Ik heb via de website vanmorgen een klacht over een E bike van het merk Sparta bij jullie gedeponeerd. Toen ik wat aanvullende emails wilde bijvoegen ging dat niet die tref je nu in de bijlage. Na telefonisch contact met jullie doe ik het nu op deze wijze. Ik zal in het kort het probleem schetsen wij hebben in 2018 2 e bikes van het merk Sparta gekocht a 2750 euro per stuk (dat is geen kleingeld). Ikzelf heb hier nauwelijks problemen mee gehad, dit in tegenstelling tot mijn partner. Daar zijn de problemen al na een jaar begonnen en heeft de dealer al 3 keer een nieuw blok geplaatst. Maar in no time keert het probleem weer terug. En nu heeft Sparta een voorstel gedaan ze willen de fiets niet terug hebben om er eens zelf naar te kijken, maar uit coulance willen ze nog een keer een nieuw blok leveren. Maar dan moet ik daarna niet meer zeuren, sterker nog ik moet ze dankbaar zijn. Hun roepen nu dat de fiets al 5 jaar is, maar het probleem is al na een jaar begonnen. Kan dit allemaal zomaar of wat vinden jullie hier van?
In afwachting van een reactie
Verblijf ik met vriendelijke groet.
E bike Sparta al na een jaar probleem
-
- Berichten: 12818
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: E bike Sparta al na een jaar probleem
U moet niet bij Sparta zijn, u moet bij de verkoper zijn. En nu dat er al 3 keer dezelfde reparatie heeft plaatsgevonden is dat reden genoeg om de overeenkomst te ontbinden.
Re: E bike Sparta al na een jaar probleem
Op www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... -het-kapot staan de regels.
De verkoper is verantwoordelijk voor de afwikkeling van de garantie.
Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl, u kunt met hun overleggen wat de mogelijkheden zijn.
De verkoper is verantwoordelijk voor de afwikkeling van de garantie.
Op een begeven moment is de garantie afgelopen.Hun roepen nu dat de fiets al 5 jaar is, maar het probleem is al na een jaar begonnen. Kan dit allemaal zomaar of wat vinden jullie hier van?
Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl, u kunt met hun overleggen wat de mogelijkheden zijn.
Re: E bike Sparta al na een jaar probleem
TS citeert hier blijkbaar (een deel van) een mail die via een website aan iemand (de verkoper of de fabrikant) verstuurd heeft.
Het probleem wordt niet goed omgeschreven (er zijn problemen) en blijkbaar is er al 3 maal een nieuw 'blok' geplaatst.
Ik heb geen flauw idee wat er met een 'blok' bedoeld wordt bij een ebike.
Kortom een zeer vaag verhaal.
Maar op de vraag aan het einde (Kan dit allemaal zomaar of wat vinden jullie hier van?):
Ja dat kan want TS schrijft dit zelf.
En ik vind dat de verkopende partij verantwoordelijk is voor het afhandelen van de reparaties, al dan niet onder garantie.
En blijkbaar is het 3 maal vervangen van het 'blok' niet de oplossing geweest maar bent U iedere keer wel daarmee akkoord gegaan.
Inmiddels is de fiets al 5 jaar oud en is de garantie al lang verlopen neem ik aan.
Probeer dan maar eens aan te tonen dat de fiets vanaf het begin niet goed geweest is. Lijkt me lastig.
Het probleem wordt niet goed omgeschreven (er zijn problemen) en blijkbaar is er al 3 maal een nieuw 'blok' geplaatst.
Ik heb geen flauw idee wat er met een 'blok' bedoeld wordt bij een ebike.
Kortom een zeer vaag verhaal.
Maar op de vraag aan het einde (Kan dit allemaal zomaar of wat vinden jullie hier van?):
Ja dat kan want TS schrijft dit zelf.
En ik vind dat de verkopende partij verantwoordelijk is voor het afhandelen van de reparaties, al dan niet onder garantie.
En blijkbaar is het 3 maal vervangen van het 'blok' niet de oplossing geweest maar bent U iedere keer wel daarmee akkoord gegaan.
Inmiddels is de fiets al 5 jaar oud en is de garantie al lang verlopen neem ik aan.
Probeer dan maar eens aan te tonen dat de fiets vanaf het begin niet goed geweest is. Lijkt me lastig.
Re: E bike Sparta al na een jaar probleem
Als na een jaar het probleem, welke zich na reparatie telkenmale herhaald, zich voordeed dan lijkt mij dat een aardig aanknopingspunt, of fiets ik er nu naast.