Inderdaad heb je verschil van brommers tussen de jaren 70 en 2000
Ik praat over de huidige scooters, dus producten waarvan bekent is dat deze scooter c.q. brommer harder kunnen dan de voor Nederland afgeknepen constructie snelheid

hier mee geef ik alaan dat de huidige brom/scooter berekende remvermogen heeft voor snelheden tot minimaal max.140 km/p indien je een remblok merk neemt bijvoorbeeld van Ferodo wordt er niet aan de materiaal (beslag) staal of lijm gedaan.
Indien je bromfiets rijd uit het jaar kruik

kan je een remprobleem hebben

maar dat geld voor al die brommers die door kabels tot stilstand moet worden gezet en dan bedoel ik alleen remkabel van en tot 2 mm dik.
Onder al de tupperwaar zit niet veel, maar elk frame moeten voldoen aan de eisen.
En uiteraard zit er wel verschil waar het product vandaan komt, je mag ook niet verwachten dat die scooter die je bij de Gamma en/of postorde bedrijven (4taktjes) koopt een kwaliteit is waar mee je langer dan 6 maanden op kan steuren zonder dat het subframe kromtrekt.
Ik praat over bromscooters van merken waar ik ervaring in heb en als goed beschouw die neprommel is toch geen brommer meer maar een wegwerpflesje.
En ja ook ik ben een voorstander van een doorvloei rijbewijs van brommer naar motorfiets.
Ook ben ik voorstander van praktijkles. Men is nu bezig om vaardigheden uit te laten voeren als bromfiets rijbewijs dus weer een kl….. idee wat niets voorstelt. Gewoon net als auto en motor praktijkles doen. Indien je in het bezit bent van een bromfietsrijbewijs kun je bij voorbeeld de theorie voor een jaar bevriezen na dat je te jaar het bromfietsrijbewijs bezit.
Groeten Jan