LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bekeuring: geen licht op de fiets MAAR...

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
chrismi

Bekeuring: geen licht op de fiets MAAR...

Ongelezen bericht door chrismi »

Hallo,

Vanavond reden ik en mijn vriend naar huis.
We slaan een zijstraat in, en een auto komt achter ons aan.
We kijken achterom, NEE HE!! Politie.
En we hadden allebei geen voorlicht aan, wel achterlicht.
Nouja wij stappen af, er komen 2 agentes uit de auto.
De ene loopt naar mij en de ander naar mijn vriend.
De agente bij mijn vriend vraagt waarom hij geen voorlicht aan heeft,
"O, dat was ik vergeten.'' en hij knipt zijn licht aan. Nou dat bleef bij een waarschuwing. Die agente bij mij vraagt waarom ik mijn voorlicht niet aan heb.
"Ja dat draadje gaat soms los, ik repareer hem wel even." "Dat doe je straks maar, en mag ik even je legitimatiebewijs?" Ik dacht echt zo van W.t.F.!!!
Nou alle gegevens opgeschreven. "Ik vraag zovan ik kan hem nu toch ook gewoon maken en dan doet hij het toch ook?" DAT DOE JE MAAR WANNEER WIJ KLAAR ZIJN!!! Nou ik over 2 week een boete op de mat liggen. Nou ze waren klaar een reden weg. Ik duw het draadje in mijn dynamo en mijn licht doet het weer. Maar ik had het toch ook ter plekke op kunnen lossen? Waarom krijg ik dan wel een boete en mijn vriend niet?? Okay we zaten fout, maar om dan de ene een waarschuwing te geven en de ander een boete terwijl ze precies hetzelfde probleem hebben en het allebei binnen 10 seconden kunnen oplossen??
Dat vind ik echt niet kunnen, helemaal niet bij de politie.
OK ik heb niks tegen politie hoor maar om de ene anders te behandelen dan de ander?? Geef dan allebei een boete o allebei een waarschuwing!!! Maar om de ene dit te geven en de ander dat?! Mijn punt is gewoon dat ik op een hele andere wijze ben behandeld dan mijn vriend. Door de politie notabene.
M'n moeder die belt er morgen achteraan...

Ik wil graag jullie menig horem, over wat jullie hier van vinden. Mvg,

dhc

Re: Bekeuring: geen licht op de fiets MAAR...

Ongelezen bericht door dhc »

Simpel, elke agent(e) maakt zijn/haar eigen beslissing. Dat recht hebben ze.
Jij pech, je mattie mazzel.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

dhc schreef:Simpel, elke agent(e) maakt zijn/haar eigen beslissing. Dat recht hebben ze.
Jij pech, je mattie mazzel.
Precies.

oo4load

Ongelezen bericht door oo4load »

Waarom een excuus zoeken bij een ander voor iets dat overduidelijk je eigen fout is?
Je licht stond a: uit en b: kon niet direct aan want hij was stuk. Eigenlijk verdienen jullie allebei gewoon een prent, alleen je vriend had iets meer geluk want die van hem werkte tenminste nog.
Ik zit dagelijks tussen de lichtloze kamikaze fietsers, levensgevaarlijk. Wat mij betreft mogen ze sochtends en savonds op iedere straathoek een arrestatieteam zetten en dan kan je even een nachtje brommen. Dan is het snel afgelopen met die onzin.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

M'n moeder die belt er morgen achteraan...
Is sowieso al discutabel dat je moeder zich hiervoor laat gebruiken

Gewoon betalen en verder niet zeuren

(Als het nu een zo simpele reparatie was, zou je jezelf ook kunnen afvragen waaorm je dat niet even hebt gerepareerd voordat je op de fiets wegreed. Een beetje zelfkritiek is nooit weg)
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 29 sep 2011 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

oo4load schreef: Ik zit dagelijks tussen de lichtloze kamikaze fietsers, levensgevaarlijk. Wat mij betreft mogen ze sochtends en savonds op iedere straathoek een arrestatieteam zetten en dan kan je even een nachtje brommen. Dan is het snel afgelopen met die onzin.

Hier in de buurt van school, wordt wel wekelijks gecontroleerd bij de schoolgaande jeugd, of de verlichting werkt.
Dit, om als volwassene te weten, hoe het moet.
Blijkbaar is TS nooit eerder gecontroleerd.
Zoals oo4load schrijft, ontstaan er levensgevaarlijke situaties.
Helaas worden deze mensen(fietsers) ook nog door de wet beschermd.

Daan_1978

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Zo irritant als het donker is en met de auto op het laatst nog net kunnen remmen, omdat weer eens 1 of andere MAFKEES zijn fietslicht niet aan heeft!
Je mag blij wezen dat je nog niet door een auto geschept bent! Je vriend had de boete ook gewoon moeten krijgen, dus wees blij dat het er maar bij 1 gebleven is!

Ga maar eens auto rijden en kom dan nog maar eens terug, want een fietser zonder licht is nagenoeg niet, of pas op het laatste moment te zien.
Lullig dan dat een auto bestuurder altijd fout zit als hij/zij een fietser aan rijd!
Nadenken voordat je gaat klagen is misschien voor jou een optie!!

johnha

Ongelezen bericht door johnha »

De forum rubriek is: "Nieuwe fiets gekocht of problemen met uw scooter? Bespreek hier uw ervaringen" dit onderwerp heeft er weinig mee te maken, en is gewoon eigen schuld en terecht..

acjzr1

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Beide betrokkenen weten dus dat hun verlichting niet in orde is en gaan toch fietsen... Wat mij betreft verdienen beide fietsers een bekeuring!
De een doet immers wel zijn achterlicht aan maar niet zijn koplamp, en TS weet dat zijn bedrading niet in orde is maar doet er niets aan voor hij gecontroleerd wordt.
En verwacht dan ook nog medeleven van dit forum...

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Jullie waren beide fout, jij kreeg terecht een boete en je vriend niet. Het feit dat je vriend geen boete kreeg vind ik pas fout van die agent, niet dat jij wel een boete hebt gekregen.

Dus als je moeder gaat bellen moet ze maar even zeggen dat jullie erop staan dat je vriend alsnog een boete krijgt.

CSM

Ongelezen bericht door CSM »

Chrisme, het verschil met je vriend is dat zijn licht goed functioneert. Binnen 1 seconden had hij het aan, en er is geen kans dat zijn licht halverwege de rit weer uitgaat.

Jouw licht daarentegen, is kapot. Nou ja, soms doet-ie het wel, maar dat hangt er blijkbaar maar net vanaf hoe dat draadje zit. Je kon het vrij snel "repareren" zeg je, maar bij de eerstvolgende stoeprand of kuiltje in de weg, zit het draadje weer los natuurlijk. Althans, zo redeneert de agente, en dat lijkt me niet zo gek gedacht van haar. Volgens de wet moet je lamp het gewoon doen, altijd, en niet half-half.

De actie van je moeder vind ik slecht. Ze leert je op deze manier dat pech in het leven de schuld is van anderen (de politie, de regering, de werkgever...). Terwijl het in dit geval toch echt je eigen schuld was, en je inmiddels ook de leeftijd hebt bereikt waarop je je eigen verantwoordelijkheid moet leren nemen.

LeoZ

Ongelezen bericht door LeoZ »

Natuurlijk is het gevaarlijk om zonder licht te rijden, ik maak dát dagelijks in het donker mee als ik op mijn (brom)scooter naar mijn werk in Den Haag rij... fietsers zonder licht... die zie ik pas als het bijna te laat is!

Alleen dat de ene agente wel bekeurt en de ander niet (terwijl ze naast elkaar staan) vind ik vreemd, mogelijk heeft zij een hekel aan vrouwen.... :mrgreen:

Gesloten