LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] woonenergie

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
wybeschuitema

woonenergie

Ongelezen bericht door wybeschuitema »

LS,

ik heb op 19/12/2008 mijn contact beeindigd bij woonenergie omdat ik ben gaan samenwonen. Ik ben al in augustus bij mijn vriendin ingetrokken, maar heb tot december mijn oude woning aangehouden, en dus ook mijn energie doorbetaald. Dit betekend dat ik nauwelijks heb verbruikt en dus het teveel betaalde geld terug moet krijgen.

Ik heb 3 maal mijn eindstande moeten doorgeven omdat woonenergie dit niet goed had verwerkt. Wat schetst mijn vebazing, bij de eindafrekening is woonenergie uitgegaan van een gemiddeld verbruik i.p.v de juiste meterstande te gebruiken. Inmiddels heb ik correctie formulieren gestuurd, gebeld met de helpdesk enz enz. Woonenergie weigerd echter om de juiste meterstanden te gebruiken. Elke keer dat je beld of schrijft wordt het volgen woonenergie opnieuw bekeken, en krijg je te horen dat dit 8 weken gaat duren. Ook is er in februarie weer geld van mijn rekening afgeschreven. Vandaag opnieuw contact gehad met woonenergie. Nu krijg ik te horen dat ik juridisch moet gaan aantonen dat de door mij ingestuurde meterstande correct zijn( wat dus impliceerd dat ik fraudileus handel).

Ik heb inmiddels mijn advocaat ingeschakeld om mijn geld terug te krijgen.

Heeft een van u dezelfde ervaring met Woonenergie ? Ik raad iedereen aan geen zaken te doen met deze organisatie

daniel78

Re: woonenergie

Ongelezen bericht door daniel78 »

Ik had zojuist contact met de woningbouwvereniging. Er stond me iets bij dat zij een samenwerkingsverband hadden met woonenergie. De telefoniste wist mij te vertellen dat deze samenwerking opgeheven was. Ze wist me helaas niet te vertellen waarom dit was. Maar dit zegt genoeg toch?

triangeltje

Ongelezen bericht door triangeltje »

Hoe bizar,

lees ik toch net eenzelfde ervaring met woonenergie als de mijne. dat is echt niet goed hoor.

alles leuk en aardig, ik ga samen wonen. dit betekent een contract beeindigen met je gas en stroomleverancier. in dit geval Woonenergie.

dus netjes een brief met opzegging en adreswijziging doorgegeven.

als reactie krijg ik netjes een brief met daarin formulieren om de meterstanden door te geven, en dit het liefst zo snel mogelijk zodat alles netjes en op tijd kan worden verwerkt.

heerlijk als ze zo met je mee denken.

dus nadat ik sleutels van me huis heb ingeleverd, geef ik meteen de meterstanden door, ben ik in elk geval op tijd..

en het duurt en duurt, dus ik maar even bellen, mevrouw geen zorgen, een afrekening verwerken duur zo'n twee maanden.

ow oke, dan wachten we het nog even netjes af.

om vervolgens twee dagen later €500,00 te missen op mijn bankrekening. netjes afgeschreven door woonenergie, maar waarom??
wederom bellen.

dit is van de eindafrekening, zegt de telefoniste. dus mijn verbaasde reactie is dan uiteraard, maar waar is de brief??

uiteraard is deze op het oude adres bezorgd. en wordt mij een kopie verzonden.

en toen kwam het, afrekening twee, €1120,00. slik, zo veel, in een jaar, terwijl ik nooit thuis was?! en wederom was deze op het oude adres bezorgd.

even bellen.

gelukkig had ik iemand aan de telefoon die dit ook erg vreemd vond en mij wist te vertellen dat de meterstanden niet correct waren.
ik stuur u correctieformulieren toe. wordt mij beloofd.

helemaal goed dacht ik.

volgende dag waren de formulieren binnen, en gelukkig heb ik de meterstanden bewaard, dus dit klusje was zo geklaard.

en brief, dat is snel dacht ik nog, helaas, of ik bewijs wilde leveren van de door mij opgegeven meterstanden.
ik bewijs, jullie zitten fout?! maar goed laat ik t maar doen, anders komt het ook niet goed.

afrekening drie, weer €350,00. dit was nog even van de laatste twee maanden. maar waar blijft die correctie nu dan??

weer even bellen, heel verhaal en geen stap verder.

degene die de correcties en afrekening behandelt wil geen telefoon aannemenen, en ja die telefoniste kan er ook niks aan doen.. zucht

maar als het goed is heb ik nu binnen drie weken een correcte afrekening in huis, en uiteraard heel veel geld terug, althans dat hoop ik dan maar..

mijn advies, NOOIT GEEN WOONENERGIE!!!

Daan84

Ongelezen bericht door Daan84 »

Al in september 2007 heb ik me bij Woonenergie aangemeld ivm mijn verhuizing. Maandenlang heb ik dreigbrieven ontvangen van Essent dat mijn gas en elektra zouden worden afgesloten, omdat ik niet geregistreerd stond in het landelijk systeem. Na herhaaldelijke gesprekken, waar ik steevast hetzelfde verhaal kreeg te horen: dat ik uiterlijk volgende week in het systeem zou zijn opgenomen, kreeg ik het in maart 2008 eindelijk voor elkaar gas en elektra af te nemen van Woonenergie.

Afgelopen maart (2009) netjes de meterstanden doorgegeven. Gebeld met Woonenergie met de vraag wanneer ik de eindafrekening tegemoet kon zien. Dit zou 6 tot 8 weken duren. Tot nu toe krijg ik elke keer hetzelfde verhaal te horen. Heb inmiddels een hotline met Woonenergie. Over vriendelijkheid van de callcentermedewerkers valt niet te klagen, wel over de oplossingsgerichtheid! Ik kreeg vandaag te horen dat mijn energieverbruik op nul staat (stond het blijkbaar al die tijd al, maar werd me niet meegedeeld) en of ik even opnieuw de meterstanden van vandaag wilde doorgeven. Dan duurt het weer (!!!) 6 tot 8 weken voordat ik mijn eindafrekening ontvang!!!

Dit is echt te belachelijk voor woorden! Ik zou dolgraag willen overstappen naar een andere maatschappij, maar dat zou me dan weer 50 Euro (!!!) kosten. Dat ze dat nog bij mij in rekening durven brengen... Ik val bij Woonenergie van de ene verbazing in de andere en dat is niet omdat ze zo'n geweldige service hebben... integendeel...

Gesloten