Het enige positieve aan de euro (voor mij dan) was dat het afronden van de baan was, en toen kwamen ze in 2004 al met een proef. Waar waren wij toen met z'n allen? Waarom hebben we niet geprotesteerd? Zijn we dat na de 80-jarige Oorlog afgeleerd, of zijn we geschrokken van het succes?
![Very Happy :D](./../images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ik probeer gewoon een beetje terug te stelen, om principes te onderhouden heb ik niet genoeg geld. Ik doe het zo:
tegenwoordig zorg ik er weer voor contant geld bij me te hebben.
als het eindigt op 1,2,6 of 7 betaal ik contant.
als het eindigt op 3,4,8 of 9 dan pin of chip ik, afhankelijk van de grootte van het bedrag.
uit winkels waar ze de treurige moed hebben om voor pinnen geld te vragen probeer ik zoveel mogelijk weg te blijven. BTW: ik was een tijdje geleden in een Blokker en heb daar zonder kosten 1,99 euro gepind.
als ik voor iets kleins (98 cent of zo) gepast geld neerleg en ze beginnen te zeuren, dan pak het ding mee en loop weg. Knappe kop die me achterna komt, want ik heb geen strafbaar feit gepleegd! Ik heb immers betaald wat er voor het artikel aangegeven stond en ik heb dat met wettig betaalmiddel gedaan. Op welke grond zouden ze me dan staande moeten houden?
Behalve met het afronden worden we door de handel met nog veel meer dingen bestolen, want de lage dollarkoers zien we ook niet terug in de prijzen van Amerikaanse dingen. Ik weet werkelijk niet waarom ik hier in Nederland 18 EURO ( = 27,90 DOLLAR) moet betalen voor een pakje gitaarsnaren dat ginds nog geen 8 dollar kost. Gelukkig kennen we mensen die ze af en toe voor ons meebrengen, dan hebben we zeven pakjes voor de prijs van twee!