LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] niet te doen

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: niet te doen

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ik geloof dat iedereen het wel merkt in zijn portomonnee. Alleen jammer dat je er als burger helemaal niets aan kunt doen. Behalve dan bij de Aldi of Lidl boodschappen doen. Daar hebben ze alleen niet zo heel veel keus. Tja, dan dat bossie bloemen maar laten staan...???

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: niet te doen

Ongelezen bericht door tienepien »

Ja, dat is het rare, zo'n bosje bloemen is helemaal niet nodig, maar het is een erg Nederlandse gewoonte om elke week een bosje op tafel te zetten. Dat vind ik als bijbaanbloemiste niet erg natuurlijk,maar toch :)

Bloemen zijn inderdaad duurder geworden. Ik heb het elders op het forum al een keer aangegeven hoe dat is gekomen: veilingprijzen. Nu werk ik in een erg goedkope bloemenwinkel, maar af en toe schrikken wij ook van de prijzen wanneer we deze vergelijken met vroeger. Denk nu niet dat wij degenen zijn die daar iets aan over houden: de inkoopprijzen zijn namelijk ook enorm gestegen.

Maar goed, wanneer we de prijzen van bloemen vergelijken met het buitenland, bijvoorbeeld Duitsland, dan valt het hier nog wel mee. Dat heeft ook te maken met die "vreemde" gewoonte van ons om elke week een bloemetje te kopen, terwijl het in de meeste andere landen puur iets is om cadeau te doen. Makkelijk geld besparen is dus minder bloemen kopen, of een goedkopere winkel zoeken :)

Gesloten