LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afronden, en geen chipknip!

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Afronden, en geen chipknip!

Ongelezen bericht door Gast »

Iedereen gisteren sbs6 gezien ? over die 2 cent bij dat tankstation.
Nu zien de mensen die hier sommige voor zeikerds uitmaken eens werkelijk wie hier zo brutaal en onbeschoft zijn klanten behandeld.
De winkeliers zijn gewoon inhalige zakken.

En dan maar zeggen dat de klanten lastig zijn jajajaja.

Onwetende

Re: Afronden, en geen chipknip!

Ongelezen bericht door Onwetende »

Je eert je zelf vanwege het aan de kaak stellen van onjuist heden....

Is dit niet gebruikelijk dan? Wat doet de oppositie in de kamer, wat doet de verbalende politie, die stellen toch ook onjuistheden aan de kaak. Het zou een slechte zaak zijn als de onjuiste berichtgevers niet meer op de vingers getikt mogen worden. We leven hier gelukkig in een vrij land. En nogmaals als je kaatst kan je de bal verwachten, kijk naar het middenoosten, daar werden verleden week 2 kleuters gedoodt bij een raketaanval, ook deze daad wordt vergolden, en meerdere malen erger. Zo ook mijn reactie op jou uitlating van "joh ga zelf" enz. voor jou foute informatie. Wat mij betreft is dit mijn laatste bericht betreffende dit onderwerp. Doe er je voordeel mee.

Gast

Re: Afronden, en geen chipknip!

Ongelezen bericht door Gast »

postbus 51 en het moeten accepteren door de winkelier.

Test case;

Jumbo Maasbree, inderdaad Jumbo in Maasbree accepteerde de 39 eurocent, zijnde het bedrag wat op de kassa stond, na een uitvoerig gesprek met de Manager, die heel goed begreep dat het een principe kwestie was. Echter, het hoofdkantoor zou hier meer duidelijkheid in moeten geven.

Voor de goede orde het gaat niet om de ene eurocent maar wel of een beleid rechtmatig is. (Zie hiervoor postbus 51)

knijn

Re: Afronden, en geen chipknip!

Ongelezen bericht door knijn »

Ik werk sinds 2 jaar bij de kassa van een grote winkel (meer dan 250 werknemers). Ik heb helemaal geen problemen met de 1 en 2 centen.Bij ons worden de bedragen ook niet afgerond.
waar ik wel een probleem mee heb is het afronden, bij de supermarkt bijvoorbeeld, ik ben student en soms heb ik op het eind van de maand nog een bepaald bedrag voor boodschappen neem 7.89. als ik dan bij de supermarkt voor exact dit bedrag iets haal dan zeggen ze dat ik het niet han betalen. ik heb toen aangeboden dat ik die ene cent wel wilde pinnen maar dat mocht ook niet, ik werd genoodzaakt om iets terug te geven.

het excuus wat veel wordt gebruikt is dat oudere mensen niet aan die kleine muntjes kunnen wennen, ja ze zeggen welles ik heb zoveel van dat kleine geld. dan zeg ik dat ze er mee moeten betalen, ook wissel ik het wel voor groter munt geld.

TIP voor winkeliers besteed 20 seconden aan een klant met veel klein geld en het scheelt weer in de bestel kosten voor klein geld.

Gesloten