LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 2 boetes van 316 euro oude brommer
-
2 boetes van 316 euro oude brommer
Goede dag,
Mijn vriend heeft zijn bromfiets twee jaar geleden bij een oud ijzer boer gebracht. Maar vervolgens vergeten om de verzekering af te melden ( ook vanwege het feit dat het niet duidelijk was hoe dat precies moest en geen papieren meer in zijn bezit had). Nou komt er in oktober een boete binnen van 316 euro. Dus bezwaar gemaakt en met de RDW bezig geweest om die bromfiets van zijn naam af te halen. Dat duurde behoorlijk lang voordat het was gelukt. Begin januari is de bromfiets van zijn naam gehaald. De boete was inmiddels al verhoogd, maar nu toch betaald.
Nou krijgen we een week geleden weer een nieuwe boete voor dezelfde bromfiets weer van 316 euro. Er was op 28 november weer een controle (toen waren wij dus al bezig om het van zijn naam te halen). Dus twee boetes voor dezelfde brommer in zo'n korte tijd??? Zijn er nog meer mensen met hetzelfde probleem?
Groetjes Lisette
Mijn vriend heeft zijn bromfiets twee jaar geleden bij een oud ijzer boer gebracht. Maar vervolgens vergeten om de verzekering af te melden ( ook vanwege het feit dat het niet duidelijk was hoe dat precies moest en geen papieren meer in zijn bezit had). Nou komt er in oktober een boete binnen van 316 euro. Dus bezwaar gemaakt en met de RDW bezig geweest om die bromfiets van zijn naam af te halen. Dat duurde behoorlijk lang voordat het was gelukt. Begin januari is de bromfiets van zijn naam gehaald. De boete was inmiddels al verhoogd, maar nu toch betaald.
Nou krijgen we een week geleden weer een nieuwe boete voor dezelfde bromfiets weer van 316 euro. Er was op 28 november weer een controle (toen waren wij dus al bezig om het van zijn naam te halen). Dus twee boetes voor dezelfde brommer in zo'n korte tijd??? Zijn er nog meer mensen met hetzelfde probleem?
Groetjes Lisette
Re: 2 boetes van 316 euro oude brommer
Wanneer jij in oktober al bent gestart om de fout te herstellen heb je voor de tweede bekeuring wel een redelijke kans. Je kunt nu namelijk wél aantonen dat je te goeder trouw bent.
Overigens, wat moet je met een brommer uithalen voor zo'n hoge bekeuring ?
Niet verzekerd zijn.crazyme schreef:Overigens, wat moet je met een brommer uithalen voor zo'n hoge bekeuring ?
Dit is het bedrag voor het niet verzekerd zijn € 310,- + € 6,- administratiekosten.
Dat zijn serieuze boetes.Emmy75 schreef:Niet verzekerd zijn.crazyme schreef:Overigens, wat moet je met een brommer uithalen voor zo'n hoge bekeuring ?
Dit is het bedrag voor het niet verzekerd zijn € 310,- + € 6,- administratiekosten.
(in relatie tot de doelgroep)
Yep, maar ze zijn niet zo moeilijk te voorkomen (in het algemeen), overigens is deze voor auto's en motoren hoger (380 + 6).crazyme schreef: Dat zijn serieuze boetes.
(in relatie tot de doelgroep)
Hoewel dit geval wel een beetje apart is. Overigens las ik ergens dat de gegevens van het RDW minimaal 1x per jaar gecontroleerd worden en dus bekeurd waar nodig, maar dit ook vaker kan gebeuren. Ook las ik ergens dat men na 2 maanden weer een nieuwe bekeuring kan krijgen.
Als dit klopt en TS binnen die 2 maanden al bezig was met het kenteken van de naam te halen denk ik wel dat er een kans is om van die 2de bekeuring af te komen. TS zou eens kunnen informeren bij een juridisch loket, waar eerste advies meestal gratis is.
-
Het is inderdaad een forse boete. Er schijnt pas al in de krant te hebben gestaan dat er zo veel klachten over binnen komen. Omdat veel mensen de brommer of scooter niet meer in hun bezit hebben.
@Lisette ,je schrijft dat je de verzekering niet afgemeld hebt, ik neem aan dat je het kenteken bedoelt?
-
Dat lijkt me haast wel, anders is het vreemd dat je een boete krijgt voor onverzekerd zijn....als je de verzekering vergeten bent af te melden....
-
Het is een boete voor het niet verzekeren van de bromfiets, dus inderdaad moet dan het kenteken van zijn naam worden gehaald. Alleen waren er geen papieren meer. Dus dat heeft heel lang geduurt. Hij is gewoon naar een oudijzerboer gegaan om daar de bromfiets achter te laten en vervolgens niks meer gedaan.
Maar om daar dan in zo'n korte tijd twee bekeuringen voor te krijgen terwijl we al met de RDW bezig waren om het kenteken van zijn naam te halen...
Maar om daar dan in zo'n korte tijd twee bekeuringen voor te krijgen terwijl we al met de RDW bezig waren om het kenteken van zijn naam te halen...
-
Ik heb min of meer hetzelfde probleem:
in 2006 voor iemand een bromfiets ingevoerd, deze (bij mijn weten) over laten schrijven en in juni 2011 een waarschuwingsbrief van het RDW ontvangen. Helaas, na 5 jaar, niet meer in het bezit van het vrijwaringsbewijs en kan ook de toenmalige koper niet meer achterhalen.
Per direct telefonisch contact opgenomen met het RDW om te vragen welke weg te bewandelen om dit kenteken van mijn naam te krijgen aangezien hier sprake moet zijn van een misverstand.
Ter verduidelijking, ik heb een auto, bestelbus, 2 motoren en bromfiets in bezit die altijd keurig verzekerd zijn en waar netjes wegenbelasting voor wordt betaald dus het zou raar zijn om geen € 30,00 per jaar aan een oldtimerverzekering uit te willen geven.
Vervolgens het advies gekregen van het RDW om een brief te schrijven met daarbij een kopie identiteitsbewijs waarin om beëindiging van de registratie op mijn naam wordt verzocht.
Keurig gedaan, binnen een week, en tot mijn stomme verbazing krijg ik een brief terug waarin om bewijsstukken wordt gevraagd van verkoop --> de vrijwaring.
Wederom een brief terugschreven waarin is uitgelegd dat ik niet over stukken beschik, verwijzing naar brief 1 en aangegeven dat ik met alle wil van de wereld het voertuig niet KAN verzekeren omdat ik niet beschik over zowel de papieren als het voertuig zelf.
In september valt de eerste beschikking in de bus (€ 316,00) en bezwaar gemaakt en tevens het RDW weer eens gebeld om te vragen wat de status is van mijn verzoek.
Letterlijk wordt mij medegedeeld dat ze niks ontvangen hebben, er helaas wel vaker post kwijt raakt en ze zodoende het dossier gesloten hebben??! Verder dat ik eerder aan de bel had moeten trekken omdat 2 maanden wel erg lang is! Verbazingwekkend voor een overheidsinstantie...
Uiteindelijk na veel gebel (letterlijk ruzie aan de telefoon) en een aangetekend schrijven hebben ze in december 2012 de registratie beëindigd.
Zoals sommigen van jullie al raden heb ik eind januari weer een tweede beschikking binnen gekregen over de periode waarin het RDW de tijd neemt om eenvoudige zaak als dit recht te zetten.
Nu vraag ik mij toch wel af waar de rechtvaardigheid hierin berust. Je mag er toch redelijkerwijze toch vanuit gaan dat zolang zo'n verzoek in behandeling is en je er alles aan gedaan hebt om dit op te lossen er geen beschikkingen verstuurd worden en al helemaal niet meerdere?
Ben heel benieuwd in hoeverre er mensen zijn die dit bij de kantonrechter hebben aangevochten en wat de uitkomst hiervan is.
in 2006 voor iemand een bromfiets ingevoerd, deze (bij mijn weten) over laten schrijven en in juni 2011 een waarschuwingsbrief van het RDW ontvangen. Helaas, na 5 jaar, niet meer in het bezit van het vrijwaringsbewijs en kan ook de toenmalige koper niet meer achterhalen.
Per direct telefonisch contact opgenomen met het RDW om te vragen welke weg te bewandelen om dit kenteken van mijn naam te krijgen aangezien hier sprake moet zijn van een misverstand.
Ter verduidelijking, ik heb een auto, bestelbus, 2 motoren en bromfiets in bezit die altijd keurig verzekerd zijn en waar netjes wegenbelasting voor wordt betaald dus het zou raar zijn om geen € 30,00 per jaar aan een oldtimerverzekering uit te willen geven.
Vervolgens het advies gekregen van het RDW om een brief te schrijven met daarbij een kopie identiteitsbewijs waarin om beëindiging van de registratie op mijn naam wordt verzocht.
Keurig gedaan, binnen een week, en tot mijn stomme verbazing krijg ik een brief terug waarin om bewijsstukken wordt gevraagd van verkoop --> de vrijwaring.
Wederom een brief terugschreven waarin is uitgelegd dat ik niet over stukken beschik, verwijzing naar brief 1 en aangegeven dat ik met alle wil van de wereld het voertuig niet KAN verzekeren omdat ik niet beschik over zowel de papieren als het voertuig zelf.
In september valt de eerste beschikking in de bus (€ 316,00) en bezwaar gemaakt en tevens het RDW weer eens gebeld om te vragen wat de status is van mijn verzoek.
Letterlijk wordt mij medegedeeld dat ze niks ontvangen hebben, er helaas wel vaker post kwijt raakt en ze zodoende het dossier gesloten hebben??! Verder dat ik eerder aan de bel had moeten trekken omdat 2 maanden wel erg lang is! Verbazingwekkend voor een overheidsinstantie...
Uiteindelijk na veel gebel (letterlijk ruzie aan de telefoon) en een aangetekend schrijven hebben ze in december 2012 de registratie beëindigd.
Zoals sommigen van jullie al raden heb ik eind januari weer een tweede beschikking binnen gekregen over de periode waarin het RDW de tijd neemt om eenvoudige zaak als dit recht te zetten.
Nu vraag ik mij toch wel af waar de rechtvaardigheid hierin berust. Je mag er toch redelijkerwijze toch vanuit gaan dat zolang zo'n verzoek in behandeling is en je er alles aan gedaan hebt om dit op te lossen er geen beschikkingen verstuurd worden en al helemaal niet meerdere?
Ben heel benieuwd in hoeverre er mensen zijn die dit bij de kantonrechter hebben aangevochten en wat de uitkomst hiervan is.
-
Klinkt inderdaad bekend in de oren dat ze de post niet ontvangen. Dat is ons ook al meerdere keren overkomen.
Nu net aangetekend een brief gestuurd naar het CJIB om bezwaar te maken tegen de bekeuringen. Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen. Maar we zijn dus zeker niet de enige met dit probleem!
Nu net aangetekend een brief gestuurd naar het CJIB om bezwaar te maken tegen de bekeuringen. Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen. Maar we zijn dus zeker niet de enige met dit probleem!
Wij hebben een soortgelijk iets aan de hand. Terwijl je bezig bent om een brommer te schorsen al wel 2 boete's binnen. Het bijzondere hieraan is wel dat het om een brommer gaat die 5 jaar terug is aangeschaft door de toenmalige vriend van onze dochter. Na krap 2 maanden brommer rijp voor de sloop, nog een jaar achter in haar tuin gestaan en na veel gezeur brommer uit tuin verdwenen. Na nog eens 2 jaar vriend ook verdwenen en na nog eens 3 jaar geconfronteerd worden met een schrijven van de RDW dat er een brommer op jouw naam staat. Dit is buiten haar medeweten om gebeurd, zij had ook geen brommer nodig, ze had een auto om op haar werk te komen. Het heeft een half jaar geduurd, maar nu is de brommer dan per 30-12-2012 geschorst, maar ondertussen al de 1ste boete binnen, bezwaar aangetekend en vorige week bericht gehad dat het bezwaar ongegrond is verklaard. 2 Dagen later, boete numero 2 op de mat, overtreding geconstateerd op 5-12-2012, terwijl je al die tijd in onderhandeling bent met het RDW. Waarom het zo lang duurde voordat de brommer geschorst is? Post niet bezorgd of tijdens vakantie periode zoek geraakt, en totaal geen bewijs in handen hebben aangaande verzekering of verkoop. Maar wel steeds formulieren toegestuurd krijgen waarin om dit soort zaken gevraagd wordt, terwijl je bij je eerste reactie al uitlegt dat je niet eens wist dat de brommer op je naam staat. En de ex-vriend? Die heeft dikke lol, nog een financieel geintje waar onze dochter voor moet opdraaien. En de politie waar je vraagt om aangifte te mogen doen van identiteitsfraude vindt dat het allemaal te lang is geleden, dat is verjaard.
Hoe is het mogelijk dat hier sprake is van indentiteitsfraude ? Hoe kan het dat de brommer op haar naam is gezet zonder haar medeweten ? Normaliter moet iemand zich toch bij de overschrijving legitimeren ?
Ik kan me wel goed voorstellen dat mensen er vaak het kwaad niet van inzien om dat even op iemands anders naam te zetten of dat mensen vergeten dat er ergens nog zo'n ding op naam staat na een paar jaar.
Ik kan me wel goed voorstellen dat mensen er vaak het kwaad niet van inzien om dat even op iemands anders naam te zetten of dat mensen vergeten dat er ergens nog zo'n ding op naam staat na een paar jaar.
-
Het vervelende is dat ook al weten ze dat je bezig bent om de brommer van je naam af te halen, toch nog weer met een boete komen. Terwijl het eigenlijk door de RDW komt dat het zo lang duurt, omdat zij zogenaamd de post niet binnen hebben gekregen.
Ik denk dat jou jaartal 2011 moet zijn, anders kan het toch niet?djaino schreef:Wij hebben een soortgelijk iets aan de hand. Terwijl je bezig bent om een brommer te schorsen al wel 2 boete's binnen. Het bijzondere hieraan is wel dat het om een brommer gaat die 5 jaar terug is aangeschaft door de toenmalige vriend van onze dochter. Na krap 2 maanden brommer rijp voor de sloop, nog een jaar achter in haar tuin gestaan en na veel gezeur brommer uit tuin verdwenen. Na nog eens 2 jaar vriend ook verdwenen en na nog eens 3 jaar geconfronteerd worden met een schrijven van de RDW dat er een brommer op jouw naam staat. Dit is buiten haar medeweten om gebeurd, zij had ook geen brommer nodig, ze had een auto om op haar werk te komen. Het heeft een half jaar geduurd, maar nu is de brommer dan per 30-12-2012 geschorst, maar ondertussen al de 1ste boete binnen, bezwaar aangetekend en vorige week bericht gehad dat het bezwaar ongegrond is verklaard. 2 Dagen later, boete numero 2 op de mat, overtreding geconstateerd op 5-12-2012, terwijl je al die tijd in onderhandeling bent met het RDW. Waarom het zo lang duurde voordat de brommer geschorst is? Post niet bezorgd of tijdens vakantie periode zoek geraakt, en totaal geen bewijs in handen hebben aangaande verzekering of verkoop. Maar wel steeds formulieren toegestuurd krijgen waarin om dit soort zaken gevraagd wordt, terwijl je bij je eerste reactie al uitlegt dat je niet eens wist dat de brommer op je naam staat. En de ex-vriend? Die heeft dikke lol, nog een financieel geintje waar onze dochter voor moet opdraaien. En de politie waar je vraagt om aangifte te mogen doen van identiteitsfraude vindt dat het allemaal te lang is geleden, dat is verjaard.
Dan zou je op 5 december dit jaar een overtreding begaan en je brom nog gewoon op je naam staan.
Anyway, als je een brommer verkoopt dan geef je dat toch door aan de verzekering, het postkantoor moet toch de gegevens van die brom en de nieuwe eigenaar doorgeven aan de rdw?
Vrijwaring goed bewaren, maar idd na 2 of 3 jaar mik je die bij het vuilnis.
Wel een verhaal om goed in je achterhoofd te houden dus, ik ga mijn dochters maar even vragen waar zij de vrijwaringsbewijsjes hebben van de scooters en brommers om dit soort boetes hopelijk te vermijden.
-
Inderdaad goed bewaren!
Er is heel veel te doen geweest met het kenteken invoeren.
Voor een heleboel mensen is dit een nietwetende probleem welke problemen zich kunnen voordoen .
Zodra het kenteken op naam staat dient deze binnen de maand te zijn verzekert. de RDW heeft op verschilende manieren dit bekend gemaakt. vanaf 2012 januari wordt er dagelijks uitdraaien gemaakt om te zien welk voertuig zonder verzekering rijd / staat. indien je verzekeringsmatschapij het heeft vergeten dit doortegeven aan de RDW heb je een klein probleem en moet je de verzekeringsmatschapij vragen alsnog aan te melden bij de RDW dat je voertuig is verzekert.
Indien je een tweewieler (brommer en of scooter) bij de ijzerboer of autosloperij inlevert bega je eigenlijk mogelijk zonder te weten een strafbaarfeit en/of een milieumisdrijf omdat deze ijzerboeren en autosloperijen en gemeentestortdienst de tweewielers officieel niet mogen innemen vanwege de niet afgegeven vergunning hiervoor. (98% kijkt de gemeente hiervoor door de vingers net als de politie of de domeinen dat doen, indien het voertuig officieel vernietigt dient te worden mogen er geen handelaren gebruik hiervan maken zonder machtiging tot demontage.
Om deze officiele milieuwet te overtreden doorgenoemde instantie is de ARN met een nieuwe offensief gestart met de SRN. Scooter Recycling Nederland. Op dit op dit moment zijn er maar 6 officiele demontage bedrijven in nederland en al meer dan 200 SRN erkende dealer als inleveringadressen bekend gemaakt (zie google SRN Recycling).
En vanaf 1 maart 2012 moet er op elke nieuwe aankoop €17,99 verwijderingsbijdragen betaald worden.
De meeste politie punten en gemeente instantie zullen eerdaags op hun eigen overtreding gewezen worden.
hopende u alle iets bijgebracht te hebben vriendelijke groeten. PS ik heb deze wet niet gemaakt maar is al minimaal 20 jaar oud.
Voor een heleboel mensen is dit een nietwetende probleem welke problemen zich kunnen voordoen .
Zodra het kenteken op naam staat dient deze binnen de maand te zijn verzekert. de RDW heeft op verschilende manieren dit bekend gemaakt. vanaf 2012 januari wordt er dagelijks uitdraaien gemaakt om te zien welk voertuig zonder verzekering rijd / staat. indien je verzekeringsmatschapij het heeft vergeten dit doortegeven aan de RDW heb je een klein probleem en moet je de verzekeringsmatschapij vragen alsnog aan te melden bij de RDW dat je voertuig is verzekert.
Indien je een tweewieler (brommer en of scooter) bij de ijzerboer of autosloperij inlevert bega je eigenlijk mogelijk zonder te weten een strafbaarfeit en/of een milieumisdrijf omdat deze ijzerboeren en autosloperijen en gemeentestortdienst de tweewielers officieel niet mogen innemen vanwege de niet afgegeven vergunning hiervoor. (98% kijkt de gemeente hiervoor door de vingers net als de politie of de domeinen dat doen, indien het voertuig officieel vernietigt dient te worden mogen er geen handelaren gebruik hiervan maken zonder machtiging tot demontage.
Om deze officiele milieuwet te overtreden doorgenoemde instantie is de ARN met een nieuwe offensief gestart met de SRN. Scooter Recycling Nederland. Op dit op dit moment zijn er maar 6 officiele demontage bedrijven in nederland en al meer dan 200 SRN erkende dealer als inleveringadressen bekend gemaakt (zie google SRN Recycling).
En vanaf 1 maart 2012 moet er op elke nieuwe aankoop €17,99 verwijderingsbijdragen betaald worden.
De meeste politie punten en gemeente instantie zullen eerdaags op hun eigen overtreding gewezen worden.
hopende u alle iets bijgebracht te hebben vriendelijke groeten. PS ik heb deze wet niet gemaakt maar is al minimaal 20 jaar oud.
Dit telt voor elk kenteken gevoerde voertuigencrazyme schreef:Wanneer jij in oktober al bent gestart om de fout te herstellen heb je voor de tweede bekeuring wel een redelijke kans. Je kunt nu namelijk wél aantonen dat je te goeder trouw bent.
Ik lees 2012 moet zijn denkelijk 2011.djaino schreef:Wij hebben een soortgelijk iets aan de hand. Terwijl je bezig bent om een brommer te schorsen al wel 2 boete's binnen. Het bijzondere hieraan is wel dat het om een brommer gaat die 5 jaar terug is aangeschaft door de toenmalige vriend van onze dochter. Na krap 2 maanden brommer rijp voor de sloop, nog een jaar achter in haar tuin gestaan en na veel gezeur brommer uit tuin verdwenen. Na nog eens 2 jaar vriend ook verdwenen en na nog eens 3 jaar geconfronteerd worden met een schrijven van de RDW dat er een brommer op jouw naam staat. Dit is buiten haar medeweten om gebeurd, zij had ook geen brommer nodig, ze had een auto om op haar werk te komen. Het heeft een half jaar geduurd, maar nu is de brommer dan per 30-12-2012 geschorst, maar ondertussen al de 1ste boete binnen, bezwaar aangetekend en vorige week bericht gehad dat het bezwaar ongegrond is verklaard. 2 Dagen later, boete numero 2 op de mat, overtreding geconstateerd op 5-12-2012, terwijl je al die tijd in onderhandeling bent met het RDW. Waarom het zo lang duurde voordat de brommer geschorst is? Post niet bezorgd of tijdens vakantie periode zoek geraakt, en totaal geen bewijs in handen hebben aangaande verzekering of verkoop. Maar wel steeds formulieren toegestuurd krijgen waarin om dit soort zaken gevraagd wordt, terwijl je bij je eerste reactie al uitlegt dat je niet eens wist dat de brommer op je naam staat. En de ex-vriend? Die heeft dikke lol, nog een financieel geintje waar onze dochter voor moet opdraaien. En de politie waar je vraagt om aangifte te mogen doen van identiteitsfraude vindt dat het allemaal te lang is geleden, dat is verjaard.
Een voertuig kan nergens zonder geldigrijbewijs worden overgeschreven de RDW vraagt in hun systeem duidelijk om de gegevens en worden aan hand van ingevoerde gegevens gecontroleerd
Het is verveelend indien je geen bewijs hebt zal de boete gewoon doorgaan. Je hebt dus massel indien RDW je schrift als goed beschouwd. Het afvoeren van kentekenplaat deze moet verknipt worden voor tegen mogelijk hergebruik.het kentekenformulier mag pas na enkele maanden van RDW bevestiging vernietigt worden dit kan allemaal nagezien worden bij de RDW.nllisette1403 schreef:Het vervelende is dat ook al weten ze dat je bezig bent om de brommer van je naam af te halen, toch nog weer met een boete komen. Terwijl het eigenlijk door de RDW komt dat het zo lang duurt, omdat zij zogenaamd de post niet binnen hebben gekregen.