LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De snelheidsbeperking van een brommer.
-
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28
Re: De snelheidsbeperking van een brommer.
Maarten1234, het zijn geen landbouwvoertuigen meer, maar verrichten veelal regionaal transport. Die troep moeten ze in de spits van de weg aftrappen. Brommers mogen van mij 55 rijden, maar dit alleen om binnen de bebouwde kom mee te kunnen komen en het een acceptabele snelheid is voor een brommer. Maar hang daar dan ook een degelijk rijexamen aan vast.
Re: De snelheidsbeperking van een brommer.
Een brommert moet in mijn ogen mee kunnen komen met de rest van het verkeer.
Laat nu bijna niemand in Nederland dit snappen.
Laat nu bijna niemand in Nederland dit snappen.
Re: De snelheidsbeperking van een brommer.
Idereen lijkt te vergeten dat een brommer een fiets met een motortje is. Is 80 km/h op een fiets veilig? Is dan die zelfde snelheid op een brommer veilig? Een bromfiets wordt gebouwd op een maximum snelheid van 45 km/h. Het onderstel,de remmen,en de vering kunnen niet veel meer aan.30km/h is dus hard zat.Iedereen die harder rijdt dan 40 km/h is gewoon een rasechte crimineel.
Re: De snelheidsbeperking van een brommer.
Dan loopt u achter de huidige brommert aan acjzr1.
deze zijn zeker veilig genoeg om hogere snelheden aan te kunnen.
deze zijn zeker veilig genoeg om hogere snelheden aan te kunnen.
Re: De snelheidsbeperking van een brommer.
Hallo Toolboy,
Ik begrijp uw reactie al is deze niet correct.
Een Aprillia bromfiets uit Duitsland kan veilig harder dan 50 km/h.
Die zelfde brommer wordt in Nederland zo afgeleverd dat het niet veilig is om veel harder te rijden dan40 km/h.
Je kunt deze brommer(of anderen) wel aanpassen,maar dan nog mag je nooit harder rijden dan 40 km/h.
Of je harder kunt of niet doet dus niet ter zake.
Je mag gewoon niet harder(kunnen).
Zo simpel is het gewoon,al is dat voor de meeste brommerrijders nog te ingewikkeld...
Ik begrijp uw reactie al is deze niet correct.
Een Aprillia bromfiets uit Duitsland kan veilig harder dan 50 km/h.
Die zelfde brommer wordt in Nederland zo afgeleverd dat het niet veilig is om veel harder te rijden dan40 km/h.
Je kunt deze brommer(of anderen) wel aanpassen,maar dan nog mag je nooit harder rijden dan 40 km/h.
Of je harder kunt of niet doet dus niet ter zake.
Je mag gewoon niet harder(kunnen).
Zo simpel is het gewoon,al is dat voor de meeste brommerrijders nog te ingewikkeld...
Re: De snelheidsbeperking van een brommer.
Yo acjzr1
Al eerder heb ik m`n mening er over uit gesproken.
Laat nederland maar overgaan naar 80 cc zoals de rest van europa
Al eerder heb ik m`n mening er over uit gesproken.
Laat nederland maar overgaan naar 80 cc zoals de rest van europa
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: De snelheidsbeperking van een brommer.
Hoe jij het noemt moet jij weten, maar volgens de wegenverkeerswet zijn het gewoon landbouwvoertuigen en of hun nu in jouw ogen regionaal vervoer verrichten is niet belangrijk. Boeren moeten van hun ene land naar het andere land kunnen en dat is veelal over de bestaande wegen. Verder gebruiken er steeds meer grondbedrijven dit soort voertuigen ook en ja dan vervoeren ze over de weg. Makkelijk voor de werkgevers, want je hebt er geen rijbewijs voor nodig en de minimum leeftijd is dacht ik 16 jaren. Lekker goedkoop en makkelijk.
Wat zijn nu 5 minuten. Ik zit nu al zo lang op de weg om te kunnen zeggen dat het echt niet veel verschil maakt hoor. In de file zie je dat idiote gedrag ook telkens. Je wordt ingehaald door een van rijbaan wisselende automobilist en binnen 5 minuten haal je hem of haar binnen of na 1 kilometer weer in. Of je hebt een dergelijk voertuig eindelijk met eventuele frustratie en gevaar ingehaald en verderop komt deze bij een verkeerslicht weer bij je staan.
Gewoon snelheid aanpassen en klaar. Dat is toch niet zo moeilijk lijkt mij. Gaspedaal iets minder in trappen en tja dan ben je misschien 5 minuten later op de plaats van bestemming. Dit is simpel op te lossen: gewoon 5 minuten eerder van huis vertrekken.
Pubers kunnen niet omgaan met hoge snelheden en dat blijkt uit het verslag van SWOV ook. Dus geen snelheid voor hen omhoog, maar eerder naar beneden of de leeftijd verhogen om een dergelijk motorvoertuig te mogen besturen.
Enne nog iets Toolboy Nederlandse automobilisten kunnen nog een hoop leren van Duitsland en België. Daar gaat alles een stuk gemoedelijker.
Wat zijn nu 5 minuten. Ik zit nu al zo lang op de weg om te kunnen zeggen dat het echt niet veel verschil maakt hoor. In de file zie je dat idiote gedrag ook telkens. Je wordt ingehaald door een van rijbaan wisselende automobilist en binnen 5 minuten haal je hem of haar binnen of na 1 kilometer weer in. Of je hebt een dergelijk voertuig eindelijk met eventuele frustratie en gevaar ingehaald en verderop komt deze bij een verkeerslicht weer bij je staan.
Gewoon snelheid aanpassen en klaar. Dat is toch niet zo moeilijk lijkt mij. Gaspedaal iets minder in trappen en tja dan ben je misschien 5 minuten later op de plaats van bestemming. Dit is simpel op te lossen: gewoon 5 minuten eerder van huis vertrekken.
Pubers kunnen niet omgaan met hoge snelheden en dat blijkt uit het verslag van SWOV ook. Dus geen snelheid voor hen omhoog, maar eerder naar beneden of de leeftijd verhogen om een dergelijk motorvoertuig te mogen besturen.
Enne nog iets Toolboy Nederlandse automobilisten kunnen nog een hoop leren van Duitsland en België. Daar gaat alles een stuk gemoedelijker.
Re: De snelheidsbeperking van een brommer.
De huidige generatie brommers en scooters zijn in het buitenland lichte motorfietsen,
Zelfs de in Nederland toegelaten modellen kunnen na verwijdering van de lorrige begrenzers 65 tot 100 km/uur halen, en daarbij zelfs stiller en zuiniger zijn dan de begrensde versie bij 40km/uur!,
Het frame, wielophanging, remmen, ed, zijn op de hogere snelheden ontworpen, en hebben vaak dan nog capaciteit over voor de evt, in het buitenland snellere modellen,
Helaas zijn de bestuurders vaak te jong om met dergelijke snelheden om te kunnen gaan,
Beste optie, een leeftijdscategorie opbouwen, 16 jaar jong 40 km/uur, ouder dan 23 jaar of rijbewijs auto, originele snelheid voertuig,
Beter voor het milieu en voor de bereider zelf!,
En natuurlijk die vieze 2 takt motoren in de ban doen!, en de energiezuinige en schone 4 takt motoren gebruiken zonder begrenzers!, want daar is het milieu dan ook gebaat bij!,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Zelfs de in Nederland toegelaten modellen kunnen na verwijdering van de lorrige begrenzers 65 tot 100 km/uur halen, en daarbij zelfs stiller en zuiniger zijn dan de begrensde versie bij 40km/uur!,
Het frame, wielophanging, remmen, ed, zijn op de hogere snelheden ontworpen, en hebben vaak dan nog capaciteit over voor de evt, in het buitenland snellere modellen,
Helaas zijn de bestuurders vaak te jong om met dergelijke snelheden om te kunnen gaan,
Beste optie, een leeftijdscategorie opbouwen, 16 jaar jong 40 km/uur, ouder dan 23 jaar of rijbewijs auto, originele snelheid voertuig,
Beter voor het milieu en voor de bereider zelf!,
En natuurlijk die vieze 2 takt motoren in de ban doen!, en de energiezuinige en schone 4 takt motoren gebruiken zonder begrenzers!, want daar is het milieu dan ook gebaat bij!,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Re: De snelheidsbeperking van een brommer.
Beste Toolboy,
Het probleem van veel brommertrijders is (hoezeer ze dit ook niet willen horen) hun gebrek aan verkeersinzicht en kennis over hun eigen stuurmanskunsten. Dat komt door hun jonge leeftijd en daaraan gekoppeld beperkte kennis, ervaring en kunde. Een van de effecten waarin zich dit dan ook in uit na de afgifte van het roze papiertje is een statistisch veel grotere kans op een ongeluk. Daarom is er weer een puntenrijbewijs gekomen en gelden er speciale eisen voor motorrijders onder de 24.
Het blijft een feit dat je, om goed te kunnen deelnemen in het verkeer, een bepaalde kennis, ervaring en kunde moet hebben opgebouwd. Dat is dus niet iets wat je ff bij elkaar googgeld maar ook daadwerkelijk moet bewijzen dat je het bezit. Om dit parallel te laten lopen aan de snelheid van het te berijden motorvoertuig worden de eisen daarom ook dito hoger gesteld.
Fiets, fietstest in groep 8 zonder consequenties.
Brommer, makkelijk te behalen papiertje op je 16de
Auto en motor, steeds lastiger te behalen rijbewijs dat ook steeds makkelijker weer kan worden ingevorderd.
Duzzz, veel brommertplezier en ach, het is maar 730 nachtjes slapen tussen je 16de en 18de verjaardag.
Groeten,
Bert
Haha, dat zegt meer over jou en je bewering als over de rest van Nederland.Een brommert moet in mijn ogen mee kunnen komen met de rest van het verkeer.
Laat nu bijna niemand in Nederland dit snappen.
Het probleem van veel brommertrijders is (hoezeer ze dit ook niet willen horen) hun gebrek aan verkeersinzicht en kennis over hun eigen stuurmanskunsten. Dat komt door hun jonge leeftijd en daaraan gekoppeld beperkte kennis, ervaring en kunde. Een van de effecten waarin zich dit dan ook in uit na de afgifte van het roze papiertje is een statistisch veel grotere kans op een ongeluk. Daarom is er weer een puntenrijbewijs gekomen en gelden er speciale eisen voor motorrijders onder de 24.
Het blijft een feit dat je, om goed te kunnen deelnemen in het verkeer, een bepaalde kennis, ervaring en kunde moet hebben opgebouwd. Dat is dus niet iets wat je ff bij elkaar googgeld maar ook daadwerkelijk moet bewijzen dat je het bezit. Om dit parallel te laten lopen aan de snelheid van het te berijden motorvoertuig worden de eisen daarom ook dito hoger gesteld.
Fiets, fietstest in groep 8 zonder consequenties.
Brommer, makkelijk te behalen papiertje op je 16de
Auto en motor, steeds lastiger te behalen rijbewijs dat ook steeds makkelijker weer kan worden ingevorderd.
Duzzz, veel brommertplezier en ach, het is maar 730 nachtjes slapen tussen je 16de en 18de verjaardag.
Groeten,
Bert
Laatst gewijzigd door bert0570 op 04 mei 2007 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De snelheidsbeperking van een brommer.
Inderdaad Bert,Een bromfiets is een opstapje naar sneller gemotoriseerd vervoer.Als fietser leren jongeren dat ze kunnen doen wat ze willen aangezien de pakkans nihil is en de boetes zeer laag.
Het is dus niet verwonderlijk dat dat zelfde tuig zich nergens wat van aan trekt wanneer ze 16 worden en brommer gaan rijden.Er zijn er ook die al eerder op zo'n ding stappen.Als men al de moeite neemt om een Certificaat te halen en de bromfiets te verzekeren wordt de bromfiets niet zelden flink opgevoerd.Het dragen van een helm is al helemaal "not done","je haar zou wel eens in de war kunnen raken..."
Dat ze het risico lopen door dit gedrag hun schedelinhoud over het wegdek te smeren wordt weggehoond.Ze weten best wel wat ze doen...
Er zijn verhoudingsgewijs weinig bromfietsers.Toch raken er veel (jonge)bromfietsers gewond bij ongelukken.Het is niet voor niets dat brommers niet harder mogen kunnen dan 45 km/h.
Als men dan eindelijk 18 wordt kan men een (motor)rijbewijs halen en zich sneller door het verkeer bewegen.Vaak blijkt men op die leeftijd ook niet over voldoende verantwoordelijksheidsgevoel te beschikken.
Men is dan nog steeds bezig met "stoer doen"door hard te rijden en andere regels te negeren.
Het verbaast me dan ook dat er zo veel mensen zijn die vinden dat dit gedrag beloond moet worden door brommers harder te laten rijden.
Als je ouder bent dan 18 en je wil sneller,haal dan je motorrijbewijs!
Een lichte motorfiets is in verzekering en onderhoud zelfs voordeliger dan een brommer.En op hoge snelheden ook veel veiliger.
Het is dus niet verwonderlijk dat dat zelfde tuig zich nergens wat van aan trekt wanneer ze 16 worden en brommer gaan rijden.Er zijn er ook die al eerder op zo'n ding stappen.Als men al de moeite neemt om een Certificaat te halen en de bromfiets te verzekeren wordt de bromfiets niet zelden flink opgevoerd.Het dragen van een helm is al helemaal "not done","je haar zou wel eens in de war kunnen raken..."
Dat ze het risico lopen door dit gedrag hun schedelinhoud over het wegdek te smeren wordt weggehoond.Ze weten best wel wat ze doen...
Er zijn verhoudingsgewijs weinig bromfietsers.Toch raken er veel (jonge)bromfietsers gewond bij ongelukken.Het is niet voor niets dat brommers niet harder mogen kunnen dan 45 km/h.
Als men dan eindelijk 18 wordt kan men een (motor)rijbewijs halen en zich sneller door het verkeer bewegen.Vaak blijkt men op die leeftijd ook niet over voldoende verantwoordelijksheidsgevoel te beschikken.
Men is dan nog steeds bezig met "stoer doen"door hard te rijden en andere regels te negeren.
Het verbaast me dan ook dat er zo veel mensen zijn die vinden dat dit gedrag beloond moet worden door brommers harder te laten rijden.
Als je ouder bent dan 18 en je wil sneller,haal dan je motorrijbewijs!
Een lichte motorfiets is in verzekering en onderhoud zelfs voordeliger dan een brommer.En op hoge snelheden ook veel veiliger.
Re: De snelheidsbeperking van een brommer.
U haalt 2 dingen door elkaar.
Een lichte motorfiets heeft een cylinderinhoud vanaf 50 cc.
Een opstapje zou het wel zijn als je met je 16de hier tot 80cc mag
Dat er regelmatig ongelukken gebeuren met zowel bromfietsers als motorrijders,is vaak te wijten aan de onopletentheid van de automobilisten
Een lichte motorfiets heeft een cylinderinhoud vanaf 50 cc.
Een opstapje zou het wel zijn als je met je 16de hier tot 80cc mag
Dat er regelmatig ongelukken gebeuren met zowel bromfietsers als motorrijders,is vaak te wijten aan de onopletentheid van de automobilisten
Re: De snelheidsbeperking van een brommer.
Nee Toolboy,U haalt dingen door elkaar!
Vanaf 18 jaar mag je een rijbewijs halen en dus een motortvoertuig besturen met een cylinderinhoud groter dan 50cc.Het mogen besturen van een bromfiets met een maximale cylinderinhoud van 50cc na het behalen van een bromfietscertificaat is dus een opstap naar het besturen van snellere voertuigen.Voor je 16e mag je geen motorvoertuigen besturen.Een 80cc motor haalt snelheden die zelfs met een auto niet toegestaan zijn.30km/h binnen de bebouwde kom en 40km/h buiten de bebouwde kom haal je ook makkelijk met een originele 50cc bromfiets.Als je vindt dat een 16 jarige op een 80cc motor moet mogen rijden dan moet een 16 jarige ook auto moeten kunnen rijden.U haalt nog iets door elkaar...De meeste ongelukken met brommers zijn te wijten aan het gedrag van de bromfietsers!
Dat de wet vervolgens vindt dat automobilisten automatisch aansprakelijk zijn betekent niet dat zij dan ook dus veroorzakers zijn!
Ik had ooit een originele klassieke Batavus Bronco,met wind tegen 35km/h maximaal.Hard zat...Ik hoefde immers niet zelf te trappen.
Vanaf 18 jaar mag je een rijbewijs halen en dus een motortvoertuig besturen met een cylinderinhoud groter dan 50cc.Het mogen besturen van een bromfiets met een maximale cylinderinhoud van 50cc na het behalen van een bromfietscertificaat is dus een opstap naar het besturen van snellere voertuigen.Voor je 16e mag je geen motorvoertuigen besturen.Een 80cc motor haalt snelheden die zelfs met een auto niet toegestaan zijn.30km/h binnen de bebouwde kom en 40km/h buiten de bebouwde kom haal je ook makkelijk met een originele 50cc bromfiets.Als je vindt dat een 16 jarige op een 80cc motor moet mogen rijden dan moet een 16 jarige ook auto moeten kunnen rijden.U haalt nog iets door elkaar...De meeste ongelukken met brommers zijn te wijten aan het gedrag van de bromfietsers!
Dat de wet vervolgens vindt dat automobilisten automatisch aansprakelijk zijn betekent niet dat zij dan ook dus veroorzakers zijn!
Ik had ooit een originele klassieke Batavus Bronco,met wind tegen 35km/h maximaal.Hard zat...Ik hoefde immers niet zelf te trappen.
Re: De snelheidsbeperking van een brommer.
Hoi Toolboy,
Haal jij ff lekker zelf dingen door elkaar
Door in deze discussie brommertrijders en motorrijders op een hoop te gooien diskwalificeer je de discussie.
Mijn ervaring als bestuurder van alles wat wielen heeft (behoudens bussen) maakt dat ik eigenlijk vind dat brommertrijden verboden zou moeten worden. Maar het verbieden is vaak erger (zie het effect op drugs) als gereguleerd toelaten, zodat ik (wij allen - democratie he) dan maar hiervoor kies. Echter hoe langzamer hoe beter.
Succes en pas op he, gisteren zag ik weer een van je broeders proberen om een Golfje via de trekhaak, bumper, achterklep in te halen. Of mocht de bestuurder niet remmen voor de rotonde vanwege het feit dat hij anders mischien een brommertrijder over het (achter)hoofd zou zien?
Bert
Haal jij ff lekker zelf dingen door elkaar
Het gedrag van een brommertrijder zoals beschreven door acjzr1 is eerder regel dan uitzondering. Bij motorrijders beperkt het zich tot de derde zaterdag van juni (TT) zo'n beetje vanaf Zwolle op de A28 richting Assen en weer terug.Dat er regelmatig ongelukken gebeuren met zowel bromfietsers als motorrijders,is vaak te wijten aan de onopletentheid van de automobilisten
Door in deze discussie brommertrijders en motorrijders op een hoop te gooien diskwalificeer je de discussie.
Mijn ervaring als bestuurder van alles wat wielen heeft (behoudens bussen) maakt dat ik eigenlijk vind dat brommertrijden verboden zou moeten worden. Maar het verbieden is vaak erger (zie het effect op drugs) als gereguleerd toelaten, zodat ik (wij allen - democratie he) dan maar hiervoor kies. Echter hoe langzamer hoe beter.
Succes en pas op he, gisteren zag ik weer een van je broeders proberen om een Golfje via de trekhaak, bumper, achterklep in te halen. Of mocht de bestuurder niet remmen voor de rotonde vanwege het feit dat hij anders mischien een brommertrijder over het (achter)hoofd zou zien?
Bert
Re: De snelheidsbeperking van een brommer.
Toolboy,Ik zal het nog even verduidelijken.
Nu=Fiets,20-25km/h>Bromfiets,max45km/h>auto/motor,>120km/h
Wat jij wil...Fiets20-25km/h>bromfiets80cc?>120km/h,auto/motor,>120km/h...
Geen opstapje meer dus.
Er zouden veel meer doden vallen!
Nu=Fiets,20-25km/h>Bromfiets,max45km/h>auto/motor,>120km/h
Wat jij wil...Fiets20-25km/h>bromfiets80cc?>120km/h,auto/motor,>120km/h...
Geen opstapje meer dus.
Er zouden veel meer doden vallen!
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: De snelheidsbeperking van een brommer.
Dat de wet vervolgens vindt dat automobilisten automatisch aansprakelijk zijn betekent niet dat zij dan ook dus veroorzakers zijn!
Een bestuurder van een motorvoertuig zal je bedoelen. Onder motorvoertuig valt nog steeds geen brommer, scooter of snorfiets.
Verder je bent automatisch enkelt voor de ontstane schade aansprakelijk en inderdaad het betekent niet dat je ook de veroorzaker bent. Wat ik dan ook nog kwijt wil is dat diezelfde wetgeving ook nog bepaalt in hoeverre (dus voor hoeveel procent) de bestuurder van een motorvoertuig aansprakelijk is. Vanaf een leeftijd van ik meen 16 jaar en ouder ben je meen ik slechts voor 50 procent aansprakelijk. Ben je onder de 16 dan ben je 100% aansprakelijk. Dit stond pas geleden ook ergens in een blad: Kampioen van de ANWB.
Dat de wet vervolgens vindt dat automobilisten automatisch aansprakelijk zijn betekent niet dat zij dan ook dus veroorzakers zijn!
Voor de rest gaat dit topic nergens meer over. Gewoon afstand houden en je houden aan de gestelde wettelijke verkeersregels. Geen excuses of wat dan ook. Onderzoeken bewijzen het waarom. Ook wordt er ergens geschreven dat niet veel bromfieters betrokken zijn bij een ongeval, maar houdt je er wel rekening mee dat veelal hun fouten worden opgevangen door medeweggebruikers waardoor er vervolgens zogeheten bijna ongevallen onstaan. Ook zijn ze vaak niet betrokken bij een aanrijding, maar is de aanrijding wel onstaan door de idioterie van een bromfietser doordat deze een regel overtreden en zelf net door de oog van de naald kruipen. Je hoeft niet altijd betrokken te zijn bij een ongeval terwijl je wel vaak de veroorzaker bent.
Leeftijd en of aansprakelijkheidspercentage kan verschillen met de werkelijkheid.[/u][/i]
Een bestuurder van een motorvoertuig zal je bedoelen. Onder motorvoertuig valt nog steeds geen brommer, scooter of snorfiets.
Verder je bent automatisch enkelt voor de ontstane schade aansprakelijk en inderdaad het betekent niet dat je ook de veroorzaker bent. Wat ik dan ook nog kwijt wil is dat diezelfde wetgeving ook nog bepaalt in hoeverre (dus voor hoeveel procent) de bestuurder van een motorvoertuig aansprakelijk is. Vanaf een leeftijd van ik meen 16 jaar en ouder ben je meen ik slechts voor 50 procent aansprakelijk. Ben je onder de 16 dan ben je 100% aansprakelijk. Dit stond pas geleden ook ergens in een blad: Kampioen van de ANWB.
Dat de wet vervolgens vindt dat automobilisten automatisch aansprakelijk zijn betekent niet dat zij dan ook dus veroorzakers zijn!
Voor de rest gaat dit topic nergens meer over. Gewoon afstand houden en je houden aan de gestelde wettelijke verkeersregels. Geen excuses of wat dan ook. Onderzoeken bewijzen het waarom. Ook wordt er ergens geschreven dat niet veel bromfieters betrokken zijn bij een ongeval, maar houdt je er wel rekening mee dat veelal hun fouten worden opgevangen door medeweggebruikers waardoor er vervolgens zogeheten bijna ongevallen onstaan. Ook zijn ze vaak niet betrokken bij een aanrijding, maar is de aanrijding wel onstaan door de idioterie van een bromfietser doordat deze een regel overtreden en zelf net door de oog van de naald kruipen. Je hoeft niet altijd betrokken te zijn bij een ongeval terwijl je wel vaak de veroorzaker bent.
Leeftijd en of aansprakelijkheidspercentage kan verschillen met de werkelijkheid.[/u][/i]
Re: De snelheidsbeperking van een brommer.
Een bestuurder van een brommer dient er voor te zorgen dat het voertuig verzekerd is!, een brommer is tegenwoordeig op kenteken gezet, en je krijgt vanzelf wel een boete wanneer de brommer niet verzekerd is!,
M.a.w, een brommerrijder die brokken maakt is theoretisch verzekerd wanneer deze brommer van een kenteken voorzien is,
Wél gaat deze ellende op voor fietsers!, die kunnen veel gemakkelijker vrijuit gaan daar er geen verzekering is voor fietsers!,
Mijden dus die fietsers!,
Krijg je een aanrijding door een fietser!, probeer deze te gijzelen!, anders kun je het niet winnen tegen de fietser!, en draai jij voor de schade op!.
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
M.a.w, een brommerrijder die brokken maakt is theoretisch verzekerd wanneer deze brommer van een kenteken voorzien is,
Wél gaat deze ellende op voor fietsers!, die kunnen veel gemakkelijker vrijuit gaan daar er geen verzekering is voor fietsers!,
Mijden dus die fietsers!,
Krijg je een aanrijding door een fietser!, probeer deze te gijzelen!, anders kun je het niet winnen tegen de fietser!, en draai jij voor de schade op!.
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: De snelheidsbeperking van een brommer.
Kenteken is ingevoerd dat klopt, maar aan het aansprakelijksheidsstelsel is in de wetgeving nog steeds niets verandert.
Kenteken is ingevoerd om 1 en ander zoals opsporing te vergemakkelijken. Helaas is het zo dat je nu een stijging van kentekenplaat diefstal krijgt, omdat er een hoop gestolen en geheelde scooters rondrijden. Deze scooters kunnen nu niet meer verzekerd worden en door de schouwing heen komen.
Je hebt altijd je scooter moeten verzekeren met minimaal WA en dat is tot de dag van vandaag nog niet verandert. Je bent verzekerd voor schade aan derden. Helaas ben je voor de wetgeving nog steeds de zwakkere verkeersdeelnemer. Hiervoor is deze aparte regeling opgezet. Deze regelt wanneer je schuldig bent aan het veroorzaken van een ongeval je gedeeltelijk verzekerd bent voor je eigen schade wanneer je met een motorvoertuig een aanrijding krijgt. Je leeftijd stelt in welke mate je verzekering aansprakelijk gesteld wordt en betaald uit. De rest is dan voor de verzekering van de bestuurder van het motorvoertuig.
Bij een aanrijding tussen 2 zwakke verkeersdeelnemers betaald de sterkere. Beide staan hier namelijk gelijk.
Kenteken is ingevoerd om 1 en ander zoals opsporing te vergemakkelijken. Helaas is het zo dat je nu een stijging van kentekenplaat diefstal krijgt, omdat er een hoop gestolen en geheelde scooters rondrijden. Deze scooters kunnen nu niet meer verzekerd worden en door de schouwing heen komen.
Je hebt altijd je scooter moeten verzekeren met minimaal WA en dat is tot de dag van vandaag nog niet verandert. Je bent verzekerd voor schade aan derden. Helaas ben je voor de wetgeving nog steeds de zwakkere verkeersdeelnemer. Hiervoor is deze aparte regeling opgezet. Deze regelt wanneer je schuldig bent aan het veroorzaken van een ongeval je gedeeltelijk verzekerd bent voor je eigen schade wanneer je met een motorvoertuig een aanrijding krijgt. Je leeftijd stelt in welke mate je verzekering aansprakelijk gesteld wordt en betaald uit. De rest is dan voor de verzekering van de bestuurder van het motorvoertuig.
Bij een aanrijding tussen 2 zwakke verkeersdeelnemers betaald de sterkere. Beide staan hier namelijk gelijk.
-
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28
Re: De snelheidsbeperking van een brommer.
De aansprakelijkheid tussen zwakke en sterke weggebruikers klinkt leuk in de theorie, maar in de praktijk gedragen veel zwakke weggebruikers zich als een onsterfelijke.
Re: De snelheidsbeperking van een brommer.
Inderdaad,Jeroentje,
Het zogenaamd beschermen van de zwakke weggebruikers heeft een omgekeerd effect!Hoe meer men beschermd wordt hoe roekelozer men wordt!Dat men door dit soort gedrag dood kan gaan lijkt niet belangrijk te zijn...Door rood=dood,maar niet aansprakelijk...
Het zogenaamd beschermen van de zwakke weggebruikers heeft een omgekeerd effect!Hoe meer men beschermd wordt hoe roekelozer men wordt!Dat men door dit soort gedrag dood kan gaan lijkt niet belangrijk te zijn...Door rood=dood,maar niet aansprakelijk...
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: De snelheidsbeperking van een brommer.
Dat ben ik volledig met je eens, maar wat je dan oplost door de regeling op te heffen is nog maar de vraag.
Gewoon aanpassen aan hun snelheid wanneer je hen ziet. Is dat nu zo moeilijk. Man ik zie ze hier dagelijks dusdanig veel dat ik hen niet meer op 2 handen kan tellen. Ik blijf er rustig achter, jaag hen niet op en wacht geduldig af. Zij voelen zich dan een stuk prettiger en er gebeurd niets. Zij gaan gewoon van de weg af en ik geef hierna weer rustig gas bij.
Ik snap niet wat jou probleem is. Je lost niets op en er staat nergens dat de ongelukken zijn toegenomen nadat zij zich tussen het autoverkeer moesten vervoegen. Jij zit alleen jezelf maar op te fokken daar je dan ipv 50 slechts 35 km per uur kan rijden. Een verschil van 15km per uur. Van mij mogen ze de snelheid van de auto ook op meerdere plaatsen terugdringen naar 30 en waarom, heel makkelijk je hebt veel minder de kans op bijna ongevallen. Vraag ik mij toch af hoe oud je bent, want je spreekt als iemand die net zijn rijbewijs heeft gehaald of als een jager.
Gewoon aanpassen aan hun snelheid wanneer je hen ziet. Is dat nu zo moeilijk. Man ik zie ze hier dagelijks dusdanig veel dat ik hen niet meer op 2 handen kan tellen. Ik blijf er rustig achter, jaag hen niet op en wacht geduldig af. Zij voelen zich dan een stuk prettiger en er gebeurd niets. Zij gaan gewoon van de weg af en ik geef hierna weer rustig gas bij.
Ik snap niet wat jou probleem is. Je lost niets op en er staat nergens dat de ongelukken zijn toegenomen nadat zij zich tussen het autoverkeer moesten vervoegen. Jij zit alleen jezelf maar op te fokken daar je dan ipv 50 slechts 35 km per uur kan rijden. Een verschil van 15km per uur. Van mij mogen ze de snelheid van de auto ook op meerdere plaatsen terugdringen naar 30 en waarom, heel makkelijk je hebt veel minder de kans op bijna ongevallen. Vraag ik mij toch af hoe oud je bent, want je spreekt als iemand die net zijn rijbewijs heeft gehaald of als een jager.