LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] acceptatie 1 en 2 Eurocent minten
-
acceptatie 1 en 2 Eurocent minten
Mag een winkelier de munten van 1 en 2 Eurocent weigeren. Ik wilde met 5 muntjes van 1 Eurocent betalen en dat werd geweigerd. Er is bij de Action een stikker geplaatst met de tekst wij accepteren geen munten van 1 en 2 Eurocent.
Kan dit zomaar.
Huub Vogel
Kan dit zomaar.
Huub Vogel
-
Re: acceptatie 1 en 2 Eurocent minten
Ja dat mag als het staat aangegeven en als het niet staat aangegeven mag het niet geweigerd worden
Belachelijk !
Net zoals dat vele winkels geen briefjes van 100 euro aan
nemen terwijl je ze wel uit de automaat ontvangt als er
niets anders meer in aanwezig is.
Je raakt een briefje van 100 niet zomaar kwijt, moet je echt
moeite voor doen.
Net zoals dat vele winkels geen briefjes van 100 euro aan
nemen terwijl je ze wel uit de automaat ontvangt als er
niets anders meer in aanwezig is.
Je raakt een briefje van 100 niet zomaar kwijt, moet je echt
moeite voor doen.
Ook hier weer een hoop koude drukte....
Het mag niet. Het is een wettig betaalmiddel!
-
Muntjes van 1 en 2 eurocent? Bestaan die dan nog?
O ja, de Aldi rekent er nog mee geloof ik. Dat is het dan wel zo'n beetje.
En inderdaad, dit gaat weer eens helemaal nergens over.
Oke, jij vind het nergens over gaan, de topicstarter wel namelijk ook dat moetwitte angora schreef:Muntjes van 1 en 2 eurocent? Bestaan die dan nog?
je respecteren.
Wat vind je van de briefjes van 100 en 200 die je bijna nergens kwijt kan, alleen bij hele grote aankopen.
Boodschappen kun je er niet mee doen, meer als 75% van de supermarkten neemt de briefjes niet aan.
-
En hiermee is de vraag van topicstarter beantwoord.Wat vind je van de briefjes van 100 en 200 die je bijna nergens kwijt kan, alleen bij hele grote aankopen.
Boodschappen kun je er niet mee doen, meer als 75% van de supermarkten neemt de briefjes niet aan.
En aangezien dit al tijden speelt, zelfs in het guldentijdperk werden munten van 1 cent al niet meer geaccepteerd, snap ik het punt gewoon niet. Bij welke supermarkt je ook komt: er wordt steeds naar boven danwel naar beneden afgerond. Al jaren. Geld ook voor de Action. Behalve dan de Aldi.
Finland hééft al jarenlang zelfs geen muntjes van 1 en 2 eurocent meer.
En dan komt TS ineens na al die jaren met: góh ik had 5 muntjes van 1 cent en de winkel wilde ze niet aannemen, mag dat?
Kom, we drinken er een bekertje Chocomelk op, ok?
Laatst gewijzigd door witte angora op 04 jan 2010 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Je hebt het nu over de guldentijdperk, daar leven we niet meer in.witte angora schreef:En hiermee is de vraag van topicstarter beantwoord.Wat vind je van de briefjes van 100 en 200 die je bijna nergens kwijt kan, alleen bij hele grote aankopen.
En aangezien dit al tijden speelt, zelfs in het guldentijdperk werden munten van 1 cent al niet meer geaccepteerd, snap ik het punt gewoon niet.
Bij de ene winkel worden ze wel geaccepteerd en bij de andere niet, en dat is
vreemd, ze moeten of die 1 en 2 centen er of volledig uit halen of dat je er gewoon
overal mee kan betalen.
Zelfde met de briefjes van 100 en 200 euro, die moeten ze niet meer in
de geldautomaat stoppen want je kan er bijna toch nergens mee betalen.
-
Hier ben ik het op zich wel mee eens, maar het is nu een keer zoals het is. Daar verander je niks aan.ze moeten of die 1 en 2 centen er of volledig uit halen of dat je er gewoon
overal mee kan betalen.
Maar volgens mij snap je niet waarom ik het guldentijdperk aanhaal?
Inderdaadwitte angora schreef:Hier ben ik het op zich wel mee eens, maar het is nu een keer zoals het is. Daar verander je niks aan.ze moeten of die 1 en 2 centen er of volledig uit halen of dat je er gewoon
overal mee kan betalen.
Maar volgens mij snap je niet waarom ik het guldentijdperk aanhaal?
-
Dat ik het guldentijdperk aanhaal is omdat er toen ook al op stuivers naar beneden en naar boven werd afgerond, net als nu. De vraag van TS speelt in feite al meer dan 10 jaar.
Zij het dan dat er met de introductie van de euro een korte periode was dat we wel overal met muntjes van 1 en 2 eurocent konden betalen, maar dat was rap afgelopen.
Zij het dan dat er met de introductie van de euro een korte periode was dat we wel overal met muntjes van 1 en 2 eurocent konden betalen, maar dat was rap afgelopen.
-
Het verschil is dat nu 1 en 2 eurocentjes wel degelijk nog wettige betaalmiddelen zijn, de 1 eurocentjes waren niet "geldig" meer en werden vervolgens volledig uit het betalingsverkeer gehaald.
Nu is het zo dat de ene winkel ze wel, en de andere ze niet gebruikt.
Nu is het zo dat de ene winkel ze wel, en de andere ze niet gebruikt.
1 en 2 eurocenten zijn gewoon Co2 onvriendelijke. weg ermee.
-
het rare is dan wel weer dat alle landen om ons heen wel werken met 1 en 2 euro cent. In Belgie kon ik bij de bakker zelfs EUR 15 afrekenen met EUR 500, geen probleem. Voor honderden miljoenen mensen is het wel goed, hier in kruideniersland weer niet.
Zo vind ik het ook gek dat je in Nederland een vulpistool van een benzine pomp niet op automatisch kunt zetten, terwijl dat overal in Europa wel kan, maar goed....
Zo vind ik het ook gek dat je in Nederland een vulpistool van een benzine pomp niet op automatisch kunt zetten, terwijl dat overal in Europa wel kan, maar goed....
-
Ik vind geld sowieso onvriendelijk, weg ermee, als iedereen niks meer heeft, heeft iedereen evenveel.1 en 2 eurocenten zijn gewoon Co2 onvriendelijke. weg ermee.
Je bent TNT post vergeten.O ja, de Aldi rekent er nog mee geloof ik. Dat is het dan wel zo'n beetje.
Het is 1 europa durven ze dan te zeggen.
Je kan hier niet eens een briefje van 200 kwijt laat staan die
van 500, belachelijk gewoon.
In andere landen maken ze er nergens geen probleem van.
Je kan hier niet eens een briefje van 200 kwijt laat staan die
van 500, belachelijk gewoon.
In andere landen maken ze er nergens geen probleem van.
Schande schande
Ze doen maar in dit land
graaiers zijn het die hoge heren
Ze doen maar in dit land
-
Ach testcase, die briefjes van 200 en 500 kun je nergens uitgeven, dat ze die overal vandaan graaien is niet zo'n punt hoor.testcase schreef:Schande schande
Ze doen maar in dit land
En dat ze de zakken vol hebben gegraaid met 1 en 2 eurocentjes moeten ze zelf weten, het is me alleen niet duidelijk waarmee ze dan de nieuwe broeken moeten kopen als de zakken van de oude zijn uitgescheurd. Want met die muntjes van 1 en 2 eurocent kun je ook bijna nergens meer terecht.
Ze doen maar hoor.