LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'woonenergie' ?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
basics
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jan 2007 19:05

'woonenergie' ?

Ongelezen bericht door basics »

Ik krijg post over 'woonenergie' via mijn woningcorporatie.
Ze schijnen samen stroom in te kopen en je kan dan profiteren van de lage inkoopsprijs. Weet iemand hier iets van? is dit onzin of echt zinvol?
www.woonenergie.nl

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: 'woonenergie' ?

Ongelezen bericht door jsp »

Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen van Woonenergie-gebruikers. Puma73 hierover misschien iets te melden?

Woonenergie koopt namens woningbouwcorporaties collectief energie in en kan daardoor lagere prijzen bedingen bij energieleveranciers. Wie nu energie inkoopt bij Woonenergie krijgt zijn stroom en gas uiteindelijk geleverd van Centrica, het moederbedrijf (eigenaar) van OXXIO. Centrica voert ook de administratie uit. Tik deze namen maar eens in bij de zoekfunctie van dit forum...

Wees er verder van bewust dat de lagere tarieven alleen gelden voor het leveringsgedeelte (dus enkel de afgenomen gas en stroom). De BTW, energiebelasting en transportkosten (die samen zo'n 50 a 75% van de rekening uitmaken) vallen hier buiten. Overweeg of je een mogelijk voordeel van enkele euro's tot enkele tientjes per jaar belangrijk genoeg vindt om over te stappen.

wind
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 okt 2007 08:29

Re: 'woonenergie' ?

Ongelezen bericht door wind »

Beste, Woonenergie wordt geleverd door Oxxio en woonenergie treedt dus op als tussenhandelaar. Oxxio heeft door haar verkwanselde naam haar naam veranderd in Centrica ( het moederbedrijf)
Overigens is Windunie momenteel de allergoedkoopste op stroomgebied en 100% echt groen ( je kunt zelf de molen uitkiezen) www.windunie.nl

handstoffer
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:05

Re: 'woonenergie' ?

Ongelezen bericht door handstoffer »

Nu wij hebben ervaring met woonenrgie.
begin er niet aan want ik zit al vanaf half augustus op een afrekening te wachten.
je zweeft van de ene leverancier naar de ander.
en ze maken hun eigen berekening als voorschot.
ik ging maar liefst van 160,00 naar 240,00 betaalde automatisch.
heb van april tot en met juni 720,00 € betaald.
Kon gelukkig in juli van het contract af en zit nog steeds op de afrekening te wachten. (als ik maar had moeten betalen!!!!!!!!!!)
ik heb verschillende keren gebeld gemaild en brieven geschreven niets helpt
Heb tot op heden nog geen dubbeltje weer gezien.
bezint eer ge begint en helemaal met woon energie :x

Gesloten