LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bikester.nl houdt zich niet aan de wet?
bikester.nl houdt zich niet aan de wet?
Ik heb een Sigma Brake Light gekocht bij Bikester.nl. Na twee weken kom ik thuis van een fietsrit en ontdek dat het batterijklepje en de batterij zijn verdwenen. Normaal gebruik en goede montage. Bij zoeken op Internet ben ik niet de enige met dit euvel. Bikester reageert met te zeggen dat er geen garantie voor mij is?! Ik geef aan dat ze zich daarmee niet aan de wet en Europese regelgeving houden. Maakt ze niks uit en blijven bij het standpunt en het staat mij vrij juridische bijstand te zoeken. Volgens Sigma staat Bikester bekend als een prijsvechter, met slechte of geen service. Dus als het product goed is, prima. Als het niet goed is ben je de pineut. Is dit niet iets voor een consumentenorganisatie om eens voor te waarschuwen? Ik zie behoorlijk wat klachten mbt Bikester over garantie en service (die er dus niet is). Hoe is het mogelijk dat een bedrijf dat zich niet aan de wet houdt, toch mag blijven verkopen in Nederland?
Re: bikester.nl houdt zich niet aan de wet?
dus, u bent een klepje verloren van een lampje van €7.95... Dan was de montage of de controle toch niet goed? Dat is nog altijd uw verantwoording!
Nieuwe batterij en ducktape zou ik zeggen!
Nieuwe batterij en ducktape zou ik zeggen!
Voor malafide webshops? Dat gebeurt aan de lopende band, meestal niet voor individuele wegshops, maar wel met tips hoe je vooraf goed kunt controleren met welke webshop je zaken doet.Webel schreef:Is dit niet iets voor een consumentenorganisatie om eens voor te waarschuwen?
en zo lang mensen achteraf gaan controleren kan je waarschuwen tot je een ons weegt, maar als de waarschuwingen en reviews pas worden gelezen als er stront aan de knikker is, heeft het totaal geen zin.Webel schreef:Ik zie behoorlijk wat klachten mbt Bikester over garantie en service (die er dus niet is).
Ik twijfel wel redelijk aan de onbetrouwbaarheid van de webshop, eerlijk gezegd. Het is geen kleine speler, hebben zo te zien redelijk wat klanten. Ook geen uitsluitend goedkoop spul en het lijkt ook veel uit voorraad leverbaar.
Verder qua info op de site ook volledig, overzichtelijke algemene voorwaarden. Waarom hebben ze trouwens aangegeven dat er geen garantie zou zijn?
-
Batterijklepje verdwenen?
Logisch geen garantie. U kunt namelijk niet bewijzen dat u deze goed bevestigd hebt.
Logisch geen garantie. U kunt namelijk niet bewijzen dat u deze goed bevestigd hebt.
Dank voor de vele reacties. Zie onder mijn reactie.
- Vanzelfsprekend heb ik het product bij aankomst goed gecontroleerd! Klepje prima.
- Het loslatende klepje schijnt een bekend probleem te zijn. Het springt er gewoon af, dus dat lijkt mij of een structurele productfout of een productie-batch fout. In ieder geval iets dat onder de garantie van bikester zou moeten vallen (die dan bij Sigma kunnen klagen neem ik aan)
- Het product is goed gemonteerd. Ik heb ruim 40 jaar ervaring met fietsreparaties/renovaties. Ik zie trouwens niet in hoe een verkeerde montage (maar dat kan bijna niet) aanleiding zou moeten geven tot een klepje dat een kwartslag losdraait en eraf springt
- Tav de betrouwbaarheid van bikester: het is een prima site met lage prijzen en als het product aankomt en goed is, is het uitstekend. Ik heb daarmee ook goede ervaringen. Echter als het product niet aankomt of geretourneerd moet worden of bij aankomst al beschadigd is, dan geeft bikester categorisch niet thuis. Je hebt een punt dat ik eerst had moeten checken en dan had ik gezien dat er zeer veel klachten zijn over dit aspect. Dit is trouwens ook bekend bij Sigma sport: “Duitse prijsvechter zonder service”
- Tav garantie: bikester geeft tot drie keer toe aan dat: “Garantie in uw geval is er niet”. Wat mijn geval dan is kan ik er niet uit krijgen
Het gaat mij niet om dat bedrag van een paar Euro. Er zijn behoorlijk veel mensen die voor 100-en Euro’s iets aanschaffen bij bikester en dezelfde reactie krijgen als ik. Ik koop wel een nieuw lampje (maar niet bij bikester) en doe er een Duct-tapeje op, maar dat gaat voor heel veel mensen niet op.
- Vanzelfsprekend heb ik het product bij aankomst goed gecontroleerd! Klepje prima.
- Het loslatende klepje schijnt een bekend probleem te zijn. Het springt er gewoon af, dus dat lijkt mij of een structurele productfout of een productie-batch fout. In ieder geval iets dat onder de garantie van bikester zou moeten vallen (die dan bij Sigma kunnen klagen neem ik aan)
- Het product is goed gemonteerd. Ik heb ruim 40 jaar ervaring met fietsreparaties/renovaties. Ik zie trouwens niet in hoe een verkeerde montage (maar dat kan bijna niet) aanleiding zou moeten geven tot een klepje dat een kwartslag losdraait en eraf springt
- Tav de betrouwbaarheid van bikester: het is een prima site met lage prijzen en als het product aankomt en goed is, is het uitstekend. Ik heb daarmee ook goede ervaringen. Echter als het product niet aankomt of geretourneerd moet worden of bij aankomst al beschadigd is, dan geeft bikester categorisch niet thuis. Je hebt een punt dat ik eerst had moeten checken en dan had ik gezien dat er zeer veel klachten zijn over dit aspect. Dit is trouwens ook bekend bij Sigma sport: “Duitse prijsvechter zonder service”
- Tav garantie: bikester geeft tot drie keer toe aan dat: “Garantie in uw geval is er niet”. Wat mijn geval dan is kan ik er niet uit krijgen
Het gaat mij niet om dat bedrag van een paar Euro. Er zijn behoorlijk veel mensen die voor 100-en Euro’s iets aanschaffen bij bikester en dezelfde reactie krijgen als ik. Ik koop wel een nieuw lampje (maar niet bij bikester) en doe er een Duct-tapeje op, maar dat gaat voor heel veel mensen niet op.
Euh..gebruik dan wel de echte Duct-tape.
Je geeft aan dat je een nieuwe fiets hebt gekocht. En dat het klepje van de batterij na enkele weken spontaan er vanaf is gegaan. De verkoper geeft aan niets te willen doen. Je vraagt je af hoe het kan dat een winkel als deze nog mag verkopen.
Je hebt helemaal gelijk dat de winkelier dit probleem moet oplossen. Immers, het wettelijk bewijs vermoeden zegt dat de fiets bij aflevering over een gebrek beschikte waardoor dit klepje er van is afgevallen. Maar het is onrealistisch om te verwachten dat winkels al gesloten worden bij een dergelijke kleine overtreding. Als we dat doen dan blijft er geen winkel over. Als je hier een punt van wilt maken dan kun je zelf naar de rechter. Als je daar juridische vertegenwoordiging voor nodig hebt dan zul je dat wel flink in de portemonnee voelen.
Je hebt helemaal gelijk dat de winkelier dit probleem moet oplossen. Immers, het wettelijk bewijs vermoeden zegt dat de fiets bij aflevering over een gebrek beschikte waardoor dit klepje er van is afgevallen. Maar het is onrealistisch om te verwachten dat winkels al gesloten worden bij een dergelijke kleine overtreding. Als we dat doen dan blijft er geen winkel over. Als je hier een punt van wilt maken dan kun je zelf naar de rechter. Als je daar juridische vertegenwoordiging voor nodig hebt dan zul je dat wel flink in de portemonnee voelen.
nee, hij heeft een fietslampje van 7,95 besteldalfatrion schreef:Je geeft aan dat je een nieuwe fiets hebt gekocht.
Verder veranderd dat natuurlijk niets aan je verhaal. Ook voor 7,95 kan je naar de rechter stappen natuurlijk.
Ik zweer je, ben al een tijdje op zoek maar dat kan je nergens meer kopen!gemist schreef:Euh..gebruik dan wel de echte Duct-tape.
zaken als bax hebben hele goede. Nichiban bijvoorbeeld, laat geen lijmresten achter, is oersterk en wordt tegenwoordig als gaffa gebruikt. Beter dan die troep die ze in de bouwmarkten en dergelijke verkopen, laten overal lijmresten achter.Frantic2 schreef:Ik zweer je, ben al een tijdje op zoek maar dat kan je nergens meer kopen!gemist schreef:Euh..gebruik dan wel de echte Duct-tape.