LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Woonenergie wil eerst geld zien!!!!!
Woonenergie wil eerst geld zien!!!!!
Woonenergie heeft ons een zeer hoge afrekening gestuurd en uiteraard heb ik contact opgenomen met onze woningbouw en die zijn nu aan het uitzoeken met een tussen meter ertussen om te kijken of de meter wel in orde is!
Na vele emails en telefoontjes met woningenergie loop ik steeds tegen dezelfde muur op!
Ik ben nog een rekening van vorig jaar aan het afbetalen van 258,00 dit zijn de maanden die in rekening zijn gebracht van na onze start in de Wsnp die ineens via oxxio boven water kwam en woonenergie heeft ons nooit een herinnering gestuurd maar moest dat van oxxio horen, ik heb netjes een afbetalingsregeling gemaakt van 3x een termmijnbedrag waarvan de eerste reeds is betaald!
Maa nu wil woonenergie nog een betalingsregeling erbij over de 1.056,60 en dat begrijp ik wel maar zij willen niet van mij aanemen dat ik geen 2 betalingsregelingen kan aflossen want dit laat ons inkomen niet toe en het is in onderzoek i.v.m. de meter in ons huis.
Maar zeggen ze daar hebben wij niets mee te maken.
Ik weet het niet meer wat ik nu nog kan gaan doen want hij dreigde al met het incassobureau!
Iemand ervaring met deze woningenergie want ik kan totaal niet bij hun door dringen!!!!!
Na vele emails en telefoontjes met woningenergie loop ik steeds tegen dezelfde muur op!
Ik ben nog een rekening van vorig jaar aan het afbetalen van 258,00 dit zijn de maanden die in rekening zijn gebracht van na onze start in de Wsnp die ineens via oxxio boven water kwam en woonenergie heeft ons nooit een herinnering gestuurd maar moest dat van oxxio horen, ik heb netjes een afbetalingsregeling gemaakt van 3x een termmijnbedrag waarvan de eerste reeds is betaald!
Maa nu wil woonenergie nog een betalingsregeling erbij over de 1.056,60 en dat begrijp ik wel maar zij willen niet van mij aanemen dat ik geen 2 betalingsregelingen kan aflossen want dit laat ons inkomen niet toe en het is in onderzoek i.v.m. de meter in ons huis.
Ik weet het niet meer wat ik nu nog kan gaan doen want hij dreigde al met het incassobureau!
Iemand ervaring met deze woningenergie want ik kan totaal niet bij hun door dringen!!!!!
-
Re: Woonenergie wil eerst geld zien!!!!!
Als je in de Wsnp zit kan je begeleider (of hoe heet dat?) je misschien even helpen en voorlopige opschorting van betaling kunnen vragen?Zita1 schreef:Woonenergie heeft ons een zeer hoge afrekening gestuurd en uiteraard heb ik contact opgenomen met onze woningbouw en die zijn nu aan het uitzoeken met een tussen meter ertussen om te kijken of de meter wel in orde is!
-
Beste Zita1,
Allereerst vervelend dat u zulke hoge afrekeningen heeft ontvangen en het contact met onze klantenservice als niet prettig heeft ervaren. Wij willen graag samen met u kijken naar een passende oplossing. Daarom wil ik u verzoeken uw klantnummer in een privé bericht naar ons toe sturen. Zodra wij uw klantnummer hebben ontvangen, zullen wij kijken naar de mogelijkheden en contact met u opnemen.
Wij vernemen van u.
Met vriendelijke groet,
Shasa
Allereerst vervelend dat u zulke hoge afrekeningen heeft ontvangen en het contact met onze klantenservice als niet prettig heeft ervaren. Wij willen graag samen met u kijken naar een passende oplossing. Daarom wil ik u verzoeken uw klantnummer in een privé bericht naar ons toe sturen. Zodra wij uw klantnummer hebben ontvangen, zullen wij kijken naar de mogelijkheden en contact met u opnemen.
Wij vernemen van u.
Met vriendelijke groet,
Shasa
-
Woonenergie is van Oxxio. Dus maak je borst maar nat. Stort het betwiste bedrag in depot bij de www.sgc.nl .
Dan kunnen zij uitzoeken of de rekening wel klopt.
Dan kunnen zij uitzoeken of de rekening wel klopt.
Hoi Bob,
Als ik het geld zou hebben dan zou dat een goed idee zijn!!!!
Maar ik heb al een betalingsregeling en kan echt niets meer missen in de maand.
Gr, Zita
Als ik het geld zou hebben dan zou dat een goed idee zijn!!!!
Maar ik heb al een betalingsregeling en kan echt niets meer missen in de maand.
Gr, Zita
-
Klopt je rekening op zich wel Zita? Veel mensen vinden het moeilijk om hun energierekening te controleren, vandaar dat ik het je vraag.
Hallo,
Ja die klopt wel die afrekening!
Ik heb het hele jaar elke maand de stand opgeschreven en dacht dat de meter goed liep!
Ik dacht dat deze meter normaal liep, maar ik heb niet goed gekeken ik dacht dat deze meter steeds met honderd op liep maar dat was dus duizend elke keer, ik heb daar totaal geen verstand van!
Wij wonen hier pas 2 jaar nu en in het eerste jaar op oudejaarsavond hebben wij zonder stroom gezeten omdat alles uitviel, toen bleek dat er al een klein brandje was ontstaan in de meterkast, was maar goed dat we thuis waren die avond.
De woningbouw zei toen dat de oven in de keuken ergens kortsluiting maakte en helemaal niet was beveiligd, neem aan dat ze zoiets toch wel controleren voor er nieuwe huurders in komen maar niet dus.
Vanaf die tijd gaat het fout met de stroom in huis!
Maar ja maak dat woonenergie maar is duidelijk, ze willen totaal niet meewerken en dus alleen maar geld zien ik betaal nu p.m. €110,= als het aan woonenergie had gelegen betaalde ik p.m. €181,00
Dus afgelopen maand 110,-- en 86,25 aflossing is bijna 200,= ineens wat ik eigenlijk niet kan missen
Maarja doe je niets tegen en dan willen ze nog hebben dat ik nog een betalingsregeling tref voor de €1.056,60 Waar moet ik dat in godsnaam van doen!!!!!
Ja die klopt wel die afrekening!
Ik heb het hele jaar elke maand de stand opgeschreven en dacht dat de meter goed liep!
Ik dacht dat deze meter normaal liep, maar ik heb niet goed gekeken ik dacht dat deze meter steeds met honderd op liep maar dat was dus duizend elke keer, ik heb daar totaal geen verstand van!
Wij wonen hier pas 2 jaar nu en in het eerste jaar op oudejaarsavond hebben wij zonder stroom gezeten omdat alles uitviel, toen bleek dat er al een klein brandje was ontstaan in de meterkast, was maar goed dat we thuis waren die avond.
De woningbouw zei toen dat de oven in de keuken ergens kortsluiting maakte en helemaal niet was beveiligd, neem aan dat ze zoiets toch wel controleren voor er nieuwe huurders in komen maar niet dus.
Vanaf die tijd gaat het fout met de stroom in huis!
Maar ja maak dat woonenergie maar is duidelijk, ze willen totaal niet meewerken en dus alleen maar geld zien ik betaal nu p.m. €110,= als het aan woonenergie had gelegen betaalde ik p.m. €181,00
Dus afgelopen maand 110,-- en 86,25 aflossing is bijna 200,= ineens wat ik eigenlijk niet kan missen
Maarja doe je niets tegen en dan willen ze nog hebben dat ik nog een betalingsregeling tref voor de €1.056,60 Waar moet ik dat in godsnaam van doen!!!!!
Maar je hebt hopelijk wel het "aanbod" hier op de site aangenomen en een PB gestuurd. Wie weet wat er nog uitkomt (al vrees is met grote vreze).
Ja tuurlijk heb ik een PB gestuurd kan alleen maar afwachten!tenormin schreef:Maar je hebt hopelijk wel het "aanbod" hier op de site aangenomen en een PB gestuurd. Wie weet wat er nog uitkomt (al vrees is met grote vreze).
Daar zijn we weer!
Ondertussen hebben we een fout ontdekt over de afrekening van 2012-2013 waarin teveel is berekent namelijk 2000 kWh
Maar we zijn deze wel aan het afbetalen!!!
Weer opnieuw contact opgenomen met woonenergie...........en weer hetzelfde liedje
U moet eerst betalen dan kijken ze verder hoe ze het kunnen oplossen.
Een klantenservice met mond vol tanden die steeds iets aan een ander iemand gaat vragen omdat hij ook niet weet hoe dit kan.
Wat moet ik hier nu nog mee.....moedeloos wordt je ervan!
Woonenergie wij geven het op en willen jullie bedanken voor de rottigste service ooit!!!!!
En helaas ben ik genoodzaakt om over te stappen, jullie laten ons gewoon in de stront zakken.
Ben er helemaal klaar mee en geen PB meer sturen.......maar gewoon hier vermelden AUB
Ondertussen hebben we een fout ontdekt over de afrekening van 2012-2013 waarin teveel is berekent namelijk 2000 kWh
Maar we zijn deze wel aan het afbetalen!!!
Weer opnieuw contact opgenomen met woonenergie...........en weer hetzelfde liedje
Een klantenservice met mond vol tanden die steeds iets aan een ander iemand gaat vragen omdat hij ook niet weet hoe dit kan.
Wat moet ik hier nu nog mee.....moedeloos wordt je ervan!
Woonenergie wij geven het op en willen jullie bedanken voor de rottigste service ooit!!!!!
En helaas ben ik genoodzaakt om over te stappen, jullie laten ons gewoon in de stront zakken.
Ben er helemaal klaar mee en geen PB meer sturen.......maar gewoon hier vermelden AUB
Nou Bob je hebt misschien wel is gelijk er klopt niets van !Bob Schurkjens schreef:Klopt je rekening op zich wel Zita? Veel mensen vinden het moeilijk om hun energierekening te controleren, vandaar dat ik het je vraag.
Verbruik 2011/2012 = 6586 kWh
Maar afrekening gekregen met een verbruik van 8586 kWh
verschil van 2000 kWh te veel in rekening gebracht ?
Meterstanden op papier van woonenergie:
Eindstand 2011/2012 36649
Beginstand 2012/2013 34649
weer een verschil van 2000 kWh
In totaal 4000 Kwh teveel berekent!
Maar zeggen ze ALWEER eerst betalen.
Niet doen. Als ze het geld hebben dan is daarmee het initiatief weg om dit op te lossen. U geeft aan dat u de fout kunt aanwijzen in de afrekening dus u staat sterk. U kunt weg op het moment dat ze in verzuim zijn. Heeft u al een ingebrekestelling verstuurd?Zita1 schreef:Maar we zijn deze wel aan het afbetalen!!!
Nee!
Kunt U mij vertellen hoe ik moet handelen.
Kunt U mij vertellen hoe ik moet handelen.
Als zij alleen geld van u verlangen dan is het strikt gezien niet nodig om een ingebrekestelling te versturen. Een ingebrekestelling is een brief of e-mail waarin u aangeeft a) wat u verlangt, b) binnen welke termijn u dat verlangt en c) dat ze daarna in verzuim. Er zijn geen vormvoorschriften anders dan dat u dit schriftelijk moet doen. Het gaat om de boodschap. Bijvoorbeeld:
Geachte heer, mevrouw,
Op -datum- heeft u de jaarafrekening van -jaartal- verstuurd. Hierin heeft u echter een fout gemaakt. De stand -a- is verkeerd en moet zijn -b-. Ik geeft u uiterlijk tot -datum- om dit te corrigeren. Hierna bent u in verzuim.
Met vriendelijke groet,
Uw naam.
Aangezien zij van u geld claimen voegt het aangetekend versturen weinig toe.
Geachte heer, mevrouw,
Op -datum- heeft u de jaarafrekening van -jaartal- verstuurd. Hierin heeft u echter een fout gemaakt. De stand -a- is verkeerd en moet zijn -b-. Ik geeft u uiterlijk tot -datum- om dit te corrigeren. Hierna bent u in verzuim.
Met vriendelijke groet,
Uw naam.
Aangezien zij van u geld claimen voegt het aangetekend versturen weinig toe.
@Alfa,
Is het toch niet handiger om eea aangetekend te doen ? Zo kan TS altijd aantonen dat het geen onwil is om niet te betalen maar dat ze er een gegronde reden voor heeft en oplossingsgericht bezig is ?
Nu zou de leverancier nog kunnen claimen dat TS weliswaar gelijk heeft maar nooit actief actie heeft ondernomen.
Is het toch niet handiger om eea aangetekend te doen ? Zo kan TS altijd aantonen dat het geen onwil is om niet te betalen maar dat ze er een gegronde reden voor heeft en oplossingsgericht bezig is ?
Nu zou de leverancier nog kunnen claimen dat TS weliswaar gelijk heeft maar nooit actief actie heeft ondernomen.
Dan kan men toch een email sturen met leesbevestiging? Als die binnen een dag word opengemaakt heb je al "bewijs" en bespaart de aantekenkosten. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat (tegenwoordig) post vaak niet aankomt. Zie andere topics.
-
@Zita:
Hoe het ook zit verder: je hoeft niet naar de kantonrechter. Er is een makkelijke manier om je gelijk te halen: www.sgc.nl
Hoe het ook zit verder: je hoeft niet naar de kantonrechter. Er is een makkelijke manier om je gelijk te halen: www.sgc.nl
Ik zou het zelf niet doen. Zoals aangegeven ligt de bewijslast hier bij de tegenpartij.bprosman schreef:Is het toch niet handiger om eea aangetekend te doen ?
Aantonen dat het geen onwil is door je door het deel te betalen dat je wel moet betalen. En verder kan dit onderbouwd worden door naar de fout te kijken.bprosman schreef:Zo kan TS altijd aantonen dat het geen onwil is om niet te betalen maar dat ze er een gegronde reden voor heeft en oplossingsgericht bezig is ?
En dan? Bij een rechtsgang moet ze aantonen dat ze recht heeft op het geld. Als je dan laat zien waar de fouten zitten dan staat de eiser met een mond vol tanden.bprosman schreef:Nu zou de leverancier nog kunnen claimen dat TS weliswaar gelijk heeft maar nooit actief actie heeft ondernomen.
-
Heeft u over 2011/2012 geen correctienota gehad waarbij de eindstand van die periode 2000 omlaag is gezet? Dat verklaart dan ook de beginstand van 2012/2013.Zita1 schreef:Verbruik 2011/2012 = 6586 kWh