| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] zegel gebroken van meterkast
-
Technology
zegel gebroken van meterkast
Beste mensen,
Ik heb zitten googlen en zit best met een probleem zo te zien..
5 jaar woon ik nu in deze woning en heb nu pas geconstateerd, ( of het al lang is weet ik niet) dat mijn zegel van mijn meterkast gebroken is..
Na wat googlen heb ik gelezen, dat ik daarmee goed in de problemen, kan komen en mij kunnen beschuldigen van aftappen van de stroom..
Nu wil ik hem graag weer gemaakt hebben, zonder een boete van 3000 euro..
Toch gewoon Eneco bellen of iemand anders inschakelen?
Alvast bedankt
Ik heb zitten googlen en zit best met een probleem zo te zien..
5 jaar woon ik nu in deze woning en heb nu pas geconstateerd, ( of het al lang is weet ik niet) dat mijn zegel van mijn meterkast gebroken is..
Na wat googlen heb ik gelezen, dat ik daarmee goed in de problemen, kan komen en mij kunnen beschuldigen van aftappen van de stroom..
Nu wil ik hem graag weer gemaakt hebben, zonder een boete van 3000 euro..
Toch gewoon Eneco bellen of iemand anders inschakelen?
Alvast bedankt
Re: zegel gebroken van meterkast
Een installateur kan ook een zegel herplaatsen. Dat doen ze natuurlijk alleen in combinatie met andere werkzaamheden aan de meterkast. ( paar groepjes erbij, aardlek vervangen, of gewoon uitgebreid laten controleren)
Ik denk TS bedoeld de zegel van het gedeelte, waar de hoofdzekering inzit.
Dat de meterkast zelf een zegel heeft, heb ik nog nooit meegemaakt.
Hoe wil je dan een zekering vervangen.
@Technology
Lees hier in dit forum, hoe het opgelost is:
http://forum.fok.nl/topic/1708313
@crazyme
Een installateur mag ook geen zegel verbreken/aanbrengen aan het telwerk(hoofdzekering), dit is voorbehouden aan in dit geval aan Eneco.
Dat de meterkast zelf een zegel heeft, heb ik nog nooit meegemaakt.
Hoe wil je dan een zekering vervangen.
@Technology
Lees hier in dit forum, hoe het opgelost is:
http://forum.fok.nl/topic/1708313
@crazyme
Een installateur mag ook geen zegel verbreken/aanbrengen aan het telwerk(hoofdzekering), dit is voorbehouden aan in dit geval aan Eneco.
Wijkt jouw verbruik dan erg af van wat gebruikelijk is in vergelijkbare omstandigheden en/of van jouw buren? Als dat niet zo is zou ik me niet al te grote zorgen maken.Technology schreef:Na wat googlen heb ik gelezen, dat ik daarmee goed in de problemen, kan komen en mij kunnen beschuldigen van aftappen van de stroom..
Gewoon wachten tot ze de meter eens komen opnemen , dan effe uitleggen hoe het is gekomen. Niks aan het handje hoor , is bij mij ook een keer zo geweest deden ze heel niet moeilijk over.
Waar komt nog een meteropnemer?ciske schreef:Gewoon wachten tot ze de meter eens komen opnemen , dan effe uitleggen hoe het is gekomen. Niks aan het handje hoor , is bij mij ook een keer zo geweest deden ze heel niet moeilijk over.
Dit is al lang niet meer, tenminste bij ons.
Je krijgt een meterkaart thuisgestuurd, waar je de standen kan noteren en terugsturen, of doorgeven via Internet.
Bij ons wel elk jaar , dat is om fraude tegen te gaan.Waar komt nog een meteropnemer?
ciske schreef:Bij ons wel elk jaar , dat is om fraude tegen te gaan.Waar komt nog een meteropnemer?
En welke netwerkbeheerder is dit?
Nuon, Liander.
-
Teunbosseman
- Contacteer:
nevermind schreef:Waar komt nog een meteropnemer?ciske schreef:Gewoon wachten tot ze de meter eens komen opnemen , dan effe uitleggen hoe het is gekomen. Niks aan het handje hoor , is bij mij ook een keer zo geweest deden ze heel niet moeilijk over.
Dit is al lang niet meer, tenminste bij ons.
Je krijgt een meterkaart thuisgestuurd, waar je de standen kan noteren en terugsturen, of doorgeven via Internet.
Zowiezo komen ze eens in de 3 jaar ( netbeheerder ) niet zozeer voor alleen de meterstand maar ook om de installatie te controleren.
Ik zit bij ED.
Wat een luxe!ciske schreef:Nuon, Liander.
nevermind schreef:Wat een luxe!ciske schreef:Nuon, Liander.
tja verschil moet er zijn
@Teun bij ons komen ze elk jaar.
Als je niet thuis bent komen ze gewoon terug tot vervelends aan toe
ciske schreef:nevermind schreef:Wat een luxe!ciske schreef:Nuon, Liander.
tja verschil moet er zijn![]()
@Teun bij ons komen ze elk jaar.
Als je niet thuis bent komen ze gewoon terug tot vervelends aan toe
Dit staat wel anders op hun website.
Wat staat op hun website?Dit staat wel anders op hun website
Trouwens TS je hoeft niet bang te zijn voor een boete, gewoon uitleggen niet voor bellen , pas als ze langs komen.
Ik weet wat bij mijn staat, maar hier dan wat bij die van jouw staat:ciske schreef:Wat staat op hun website?Dit staat wel anders op hun website
In het gebied waar Liander netbeheerder is, komt een meteropnemer van Liander de meterstanden opnemen. Bent u niet thuis? Dan wordt bij u een meterstandenkaart achtergelaten. Hiermee kunt u zelf de meterstanden aan ons doorgeven. Dit kan ook online.
das inderdaad een luxe.. de netwerkbeheerder hier (stedin of te wel eneco) heb ik nog nooit over de vloer gehad voor controle
Ik moet mijn eerder gemaakt bericht aanpassen, want er zijn bedrijven/installateurs, welke een zegelrecht verworven hebben, en dus de zegel verbreken/vernieuwen kunnen.
Maar niet iedereen heeft dit recht.
Hier een oordeel van de geschillencommissie in een soortgelijk geval.
https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... 4&cvt=2413
Maar niet iedereen heeft dit recht.
Hier een oordeel van de geschillencommissie in een soortgelijk geval.
https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... 4&cvt=2413
dat is dan een oude tekst, hier ken het niet meer online.Dan wordt bij u een meterstandenkaart achtergelaten. Hiermee kunt u zelf de meterstanden aan ons doorgeven. Dit kan ook online
ciske schreef:dat is dan een oude tekst, hier ken het niet meer online.Dan wordt bij u een meterstandenkaart achtergelaten. Hiermee kunt u zelf de meterstanden aan ons doorgeven. Dit kan ook online
Als je werkelijk bij Liander bent, wat ik intussen betwijfel, dan zou ik mij toch eens informeren, wat mijn netbeheerder zo te bieden heeft.
Dan is dat hier ook een oude website.
http://www.liander.nl/liander/meters/index.htm
Als je werkelijk bij Liander bent, wat ik intussen betwijfel, dan zou ik mij toch eens informeren, wat mijn netbeheerder zo te bieden heeft.
zolang ik maar weet dat het niet meer online ken.