Deze topic heb ik afgesloten omdat TROSRADAR ander ideeën heeft met zijn medemensen en alleen door de bla.bla zich zelf wil verrijken.
Groeten een teleurgestelde topicschrijver en mede denker.
Gegroet Jan
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Brommerlawaai
Brommerlawaai
Laatst gewijzigd door BMS.Purmerend op 21 nov 2007 00:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Brommerlawaai
De normen voor de uitlaatemissie en geluidsoverlast hadden in principe 15 jaar terug al aangepast moeten zijn!,
Mijn eigen scooter, toen deze nog begrenst was had meer herrie dan nu de begrenzers verwijderd zijn!, de motor had enorm veel herrie bij 40 kilometer per uur, en draaide veel te veel toeren,
Nu de begrenzers verwijderd zijn is de scooter een stuk stiller geworden, en een stuk zuiniger bij rustig 40 rijden,
Een andere methode van begrenzen lijk me meer zinvol, stille en goede 4 takt motoren al dan niet met injectie in de toekomst, in combinatie met een stille uitlaat, zodat het verbruik ook drastisch naar beneden kan,
De stand van techniek staat helaas na jaren nog steeds in de kinderschoenen!, en de stokoude 2 takt wordt helaas nog steeds verkocht!, terwijl Honda al in de zeventiger jaren al een hele leuke 4 takt motor had!, die anno 2007 nog steeds niet zou misstaan!,
Uiterlijk zien de scooters er leuk uit, technisch helaas nog volkomen achterhaald, hopelijk gaat hier snel wat aan veranderen.
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Mijn eigen scooter, toen deze nog begrenst was had meer herrie dan nu de begrenzers verwijderd zijn!, de motor had enorm veel herrie bij 40 kilometer per uur, en draaide veel te veel toeren,
Nu de begrenzers verwijderd zijn is de scooter een stuk stiller geworden, en een stuk zuiniger bij rustig 40 rijden,
Een andere methode van begrenzen lijk me meer zinvol, stille en goede 4 takt motoren al dan niet met injectie in de toekomst, in combinatie met een stille uitlaat, zodat het verbruik ook drastisch naar beneden kan,
De stand van techniek staat helaas na jaren nog steeds in de kinderschoenen!, en de stokoude 2 takt wordt helaas nog steeds verkocht!, terwijl Honda al in de zeventiger jaren al een hele leuke 4 takt motor had!, die anno 2007 nog steeds niet zou misstaan!,
Uiterlijk zien de scooters er leuk uit, technisch helaas nog volkomen achterhaald, hopelijk gaat hier snel wat aan veranderen.
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Laatst gewijzigd door Ulbe op 17 nov 2007 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Brommerlawaai
Een boete bedrag per Decibel teveel en dat progressief laten oplopen!
Stille 4 tact en lastiger opvoerbaar belonen en 2 tact die ook stil een iets irritanter geluid produceerde belasten met milieu toeslag voor de rokende en olie verbrandende.... dus BPM regels...
En daarmee 4 tacten die stiller zijn dan wettelijk noodzakelijk belonen?
Ik denk dat Jan BSM graag een APKeuring wil uitvoeren jaarlijks, en dat is voor zijn omzet ook leuk, want tijdens de keuring zie je veel extra's die er ook op kunnen!
Beter op weg en de verkoop komt dan ook, net als bij auto's want bij Kwik Flut worden banden soms op de Slijtage indicator gemeten om maar te kunnen verkopen!
Stille 4 tact en lastiger opvoerbaar belonen en 2 tact die ook stil een iets irritanter geluid produceerde belasten met milieu toeslag voor de rokende en olie verbrandende.... dus BPM regels...
En daarmee 4 tacten die stiller zijn dan wettelijk noodzakelijk belonen?
Ik denk dat Jan BSM graag een APKeuring wil uitvoeren jaarlijks, en dat is voor zijn omzet ook leuk, want tijdens de keuring zie je veel extra's die er ook op kunnen!
Beter op weg en de verkoop komt dan ook, net als bij auto's want bij Kwik Flut worden banden soms op de Slijtage indicator gemeten om maar te kunnen verkopen!
Re: Brommerlawaai
Is waar dat je meer gaat verdienen maar ik wil niet aan een APK denken.het is nu al moeilijk als je een brommer aflevert en verderop hun een bon krijgen, staan zij bij jou op de stoep wan jij hebt hem gemaakt ken je dat. nee gewoon zo laten ik wil niet meer op mijn 55e naar school.