Ik wilde een Brommobiel aanschaffen , een leuk sportief model , nou zijn daar nogal wat op de markt van.
Mijn oog viel op de stoere Aixam Crossline .
Maar na zoeken op marktplaats en ook bij somige dealers te zijn geweest om een mooie 2de hands te vinden viel me erg op dat er gesjoemeld word met de jaartallen .
modellen uit 2002 of zelfs ouder worden verkocht als 2005 modellen ( omdat in 2005 de officielle kentekenregistratie is begonnen).
Mijn laatste voorbeeld is het bedrijf Autobedrijf Van Bunningen uit Horssen , gelderland.
Dit bedrijf vond ik via Marktplaats website en ook op andere verkoop websites .
Na een lang tellefoongesprek ging ik langs voor een model 2008 met mooie foto's maar op alle foto's was het kenteken niet te zien , dat deden ze vanwege oplichting met kentekens vertelde ze mij , toen ik erom vroeg deden ze ook moeilijk en ik kreeg het niet, maar ben er toch naartoe gegaan om het te bezichtigen , want het was wel degene die ik graag wilde het nieuwe 2008 model die op de diverse foto's stonden .
Aangekomen stond hij al klaar voor me en gingen ze er vanuit dat ik hem metteen betaalde en mee zou nemen of aanbetaling zou doen, terwijl ik alleen een kijk afspraak had gemaakt.
Gelukkig had ik de foto's uitgeprint en de advertentie van marktplaats, want het was een ander model dat op marktplaats stond dit was te zien aan de andere koplampen die niet rond waren .Ze vertelden dat het per ongeluk fout was gegaan met het plaatsen van de fotos en dat het gegarandeerd het nieuwe 2008 model was en daarna waren ze niet meer zo vriendelijk oppeens en erg kortaf .
Het ging wel om en bedrag van € 7,000.-.
Dus ik trok me terug bij een cafe in de buurt voor een kop koffie en wilde toch het 1 en ander nakijken via internet.
Nou bij de Officielle Aixam website ging het dus om een oud 2006 model dat tot 2007 werd verkocht in Nederland.
Toen ik bij de RDW VoertuigDetails het kentekennummer invoer zag ik zelfs Datum eerste toelating en die was 01-2007 , en de eerste tenaamstelling 02-2007 .
Dus ben metteen weer weggegaan maar wilde toch mijn verhaal kwijt hier en mensen waarschuwen.
LET OP en check de gegevens na voor aankoop geloof die bedrijven niet .
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Brommobielen verkoop verkeerde jaartallen bij dealers
-
Re: Brommobielen verkoop verkeerde jaartallen bij dealers
kan ook anders betreffende kenteken.
indien de dealer voertuigen heeft ingekocht voor 2005 en deze bijvoorbeeld na 2005 verkoopt is het officeel een voertuig wat op dat moment op kenteken staat. Bouwjaar bestaat eigenlijk niet het gaat om datum afgifte. meestal staat er wel ergens een productie datum maar is nog steeds geen bouwjaar.
het gebeurt veelal dat er voertuigen als scooter of brommers c.q. motorfietsen jaren na inkoop gewoon als nieuw verkocht worden en daar is dan ook niets mis mee het voertuig is nieuw het is wel slimmer van de dealer het voeruig aan te geven dat het overjarig is en de prijs aanpast. dus kort voor de boeg bouwjaar op het kenteken bestaat niet dan wel een melding dat het voertuig ouder is dan 2005.
indien de dealer voertuigen heeft ingekocht voor 2005 en deze bijvoorbeeld na 2005 verkoopt is het officeel een voertuig wat op dat moment op kenteken staat. Bouwjaar bestaat eigenlijk niet het gaat om datum afgifte. meestal staat er wel ergens een productie datum maar is nog steeds geen bouwjaar.
het gebeurt veelal dat er voertuigen als scooter of brommers c.q. motorfietsen jaren na inkoop gewoon als nieuw verkocht worden en daar is dan ook niets mis mee het voertuig is nieuw het is wel slimmer van de dealer het voeruig aan te geven dat het overjarig is en de prijs aanpast. dus kort voor de boeg bouwjaar op het kenteken bestaat niet dan wel een melding dat het voertuig ouder is dan 2005.
-
Leuk verhaal 1JanV maar je vergeet dat als er een 1e tennaamstelling staat dat betekend dat het produkt is aangemeld voor officieel in gebruik nemen op de weg , de invoerdatum is de datum de dealer heeft ingevoerd om te verkopen in Nederland, de 1e Tenaamstelling is het in gebruik nemen van een voertuig op de openbare weg omdat het verkocht is . als dat 2005 is en dan is het toen al in gebruik genomen en dus 2de hands , als de verkoper hoog en laag beweerd dat het niet zo is dan klopt er iets niet .
Maar hoe vaak heb jij hetzelf mee gemaakt of antwoord je gewoon met wat je denkt te weten , want ik zie je op vannalles antwoorden op dit forum , dit is niet kwaad bedoeld maar gewoon iets dat ik zie op dit forum .
Maar hoe vaak heb jij hetzelf mee gemaakt of antwoord je gewoon met wat je denkt te weten , want ik zie je op vannalles antwoorden op dit forum , dit is niet kwaad bedoeld maar gewoon iets dat ik zie op dit forum .
bij het eerste schouwing van het kenteken in 2005 moesten de produkten/kenteken in handelsvoorraad gezet worden en er waren veel zaken die dat dan op naam deden, een gewening dus.WuppieWaco schreef:Leuk verhaal 1JanV maar je vergeet dat als er een 1e tennaamstelling staat dat betekend dat het produkt is aangemeld voor officieel in gebruik nemen op de weg , de invoerdatum is de datum de dealer heeft ingevoerd om te verkopen in Nederland, de 1e Tenaamstelling is het in gebruik nemen van een voertuig op de openbare weg omdat het verkocht is . als dat 2005 is en dan is het toen al in gebruik genomen en dus 2de hands , als de verkoper hoog en laag beweerd dat het niet zo is dan klopt er iets niet .
op je vraag. Ik heb een zaak gehad die jaren en jaren geleden is over genomen door mijn zoon vandaar.