LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Word moe van OXXIO??????

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
johanna.b
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 okt 2010 17:58

Word moe van OXXIO??????

Ongelezen bericht door johanna.b »

rekeningen van oxxio krijg je niet???????

krijg ik in oktober 2012 een brief van Interum Justitia,wilt u even 203,70 betalen.
OK,betalingsregeling van 50 in de maand gemaakt.
Kwam er wat extra geld binnen,denk ik ach,ik maak het over aan OXXIO,dus 11 november 2012 140 + 70 euro overgemaakt aan OXXIO.
Krijg ik een brief van Interum dat OXXIO maar 140 heeft ontvangen,en dat ik 64 aan hun per direct moet overmaken.

word ik vanavond even opgebeld door Interum Justitia,dat het bedrag geen 203 is maar 243 euro???
staat 203 op de rekening???
+ dat oxxio het bedrag heeft verhoogt,zonder mij eerst een rekening van oxxio zelf te sturen??

Dus meneer van Interum deelt mij even mee aan de telefoon dat er wederom een vordering naar mij toe word gestuurd van oxxio en dat deze morgen of uiterlijk aankomende maandag in de bus zal liggen.

OXXIO wat is er aan de hand met jullie,kan er niet een eenvoudige rekening naar mij gestuurd worden,of moet alles van jullie via Interum Justitia lopen?????

DOODZIEK word ik ervan
opzeggen en toch maar een andere leverancier nemen lijkt mij in dit geval nu het beste.
en wat interum betreft,laat oxxio eerst een rekening naar mij toe sturen voor ze 1 naar interum sturen.
Laatst gewijzigd door johanna.b op 29 nov 2012 21:35, 3 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Word moe van OXXIO??????

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

johanna.b schreef:krijg ik in oktober 2012 ineens een brief van Interum Justitia,wilt u even 203,70 betalen.
OK,betalingsregeling van 50 in de maand gemaakt.
Een betalingsregeling treffen voor een brief die "ineens" komt.
Volgens mij wordt hier de helft niet verteld

johanna.b
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 okt 2010 17:58

Re: Word moe van OXXIO??????

Ongelezen bericht door johanna.b »

Er komen geen rekeningen van oxxio,dus moest 2 maanden betalen aan interum.
Zou handig zijn als oxxio zelf een rekening zou sturen.
huisbaas,kpn,anwb,belastingdienst,zorgverzekering,enz.iedereen stuurt rekeningen,oxxio dus niet.
als je het even zelf vergeet ben je de pineut.

Als ik in het forum lees,zijn er personen die zelfs jaren geen rekeningen hebben gehad van oxxio.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Word moe van OXXIO??????

Ongelezen bericht door puma73 »

johanna.b schreef:Er komen geen rekeningen van oxxio,dus moest 2 maanden betalen aan interum.
Zou handig zijn als oxxio zelf een rekening zou sturen.
huisbaas,kpn,anwb,belastingdienst,zorgverzekering,enz.iedereen stuurt rekeningen,oxxio dus niet.
als je het even zelf vergeet ben je de pineut.

Als ik in het forum lees,zijn er personen die zelfs jaren geen rekeningen hebben gehad van oxxio.
Dat oxxio geen rekeningen stuurt ontslaat u niet van de verplichting om uw rekeningen te betalen. U heeft toch een leveringsovereenkomst en u weet hoe hoog het maandelijkse voorschot is??

johanna.b
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 okt 2010 17:58

Re: Word moe van OXXIO??????

Ongelezen bericht door johanna.b »

Ik denk dat er niet goed gelezen word.

Er was een regeling in oktober van 50 per maand.ingaande in november.
Ik betaal in op 11 november 140 + 70= 210 euro, dus het gehele bedrag ineens.
Interum deelt mee dat Oxxio maar 140 aan hun heeft opgegeven en geen 70 ontvangen heeft???
Het bedrag van de rekening is 203 euro,maar interum deelt nu na 2 weken mee, (telefonisch) dat het bedrag 243 euro moet zijn???

En het gaat niet om het niet willen betalen van vaste lasten,maar men begrijpt ook wel dat je eerst een rekening stuurt naar de klant zelf,voordat een incassobureau ingeschakeld dient te worden.

Dat zou een nettere aanpak zijn nietwaar.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Word moe van OXXIO??????

Ongelezen bericht door puma73 »

johanna.b schreef:Ik denk dat er niet goed gelezen word.

Er was een regeling in oktober van 50 per maand.ingaande in november.
Ik betaal in op 11 november 140 + 70= 210 euro, dus het gehele bedrag ineens.
Interum deelt mee dat Oxxio maar 140 aan hun heeft opgegeven en geen 70 ontvangen heeft???
Het bedrag van de rekening is 203 euro,maar interum deelt nu na 2 weken mee, (telefonisch) dat het bedrag 243 euro moet zijn???

En het gaat niet om het niet willen betalen van vaste lasten,maar men begrijpt ook wel dat je eerst een rekening stuurt naar de klant zelf,voordat een incassobureau ingeschakeld dient te worden.

Dat zou een nettere aanpak zijn nietwaar.
Ik denk dat u niet goed leest, u gaat een overeenkomst aan, dan heeft u ook de plicht om elke maand het voorschotbedrag te betalen. U heeft blijkbaar gekozen voor acceptgiro maar dat wil niet zeggen dat u niet hoeft te betalen als die niet komt.

Het op tijd betalen van de rekeningen zou netter zijn,.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Word moe van OXXIO??????

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Johanna.b,

Misschien kunnen wij voor opheldering zorgen. Als je zo vriendelijk wilt zijn, om je klantgegevens te e-mailen naar [email protected], dan kunnen we hier uitleggen hoe het precies zit.

Met vriendelijke groet,

Michaël
Oxxio Nederland bv

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Word moe van OXXIO??????

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Johanna.b,

Na het versturen van onze reactie, zagen we dat we vorig jaar al contact met u hebben gehad. Graag informeren u over de huidige stand van zaken.

Openstaande posten
Kijkend naar alle betalingen van 2012, zien we dat u de afgelopen 11 maanden, maar 5 keer een maandelijks bedrag hebt overgemaakt. Dit is inclusief de door u genoemde betaling van € 140,40 en € 70,37. Het totaal openstaand saldo bedraagt nu nog € 180,74. Dit is inclusief uw voorschotbedragen voor november 2012.

Facturen en automatische incasso’s
U geeft aan dat Oxxio u geen facturen stuurt. Verder geeft u aan dat als Oxxio u geen facturen stuurt, u de pineut bent als u vergeet te betalen.

Op 5 april 2011, tijdens de behandeling van uw eerdere klacht met het incassobureau, hebben wij u uitgelegd dat Oxxio betalingsregelingen en voorschotbedragen automatisch incasseert. Over dit gegeven hebben wij meerdere malen met u ge-e-maild.

Incassobureau
Doordat er niet tijdig en niet volledig is betaald, zijn er aanmaankosten in rekening gebracht. Uiteindelijk is er een dossier opgesteld en overgedragen aan het incassobureau. Wij willen u adviseren om altijd tijdig uw maandelijkse voorschotbedragen te voldoen. Hiermee voorkomt u een overdracht aan het incassobureau.

Om het huidige openstaand saldo te voldoen, dient u contact op te nemen met het incassobureau. Een betalingsregeling is niet meer mogelijk.

We vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Michaël
Oxxio Nederland bv

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Word moe van OXXIO??????

Ongelezen bericht door puma73 »

webcareteams zijn niet mijn favoriet, maar soms is het wel verhelderend om te zien hoe de vork werkelijk in de steel zit.

johanna.b
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 okt 2010 17:58

Re: Word moe van OXXIO??????

Ongelezen bericht door johanna.b »

Toendertijd was er ook een fout gemaakt door jullie,wegens geen post sturen.
Alles is toen direct betaald.
Als jullie een acceptgiro per email sturen,is hij ook betaald (zie hieronder)
Automatische incasso's doe ik niet,aangezien op dit forum erg veel klachten staan over automatische incasso's van oxxio.
Hele internet staat er vol van.Dit heb ik verleden jaar al doorgegeven.
Dit jaar maar 4 mails voor betalen gehad(online acceptgiro)
Daarna geen post meer.
Het gaat niet om niet willen betalen,maar jullie kunnen wel klanten herinneren met jullie online acceptgiro.

Nu pas geef je op dit forum aan dat er 180 nog betaald moet worden,kon dat ook niet per brief of mail?????

nee,dit gaat direct naar interum,en niet naar jullie klant.
Bij deze de 180 (181) ook betaald.
Zie hieronder het bewijs.

En puma..
Het gaat er niet om dat klanten niet willen betalen,maar niet iedereen is even jong meer,dat ze dit bij kunnen houden.
dus je moet mensen wel in hun waarde laten.
Je loopt iedereen maar af te kraken op dit forum,maar je staat niet in de schoenen van die mensen.
Dit gaat erom dat oxxio best via mail acceptgiro's kan mailen.dit deden zij maar een paar keer dit jaar.
Dan stopt het.
Bedrijven horen eerst een rekening naar hun klant te sturen voordat ze dit naar een incassobureau sturen.
en dat laat oxxio na....


Al betaald
Betaalkenmerk: AE1876/107948
Transactie ID: 0050001037839363
Status: Gelukt
Datum: 20-jul-2012 12:08

Tip! Na de betaling toont elke AcceptEmail de actuele status van de betaling. Zo kunt u altijd direct aan de e‑mail zien of de factuur al is betaald.


gegevens transactie
afgeboekt bedrag EUR -181,00
boekdatum 30-11-2012
naam tegenrekeninghouder
tegenrekening P4304240
omschrijving GIRO 4304240 oxxio Klantnr:5285514

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Word moe van OXXIO??????

Ongelezen bericht door puma73 »

johanna.b schreef:Toendertijd was er ook een fout gemaakt door jullie,wegens geen post sturen.
Alles is toen direct betaald.
Als jullie een acceptgiro per email sturen,is hij ook betaald (zie hieronder)
Automatische incasso's doe ik niet,aangezien op dit forum erg veel klachten staan over automatische incasso's van oxxio.
Hele internet staat er vol van.Dit heb ik verleden jaar al doorgegeven.
Dit jaar maar 4 mails voor betalen gehad(online acceptgiro)
Daarna geen post meer.
Het gaat niet om niet willen betalen,maar jullie kunnen wel klanten herinneren met jullie online acceptgiro.

Nu pas geef je op dit forum aan dat er 180 nog betaald moet worden,kon dat ook niet per brief of mail?????

nee,dit gaat direct naar interum,en niet naar jullie klant.
Bij deze de 180 (181) ook betaald.
Zie hieronder het bewijs.

En puma..
Het gaat er niet om dat klanten niet willen betalen,maar niet iedereen is even jong meer,dat ze dit bij kunnen houden.
dus je moet mensen wel in hun waarde laten.
Je loopt iedereen maar af te kraken op dit forum,maar je staat niet in de schoenen van die mensen.
Dit gaat erom dat oxxio best via mail acceptgiro's kan mailen.dit deden zij maar een paar keer dit jaar.
Dan stopt het.
Bedrijven horen eerst een rekening naar hun klant te sturen voordat ze dit naar een incassobureau sturen.
en dat laat oxxio na....


Al betaald
Betaalkenmerk: AE1876/107948
Transactie ID: 0050001037839363
Status: Gelukt
Datum: 20-jul-2012 12:08

Tip! Na de betaling toont elke AcceptEmail de actuele status van de betaling. Zo kunt u altijd direct aan de e‑mail zien of de factuur al is betaald.


gegevens transactie
afgeboekt bedrag EUR -181,00
boekdatum 30-11-2012
naam tegenrekeninghouder
tegenrekening P4304240
omschrijving GIRO 4304240 oxxio Klantnr:5285514

Je speelt hier de vermoorde onschuld, het niet ontvangen van een acceptgiro heft je betalingsverpichting niet op. Links om of rechtsom zul je moeten betalen. betaal je niet, dan zul je op de incassoblaren moeten zitten.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Word moe van OXXIO??????

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@Puma73

Je moet niet oordelen over zaken waar je geen inzicht in hebt. Oxxio heeft een complete baggeradministratie die - surprise surprise - altijd in het nadeel is van de klant. Het is dus niet zeker of de vordering wel correct is.

Zelf kreeg ik ooit van Intrum Justitia inzake Oxxio een berg aanmaningen met allerlei extra kosten. Ik heb Intrum nooit een stuiver betaald.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Word moe van OXXIO??????

Ongelezen bericht door boef530 »

@Johanna.B, Je bent in mijn optiek een enorme muts. Je betaald rekeningen niet of veel te laat en geeft Oxxio de schuld. van de 11 maanden maar 5 keer de termijn betaling voldoen!! valt me nog mee dat je niet afgesloten bent. Je valt met dit gedrag wel onder de categorie wanbetaler.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Word moe van OXXIO??????

Ongelezen bericht door puma73 »

Bob Schurkjens schreef:@Puma73

Je moet niet oordelen over zaken waar je geen inzicht in hebt. Oxxio heeft een complete baggeradministratie die - surprise surprise - altijd in het nadeel is van de klant. Het is dus niet zeker of de vordering wel correct is.

Zelf kreeg ik ooit van Intrum Justitia inzake Oxxio een berg aanmaningen met allerlei extra kosten. Ik heb Intrum nooit een stuiver betaald.
Dus daarom ben jij een expert en weet het allemaal precies te vertellen wie wat mag weten, vertellen of hoe iemand mag/moet reageren??

Dat een organisatie zijn administratie niet op orde heeft ontslaat niemand van een betalingsverplichting. TS heeft gewoon ook haar zaakjes niet op orde en heeft in feite nog mazzel dat ze niet is afgesloten wegens wanbetaling.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Word moe van OXXIO??????

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat een organisatie zijn administratie niet op orde heeft ontslaat niemand van een betalingsverplichting.
Je slaat de plank vol-le-dig mis. Zie o.a.
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=4077

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Word moe van OXXIO??????

Ongelezen bericht door puma73 »

Bob Schurkjens schreef:
Dat een organisatie zijn administratie niet op orde heeft ontslaat niemand van een betalingsverplichting.
Je slaat de plank vol-le-dig mis. Zie o.a.
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=4077
Dit gaat over niet betaalde voorschotten, maarja sommige mensen. Je hebt gelijk hoor helemaal gelijk met jouw visie op het verhaal.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Word moe van OXXIO??????

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je hebt gelijk hoor helemaal gelijk met jouw visie op het verhaal.
Zo is het.

johanna.b
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 okt 2010 17:58

Re: Word moe van OXXIO??????

Ongelezen bericht door johanna.b »

boef530
Jij gaat ervan op uit dat er maar 5 keer betaald is.
en dat iemand zomaar een wanbetaler is.
Zoals je hierboven kunt zien,is er nadat die oxxiomedewerker het doorgaf op dit forum,direct betaald.

En nadat interum mij een brief schreef voor die 2 maanden,is er direct betaald.
Waarom zou interum een brief sturen voor 2 maanden als er van de 11 keer maar 5 keer is betaald.

En de oxxiomedewerker weet drommels goed dat oxxio verleden jaar in gebreke is geweest.

dus noem iemand niet zomaar een wanbetaler.

En puma,zoek een andere hobby.
Heb je verder niets te doen in je dagelijkse leven.
Iedereen komt hier met zijn verhaal,en jij loopt ze direct af te kraken.
Ga door met je leven.
Mensen willen hier serieus hun verhaal doen,zonder dat jij ze de grond in trapt,
daar is niemand mee geholpen.

Waarschijnlijk ben jij in dienst van alle bedrijven,
want op het hele forum ben je actief bezig iedereen af te kraken.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Word moe van OXXIO??????

Ongelezen bericht door puma73 »

johanna.b schreef:boef530
Jij gaat ervan op uit dat er maar 5 keer betaald is.
en dat iemand zomaar een wanbetaler is.
Zoals je hierboven kunt zien,is er nadat die oxxiomedewerker het doorgaf op dit forum,direct betaald.

En nadat interum mij een brief schreef voor die 2 maanden,is er direct betaald.
Waarom zou interum een brief sturen voor 2 maanden als er van de 11 keer maar 5 keer is betaald.

En de oxxiomedewerker weet drommels goed dat oxxio verleden jaar in gebreke is geweest.

dus noem iemand niet zomaar een wanbetaler.

En puma,zoek een andere hobby.
Heb je verder niets te doen in je dagelijkse leven.
Iedereen komt hier met zijn verhaal,en jij loopt ze direct af te kraken.
Ga door met je leven.
Mensen willen hier serieus hun verhaal doen,zonder dat jij ze de grond in trapt,
daar is niemand mee geholpen.

Waarschijnlijk ben jij in dienst van alle bedrijven,
want op het hele forum ben je actief bezig iedereen af te kraken.
Je krijgt niet de antwoorden die je wilt krijgen en je weet dat je ongelijk hebt, dan is dat de standaardreactie.
Ik zou zeggen een prettig leven verder en wie weet tot het volgende door jezelf gecreëerde probleem.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Word moe van OXXIO??????

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ach, Okksio. Niet weg te branden op dit forum.

Gesloten