LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meer mensen willen gulden terug

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door mattie »

Inderdaad vreemd.
Heb ook nooit levis broeken gezien daar(kom daar wel eens met dochter,of voor dingen wat niet te koop is bij Aldi)
Was er in 98 al koopzondag?
Mattie

Claudia28
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 dec 2008 21:30

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door Claudia28 »

Nog een opmerking over het bonnentje;

Hoe lang gingen ze nog door met euro/gulden vermelden op de bonnetjes?

Dat was 1 jaar lang en dus niet tot en met 25 mei 2003

Angel1978; als ik je een tip mag geven, gooi snel dat bonnetje weg en ga verder zoeken naar een betere...... en die iets meer geloofwaardige overkomt.....

Ook dit is voor mij geen goeie overtuiging, dat ik van mijn standpunt kan afwijken of helemaal van af kan zien zelfs.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door mattie »

Bonnetje 98 is een foto maar waarvan of waar?
Foto bonnetje 2003 kan van alles zijn.
Het overtuigt mij in geen geval.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door angel1978 »

@ Scherp opgemerkt, maar daar heb ik geen antwoord op..
Heb met het bonnetje van 2003 ook niets gedaan en dus niet nagekeken op datum.

Geen idee of het een koopzondag was.. het is in ieder geval een echt kassabonnetje met deze datum.. Dus moet er vanuit gaan van wel.
Die van 1998 is in ieder geval van een maandag, dus die is logischer.

Bonnetjes zijn indertijd gehaald ( en onderzoek gedaan ) door HP de Tijd. Zij wilden daarmee aantonen dat de prijzen zo overdreven waren gestegen ( 24% ), dus echt reden om de prijzen lager te houden dan noodzakelijk was er niet echt :wink:
Was er in 98 al koopzondag?
Volgens mij is dat niet iets van de laatste 5 jaar en bestaat volgens mij al erg lang..

Maar ik begrijp dat als er iets gevonden wordt om kritische kanttekeningen bij te zetten het ineens WEL interessant is en de moeite van het onderzoeken waard 8) Ook goed hoor :)

Als er in de vergelijking andere zaken moeten worden meegenomen vind ik 't ook prima. En als iemand anders een ander kassabonnetje uit ongeveer die tijd kan vinden vind ik 't ook goed.. Doen we het daarmee 8)

Claudia28
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 dec 2008 21:30

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door Claudia28 »

Angel1978; die van 1998 staat ook nergens dat de boodschappen bij AH gekocht zijn, toch?

Het is ook wel toevallig dat die persoon die het gekocht heeft op dezelfde data's dezelfde levi's spijkerbroek hebben gekocht!!!

Angel1978 kom op wordt ff wakker, alsjeblieft. trap er niet in, ook al zijn het cijfers!!!

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door angel1978 »

@Claudia en mattie,

jullie hebben al eerder aangegeven dat ook harde cijfers met echte bonnetjes jullie niet overtuigen en dat jullie dat zo terzijde leggen als dat jullie uitkomt..

Vooralsnog zijn dit de beste bonnetjes tot nu toe boven tafel gekregen die er zijn.. Dat is dus uitgangspunt ( ook omdat de bedoeling van die bonnetjes precies het tegenovergestelde was ).

Als jullie betere vinden, ga ik met alle plezier daarmee aan het rekenen, maar vooralsnog is er geen betere.

Overigens is er bij onze plaatselijke buurtsuper ook een stomerij aanwezig, een postkantoor, een slijterij en een sigarenboer.. Dat gaat samen met de boodschappen allemaal op hetzelfde bonnetje.. Op zich kan het dus wel.

Maar kom maar met beter materiaal zou ik zeggen 8)

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door G7 »

Al zouden het wel de juiste bonnetjes zijn, vind ik het nog een behoorlijke stijging in 5 jaar tijd. Zou weleens willen zien, wat nu het eindbedrag zou zijn. Zal er van de week eens op gaan letten. Ik kom wel regelmatig bij AH voor de dagelijkse boodschappen, maar voor de grote boodschappen gaan wij altijd naar de Lidll of Dirk v/d Broek

Ik sluit me verder aan bij de postings van H.Harteman, want zo is het wel! :!:

Vele zaken zijn 3 keer ze duur geworden, maar heb het nooit op ons loonstrookje terug gezien.

Geen wonder dat daarom zoveel mensen nu in problemen komen/zitten en gebruik moeten maken van de voedselbank. En dat in een land als het onze. Bah, bah. :x

Claudia28
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 dec 2008 21:30

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door Claudia28 »

Voor mij wordt het echt niet interessanter nu met die bonnetjes, doe ik niets opuit, via internet kun je heel veel knoeien met teksten en cijfers.
Zoals je nu wel kunt zien met deze 2 bonnetjes. Ook al is het zogenaamd bewezen door HP de Tijd.
Fijn dat je zegt dat ik scherpe dingen heb opgemerkt, maar als jij ze al zolang in je beheer hebt dan had jij dat toch ook moeten zien en je vraagtekens moeten hebben, of niet?

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door mattie »

Plaatselijke buurtsuper??
Maar niet bij AH!
Heb geen bonnetje,maar weet zeker dat ik met mijn dochter een kratje heineken haalde(haar man is heineken fan) voor rond de €8 inhoud.
dat was of 2002 of 3.
En ik vind die bonnetjes ook nogal twijfelachtig,die levis dat is echt niet geloofwaardig!
Scherp Claudia(compliment)was mij nog niet op gevallen.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door angel1978 »

Al zouden het wel de juiste bonnetjes zijn, vind ik het nog een behoorlijke stijging in 5 jaar tijd. Zou weleens willen zien, wat nu het eindbedrag zou zijn. Zal er van de week eens op gaan letten. Ik kom wel regelmatig bij AH voor de dagelijkse boodschappen
De prijzen zoals in mijn tabel vermeldt zijn de prijzen zoals ze nu bij de AH online vermeld worden ( en zoals je ze dus via de webshop kunt kopen ). Dat heb ik dus wel met de selectie gedaan zoals ook in het plaatje staat en niet met de rest.. Inderdaad eens aardig als ook iemand ze daadwerkelijk haalt !
Vele zaken zijn 3 keer ze duur geworden, maar heb het nooit op ons loonstrookje terug gezien.
Als je kijkt naar de energiekosten bijvoorbeeld, dan denk ik dat je gelijk hebt.. Heb zelf geen energiekosten-gegevens meer van 1998, dus die zouden opgezocht moeten worden.. Zorgverzekering is wel zeker ruim 3x zo duur geworden ( t.o.v. ziekenfonds toen ).

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door angel1978 »

Plaatselijke buurtsuper??
Maar niet bij AH!
Buurtsupers kunnen ook AH zijn hoor :wink:
En die kunnen dus een soortgelijk beleid hebben.

Maar onze buurtsuper is geen AH, daar heb je gelijk in.. Wel een andere grote keten en die doet er allerlei dingen bij. Daar haal ik overigens ook nooit de boodschappen, want die is mij ook te duur !
Fijn dat je zegt dat ik scherpe dingen heb opgemerkt, maar als jij ze al zolang in je beheer hebt dan had jij dat toch ook moeten zien en je vraagtekens moeten hebben, of niet?
Ik heb gerekend met het tabelletje zoals je dat ook op het plaatje ziet.. En tevens gecontroleerd of de zaken in de tabel ook daadwerkelijk op de bon staan.. Dat staan ze. De rest heb ik gelaten voor wat het was.. Het kost je met alles overtikken zo al snel een uur 8) Het bonnetje van 2003 heb ik sowieso niets mee gedaan.. Mijn vergelijking ging tussen 1998 en 2008

Maar nogmaals. Dit is het beste wat tot nu toe boven tafel is gekomen.. Ik reken met alle plezier het nogmaals door met beter materiaal :D

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door angel1978 »

Heb geen bonnetje,maar weet zeker dat ik met mijn dochter een kratje heineken haalde(haar man is heineken fan) voor rond de €8 inhoud.
De bon uit 2003 geeft aan dat het nog veel duurder was.. Dat zou je dus moeten aanspreken :wink:

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door mattie »

Wacht!
Ik heb mischien nog een verklaring?
Ik meen mij te herrinneren dat AH de prijzen aardig heeft moeten bijstellen in vergelijk met andere supermarkten.
Was dat niet met dat debacle in Amerika en de supermarktoorlog toen er zoveel klanten wegliepen?
En heeft AH toen niet veel meer eigen merk ingevoerd,en andere artikelen in prijs verlaagd.
Ik weet wel dat AH in vergelijk met de Aldi een behoorlijk prijsverschil had,en dat dat verschil nu niet zo fors als toen meer is(of de Aldi is extreem duur geworden)
Mischien ligt daar ook een oorzaak?
Is maar een idee!

Claudia28
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 dec 2008 21:30

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door Claudia28 »

Ik vind het absoluut niet het beste wat boven tafel is gekomen, maar ja das mijn mening.

Ik heb je ook voorbeelden gegeven van bedragen van toen en nu, als vaste klant van AH. Ik vindt dat dan toch geloofwaardiger, dan zo'n flutbonnetje van jou waar van alle kanten in geknoeid is.

Mijn man zegt nu; sigaretten zijn vele malen ook duurder geworden
Marlboro was in 2000 fl. 3.90 en nu tegenwoordig € 4.50

Is dit ook niet waar en komt dit ook door de inflatie??

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door mattie »

In 2002 dus € 8 op jouw bonnetje € 10.29 dus duurder!

En ik weet niet ,maar neem aan dat dat de inhoud betreft!pffffffffff

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door mattie »

Ja Claudia verdubbeld.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door angel1978 »

@mattie,

Er zijn inderdaad meerdere prijzenoorlogen geweest.
Daar hebben alle bekende supers aan meegedaan ( en heeft super de boer zelfs bijna de das om gedaan ). Alleen de Aldi en de Lidl hoefden daar natuurlijk niet aan mee te doen, omdat ze al heel laag zaten.

Die waren in 2007 voor het grootste gedeelte. In 2008 zijn de prijzen geleidelijk weer gestegen. Daarom ook heeft volgens mij AH inmiddels een nieuwe prijzenoorlog aangekondigd voor januari.. De prijzen kunnen dus nog aardig gaan zakken !
Mijn man zegt nu; sigaretten zijn vele malen ook duurder geworden
Sigaretten zijn idd. behoorlijk veel duurder geworden. Maar dat komt door de accijnzen die flink zijn verhoogd.. Overigens vind ik dat geen 1e levensbehoefte ( hoewel anderen daar ongetwijfeld anders over denken :wink: ).. Wat mij betreft mogen die nog een keer verdubbeld worden.. ( maar dat is echt mijn mening en daar zullen veel mensen niet blij mee zijn 8) )

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door mattie »

NEE Angel.
Toont aan dat jouw bonnetje niet klopt!!!

Claudia28
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 dec 2008 21:30

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door Claudia28 »

Dat klopt inderdaad mattie, maar ook de EDAH, SPAR en C1000 en zo nog meer (grote) supermarktketens hebben destijds veel prijzen verlaagd omdat ze wel mee moesten met het behoud van hun klanten.
Maar nu de laatste 2 jaar zijn heel veel prijzen echt weer volop gestegen.

Ik heb in het verleden ook wel eens gewisseld van supermarkt, maar ik heb ervaren dat er in veel dagelijkse merkproducten weinig verschil zit met een c1000 of dirk vd broek met de AH. Daar komt bij dat ik het zelf gewoon een erg prettige winkel vindt, waar ik gewoon de normale en dagelijkse dingen kan kopen, maar ook voor de luxe producten kan ik daar uitermate goed terecht, dat scheeld enorm veel tijd voor mij en tijd is geld.....
Laatst gewijzigd door Claudia28 op 20 dec 2008 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door angel1978 »

Toont aan dat jouw bonnetje niet klopt!!!
Omdat iemand iets denkt te weten ?
Of omdat je een echte prijs hebt ...

Je gokt dat het zo rond 2000 was en dat het ongeveer € 8,- was..
En dat vind je bewijs dat een gefotografeerd bonnetje niet klopt :?

Dat moet echt beter kunnen !

Gesloten