een paar andere andere aanbieders van dynamische contracten ging het wel goed.
Next Energy doet niet wat ze in hun voorwaarden beloven en dat verhoogt mijn energierekening met 25-30%. Het is een structurele rekenfout bij dynamische elektriciteitscontracten, waarvan ik vermoed dat ze die ieder jaar, en bij iedereen met zonnepanelen en/ of thuisaccu en een dynamisch contract opnieuw gaan maken. De fout is voor de meeste mensen nauwelijks traceerbaar en daardoor worden de verkoopverhalen over inkoopkosten één op één door berekenen door iedereen geloofd. Ik heb het wel kunnen traceren. Ik ben hierover nog met ze in discussie.
Toelichting:
Next Energy claimt in hun voorwaarden dat zij de door hun betaalde energiekosten en inkoopvergoeding één op één aan de klant doorberekenen. De energiekosten variëren per uur en de database hiervan is te vinden op de website van ENTSOE. De inkoopvergoeding zijn de onkosten, die EPEX aan Next Energy factureert voor programmaverantwoordelijkheid en administratie. Deze vergoeding bedraagt standaard 2 eurocent per kWh (excl. BTW).
Nu kan ik - helaas voor Next Energy - heel goed overweg met Excel, en ik heb een aantal databases gekopieerd en bewaard. Dit betreft de EPEX-prijzen en mijn eigen afname c.q. teruglevering per uur aan Next Energy. Ik heb de jaarafrekening van 1-3-2023 t/m 29-2-2024 voor alle uren afzonderlijk nagerekend. De in mijn berekening gesommeerde uurvolumes voor afname en teruglevering, alsmede de gewogen gemiddelde EPEX-prijzen klopten precies met de jaarafrekening. Helaas klopte ook mijn vermoedens, namelijk het volgende:
NEXT Energy betaalt aan EPEX twee bedragen per kWh: De energieprijs en de inkoopvergoeding aan EPEX van 2 eurocent per afgenomen kWh.
Dat is akkoord en het staat ook in de voorwaarden, echter:
Bij teruglevering verlaagt deze vergoeding de teruglever prijs, die ik ontvang, bij levering verhoogt deze vergoeding de lever prijs die ik betaal met 2 eurocent per afgenomen kWh.
Ik ben het er niet mee eens dat dit voor teruglevering anders werkt. Immers, ik lever niet terug aan EPEX, maar aan Next Energy. Next Energy koopt alle uren gewoon stroom in via EPEX, maar op zonnige uren minder dan anders.
Ik verlaag de rekening van Next Energy bij EPEX en dat voordeel wordt niet één op één aan mij doorgegeven. Volgens de voorwaarden van Next Energy zou dit wel moeten gebeuren.
Het gaat mij om het principe. Het is een structurele fout, die ze bij iedereen met zonnepanelen en thuisbatterijen maken, jaar in jaar uit. Bij een paar andere andere aanbieders van dynamische contracten ging het wel goed.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 11 nov 2024 18:28
Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?
Ik heb iets meer dan 1 jaar ervaring met NextEnergy. Deze ervaring was positief tot ik twee weken geleden werd gebeld door een medewerker van NextEnergy met de mededeling dat mijn slimme gasmeter niet op afstand kan worden afgelezen en ik daarom voor gas beter naar een goedkopere leverancier kan overstappen.
Een week later kreeg ik de jaarafrekening waarin stond dat ik meer dan 600 euro moest bijbetalen. Want als NextEnergy je slimme gasmeter niet op afstand kan aflezen betaal je de hoofdprijs voor een kuub gas. Zo'n 80 cent per kuub meer dan als je gasmeter wel op afstand kan worden afgelezen.
Dat je de hoofdprijs moet betalen als je slimme meter niet op afstand kan worden afgelezen staat op hun website. Maar of dit ook het geval was toen ik het contract afsloot, betwijfel ik. Je wordt in ieder geval bij het afsluiten van een contract niet door NextEnergy gewaarschuwd dat je beter naar een andere gasleverancier kunt gaan als je gasmeter niet op afstand kan worden afgelezen. Wat bij mij de vraag oproept of dit (het in rekening brengen van een belachelijk hoge prijs per kuub gas) onderdeel is van het verdienmodel van NextEnergy.
Een week later kreeg ik de jaarafrekening waarin stond dat ik meer dan 600 euro moest bijbetalen. Want als NextEnergy je slimme gasmeter niet op afstand kan aflezen betaal je de hoofdprijs voor een kuub gas. Zo'n 80 cent per kuub meer dan als je gasmeter wel op afstand kan worden afgelezen.
Dat je de hoofdprijs moet betalen als je slimme meter niet op afstand kan worden afgelezen staat op hun website. Maar of dit ook het geval was toen ik het contract afsloot, betwijfel ik. Je wordt in ieder geval bij het afsluiten van een contract niet door NextEnergy gewaarschuwd dat je beter naar een andere gasleverancier kunt gaan als je gasmeter niet op afstand kan worden afgelezen. Wat bij mij de vraag oproept of dit (het in rekening brengen van een belachelijk hoge prijs per kuub gas) onderdeel is van het verdienmodel van NextEnergy.
Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?
Apart. Als je netbeheerder wel de stroom (per dag / per kwartier / per maand) kan uitlezen en de meterstanden doorgeven aan NetxEnergy, waarom zou dat niet met de gasmeter kunnen?
Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?
Dat kan heel goed als de communicatiemiddel in de gasmeter niet of niet goed werkt. Mijn gasmeter heeft ook maandenlang niets doorgegeven, en de netbeheerder had bepaald geen haast hem te vervangen. De kWh-meter was al die tijd wel op afstand uitleesbaar.
Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?
Er van uitgaande dat HansHoekman wel een geschikte meter heeft hangen:
Is het HansHoekman aan te rekenen dat uitlezen dan niet werkt? Dat ding is van de netbeheerder.
Sowieso protesteren, Nextenergy had eerder moeten melden dat uitlezen niet werkte.
Is het HansHoekman aan te rekenen dat uitlezen dan niet werkt? Dat ding is van de netbeheerder.
Sowieso protesteren, Nextenergy had eerder moeten melden dat uitlezen niet werkte.
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?
Voor een dynamisch contract is het van belang dat een meter uit te lezen valt. Anders kan een wisselende prijs nooit aan het juiste verbruik gekoppeld worden. U kunt er dus van uit gaan dat dat toen ook in de voorwaarden stond.Hans Hoekman schreef: ↑11 nov 2024 18:54Ik heb iets meer dan 1 jaar ervaring met NextEnergy. Deze ervaring was positief tot ik twee weken geleden werd gebeld door een medewerker van NextEnergy met de mededeling dat mijn slimme gasmeter niet op afstand kan worden afgelezen en ik daarom voor gas beter naar een goedkopere leverancier kan overstappen.
Een week later kreeg ik de jaarafrekening waarin stond dat ik meer dan 600 euro moest bijbetalen. Want als NextEnergy je slimme gasmeter niet op afstand kan aflezen betaal je de hoofdprijs voor een kuub gas. Zo'n 80 cent per kuub meer dan als je gasmeter wel op afstand kan worden afgelezen.
Dat je de hoofdprijs moet betalen als je slimme meter niet op afstand kan worden afgelezen staat op hun website. Maar of dit ook het geval was toen ik het contract afsloot, betwijfel ik. Je wordt in ieder geval bij het afsluiten van een contract niet door NextEnergy gewaarschuwd dat je beter naar een andere gasleverancier kunt gaan als je gasmeter niet op afstand kan worden afgelezen. Wat bij mij de vraag oproept of dit (het in rekening brengen van een belachelijk hoge prijs per kuub gas) onderdeel is van het verdienmodel van NextEnergy.
Wat van belang is wat er aan de hand is met uw meter. Waardoor valt deze niet uit te lezen? Als de uitleesfunctie kapot is, dan zal u zich heel snel moeten wenden tot de netbeheerder. Als u zelf de uitleesfunctie uit hebt laten zetten of nooit toestemming heeft gegeven om het uit te laten lezen, dan is het uw eigen verantwoordelijkheid. Immers is een van de kenmerken van een dynamisch contract ten alle tijden uitlezen.
Elk bedrijf wil winst maken en om te zorgen dat ze niet onder kostprijs gaan leveren zal er een hogere gasprijs berekend worden. Ze weten achteraf pas wat uw verbruik is.
Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?
Is het tarief van de gasmeter ook dynamisch? Ik dacht dat was alleen mogelijk voor stroom vanwege zonnepanelen, teruglevering en dergelijke.
Blijkbaar ja. Had ik niet verwacht.
Blijkbaar ja. Had ik niet verwacht.
Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?
Heb je alle informatie die je toen hebt ontvangen, inmiddels goed gelezen?Dat je de hoofdprijs moet betalen als je slimme meter niet op afstand kan worden afgelezen staat op hun website. Maar of dit ook het geval was toen ik het contract afsloot, betwijfel ik.
En had je 10 of 11 maanden eerder niet kunnen zien dat er helemaal geen gasverbruik geregistreerd werd in de app? Blijkbaar had je geen toestemming gegeven de gasmeter op afstand uit te lezen, dat had je bij eerdere controle dan kunnen wijzigen.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 25 nov 2024 16:54
Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?
Nadat er mij een contract werd aangeboden via een adviesbureau,wat ik van tevoren had aangegeven dat ik eerst wilde doorlezen voordat ik ergens zou tekenen,bleek dat ik gelijk een contract had getekend.
Ik gelijk binnen de opzegtermijn een E-mail gestuurd dat ik alsnog het contract wilde opzeggen maar kreeg hier geen gehoor op.
Paar dagen later werd ik gebeld door iemand van nextenergie over het afgesloten contract wat ik ervan vond en dat ze blij waren dat ik naar hun ben overgestapt dus ik vriendelijk gezegd dat ik van het contract af wil en voordat ik klaar met uitleggen waarom gooit meneer de haak erop.
Ik gelijk maar even teruggebeld en gezegd dat ik het niet echt netjes vind hoe hun klanten werven en hoe ze met klachten omgaan van mensen die een contract wordt aangesmeerd en daar weer vanaf willen,deze mevrouw snapte het en zou een annulering doorgeven en regelen dat het ook door werd gegeven aan m’n vorige energie leverancier.
Ik voor de zekerheid mijn vorige leverancier gebeld om het hele verhaal maar even uit te leggen en gelukkig begrepen ze het waarom ik opgezegd zou hebben en hebben me een nieuw contract gegeven dus dat is gelukkig uiteindelijk goedgekomen en kom niet zonder stroom/gas te zitten.
Krijg ik vandaag een E-mail van nextenergie dat ik een overstap boete moet betalen omdat ik binnen het contract termijn over zou stappen,ik wederom maar weer een keer gebeld en weer het hele verhaal uitgelegd werd toen ruim 15 minuten in de wacht gezet en uiteindelijk zou de boete worden geannuleerd.
Al met al aantal e-mails en telefoontjes verder ben ik er nu als het goed is vanaf.
Ik dacht dat het ook sowieso niet meer mocht om contracten aan te bieden via de telefoon.
Mijn advies is als nextenergie belt gelijk ophangen tenzij je tijd over hebt of van uitdaging houd om er weer vanaf te komen
Ik gelijk binnen de opzegtermijn een E-mail gestuurd dat ik alsnog het contract wilde opzeggen maar kreeg hier geen gehoor op.
Paar dagen later werd ik gebeld door iemand van nextenergie over het afgesloten contract wat ik ervan vond en dat ze blij waren dat ik naar hun ben overgestapt dus ik vriendelijk gezegd dat ik van het contract af wil en voordat ik klaar met uitleggen waarom gooit meneer de haak erop.
Ik gelijk maar even teruggebeld en gezegd dat ik het niet echt netjes vind hoe hun klanten werven en hoe ze met klachten omgaan van mensen die een contract wordt aangesmeerd en daar weer vanaf willen,deze mevrouw snapte het en zou een annulering doorgeven en regelen dat het ook door werd gegeven aan m’n vorige energie leverancier.
Ik voor de zekerheid mijn vorige leverancier gebeld om het hele verhaal maar even uit te leggen en gelukkig begrepen ze het waarom ik opgezegd zou hebben en hebben me een nieuw contract gegeven dus dat is gelukkig uiteindelijk goedgekomen en kom niet zonder stroom/gas te zitten.
Krijg ik vandaag een E-mail van nextenergie dat ik een overstap boete moet betalen omdat ik binnen het contract termijn over zou stappen,ik wederom maar weer een keer gebeld en weer het hele verhaal uitgelegd werd toen ruim 15 minuten in de wacht gezet en uiteindelijk zou de boete worden geannuleerd.
Al met al aantal e-mails en telefoontjes verder ben ik er nu als het goed is vanaf.
Ik dacht dat het ook sowieso niet meer mocht om contracten aan te bieden via de telefoon.
Mijn advies is als nextenergie belt gelijk ophangen tenzij je tijd over hebt of van uitdaging houd om er weer vanaf te komen