LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen geld terug maar een tegoedbon
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 27 sep 2016 14:02
Geen geld terug maar een tegoedbon
Hoi,
Afgelopen zaterdag ging mijn man naar de plaatselijke doe het zelf zaak om een zwembad aan te schaffen.
Zo'n lekker grote! We hadden er samen over gehad dat een rechthoekig model het beste in onze tuin past. Efficient met de, niet al te veel ruimte, omgaan.
Toch komt hij thuis met een zeshoekig bad. Ze hadden geen rechthoekige.
UIteindelijk toch tot de conclusie gekomen dat dit niet het juiste bad voor onze tuin is, de tuin tafel met vier stoelen zou er niet eens meer bij passen. (mannen soms
Manlief zit wat achter de laptop te zoeken en besteld er daarom toch maae een online.
Ik moest nog om een boodschap en zei dat ik het bad dan wel meteen weer zou terug brengen.
Meisje vd winkel vroeg waarom het bad terug komt. Past niet in de tuin.
O, moet ik wat anders voor je bestellen? vraagt de eigenaaresse
Eh nee mijn man heeft nu inmiddels een al een zwembad besteld.
Oh, dat wordt een tegoedbon zegt de mevrouw, daar kunnen we niet aan beginnen.
Waarom vraagt je man niet naar de mogelijkheden?
Waarom komt ie het bad niet zelf terug brengen?
Nog wat boze woorden over mensen die online bestellen enz.
Deels te begrijpen, maar absoluut niet klantvriendelijk.
Een beetje onthutst akkoord gegaan met de tegoedbon. 122,50 euro.
Later na gaan denken, had ik dit wel mogen accepteren?
Onder aan de bon staat, ruilen binnen 14 dagen alleen mogelijk met bon!
Ik was dezelfde dag al weer terug.
Wat kan ik nu, een week later nog doen?
Bedankt voor het meedenken,
Gerdine
Afgelopen zaterdag ging mijn man naar de plaatselijke doe het zelf zaak om een zwembad aan te schaffen.
Zo'n lekker grote! We hadden er samen over gehad dat een rechthoekig model het beste in onze tuin past. Efficient met de, niet al te veel ruimte, omgaan.
Toch komt hij thuis met een zeshoekig bad. Ze hadden geen rechthoekige.
UIteindelijk toch tot de conclusie gekomen dat dit niet het juiste bad voor onze tuin is, de tuin tafel met vier stoelen zou er niet eens meer bij passen. (mannen soms
Manlief zit wat achter de laptop te zoeken en besteld er daarom toch maae een online.
Ik moest nog om een boodschap en zei dat ik het bad dan wel meteen weer zou terug brengen.
Meisje vd winkel vroeg waarom het bad terug komt. Past niet in de tuin.
O, moet ik wat anders voor je bestellen? vraagt de eigenaaresse
Eh nee mijn man heeft nu inmiddels een al een zwembad besteld.
Oh, dat wordt een tegoedbon zegt de mevrouw, daar kunnen we niet aan beginnen.
Waarom vraagt je man niet naar de mogelijkheden?
Waarom komt ie het bad niet zelf terug brengen?
Nog wat boze woorden over mensen die online bestellen enz.
Deels te begrijpen, maar absoluut niet klantvriendelijk.
Een beetje onthutst akkoord gegaan met de tegoedbon. 122,50 euro.
Later na gaan denken, had ik dit wel mogen accepteren?
Onder aan de bon staat, ruilen binnen 14 dagen alleen mogelijk met bon!
Ik was dezelfde dag al weer terug.
Wat kan ik nu, een week later nog doen?
Bedankt voor het meedenken,
Gerdine
Re: Geen geld terug maar een tegoedbon
Helaas gaan mensen er vaak (onterecht) van uit dat terugbrengen (in een stenen winkel) een recht is maar het is een gunst. Koop is koop.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Geen geld terug maar een tegoedbon
Eerst wordt er een verkeerd bad gekocht en nu ga je achteraf bedenken dat je misschien anders had moeten reageren.Gerdine Weststrate schreef: Later na gaan denken, had ik dit wel mogen accepteren?
Dat is binnen 14 dagen dus je had kunnen ruilen en dat hebben ze je ook aangeboden, maar inmiddels (direct daarna) heb je een bad besteld online. Dus er was niets te ruilen.Gerdine Weststrate schreef: Onder aan de bon staat, ruilen binnen 14 dagen alleen mogelijk met bon!
Ik was dezelfde dag al weer terug.
Je kan met de tegoedbon iets anders leuks uitkiezen in de winkel. Geld teruggeven hoeven ze niet, dat is enkel een koop op afstand van toepassing.Gerdine Weststrate schreef: Wat kan ik nu, een week later nog doen?
-
- Berichten: 2156
- Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51
Re: Geen geld terug maar een tegoedbon
Ik weet even niet meer zo precies wie hier nu 'het domme blondje' is,
ú of uw man. Gaan we eerst voor een rechthoekig zwembad, dan bestel je toch ook een rechthoekig zwembad.
Dàn een klant-onvriendelijke kwalificatie uitspreken, waar úzelf de spelregels klaarblijkelijk niet kent ...
maar dat zullen beleefde collega's allemaal nog wel gaan uitleggen. Men heeft u juist prima bediend.
ú of uw man. Gaan we eerst voor een rechthoekig zwembad, dan bestel je toch ook een rechthoekig zwembad.
Dàn een klant-onvriendelijke kwalificatie uitspreken, waar úzelf de spelregels klaarblijkelijk niet kent ...
maar dat zullen beleefde collega's allemaal nog wel gaan uitleggen. Men heeft u juist prima bediend.
-
- Berichten: 32328
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Geen geld terug maar een tegoedbon
Toch hangt het er van af wat er mondeling precies is afgesproken.
Het verhaal is te lang en in zekere in off-topic. Het komt er op neer dat ik 2 overhemden heb gekocht, met de toezegging dat ze binnen 14 dagen terug gebracht konden worden. Verder werd er niks gezegd. Ze bleken thuis niet te passen, dus terug, en toen pas was het van: we geven geen geld terug, alleen een tegoedbon.
Dat hadden ze dus zeer beslist niet gezegd toen ik er naar vroeg, anders had ik die dingen wel in de winkel gepast. Uiteindelijk toch mijn geld terug gekregen omdat ze niet voor 100% zeker konden zeggen dat ze me de voorwaarden hadden uitgelegd.
Daarom zeg ik: een en ander hangt er van af wat er precies wel of niet is gezegd bij het aangaan van de overeenkomst, en hoe specifiek je man naar de voorwaarden heeft gevraagd.
Het verhaal is te lang en in zekere in off-topic. Het komt er op neer dat ik 2 overhemden heb gekocht, met de toezegging dat ze binnen 14 dagen terug gebracht konden worden. Verder werd er niks gezegd. Ze bleken thuis niet te passen, dus terug, en toen pas was het van: we geven geen geld terug, alleen een tegoedbon.
Dat hadden ze dus zeer beslist niet gezegd toen ik er naar vroeg, anders had ik die dingen wel in de winkel gepast. Uiteindelijk toch mijn geld terug gekregen omdat ze niet voor 100% zeker konden zeggen dat ze me de voorwaarden hadden uitgelegd.
Daarom zeg ik: een en ander hangt er van af wat er precies wel of niet is gezegd bij het aangaan van de overeenkomst, en hoe specifiek je man naar de voorwaarden heeft gevraagd.
-
- Berichten: 12780
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Geen geld terug maar een tegoedbon
U heeft zelf het antwoord al gegeven, RUILEN binnen 14 dagen. Nergens staat er dat u uw geld terug zou krijgen. De winkel had zo voor u het juiste bad kunnen bestellen. Gelukkig heeft u herroepingsrecht op koop op afstand. U kunt het andere bad dus weer terugsturen en bij de winkel een recht bad bestellen. Probleem opgelost.
Re: Geen geld terug maar een tegoedbon
Dat was ook mijn eerste gedacht. Inderdaad bij de winkel het juiste bad bestellen en de online bestelde artikelen annuleren.NeoDutchio schreef:U heeft zelf het antwoord al gegeven, RUILEN binnen 14 dagen. Nergens staat er dat u uw geld terug zou krijgen. De winkel had zo voor u het juiste bad kunnen bestellen. Gelukkig heeft u herroepingsrecht op koop op afstand. U kunt het andere bad dus weer terugsturen en bij de winkel een recht bad bestellen. Probleem opgelost.
Re: Geen geld terug maar een tegoedbon
Moraal van het verhaal, ruilen is compleet wat anders dan terugbrengen (en geld terug).
Re: Geen geld terug maar een tegoedbon
Fam Weststrate doet niet anders dan 85 procent van de topicstarters, wel een vraag stellen, verder niet reageren, laat staan bedanken voor het gegeven advies door de leden van het forum......thecure schreef:Hoe is het hiermee eigenlijk afgelopen?
-
- Berichten: 2156
- Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51
Re: Geen geld terug maar een tegoedbon
Iets met blame en ashame of 'ik wil het en ik wil het nú' - mentaliteit! Het 'domme-blondje' neem ik daarom ook niet terug!BL2 schreef:Fam Weststrate doet niet anders dan 85 procent van de topicstarters, wel een vraag stellen, verder niet reageren, laat staan bedanken voor het gegeven advies door de leden van het forum......thecure schreef:Hoe is het hiermee eigenlijk afgelopen?