LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wie weet het huidige rekeningnummer van Energiedirect

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
poespas

wie weet het huidige rekeningnummer van Energiedirect

Ongelezen bericht door poespas »

Hallo,

Ik wil bij de ING een incasso blokkade doorgeven van Energiedirect, zodat Energiedirect NOOIT geld van mn rekening kan afschrijven.
Aangezien er nog geen geld is afgeschreven weet ik hun rekeningnummer niet. Op de site heb ik wel dit nr gevonden:62.96.39.183. Is dat het nr die ze gebruiken voor de aut incasso.

Wie weet het :?:

Patricia de Vree

Re: wie weet het huidige rekeningnummer van Energiedirect

Ongelezen bericht door Patricia de Vree »

http://www.trosradar.nl/uitzending/laatste-uitzending/
Ik wil ook betaling aan Energie Direct blokkeren. Klopt het nr 62.96.39.183. HELP!!

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Patricia de Vree schreef:http://www.trosradar.nl/uitzending/laatste-uitzending/
Ik wil ook betaling aan Energie Direct blokkeren. Klopt het nr 62.96.39.183. HELP!!

http://www.qooqle.nl/?q=62.96.39.183

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Er is nog nooit geld afgeschreven zeg je. Waarom ben je dan bang dat ze geld gaan afschrijven?

nevermind

GJvdZ schreef:Er is nog nooit geld afgeschreven zeg je. Waarom ben je dan bang dat ze geld gaan afschrijven?
Je reageert op een bericht van 2009 :wink:

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

@Nevermind,

Niet helemaal :
door Patricia de Vree » 05 apr 2013 10:27

nevermind

bprosman schreef:@Nevermind,

Niet helemaal :
door Patricia de Vree » 05 apr 2013 10:27
@Bram
Ook ik kan lezen. :wink:
Hier wordt specifiek naar het bericht uit 2009 gevraagd:

Aangezien er nog geen geld is afgeschreven weet ik hun rekeningnummer niet. Op de site heb ik wel dit nr gevonden:62.96.39.183. Is dat het nr die ze gebruiken voor de aut incasso.
GJvdZ schreef:Er is nog nooit geld afgeschreven zeg je. Waarom ben je dan bang dat ze geld gaan afschrijven?
Laatst gewijzigd door nevermind op 05 apr 2013 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Klopt, je hebt gelijk.

nevermind

bprosman schreef:Klopt, je hebt gelijk.
Maakt niet uit , ben het gewend, dat op mij gelet wordt. :wink:

Patricia de Vree

Ongelezen bericht door Patricia de Vree »

Omdat ik eergisteren, via de mail, een rekening van 325,e kreeg!!!
Mijn huidige leverancier Nuon gaat er achteraan maar je weet maar nooit. Just in case.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Patricia de Vree schreef:
Omdat ik eergisteren, via de mail, een rekening van 325,e kreeg!!!
Mijn huidige leverancier Nuon gaat er achteraan maar je weet maar nooit. Just in case.
En die rekening is (neem ik aan) onterecht. Wat is de reden voor deze betaling die in de mail staat vermeld?

Energiefreak

Ongelezen bericht door Energiefreak »

Ben je misschien net overgestapt van Energie Direct naar Nuon en is dat bedrag de eindafrekening van Energie Direct. Je kunt natuurlijk het bedrag ook laten storneren mocht het toch fout zijn gegaan.

energie:direct
Contacteer:

Ongelezen bericht door energie:direct »

Beste Patricia De Vree,

Ik kom je bericht over een rekening tegen. Kan ik je hier mee helpen?

Stuur dan een e-mail met daarin je gegevens naar [email protected].

Groetjes Renske van energiedirect.nl

chris2

Ongelezen bericht door chris2 »

poespas schreef:Hallo,

Ik wil bij de ING een incasso blokkade doorgeven van Energiedirect, zodat Energiedirect NOOIT geld van mn rekening kan afschrijven.

Wie weet het :?:
wat is er eigenlijk loos met Energie Direct ?Komen overal als goedkoopste en goede leverancier uit de bus. Ben sinds Augustus 2012 abonnee.

Energiefreak

Ongelezen bericht door Energiefreak »

Wat is er niet loos met ze...

Een prijsvechter die stunt, maar het jaar erop het voordeel weer terughaalt bij de klanten. zoals alle prijsvechters. Vind ik niet chique, want ze vertellen dat er niet bij als je een contract afsluit.

Ze doen met veel veilingen mee. Weet je wel hoeveel ouderen zij in problemen hebben gebracht door ze te laten in schrijven op de anbo bond en het jaar erop met onmogelijke kosten op te zadelen.

Dat is er loos met ze.

Maureen1960

Ongelezen bericht door Maureen1960 »

Beste mevrouw Van Gennep,

Energiedirect.nl heeft in de Algemene Voorwaarden opgenomen dat in het geval van een risico op achterstallige betalingen er een borgbetaling aan de klant gevraagd mag worden. We hebben je situatie bekeken en zien een hoog risico in de betalingen van de maandelijkse nota’s. Om dit risico te beperken vragen we je een borg te betalen.

De genoemde borg bedraagt 1.000 euro. Als al je maandelijkse nota’s zijn betaald zullen we dit bedrag na het opstellen van je eerste jaarnota met je verrekenen.

Het bedrag van 1.000 euro ontvangen we graag binnen een termijn van 10 werkdagen op onze bankrekening. Je kunt de betaling overmaken naar rekeningnummer 62.96.39.183 ten name van energiedirect.nl te Best. Vermeld bij de betaling je klantnummer.

Zonder referentienummer zal de betaling automatisch worden teruggestort. We kunnen helaas niet starten met de levering van energie wanneer je de betaling niet binnen 10 werkdagen voldoet.

Wanneer afsluiting van de meteraansluiting dreigt, raden we je aan om een wilsverklaring in te vullen en op te sturen. De wilsverklaring is als bijlage gehecht aan dit bericht, lees de wilsverklaring goed door. Je aanmelding zal, nadat je de borg hebt betaald, met spoed worden verwerkt wanneer we een ingevulde en complete wilsverklaring van je ontvangen.

Regel je energiezaken online
In Mijn energiedirect.nl regel je zelf je energiezaken, wanneer het jou uitkomt. Wijzigingen worden bovendien direct verwerkt.

Met vriendelijke groet,
Energiedirect.nl

Ellen van de Ven

Mijn energiedirect.nl

Je klantnummer: 1435815
•Veelgestelde vragen
•Log in
•Contact

- Ons referentienummer: energie:direct:8662770 -

Dit is de mail die ik kreeg van Energie Direct. Leuke manier om klanten binnen te halen.
Ik was jaren lang klant bij Oxxio en dit hebben ze nooit van mij gevraagd.
Ik heb GEEN achterstand bij Oxxio.
Ik kan het niet betalen omdat ik in de bijstand zit, ik stap juist over omdat ik dan goedkoper uit ben, dus als ik Oxxio kon betalen die duurder zijn dan Energie Direct moet dat dus wel kunnen dacht ik zo naar mijn bescheiden mening.
Wat vinden jullie hier nu van....

Met vriendelijke groet,
M.F van Gennep

R1chardS

Ongelezen bericht door R1chardS »

Ik neem even aan dat het besluit van Energiedirect is genomen op basis van door derden ingewonnen informatie.

Je kunt je afvragen of de persoonsgegevens die door incassobureau's/derden worden verzameld, worden verzameld met als bijkomend doel energieleveranciers of partijen in zijn algemeenheid de mogelijkheid te bieden een inschatting te kunnen maken van het incassorisico. Het lijkt mij dat voor incassobureau's dezelfde privacy regels gelden. Het lijkt mij dat je daartegen in verzet moet kunnen gaan.

Incassobureau's werken in opdracht van een verantwoordelijke. Deze verantwoordelijke moet er op toezien dat privacy regels niet worden overtreden. De gegevens waar incassobureau's over beschikken mogen mijn inziens niet zomaar worden verstrekt aan derden. U moet daar van te voren door het incassobureau over worden geïnformeerd.
Kan me voorstellen dat hier de nodige jurisprudentie over is te vinden.

Vraag is of de gegevens van incassobureau's voor het afsluiten van een overeenkomst voor de leverancier van gas en elektriciteit ter zake dienend zijn. De vraag is of de gegevens van incassobureau's juist en volledig zijn.

Lees ook artikel 35 van de wet bescherming persoonsgegevens.
Op basis van artikel 35 kunt u Energiedirect vragen naar onder andere de herkomst van de door Energiedirect verzamelde persoonsgegevens. Ik zou dan ook het betreffende bureau aanspreken op het feit u niet bent geïnformeerd dat uw gegevens aan derden worden verstrekt en dit melden bij het college bescherming persoonsgegevens.
Op basis van artikel 35 kunt u ook bij de incassobureau's uw gegevens opvragen en indien nodig dit laten corrigeren als de informatie niet juist is.

Persoonsgegevens mogen niet langer worden bewaard dan noodzakelijk voor het doel waarvoor ze worden verzameld. Dit geldt ook voor incassobureau's.

Helaas mogen leveranciers consumenten vragen zekerheid te stellen. Wat mij betreft wordt deze regel beperkt tot afnemers die in het kader van een beroep of bedrijf een overeenkomst afsluiten.
Leveranciers kunnen altijd nog de gerechtelijke procedure volgen om betaling af te dwingen.

R1chardS

Ongelezen bericht door R1chardS »

Onderstaande tekst komt letterlijk uit één van de uitspraken van de geschillencommissie. Zie http://www.degeschillencommissie.nl/
Zoek op "waarborgsom".

Van de bevoegdheid tot het vragen van een borgstelling of waarborgsom dient het bedrijf slechts dan gebruik te maken wanneer de noodzaak daartoe vaststaat. Het gaat hier immers om een uitzondering op de normale manier van afrekenen door middel van verbruiks- en voorschotnota’s, waarvan in beginsel iedere consument gebruik moet kunnen maken. In het onderhavige geval heeft het bedrijf de noodzaak tot het vragen van een waarborgsom van de consument geenszins aannemelijk gemaakt.

Gesloten