Ik heb vorig jaar mijn brommer gekocht bij een jonge zaak ' Dat zit wel snor' te Driebergen-Zeist.
Kort nadat ik mijn brommer had aangeschaft, zijn ze verhuisd naar Schalkwijk, om daar uit te kunnen breiden.
Ze zeiden dat mijn brommer een bouwjaar van 2005 had. Zo stond ook in mijn kentekenbewijs, zeiden ze.
Een half jaar later werd ik aangereden door een auto die uit een uitrit kwam rijden, en mij niet zag. Mijn brommer was aan gort, Gelukkig werd alles vergoed door de verzekering van de persoon die mij aanreed. Mijn brommer is weer gerepareerd.
De verzekering zei alleen wel dat bouwjaar van mijn brommer geen 2005, maar 2002 is. Hierdoor heb ik minder geld uitgekeerd gekregen.
Het verplichte kenteken voor de brommer is in het jaar 2005 ingegaan. oudere brommers hebben dus ook allemaal in hun kentekenbewijs staan dat hun brommer sinds 2005 een kenteken heeft.
Heeft iemand ook ervaring met dit soort rare fratsen? Voornamelijk van het zelfde bedrijf?
Groetjes, Nynke
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dat zit wel snor te Schalkwijk (eerder Driebergen-Rijsenburg
Re: Dat zit wel snor te Schalkwijk (eerder Driebergen-Rijsenburg
Goed dat je het hier post want volgens mij gebeurd dit wel vaker: veel mensen denken dat de datum in het kentekenbewijs gelijk is aan het bouwjaar (of ongeveer) van je scooter of brommer maar zoals je zelf schrijft kan dat voor scooters van voor 2005 aanmerkelijk verschillen!
De enige manier om het bouwjaar zeker te weten is het framenummer raadplegen: dan weet je het zeker.
"Dat zit wel snor" had als professioneel bedrijf jou correct moeten voorlichten omtrent het bouwjaar.
Heb je al met hen contact opgenomen hierover??
Greetz,
De enige manier om het bouwjaar zeker te weten is het framenummer raadplegen: dan weet je het zeker.
"Dat zit wel snor" had als professioneel bedrijf jou correct moeten voorlichten omtrent het bouwjaar.
Heb je al met hen contact opgenomen hierover??
Greetz,