Even een stukje plagiaat, excuus ik weet niet meer wie het een poosje terug schreef op het forum. Als dit het ergste probleem van TS is, concludeer ik dat het verder goed gaat met TS.
Renske99 schreef:Alle gekheid op een stokje, ik ga ook maar mijn abbo opzeggen, ze hadden die lampjes op zijn minst naar me kunnen opsturen toch?
U kunt het abbo pas opzeggen per 1-1-13. Wel voor 15-11 doen anders bent u te laat.
electomonteur schreef:is het volgens de wet niet zo dat een waarde bon geen einddatum mag hebben
dus is de ANWB in deze ook verkeerd bezig
indien een tegoedbon/waardebond een waarde vertegenwoordigd door het vermelden van een waarde is dit een waardebon en heeft dus geen einddatum
wel kan er worden gemeld adat indien er een einddatum is vermeld deze kosteloos tegen een nieuwe bon is om te ruilen
electomonteur schreef:is het volgens de wet niet zo dat een waarde bon geen einddatum mag hebben
indien een tegoedbon/waardebond een waarde vertegenwoordigd door het vermelden van een waarde is dit een waardebon en heeft dus geen einddatum
wel kan er worden gemeld adat indien er een einddatum is vermeld deze kosteloos tegen een nieuwe bon is om te ruilen
kijken wat ze daar van zeggen
Ik lees dit:
Wat is een tegoedbon?
Een tegoedbon kunt u krijgen als u een product terugbrengt naar de winkel. U hebt bijvoorbeeld zelf spijt van uw aankoop en u had geen klacht over het product. De wet zegt in dit soort situaties: koop is koop. Ruilen is geen wettelijk recht, maar een gunst van de verkoper. De verkoper mag daarom ook voorwaarden verbinden aan een tegoedbon. Bijvoorbeeld: hoelang de bon geldig is. Of dat u alleen een ander product mag kiezen en u geen geld terug krijgt. U kunt er zelf voor kiezen of u de tegoedbon wilt accepteren. Wilt u geen tegoedbon? Dan hoeft de verkoper niets anders aan te bieden in deze situatie.
waarom al die drukte om een gratis iets... ik moet mijn pas eigenlijk ook nog ff inleveren, en die bon kan je dan toch direct weer gebruiken als je in de winkel bent... dus dan maakt die datum toch niet uit... Loop je niet met een lampje naar buiten, maar met iets anders handigs.
En bij de actie stond bij mijn weten zeker iets als 'zolang de voorraad strekt'.
Maar ik zou zeggen, je weet hoeveel passen er in de lande zijn, zorg dan ook dat je bijna evenveel kadootjes hebt liggen, wat overblijft kan zelfs 'gewoon' de verkoop in
elnuar schreef:waarom al die drukte om een gratis iets... ik moet mijn pas eigenlijk ook nog ff inleveren, en die bon kan je dan toch direct weer gebruiken als je in de winkel bent... dus dan maakt die datum toch niet uit... Loop je niet met een lampje naar buiten, maar met iets anders handigs.
En bij de actie stond bij mijn weten zeker iets als 'zolang de voorraad strekt'.
Maar ik zou zeggen, je weet hoeveel passen er in de lande zijn, zorg dan ook dat je bijna evenveel kadootjes hebt liggen, wat overblijft kan zelfs 'gewoon' de verkoop in
Je moet dan wel snel zijn, want de tegoedbon is alleen geldig tot 29 februari!
Ik lees dit:
Wat is een tegoedbon?
Een tegoedbon kunt u krijgen als u een product terugbrengt naar de winkel. U hebt bijvoorbeeld zelf spijt van uw aankoop en u had geen klacht over het product. De wet zegt in dit soort situaties: koop is koop. Ruilen is geen wettelijk recht, maar een gunst van de verkoper. De verkoper mag daarom ook voorwaarden verbinden aan een tegoedbon. Bijvoorbeeld: hoelang de bon geldig is. Of dat u alleen een ander product mag kiezen en u geen geld terug krijgt. U kunt er zelf voor kiezen of u de tegoedbon wilt accepteren. Wilt u geen tegoedbon? Dan hoeft de verkoper niets anders aan te bieden in deze situatie.
Ik lees dit:
Wat is een tegoedbon?
@ sephora30:
Het product was niet gratis. Er is een tegenprestatie voor geleverd. Je moest de kaart opzoeken en vervolgens moest er iemand mee naar de stad rijden. Het belang van de ANWB is dat er zo min mogelijk oude kaarten in omloop blijven, die door criminelen omgecodeerd en in het buitenland misbruikt kunnen worden voor bijvoorbeeld het verkrijgen van een vervangende huurauto bij zogenaamde autopech.
@Fleurtjuh666:
De tegoedbon heeft in de praktijk de waarde nul. De geldigheid was maar 14 dagen (29 februari lopen ze af) en je mocht hem maar voor een heel beperkt hoekje van de ANWB-winkel gebruiken. Als daar niets bij is dat je kan gebruiken dan kan je bijvoorbeeld wel bij de ANWB een jack kopen van Euro 30,- waar je dan Euro 2,50 korting op krijgt. Een vergelijkbare jas bij Perry Sport kost maar Euro 25,-. Kortom, het lijkt meer een actie om goedkoop de oude kaarten in te zamelen en tegelijk de leden als klanten de winkel in te lokken.
@dhc
Volgens de ANWB zelf hebben ze 4 miljoen leden. Stel dat 1 miljoen leden met hun oude kaart naar de winkel gegaan zijn, dan hebben er 600.000 een waardeloze tegoedbon van Euro 2,50 gekregen: toch 1,5 miljoen Euro in totaal.
@elnuar:
Ik ben benieuwd of je iets in de winkel treft dat je handig vindt en waar je dan ook nog die bon voor mag gebruiken.
Overigens: er stond niet bij "zolang de voorraad strekt".
De ANWB had iedereen tevreden kunnen stellen met een bon die in de hele ANWB-winkel geldig is en die minstens een half jaar langer geldig zou zijn. Maar dat wil men waarschijnlijk niet, want tegen de vakantietijd worden de ANWB-winkels toch wel druk bezocht. Kennelijk gaat het bepaalde merken (Human Nature en Travel+Co) om een extra verkoopstimulans op het eind van de winter die ze met deze actie wilden bereiken.
Maar zeg dat dan gewoon rechtuit en verzin geen smoesjes.
Is het niemand opgevallen dat het wel erg toevallig is dat de tegoedbonnen al gedrukt waren en klaar lagen in de winkel 1 dag nadat ik en met mij vele andere leden de brief ontvingen?
Boulevard schreef:Is het niemand opgevallen dat het wel erg toevallig is dat de tegoedbonnen al gedrukt waren en klaar lagen in de winkel 1 dag nadat ik en met mij vele andere leden de brief ontvingen?
Het is ook wel erg toevallig dat alle 4 miljoen leden de brief op dezelfde dag krijgen.
Ach u heeft tenminste een goede daad verricht. U heeft 1/100ste van een Victor Veilig gedoneerd.
In Winschoten bij de ANWB hadden ze zelden iets wat in de aanbieding was of gewoon reclame voor gemaakt werd.
Ben er vaker geweest voor iets en kreeg dan te horen dat ze het wel konden bestellen.
De reden dat ze het niet op voorraad hadden was dat het magazijn te klein was.
Nu is ANWB helemaal weg in Winschoten.