LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wij voelen ons misleid door informatie op Eneco-website

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
sandrootje
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2017 14:27

Wij voelen ons misleid door informatie op Eneco-website

Ongelezen bericht door sandrootje »

overstappen naar Eneco misleidende website

Vandaag 29/10 heb ik als Nuon klant een overstap willen maken naar Eneco energie. Dit naar aanleiding van hun reclame mbt Toon thermostaat. Op de website van Eneco staat een berekeningsprogramma waar je kunt aangeven hoeveel Kwh je op jaarbasis verbruikt zodat je weet wat je maand/jaartarief wordt.

Na de berekening geeft de website van Eneco aan dat je als je een 4-jarig groene stroom contract afsluit je er een gratis Toon thermostaat met gratis aansluiting aan huis door een monteur krijgt.
Echter toen ik Eneco via de chat benaderde en vroeg ofdat ze mij telefonisch wilden informeren en mogelijkerwijs mijn huidige contract afsluiten zodat ik kan overstappen naar Eneco kreeg ik te horen dat ik geen recht heb op een Toon thermostaat met gratis plaatsing omdat we alleen electriciteit afnemen en geen gas.

Op de website na het invullen van onze gegevens en aangegeven dat we geen gastoevoer hebben gaf de website toch aan dat we een gratis Toon konden krijgen.

Wij vinden dit dan ook ongehoord en voelen ons hierdoor misleid door Eneco.

Brahms
Berichten: 3141
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Wij voelen ons misleid door informatie op Eneco-website

Ongelezen bericht door Brahms »

sandrootje schreef:overstappen naar Eneco misleidende website

Vandaag 29/10 heb ik als Nuon klant een overstap willen maken naar Eneco energie. Dit naar aanleiding van hun reclame mbt Toon thermostaat. Op de website van Eneco staat een berekeningsprogramma waar je kunt aangeven hoeveel Kwh je op jaarbasis verbruikt zodat je weet wat je maand/jaartarief wordt.

Na de berekening geeft de website van Eneco aan dat je als je een 4-jarig groene stroom contract afsluit je er een gratis Toon thermostaat met gratis aansluiting aan huis door een monteur krijgt.
Echter toen ik Eneco via de chat benaderde en vroeg ofdat ze mij telefonisch wilden informeren en mogelijkerwijs mijn huidige contract afsluiten zodat ik kan overstappen naar Eneco kreeg ik te horen dat ik geen recht heb op een Toon thermostaat met gratis plaatsing omdat we alleen electriciteit afnemen en geen gas.

Op de website na het invullen van onze gegevens en aangegeven dat we geen gastoevoer hebben gaf de website toch aan dat we een gratis Toon konden krijgen.

Wij vinden dit dan ook ongehoord en voelen ons hierdoor misleid door Eneco.
De misleiding begint alhier al met het feit dat het nog lang geen 29 oktober is......

alfatrion
Berichten: 22747
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wij voelen ons misleid door informatie op Eneco-website

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dit is inderdaad misleiding en niet zomaar misleiding, het is misleidende reclame!

Brahms
Berichten: 3141
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Wij voelen ons misleid door informatie op Eneco-website

Ongelezen bericht door Brahms »

Uit de voorwaarden voor levering van de Toon:

Zowel bestaande als nieuwe klanten ontvangen Toon bij Eneco EcoStroom® en AardGas met een looptijd van 4 jaar. Wil je een contract met een kortere looptijd? Dat kan ook. Bij een contract van 3 jaar krijg je € 176 korting op Toon en installatie. Kies je voor een contract van 1 jaar, dan krijg je € 76 korting op Toon en installatie.

Duidelijk lijkt mij, stroom en aardgas

alfatrion
Berichten: 22747
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wij voelen ons misleid door informatie op Eneco-website

Ongelezen bericht door alfatrion »

Misleiding is het verstrekken van onjuiste, onduidelijke of dubbelzinnige informatie waardoor een besluit genomen kan worden over een transactie, die ander niet genomen zou kunnen zijn. TS geeft aan dat op één plek is aangegeven dat de website aangeeft dat je Toon gratis krijgt bij het afnemen van groene stoom voor een periode van vier jaar. Een doorsnee consument zal hieruit opmaken dat hij geen elektriciteit hoeft af te nemen. Wanneer dit niet klopt, dan ben je dus misleid. Je hoeft er niet op bedacht te zijn dat elders staat dat dit niet klopt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9152
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Wij voelen ons misleid door informatie op Eneco-website

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ja, en nu? Er is gelukkig geen contract getekend dus is er geen schade. Ik heb hier ergere kwesties voorbij zien komen.

Julie4444
Berichten: 5011
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Wij voelen ons misleid door informatie op Eneco-website

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Lijkt erop dat de topicstarter niet juist heeft gelezen. Dat is dus geen misleiding.

renewouters
Berichten: 3488
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Wij voelen ons misleid door informatie op Eneco-website

Ongelezen bericht door renewouters »

alfatrion schreef:Dit is inderdaad misleiding en niet zomaar misleiding, het is misleidende reclame!
Ja hoor, je hebt gelijk. Dien een klacht in bij de RCC. Maar maak vraagstellers niet meer blij met dode mussen.

alfatrion
Berichten: 22747
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wij voelen ons misleid door informatie op Eneco-website

Ongelezen bericht door alfatrion »

Julie kijken op een andere plek dat wat TS aangeeft. Dat op de ene pagina de juiste informatie wordt gegeven sluit niet uit dat elders onjuiste informatie wordt gegeven.
sandrootje schreef:Na de berekening geeft de website van Eneco aan dat je als je een 4-jarig groene stroom contract afsluit je er een gratis Toon thermostaat met gratis aansluiting aan huis door een monteur krijgt.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Wij voelen ons misleid door informatie op Eneco-website

Ongelezen bericht door mp2017 »

Ik heb net een betrekking op de website gemaakt, alleen stroom zoals TS.
Daar staat helemaal niets van gratis Toon .

Alleen met gas erbij kan je kiezen tussen 1 t/m 4 jaar en dan krijg je een gratis Toon.

alfatrion
Berichten: 22747
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wij voelen ons misleid door informatie op Eneco-website

Ongelezen bericht door alfatrion »

@snuffel TS geeft aan dat op de website stond dat ze toon gratis kon krijgen bij vier jaar groene stroom en dat die informatie niet klopt. De rest is speculatie.

taxikemperman
Berichten: 682
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Wij voelen ons misleid door informatie op Eneco-website

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Heb net een offerteaanvraag gestart via https://www.eneco.nl/toon-thermostaat/b ... et-aanbod/
Vraag 1: verbruik elektra enkele meter of dubbele meter
Dubbele meter 750 + 740
Vraag 2: verbruik gas of geen gas
Geen gas aangeklikt
Vervolgens 4 jaar gekozen
Bevestiging:
EcoStroom 4 jaar
16,71 /mnd
200,52 per jaar
Standaard krijg je EcoStroom® bij Eneco. Dat is 100% groene stroom uit voornamelijk wind en een klein beetje zon.

Voeg toe
Toon thermostaat
275,- (doorgestreept!!)
0,- eenmalig
In één keer weet je met deze slimme thermostaat alles over je energieverbruik. Nu gratis installatie

Dus je hebt rechtop gratis Toon met gratis installatie
Anders hadden ze dit stop moeyen zetten na het kiezen van geen gas

v.d.Heyden
Berichten: 728
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Wij voelen ons misleid door informatie op Eneco-website

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

alfatrion schreef:Misleiding is het verstrekken van onjuiste, onduidelijke of dubbelzinnige informatie waardoor een besluit genomen kan worden over een transactie, die ander niet genomen zou kunnen zijn. TS geeft aan dat op één plek is aangegeven dat de website aangeeft dat je Toon gratis krijgt bij het afnemen van groene stoom voor een periode van vier jaar. Een doorsnee consument zal hieruit opmaken dat hij geen elektriciteit hoeft af te nemen. Wanneer dit niet klopt, dan ben je dus misleid. Je hoeft er niet op bedacht te zijn dat elders staat dat dit niet klopt.
Ehh, is dit ook niet een beetje misleidend??

taxikemperman
Berichten: 682
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Wij voelen ons misleid door informatie op Eneco-website

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Toen ik het probeerde kreeg ik geen popup en geen waarschuwing

taxikemperman
Berichten: 682
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Wij voelen ons misleid door informatie op Eneco-website

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Heb ik niet

henk51
Berichten: 1683
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Wij voelen ons misleid door informatie op Eneco-website

Ongelezen bericht door henk51 »

Let op

Je kunt Toon niet bestellen met alleen een stroomproduct. Aardgas is aan je mandje toegevoegd.

Ik kreeg hem wel,dus niets misleidens aan als TS denk ik goed gekeken had was het hem ook opgevallen dat er wel gas bijstond,terwijl ik alleen electra aanvroeg

EcoStroom 4 jaar

€ 31,79
Toon thermostaat

Nu gratis installatie
€ 275,00
Eenmalig na korting
€ 0,00
AardGas 4 jaar

€ 92,84
Abonnement op Toon

€ 4,50
Administratiekosten
€ 0,50
Totaal ( Incl. BTW)
€ 129,63

Wellicht door alle geinstalleerde popupkillers komen ook de relevante waarschuwingen niet naar voren.

groeten Henk

alfatrion
Berichten: 22747
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wij voelen ons misleid door informatie op Eneco-website

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik wilde schijven dat ik het niet kreeg op mijn telefoon. Pas de vierde keer, pas nadat het hier was aangegeven zag ik dat aardgas was toegevoegd. Ik vind dat heel sneeky. In de supermarkt voegen de vakkenvullers toch ook niet stiekem producten aan je karretje toe? Dat vind ik op zichzelf al misleidend.

Feit blijft dat je vraagt om alleen groene stroom voor vier jaar en dan te zien krijgt Dat je gratis toon kunt toevoegen, zonder dat hierbij staat dat er dan gas wordt toegevoegd. Eneco handheld hier op een wijze die niet transparant is en dat acht ik misleidend om meer redenen dan één.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Wij voelen ons misleid door informatie op Eneco-website

Ongelezen bericht door mp2017 »

alfatrion schreef:Ik wilde schijven dat ik het niet kreeg op mijn telefoon. Pas de vierde keer, pas nadat het hier was aangegeven zag ik dat aardgas was toegevoegd. Ik vind dat heel sneeky. In de supermarkt voegen de vakkenvullers toch ook niet stiekem producten aan je karretje toe? Dat vind ik op zichzelf al misleidend.

Feit blijft dat je vraagt om alleen groene stroom voor vier jaar en dan te zien krijgt Dat je gratis toon kunt toevoegen, zonder dat hierbij staat dat er dan gas wordt toegevoegd. Eneco handheld hier op een wijze die niet transparant is en dat acht ik misleidend om meer redenen dan één.

Ik weet niet op welke website jij en TS was, maar zoals ik al eerder schreef, dat met de optie zonder gas GEEN gratis Toon verstrekt wordt.
De optie met gas is dan wel een gratis Toon beschikbaar.

Brahms
Berichten: 3141
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Wij voelen ons misleid door informatie op Eneco-website

Ongelezen bericht door Brahms »

We zijn eruit. Dus geen gratis Toon.
Maar dat schreef ik al aan het begin van het topic met het citaat uit de voorwaarden.

Verder, maar off topic, wat moet je met zo'n Toon, daar wordt je alleen maar erg nerveus van. Gewoon eenmaal per jaar de energie afrekenen, niet elke dag loeren op de Toon en klaar is Brahms.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Wij voelen ons misleid door informatie op Eneco-website

Ongelezen bericht door mp2017 »

Brahms schreef:We zijn eruit. Dus geen gratis Toon.
Maar dat schreef ik al aan het begin van het topic met het citaat uit de voorwaarden.

Verder, maar off topic, wat moet je met zo'n Toon, daar wordt je alleen maar erg nerveus van. Gewoon eenmaal per jaar de energie afrekenen, niet elke dag loeren op de Toon en klaar is Brahms.

Ik heb geen Toon, maar een andere thermostaat.

Dat je het niets vind, accepteer ik ook.

Maar je weet niet waar je over praat, dit heeft niets met eenmaal per jaar de energie afrekenen te doen. :wink:

Gesloten