1JanV schreef:lang verhaal.
u laat nu merken dat u boos bent, dat uw klacht nu twee kanten krijgt en merkt ook op die vele reacties maar moet toch weten dat hier op tros rader elk onderwerp zijn voor en nadelen heeft. uiteraard gaan er ook veel buiten het onderwerp om net als ik om eigenlijk iets aan te geven waarom je eigenlijk iets niet moet plaatsen. Dat recht heeft valt nu net even verkeerd, ik heb recht op een op zoveel dingen maar moet mij de pl.. werken en krijg er niets voor terwijl die door omstandigheden beperkt worden eigenlijk nog misbruik maken van voorzieningen, begrijp mij niet verkeerd>
Dus iemand die wegens een beperking een hulpmiddel nodig heeft, het aanvraagt, grondig gekeurd wordt, aan de voorwaarden voldoet en het toegewezen krijgt van de overheid,maakt er misbruik van?
Verder voelt u zich wel goed hoop ik?
1JanV schreef:ik moet een lening nemen om mijn eigen vervoer te hebben of dit nu een fiets is of een auto enz.is maakt niet uit u heeft er recht op en komt dan nog klagen hier ook.
Dus omdat u een lening heeft, mag TS geen vraag stellen over zijn verlichting.
Wederom, tang.....varken....
1JanV schreef:Ik heb recht om op een parkeerplaats te staan omdat ik wegenbelasting betaal
Nee, u mag op de weg rijden en ergens parkeren omdat u wegenbelasting betaalt.
U heeft geen 'recht' op een parkeerplaats.
1JanV schreef:en de persoon met een eenmalig bedrag een eigen parkeerplaats heeft
Dat bedrag is niet eenmalig, je moet behoorlijk wat manekeren (ze worden niet als snoepjes tijdens Sint Maarten uitgedeeld) èn die mensen betalen óók wegenbelasting, dus volgens uw eigen redernatie hebben ze toch echt gewoon 'recht' op zo'n parkeerplaats hoor!
1JanV schreef:en als je 20 parkeerplaatsen voor de deur hebt met 30 woningen en dan 8 invaliden plaatsen ziet stijgt het bloed naar de top als ik tig meters moet lopen.
Wees blij dat u dat nog kunt!
De mensen die zo'n parkeerplaats hebben, kunnen dat dus niet!
1JanV schreef:als ik bij een supermarkt kom moet ik mijn auto in een vak van 210 plaatsen zodat mijn gehelen zijkant vol deuken zit, kijk ik naar die invalide plaatsen kan mijn auto er twee keer in staan.
Weet u waarom die parkeerplaatsen groter zijn?
Zodat iemand die geen stap kan verzetten de rolstoel naast de auto kan laten rijden door de begeleider en dan de rolstoel in kan glijden!
Dus moet er meer ruimte zijn dan op een reguliere parkeerplaats.
Ikzelf moet de auto uit draaien, ik kan niet been voor been uitstappen.
Daarna stap ik over in een rolstoel.
Dus moet de deur helemaal open kunnen en de rolstoel vlak naast de auto staan en dat kan niet op een gewone parkeerplaats.
1JanV schreef:Ik bedoel dat iemand met een beperking het best voor elkaar heeft ondanks hij/zij het deels ook zelf moet betalen maar er blijft een deel over snapt u.
Ik hoop zo dat u een geintje maakt!
U weet toch helemaal wat TS of wie dan ook mankeert?
Er zijn mensen die de godganse dag pijn hebben waar je niet goed van wordt en om dan even te roepen dat die mensen 'het best voor elkaar hebben' vind ik lager dan laag.
1JanV schreef:Kom niet met een vergelijking u en u weet niet welke beperkingen ik heb, maar ik maak er geen gebruik van omdat ik vind dat er andere veel meer recht op hebben>
Dus middelen aanvragen om je leven zo lang mogelijk zelfstandig te kunnen leiden is 'gebruik maken' van je beperking?
U snapt er echt geen bal van.
Vervelend dat u ook beperkingen heeft en u heeft gelijk dat ik niet weet wat u mankeert.
Maar u oordeelt zelf wel erg makkelijk over anderen.
1JanV schreef:mensen die nergens heen kunnen omdat er altijd 24 uur iemand bij moet hebben en daarop bezuinigt wordt. Kijk dat een lampje niet sterk genoeg kan zijn zit in het vermogen en verdeling van de weerstanden en accu' indien een verlichting wel die vergelijkend is aan dat van een auto of motor kunt dit volgens mij wel vergeten ten zij met de scootmobiel niet meer dan 2 kilometer gaat zonder stroom opbouw door middel van dynamo zult zich alleen kunnen begeven op fietspaden die overzichtelijk zijn, jammer dan.
Tuurlijk, dan heb je een hulpmiddel waar je eigen bijdrage voor betaalt en die je niet volwaardig kunt gebruiken, jammer dan.
Iemand met beperkingen en een lening voor een vervoermiddel mag wel iets meer empathie uitstralen.
1JanV schreef:Al met al worden wij als hardwerkende moeten steeds meer inleveren en worden de potjes verkeerd verdeeld of leeggehaald door gasten die tonnen willen verdienen aan goede instelling, terwijl er in scootmobiel een veel betere accu geplaatst kan worden waardoor u wel die tegel kunt zien die 10 meter voor opdoemt.
Verrassende afsluiting van een warrige post.
Dáár is de empathie!
Meneer moet toch gewoon een goed bruikbaar hulpmiddel hebben, of ben ik nou gek?