LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zomaar een brief van Essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Keimpe88

Zomaar een brief van Essent

Ongelezen bericht door Keimpe88 »

Hallo,

mijn vriendin kreeg vandaag in 1 keer een brief van de essent met als onderwerp: Essent regelt uw overstap

maar zij weet helemaal van niets, we hebben nog nooit contact met essent gehad op welke manier dan ook, en vinden dit beide heel vreemd.

in de envolop zat ook nog een brief met verzoek tot terugbetaling opzegvergoeding

op 1 of andere manier is er via ons adres en haar naam en contract afgesloten bij de essent, terwijl wij nog nooit contact hebben gehad met de essent,

wel heb ik net 2 weken geleden op het adres een nieuw energie contract via de energie direct afgesloten, maar dit op mijn eigen naam en niet die van mijn vriendin.

komt dit vaker voor en wat moet ik doen?

alvast bedankt voor jullie reactie

Leo The Emperor

Re: Zomaar een brief van Essent

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Hallo,

mijn vriendin kreeg vandaag in 1 keer een brief van de essent met als onderwerp: Essent regelt uw overstap

maar zij weet helemaal van niets, we hebben nog nooit contact met essent gehad op welke manier dan ook, en vinden dit beide heel vreemd.

in de envolop zat ook nog een brief met verzoek tot terugbetaling opzegvergoeding

op 1 of andere manier is er via ons adres en haar naam en contract afgesloten bij de essent, terwijl wij nog nooit contact hebben gehad met de essent,

wel heb ik net 2 weken geleden op het adres een nieuw energie contract via de energie direct afgesloten, maar dit op mijn eigen naam en niet die van mijn vriendin.

komt dit vaker voor en wat moet ik doen?

alvast bedankt voor jullie reactie
Je kan op een adres natuurlijk maar 1 energieleverancier hebben. Als jij een energiecontract op dit adres afsluit bij ED melden ze dit bij Essent.

Essent stopt dan het huidige contract, op dit adres, onafhankelijk van de te naamstelling, en int een eventueel verschuldigde de boete.

Logisch toch... :P

Keimpe88

we zaten hiervoor bij de eneco, dus ik snap jou niet helemaal, en in ons energie contact staat nergens de naam van mijn vriendin vermeld dus weet ik ook niet hoe ze hier aan komen,

ons contact bij de eneco loopt in mei af, daarom heb ik een overstap geregelt vanaf mei bij de energie direct.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

we zaten hiervoor bij de eneco, dus ik snap jou niet helemaal, en in ons energie contact staat nergens de naam van mijn vriendin vermeld dus weet ik ook niet hoe ze hier aan komen,
Er bestaat een database waarin van alle adressen staat vermeld wie de energieleverancier is, Op het moment dat ED in deze database aangeeft dat dit adres vanaf een bepaald tijdstip voor hun rekening komt, wordt automatisch de huidige leverancier gewaarschuwd. Deze stuurt dan de opzeggingsbrief naar degene die op dit adres in hun klantenbestand staat.

Ik ben er dus vanuit gegaan dat het huidig contract bij Essent loopt.

Ik begrijp ook niet waarom je een opzeggingsbrief van Essent krijgt als er een contract loopt bij Eneco.

Jullie hadden namelijk wel een soortgelijke opzeggingsbrief moeten krijgen , maar dan van Eneco

Keimpe88

maar dit is dan ook geen opzegbrief maar een brief van een nieuw contract bij de essent.

en de opzegvergoeding brief is voor als mijn huidigge leverancier een opzegboete in rekening brengt, zodat ik die weer bij de essent kan terug krijgen.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

De korste en snelste weg: Neem contact op met Essent en laat u informeren wat er aan de hand is.
Misschien is die brief wel gewoon en reklamestuk met de bedoeling dat u die invult en opstuurt omdat Essent graag wil dat u zich bij hen aansluit voor levering.
En,......misschien is er wel sprake van een onterchte wissel van leverancier.
Zoals al gezegd in regel 1: bel met Essent en laat u informeren en onderneem a.d.v het verkregn antwoord actie. Eventueel kunt u ook met uw netbeheerder bellen om te vragen wie/wanneer uw leverancier op uw adres is. Waarna u actie kunt ondernemen.

forumessent

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste Keimpe88,

In uw bericht van 5 april op dit forum geeft u aan dat u een brief heeft gehad met betrekking tot een overstap naar Essent Retail B.V.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw adresgegevens en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Essent medewerker

Keimpe88

gemaild, nu maar wachten op antwoord.

Keimpe88

ik ben niet gebeld maar heb wel een excuus brief gekregen, dus het is opgelost.

Vervreemdeling

Ongelezen bericht door Vervreemdeling »

Keimpe88 schreef:ik ben niet gebeld maar heb wel een excuus brief gekregen, dus het is opgelost.

En is ook bekend waarom je ongewenst klant bent geworden?

Gesloten