LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Benzhou Eagle Wing Torino

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
DaniiLief

Benzhou Eagle Wing Torino

Ongelezen bericht door DaniiLief »

Hallo allemaal!

Ik ben sinds kort helemaal verliefd op de Benzhou Eagle-Wing Torino. Kan iemand mij vertellen of het een goede scooter is, of dat ik misschien toch mijn verstand moet volgen in plaats van mijn hart en niet voor deze mooierd gaan?
Help!! :oops:

Groetjes,
Danii

mach2005

Re: Benzhou Eagle Wing Torino

Ongelezen bericht door mach2005 »

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Een collega had ook een Benzhou scooter,

Lees de ervaringen van deze scooter, ze zijn geciteerd uit een ander topic;

--------------------------------------------------

Een collega had een nieuwe scooter gekocht,

Het betrof een Chinese scooter, een mooi ding om te zien, wat was de collega blij met deze mooie scooter, :P
De motor was mooi rustig en de scooter was lekker zuinig, dus na de eerste service beurt werden de begrenzers verwijderd, de scooter was sneller en daarbij nog zuiniger, de collega was in de wolken met deze mooie zuinige en nog snellere scooter!, bij volgas liep de naald de meterschaal uit!, prachtig!, :P

Helemaal gek was die collega, totdat het eerste probleem kwam, het achterlicht hing plotseling op een oor, deze hing dus scheef aan de scooter totdat de beplating totaal afbrak en het achterlicht met de bagagedrager aan de draden van het achterlicht bleef bungelen...,

Met beugeltjes en klemmetjes wist de collega dit te herstellen, en het leek er weer wat op, de teller stond op zo'n 1200 km, en de topsnelheid werd wel wat minder, evenals het starten met koud weer werd steeds moeilijker, ook de accu was inmiddels al vervangen, later bleek dat ook de regelaar kapot was, zodat de accu niet meer bijgeladen werd,

De scooter begon wat olie te nemen, dus iedere week maar even controleren, de topsnelheid was onderhand al flink gedaald, evenals het benzineverbruik was al weer flink gestegen, de lol ging al behoorlijk van de scooter af, want een richtingaanwijzer achter was al afgebroken door de trillingen tijdens het rijden,

Dus de scooter voor een servicebeurt geweest, nwe olie, bougie, e.d. de scooter reed weer wat sneller, maar het slechte starten bleef, de startmotor had het inmiddels begeven, evenals de accu, die wéér niet werd bijgeladen, dus weer de regelaar vervangen en de accu werd weer bijgeladen, helaas was de garantie reeds voorbij, dus de startmotor werd niet vervangen, dus maar -tig keer trappen met de kickstarter, die ook steeds vaker doorsloeg,

Op het laatst liep zijn scooter nog maar 30 km/uur, en lekte overal benzine, de scooter stonk verschrikkelijk naar benzine, dus alle benzineslangen vervangen, bleek ook dat de carburateur niet zuiver te zijn, dus een nieuwe pakking loste dit probleem weer op,

Het achterlicht was inmiddels op een andere plaats compleet afgebroken, en alles hing weer aan de bedrading, :cry:

"Je mag deze scooter hebben!, zei de teleurgestelde collega!, ik wil van dit kreng af!, de dealer wou er niks meer voor geven want hij kan dit ding aan de straatstenen niet meer kwijt!, dus rij er maar mee door,

Ik ging daar uiteraard niet op in, dus ik probeerde hem zo veel mogelijk te helpen door hem op te halen met auto wanneer deze scooter het weer liet afweten,

Het starten werd steeds slechter, iedere keer -tig keren de kickstarter intrappen totdat er een luide knal uit de motor kwam, en dan startte deze in één keer, accelereren werd steeds slechter, de motor begon steeds rouwer te lopen en ook verlichting werkte niet meer, evenals de richtingaanwijzers die door de accu gevoed worden, regelaar wéér defect!, het achterlicht hing al weer scheef na het vervoeren van zijn tas met een broodtrommeltje en een paar boeken,

De dealer adviseerde hem de scooter maar op Marktplaats te verkopen, want de kleppen waren zeer waarschijnlijk lek, en de carburateur moet ook vernieuwd worden, de zuiger bleef hangen en corrosie in de carburateur deed dus ook al geen goed,

Hij bleef maar doorrijden met deze ramp op wielen, en met zo'n 3.000 km op de teller kwam de scooter knallend tot stilstand, en starten was niet meer mogelijk, ook liep er olie onder het motorblok weg,

De dealer constateerde kapotte kleppen, en een krukaslager had de geest gegeven, zodoende er flink wat olie in de versnellingbak gelopen was, daarbij had de motor flinke schade opgelopen, de scooter was opgegeven en kon naar de stort,

Na onderhandelen met de dealer heeft de collega een 45km auto gekocht bij deze dealer, zodoende hij toch nog een nette inruil kon krijgen voor deze scooter,

Dus ook voor deze collega geen Chinascooter meer, en ook voor mij telt dit als een serieuze waarschuwing, dit is echt extreem!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

DaniiLief

Is dat ook als je hem nieuw koopt bij een dealer die RDW erkend is?
Hij is voornamelijk voor plezierritjes met lekker weer en naar het werk (wat een kwartiertje rijden is, hooguit)

mach2005

RDW erkend zegt niets!

De grootste oplichters krijgen ook een RDW erkenning. Heeft niets met betrouwbaarheid te maken.

Nul waarde dus.

DaniiLief

Zo zie je maar weer. Ik heb geen flauw idee.
Maar goed. Hoe weet je of je dealer betrouwbaar is?

Jullie zeggen dus; Koop geen Eagle Wing Torino, want dat is een rot ding..??

DaniiLief

Oeh!
Bedankt voor jullie reacties. Mijn vriend heeft met de dealer gebeld en gevraagd naar die scooter. Wat zei de dealer? "Dat is een kutfiets."
Dat is wel eerlijk.
Ik ben nu aan het kijken voor een Aprilia Mojito. Stukje duurder.
Wat weten jullie daarover??

Bedankt!

mach2005

Die is wel heel veel duurder.

In dat geval zou ik gewoon zo'n retro ding kopen bij een goede dealer die ook de bekende merken verkoopt.
Tegenwoordig verkopen veel "goede" dealers ook Chinese scooters.

Zij vragen er een paar honderd Euro meer voor, maar dan heb je ook goede service en garantie. Zij willen hun naam niet ten grabbel gooien.

Ulbe

Begin niet aan die Chinese rommel!,

De kwaliteit is gewoon bagger, en het plaatwerk is te dun voor een lang leven, en daarbij is de motor opgebouwd uit slechte materialen, het is een kopie van de degelijke Honda motoren die niet stuk te krijgen waren, helaas wordt in China waardeloos materiaal gebruikt, zodoende deze motoren al snel het loodje leggen,

Je wilt zorgeloos rijden op een degelijke scooter?, vergeet China, en koop een normale Japanse of Italiaanse scooter van een degelijk merk,

Wil je sleutelen en klooien, dan moet je een China scooter kopen, dan kun sleutelen en vervangen, :roll:

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Echelon

Ongelezen bericht door Echelon »

Helemaal eens met de andere reacties en met die van Ulbe: koop geen chinese onbekende rotzooi maar een gerenommeerd merk bij een bekende lokale dealer!

Scoots waar je nonstop gezeik mee hebt ....daar gaat de lol erg snel vanaf.....hoe mooi ie er ook uit ziet!

monaatje77

Ongelezen bericht door monaatje77 »

Hallo weer nieuwe mensjes hier :D

Nou wij zijn dus ook van plan om zelfs 2 van die eagle wings benzhou torinos aan te schaffen,
wij zijn hiervoor bij ons in de buurt naar de dealers geweest, en er zijn er maar 2 in de hele stad die die scooters verkopen,
qua prijs en qua garantie geven ze allebei 2 jaar op de scooters.
Ook zeggen ze allebei dat hun onderdelen dus weg komen bij
http://sikombi.nl/ en dat dat hun dus leverancier is.

Beide dealers geven dus gewoon goed garantie en staan dus
volledig achter deze scooters wat hun verkopen, en ze zeggen
dat nieuwe onderdelen dus erg snel leverbaar zijn.
Ook nagevraagd bij beide over die andere "retro"modellen (lees die goedkope dingen) en hun zeggen dus ook beide dat dat bagger dingen zijn.
Ook hebben wij alleen maar zeer goede verhalen over beide dealers gehoord van veel verschillende mensen.

Nu heb ik al meerdere forums afgelezen de afgelopen 2 weken,
en verschillende dingen gelezen over die scootertjes,
de ene vind hem helemaal te gek en geen problemen, de andere vind hem bagger en kan het ding wel de sloot in schoppen.

Nu is mijn vraag dus,
heeft iemand ervaring met de leverancier Sikombi, en zijn het wel "echte" onderdelen etc? dus niet dat ripoff spul....
En heeft iemand ook meer informatie over de eagle wing van Sikombi, want overal als die vraag word gesteld gaat iedereen terug naar die Chinese dingen en krijgen we dus nog geen info over dat.

Wij zouden heel graag wat meer info over dit willen want het is een behoorlijke smak geld wat we in 1 keer uit gaan geven...

Groetjes en in afwachting van een reactie,
Mona

psje: ze kosten 1349,-

Ulbe

Beste vrouw, begin er niet aan!, :(

Spaar even door voor een paar scooters die u over 10 jaar nog met plezier kan rijden,

De Benzou scooters zijn met onderhoud erg zinnig en hebben problemen bij de vleet,

Een goede merkscooter is dan wat duurder, maar daar is het plezier ook naar, minder problemen en goedkoper in onderhoud door minder reparaties tijdens de onderhoudsbeurten,

Alvast veel succes toegewenst met de oriëntatie,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

monaatje77

bedankt voor je snelle reactie :D
(maar weet nog niets over sikombi :P )

wij willen toch zon soort model,
welk merk raad je dan wel aan?
Bella? Agm? Fosti? etc etc

Echelon

Ik snap niet dat mensen hier nog steeds intrappen! :roll:

Hele internet fora staan vol met slechte berichten over deze Chinese scooters (die inderdaad erg goedkoop zijn) en toch overwegen mensen nog steeds de gok maar te wagen.

Mijn advies: koop naast deze 2 scooters ook een aanhangwagen (en auto indien je die nog niet hebt) dan kun je je scooters overal ophalen....ideaal!
:P
De moeilijkheid met chinese scoots is dat je er -zoals je zelf ook merkt- maar heel weinig over kunt vinden. En dat geldt ook voor de onderdelen!

Ga eens bij een goede dealer kijken naar merken als Piaggio (zip of Fly), een Kymco (Vitality), Sym (fiddle II)
M.a.w een merkscoot dus!

Veel succes :-)

Ulbe

Beste Mona,

De merken die u noemt zijn allen Chinese scooters, en de motoren ( problematisch ) zijn allemaal van dezelfde slechte materialen gemaakt,

Wanneer u de scooters nieuw aanschaft denkt u dat de problemen wel meevallen, maar vergis u niet!, de problemen ontstaan al vrij snel in de vorm van scheurende verbindingen van het plaatwerk, en steeds slechter starten van de Chinascooter, al snel grijpen de problemen om zich heen, en de scooters staan meer bij de dealer dan bij u in de schuur!,

Prijstechnisch koopt u voor een paar centen een op het oog mooie scooter, maar de kwaliteit is er ook naar, op het oog zien deze scooters er echt heel leuk uit, dat ben ik absoluut met u eens, maar de materialen zijn dermate slecht van kwaliteit dat de scooters heel snel van u af gaan, en dan is een meerprijs investeren op 2 merk scooter een veel betere keuze,

Sommige dealers spelen hier op in en verdienen er een leuk extra centje aan, en ze zijn blij wanneer de garantieperiode verlopen is van deze scooters, dan zijn ze er af, en moet de klant zich maar redden,

Het is natuurlijk uw keuze dat u dergelijke scooters aanschaft, maar houdt er maar rekening mee dat er veel problemen gaan komen, de mensen hier op dit topic waarschuwen u natuurlijk niet niets, ook veel dealers halen terecht hun neus op voor de Chinese scooters die voor dumpprijzen op internet verkocht worden,

Lees even mijn schrijven over mijn collega zijn Benzou scooter, deze man dacht ook dat hij voor een paar centen op de eerste rang zat,

Dat heeft hij geweten,

Bega die zelfde fout niet!, en spaar door voor een scooter die zich normaal laat berijden, zoals u dat van een goede auto gewend bent,

Iedere keer problemen, en daarbij flinke stukken lopen met een scooter die zo maar uitvalt of niet starten wil verveeld snel, het is goed voor uw conditie, maar daar koopt u uw scooter niet voor!, :wink:

De scooter van mijn collega is naar de stort gegaan!, het ding rijdt niet meer!,

Een merk scooter met goed onderhoud kan gemakkelijk 15 tot 20 jaar worden!, er kan wel eens wat kapot gaan, maar lang niet in de mate zoals dit bij een China scooter het geval is,

Als u het plaatwerk bekijkt is dit een stuk dunner dan die van een goede merk scooter, schrik niet dat de richtingaanwijzers spontaan afbreken door de trillingen tijdens het rijden, het materiaal is dan te dun ontworpen,

Rijdt er een fiets per ongeluk tegen een merk scooter aan zitten er hooguit wat krassen op de lak, bij de China scooter ligt meteen de zijkap in diggelen op de grond!, ook de roestduivel is al bij deze Chinascooters ingebakken!, deze ontpopt zich vrijwel onmiddelijk wanneer de scooter in ons vochtige zeeklimaat gebruikt wordt, de mooie wielen corroderen zeer snel, en schroeven en bouten corroderen al dermate snel dat deze met speciaal gereedschap verwijderd moeten worden,

Doe u en uw partner deze ellende niet aan, ik schrijf dit om u zelf te beschermen tegen de miskoop van het jaar!, het is niet een pak koffie die u in uw winkelwagentje legt, het handelt hier om 2 scooters waar u van wil genieten,

Vergeet China en koop 2 prachtige merkscooters van Japanse of Italiaanse makelij, dan weet u dat u goed zit, en dat u onbezorgt kan rijden op uw mooie nieuwe 4takt, lekker zuinig en stil, en zonder noemenswaardige problemen, en u heeft een dealer achter u staan die deze scooters goed kent en onderhouden kan,

De naam Peugeot V-Click zou ik zeker mijden!, de andere scooters van Peugeot zijn van prima kwaliteit, de V-Click echter is een Chinascooter met een Peugeot logo er op, veel mensen die in goed vertrouwen deze scooter kochten hebben veel problemen met de Peugeot Chinascooter,

Alvast veel rijplezier toegewenst op uw nieuwe scooters,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

monaatje77

beste Ulbe en Echelon,

heel erg bedankt voor jullie antwoord, hier kunnen we wat mee.

Als ik nogmaals een scootervraagje heb kom ik zeer zeker weer terug :D

groetjes,
Mona

LeoZ

Ongelezen bericht door LeoZ »

Nog wat over al deze Chinese scooters: in maart (2009) zag ik bij een dealer in Leiden een aantal van deze chinese scooters NIEUW buiten voor de deur staan... ALLE (Chinese) scooters die stonden waren al aan het ROESTEN én er was nog geen meter mee gereden!!

Wat moet het dan over 2 jaar zijn?... "pleuren" de scooters vanzelf uit elkaar!

Kijk eens naar een Kymco Agility, niet duur én een veel betere kwaliteit!

Link::
http://www.kymco.nl/modellen.php?prod_g ... all=KG10SS

Wilt u persé een retro model: de Kymco Like !!

Link:
http://www.kymco.nl/modellen.php?prod_g ... all=KG10AA

evilkitty

Ongelezen bericht door evilkitty »

ook deze kymco is een goede keuze:

http://www.kymco.nl/modellen.php?prod_g ... all=SD10RC

of de sym mio:
http://www.symscooters.nl/ModelDetails. ... 26&CATID=2

(alleen deze zou ik niet zo snel kopen aangezien motana de importeur is :roll:, zijn gewoon dozen schuivers)

monaatje77

:D
dat zijn idd ook erge leukerds

Echelon

Dat zijn inderdaad leuke scoots van goede kwaliteit.

Last but not least: koop niet via internet maar gewoon bij een goed bekend staande scooterboer bij jou in de buurt: dan heb je garantie, mensen die je kennen en je kunt nog eens binnenlopen als je vragen hebt. (dus geen gedoe met mailtjes die niet worden beantwoord of callcentres met onbeschofte dames zoals bij scooterland)

Het mooie weer komt er langzaam aan voor fijne scooter tochtjes ....dus succes met je keuze! 8)

Gesloten