LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zou het helpen om een demonstratie tegen Oxxio te organisere

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Wim Gerritse
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2005 13:56

Zou het helpen om een demonstratie tegen Oxxio te organisere

Ongelezen bericht door Wim Gerritse »

Zou het helpen om een demonstratie tegen Oxxio te organiseren? Om zo aan alle consumenten duidelijk te maken dat Oxxio de verkeerde keuze is en dat mensen niet in zee moeten gaan met deze oplichter.

Bedrijven die worden geleid door een stel investeerders die constant op zoek zijn naar winst op korte termijn moeten worden bestraft. Waar blijft de klantvriendelijkheid? Waar is het fatsoen? Zijn dat onderwerpen die verdwijnen zodra het om geld gaat. Getuigt niet echt van een beschaafde wereld.

Daarom denk ik dat Internet een uitstekende mogeijkheid is om ons als consumenten te verenigen. Als er voldoende animo is ben ik bereid een demonstratie te organiseren. Laat het weten.

J. van der Wal
Berichten: 141
Lid geworden op: 01 okt 2005 18:52

Re: Zou het helpen om een demonstratie tegen Oxxio te organisere

Ongelezen bericht door J. van der Wal »

Neem contact op met Piet Koremans (forum legiolease)

Andreti
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 okt 2005 11:42

Re: Zou het helpen om een demonstratie tegen Oxxio te organisere

Ongelezen bericht door Andreti »

Ik doe mee!

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Zou het helpen om een demonstratie tegen Oxxio te organisere

Ongelezen bericht door flappie »

wat wil je er mee eigenlijk bereiken dat mis ik in je betoog.

Andreti
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 okt 2005 11:42

Re: Zou het helpen om een demonstratie tegen Oxxio te organisere

Ongelezen bericht door Andreti »

Beste Flappie,

Wat Wim bedoelt is dat het hoog tijd wordt om de oplichters van Oxxio eens goed aan te pakken. Of een demonstratie het beste is kun je over twisten....

Als je de bijdrages leest van de vele mensen die van Oxxio af proberen te komen, dan is hier een duidelijke rode draad te vinden.

Onbegrijpelijk dat een dergelijk bedrijf uberhaupt op de Energiemarkt mag opereren. Hun handelswijze is gewoon crimineel.

Ik vraag me werkelijk af wanneer de DTE nu eens echt ingrijpt. Dit zal waarschijnlijk wel een faillisement van Oxxio tot gevolg hebben, zo te zien zijn ze al tijden erg verlegen om cash. Helaas voor de mensen die nog een vordering hebben uitstaan bij dit malafide (en hopelijk binnenkort failliete) bedrijf.

Andreti
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 okt 2005 11:42

Re: Zou het helpen om een demonstratie tegen Oxxio te organisere

Ongelezen bericht door Andreti »

:shock: En dan lees ik ook nog dat de min of meer officiele instanties als DTE, consumentenbond, Tros Radar denken dat het hier gaat om problemen in de administratieve processen!

Mensen wordt wakker! Hier is gewoon sprake van oplichting. Wat hier op het forum verschijnt is waarschijnlijk het topje van de ijsberg. En ik ben er bang voor dat een groot aantal mensen zich ook nog laat intimideren door Incasso bureaus, Oxxio-medewerkers etc. :cry:

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Zou het helpen om een demonstratie tegen Oxxio te organisere

Ongelezen bericht door flappie »

mag ik je vragen waarom je denkt dat een bedrijf als oxxio of een ander soort gelijk energiebedrijf je vind dat deze je oplicht?

Dus welke reden. Want de DTE is zeer streng in de gestelde KPI. Voldoe je niet aan de gestelde KPI's dan krijg de energie leverancier zonder pardon een boete aan haar broek. De KPI's die gehaald moeten volgens de DTE kan je terug vinden in de DTE raportages op de site van de DTE. Deze zijn gewoon openbaar. Ook kan je een vergelijking vinden welke energieleveranciers welke processen voor 100% op orde hebben en welke maar deels of helemaal niet.

Dit alles kan je terug vinden bij de toezichthouder.

Andreti
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 okt 2005 11:42

Re: Zou het helpen om een demonstratie tegen Oxxio te organisere

Ongelezen bericht door Andreti »

De performance indicatoren die de NMa (en dus DTE) gebruikt vertellen maar een deel van het verhaal, het gaat hier eigenlijk alleen maar om het tijdig versturen van afrekeningen. Het derde kwartaal laat zien dat Oxxio hier niet zo best scoort. Zie: http://www.dte.nl/images/scorecard%20se ... -79316.pdf. Maar goed, dit is geen nieuws!

Wat ze eigenlijk ook zouden moeten meten is niet alleen de tijdig gestuurde afrekeningen, maar ook het aantal juiste. Ik voorspel dat de al dramatisch lage score van Oxxio daarmee nog veel lager wordt.

Maar wat mij inmiddels erg duidelijk is geworden, dat de wijze waarop Oxxio zaken doet met zijn klanten niet door de beugel kan. En nogmaals zet alle reacties op dit forum maar eens op een rijtje.

Dan rest er nog maar één conclusie. Het gaat hier niet om problemen met de zg. "administratieve processen", maar om structurele oplichting van hun (oud)-klanten. Voor individuele klanten zal het veel uithoudingsvermogen en moeite vergen om hun gelijk te halen.

Natuurlijk kan ook de SGC hier helpen, maar ik heb het vermoeden dat dit een papieren tijger is.

bdijks
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2005 22:11

Re: Zou het helpen om een demonstratie tegen Oxxio te organisere

Ongelezen bericht door bdijks »

IK DOE MEE!!!!

Ik ben maandenlang bezig geweest om die sukkels te laten inzien, dat een verbruik van 8000 kuub per jaar toch wel een beetje overdreven was.
(Ze hadden ons verbruik daarop geschat)
Toen hadden ze door dat dat toch wel heel veel was.

Excuusbrief nr:1 gekregen.

Maar nog steeds geen goede afschrijving.
Na 2 maanden zou dat opgelost zijn, zei men.

Excuusbrief nr:2.

Maar , je raad het al, nog steeds niet.
Toen schreven ze ineens 4 bedragen af ipv2, dus dat klopte niet.
"Nee, mevrouw, dat klopt inderdaad niet, het is een klantnummer van iemand anders".

Excuusbrief nr:3.

Hoe dom kun je zijn??
Goed, ik haal iedere maand dus braaf mijn geld weer terug, op aanraden van een mevrouw daar, van wie ik de naam heb genoteerd en van wie de excuusbrieven kwamen.
Krijg ik aanmaningen van Interum Justitia.
Leuk!!!
De eerste kreeg ik 5 min. voordat ik naar een trouwerij van mijn vriendin moest!

Excuusbrief nr:5

En nog meer gezeik.
En nog meer brieven van Interum Justitia.
Zo langzamerhand kan ik leuke 3d kaarten maken van het logo van Interum Justitia en Oxxio.

Misschien doe ik dat ook wel, als leuke kerstkaart.
Zonder postzegel natuurlijk.
Na al mijn telefoontjes vanaf januari, mogen zij die postzegel en boete betalen!!

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Zou het helpen om een demonstratie tegen Oxxio te organisere

Ongelezen bericht door jsp »

Andreti heeft volkomen gelijk!

Kijk maar naar de scorekaart van de Dte over het 3e kwartaal 2005 hoe OXXIO er vanaf komt. Dramatisch! OXXIO scoort op bijna alle punten onder het gemiddelde. De afrekingen die op wel tijd worden verzonden zijn w.s. die van mensen die moeten bijbetalen. Het zou mij niet verbazen als de rest (die geen of te laat een afrekening krijgt) geld te goed heeft van OXXIO! OXXIO loopt immers binnen wegens het ongevraagd incasseren van te hoge voorschotten en het niet verrekenen (en dus terugbetalen) van heffingskorting. En wat denkt u van de teruggave (hogere heffingskorting) die ons geliefde kabinet ons voor volgend jaar (2006) in het vooruitzicht heeft gesteld als compensatie voor de stijging van de energieprijzen? OXXIO en terugbetalen, laat me niet lachen.

Bovendien zeggen de cijfers op de dte-scorekaart helemaal niets over de juistheid van de voorschotnota's en de afrekeningen. Gezien de reakties op de diverse fora klopt hier weinig van. Het zou mooi zijn als de Dte ook hierin meer duidelijkheid zou kunnen verschaffen.
Laatst gewijzigd door jsp op 03 nov 2005 22:16, 2 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Zou het helpen om een demonstratie tegen Oxxio te organisere

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

In de tussentijd gaan ze wél door met agressief klanten werven (colporteren). Ik denk dat ze al het geld dat ze klanten nog schuldig zijn steken in reclamecampagnes en colporteurs. Het risico is zeker niet denkbeeldig dat OXXIO failliet gaat en dan kan iedereen naar zijn of haar teveel betaalde voorschotten fluiten.

In mijn geval lappen ze zelfs de uitspraak van SGC aan hun laars (180 euro betalen binnen zes weken) en ik zal zeker niet de enige zijn.

Andreti
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 okt 2005 11:42

Re: Zou het helpen om een demonstratie tegen Oxxio te organisere

Ongelezen bericht door Andreti »

Helemaal correct Bob!

Dat Oxxio uitspraken van de SGC naast zich neer legt heeft alles te maken met het feit dat er geen echte sancties zijn op te leggen. Ik bedoel, wat is bindend als er geen harde sancties tegenover staan. Overigens, ik heb ook een procedure lopen bij de SGC en ik raad een ieder dat ook te doen. Zo kunnen in ieder geval ergens de klachten worden gebundeld.

In Nederland kun je kennelijk alleen maar op individuele basis je recht halen (gezien het klantenbestand van Oxxio praat je al snel over vele tienduizenden gedupeerden). Hoever moet het komen totdat het Openbaar Ministerie zelf een onderzoek gaat instellen. Dit zal waarschijnlijk een lage prioriteit zaak zijn waar weinig te halen valt.

Het ministerie van Economische Zaken zou zich dit toch moeten aantrekken, de liberalisering van de energiemarkt wordt door bedrijven als Oxxio toch een volledige mislukking.

Ik waag me er in ieder geval nooooooooit meer aan!

mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Re: Zou het helpen om een demonstratie tegen Oxxio te organisere

Ongelezen bericht door mnb »

Het zijn en blijven oplichters, SGC kan weinig doen, zaak loopt hier al een jaar. Enige wat nu wel voor de eerste keer gebeurd is, is dat ze bellen nadat ze een foute (in hun voordeel uiteraard) nota hebben gestuurd.
Even het aantal KWH verdubbeld, brief naar SGC en nu bellen ze

Wat je kunt doen is een blokkade zetten op de betalingen

Ik begrijp echt niet dat dit kan in een land als Nederland

:twisted:

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Zou het helpen om een demonstratie tegen Oxxio te organisere

Ongelezen bericht door flappie »

op zich heeft het bedrijf redelijk zijn processen op orde. Andere bedrijven maken ook fouten.

mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Re: Zou het helpen om een demonstratie tegen Oxxio te organisere

Ongelezen bericht door mnb »

flappie jij moet werken bij Oxxio en vrezen voor je baan want dit is echt een vreselijk beroerd bedrijf op alle fronten ellende ik snap niet hoe zo'n oplichterij kan in NL
:roll:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Zou het helpen om een demonstratie tegen Oxxio te organisere

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@ mnb:

Ik begrijp dat OXXIO bij jou het bindend advies van SGC ook niet heeft uitgevoerd. Heb je dit aan SGC doorgegeven en zo ja, wat was hun reactie? Ik heb inmiddels schriftelijk aan SGC doorgegeven dat OXXIO niet heeft betaald binnen de termijn van zes weken. Is de kantonrechter nu nog de enige mogelijkheid?

Ik raad ook iedereen aan om een klacht bij SGC in te dienen. De kantonrechter zal het bindend advies van SGC overnemen.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Zou het helpen om een demonstratie tegen Oxxio te organisere

Ongelezen bericht door flappie »

maar wat benadruk je onder oplichterij. Want dat is een zeer ruim begrip.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Zou het helpen om een demonstratie tegen Oxxio te organisere

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hier nog even de laatste klachtenrapportage van DTE (de toezichthouder):

Bedenk daarbij dat OXXIO een marktaandeel heeft van slechts 5% (bron: OXXIO zelf)

Als je dan die gigantisch lange klachtenbalk ziet in de grafiek, dan zie je in één oogopslag dat directie van OXXIO achter de tralies hoort.

http://www.dte.nl/images/Facturering%20 ... -76893.pdf

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Zou het helpen om een demonstratie tegen Oxxio te organisere

Ongelezen bericht door flappie »

hoewel de percentage van de 2 nieuw komers er nog niet in zijn verwerkt. DE NEM en RWE

Andreti
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 okt 2005 11:42

Re: Zou het helpen om een demonstratie tegen Oxxio te organisere

Ongelezen bericht door Andreti »

Het marktaandeel (percentages) van die andere 2 nieuwkomers zullen er echt niet toe doen als je Oxxio wilt vergelijken met de rest. Hooguit kan het zijn dat deze net zo beroerd presteren, maar dat is hier niet onderwerp van discussie.

Gesloten