LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woonenergie/EDR

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
ellyholtrop

Woonenergie/EDR

Ongelezen bericht door ellyholtrop »

Vorig jaar juni kregen wij ineens 2 brieven van EDR over een schuld bij woonenergie. Van augustus 2007 t/m maart 2009. Wij gelijk gereageert via mail en aangetekende brief, nooit meer iets van vernomen. Tot gisteren, dus ruim 15 maanden na onze reactie.....weer een met de mededeling hierbij zenden wij u de door u gevraagde stukken......welke door ons gevraagde stukken?????? We snappen er helemaal niets van....We hebben nooit iets van woonenergie gehad, zijn al jaren klant bij Nuon tot volle tevredenheid overigens. Wat ook zo raar is, EDR heeft een rekening bij de Deutsche Bank.
Wat moeten wij nu doen, we hebben nl het idee dat het riekt naar oplichting.
Als er een schuld is bij een energieleverancier van 2007, dan lijkt het ons toch dat er al veel eerder stappen zouden zijn ondernomen, of zijn wij nu gek?
Wie heeft hier ook mee te maken gehad????

sjohie

Re: Woonenergie/EDR

Ongelezen bericht door sjohie »

ellyholtrop schreef:Vorig jaar juni kregen wij ineens 2 brieven van EDR over een schuld bij woonenergie. Van augustus 2007 t/m maart 2009. Wij gelijk gereageert via mail en aangetekende brief, nooit meer iets van vernomen. Tot gisteren, dus ruim 15 maanden na onze reactie.....weer een met de mededeling hierbij zenden wij u de door u gevraagde stukken......welke door ons gevraagde stukken?????? We snappen er helemaal niets van....We hebben nooit iets van woonenergie gehad, zijn al jaren klant bij Nuon tot volle tevredenheid overigens. Wat ook zo raar is, EDR heeft een rekening bij de Deutsche Bank.
Wat moeten wij nu doen, we hebben nl het idee dat het riekt naar oplichting.
Als er een schuld is bij een energieleverancier van 2007, dan lijkt het ons toch dat er al veel eerder stappen zouden zijn ondernomen, of zijn wij nu gek?
Wie heeft hier ook mee te maken gehad????
Deutche Bank heeft een zakelijke tak van de ABN-AMRO overgenomen, dus dat is niet zo vreemd als het lijkt. Maar als jullie 100% zeker weten nooit klant bij woonenergie zijn geweest, zou ik dat nogmaals per aangetekende brief laten weten voor de zekerheid, en het daarbij laten.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Er zijn diverse topics van mensen die brieven hebben ontvangen van een incassobureau ( hoeft niet persee EDR) te zijn met vorderingen van (energie) bedrijven waar ze nooit iets mee te doen hebben gehad.
Ik zou er niet nog 's een aangetekende brief tegen aan gooien.
Wat staat er in die stukken? Iets waaruit duidelijk blijkt dat jullie (juiste naam e.d.)een contract hadden bij woonenergie, niet aan de betalingsplicht hebben voldaan, aanmaningen hebben ontvangen e.d.?
Nee zeker.
Of de vordering bestaat helemaal niet OF deze is/was voor iemand anders bestemd.
Als je de in juni verzonden mail nog hebt, deze nog een keer sturen. Ik neem aan dat daar duidelijk in staat dat jullie never nooit iets van woon energie hebben afgenomen e.d.
Niet druk over maken verder, als jij gelijk hebt, moet je gewoon daaraan vasthouden.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Woonenergie heeft een hele slechte reputatie. Het is onderdeel van Oxxio. De klantmedewerkers van Oxxio die reageren op dit forum op klachten, doen dat ook voor Woonenergie. Beslist niets betalen als u daar geen klant bent geweest.

ellyholtrop

Jolijn schreef:Er zijn diverse topics van mensen die brieven hebben ontvangen van een incassobureau ( hoeft niet persee EDR) te zijn met vorderingen van (energie) bedrijven waar ze nooit iets mee te doen hebben gehad.
Ik zou er niet nog 's een aangetekende brief tegen aan gooien.
Wat staat er in die stukken? Iets waaruit duidelijk blijkt dat jullie (juiste naam e.d.)een contract hadden bij woonenergie, niet aan de betalingsplicht hebben voldaan, aanmaningen hebben ontvangen e.d.?
Nee zeker.
Of de vordering bestaat helemaal niet OF deze is/was voor iemand anders bestemd.
Als je de in juni verzonden mail nog hebt, deze nog een keer sturen. Ik neem aan dat daar duidelijk in staat dat jullie never nooit iets van woon energie hebben afgenomen e.d.
Niet druk over maken verder, als jij gelijk hebt, moet je gewoon daaraan vasthouden.
Er zaten helemaal geeg stukken bij.....Zoals ik al schreef.....we hebben vorig jaar (juni 2012) keurig gereageerd op de brieven, zowel via de mail als via post(niet eens een leesbevestiging gekregen van de mail). En dan na ruim 15!!!!!! maanden reageren met een nieuwe aanmaning!.....

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Nou, mooi, dan is het heel simpel dus. :)

gerard280361

Ongelezen bericht door gerard280361 »

Bij mij hetzelfde, ik word al sinds 2011 achtervolgd door EDR. Ik heb vanaf 2007 t/m 2009 energie van hen afgenomen. In 2011 kreeg ik met deze club te maken. Je kunt veel bellen maar dat heeft geen nut omdat ze gewoon niet meer reageren. Ik zou rekeningen niet betaald hebben maar tot vandaag heb ik nog geen bericht ontvangen waar dit betrekking op heeft. De laatste sommatie dateert van 19-09-2013 en wacht wel weer af op de volgende brief eind 2014.
Maar wanneer houd dit nu eens eindelijk op?

ellyholtrop

Ik heb de mail van vorig jaar en een nieuwe mail gestuurd, zodat we in ieder geval gereageerd hebben.
Heb om een leesbevestiging gevraagd.....uiteraard niet gekregen.
We wachten wel weer af.....ze hebben geen poot om op te staan.
En Gerard.....bij ons gaat het dus om dezelfde periode ook 2007-2009.....

gerard280361

Ongelezen bericht door gerard280361 »

Eindelijk na 3 jaar weet ik om welke maanden het gaat en deze zijn netjes overgeschreven. Het zijn een stelletje oplichters. Nu afwachten waar ze nu weer mee komen.
Je zal er maar werken, te triest voor woorden echt zielig.

Annie20
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annie20 »

Woonenergie word door een stelletje wanadministratoren gerund. Fout na fout, na fout, na fout. Ik ben na 18 maanden overgestapt. Blijf maar van ze weg.

Gesloten