LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ebike gestolen zonder display
Ebike gestolen zonder display
Een tijdje geleden werd mijn ebike (Gazelle) gestolen in Leiden. Ik had het display eraf gehaald, maar was wel vergeten de sleutel eraf te halen. Zonder display (en dus zonder trapbekrachtiging) is dit natuurlijk gewoon een verschrikkelijke fiets. Toen ik de diefstal ging melden bij mijn fietsenmaker, kon ik mijn oren nauwelijks geloven toen hij me meldde, dat hij niets kon doen, en dat gelijk welke fietsenwinkel zo maar een nieuw display zou monteren voor mijn gestolen fiets als de dief die zou binnenbrengen en dit zou vragen. In principe zouden ze dan wel kunnen zien, dat die fiets gestolen is, maar dat zou dan niet gemeld worden (zelfs niet in Gazelle's systeem).
Weet iemand hier meer over? En is hier dan echt niets aan te doen?
Weet iemand hier meer over? En is hier dan echt niets aan te doen?
Re: Ebike gestolen zonder display
Wat heeft de fietsenmaker er mee te doen?Toen ik de diefstal ging melden bij mijn fietsenmaker,
Ik lees nergens van een aangifte bij de politie.
Trouwens kijk eens hoe makkelijk een display te koop en te vervangen is:
Laatst gewijzigd door eleven op 08 mar 2014 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Als de fietsenmaker zich bezig moet houden met of het wel
of geen gestolen fiets is dan zou hij er een extra dagtaak bij
hebben per week om zich daar bezig mee te houden.
Is geen taak van de fietsenmaker.
Alle Gazelle fietsen staan in een database, kleine , klantvriendelijke optie om een melding toe te voegen dat hij gestolen is. Dat doet de RDW tenslotte ook bij bromfietsen (en auto's).Als de fietsenmaker zich bezig moet houden met of het wel
Mits TS via een aangifte bij de politie ook kan aantonen, dat het werkelijk zo is!bprosman schreef:Alle Gazelle fietsen staan in een database, kleine , klantvriendelijke optie om een melding toe te voegen dat hij gestolen is. Dat doet de RDW tenslotte ook bij bromfietsen (en auto's).Als de fietsenmaker zich bezig moet houden met of het wel
Als fietsenmaker zou ik op een gewone melding geen actie ondernemen.
Ja natuurlijk had ik het ook aangemeld bij de politie. De fietsenmaker kent ons al 15 jaar. Al onze fietsen hebben we daar gekocht. Ook deze. Hij stond (en staat nog steeds) in zijn systeem. Was ook via hem verzekerd, maar aangezien ik de tweede sleutel niet kon teruggeven (mijn schuld) had ik daar natuurlijk ook geen recht op. Maar is het dan zo raar om te verwachten als ik die diefstal kom melden, hij voor mij als (ex-)trouwe klant daarvan een aantekening zou maken in het systeem, zodanig dat ALS iemand een nieuw display voor die fiets komt programmeren, er een melding zou komen dat die fiets gestolen is? Dat zou je toch van Gazelle (of gelijk welk ander serieus merk) mogen verwachten lijkt me. Er wordt al zo ontzettend weinig gedaan aan fietsdiefstal. Geen RFIDs of andere technologische oplossingen in de fietsen ingebouwd, gemeentes die WEL onmiddelijk fout geparkeerde fietsen in beslag nemen (omdat ze daar ook geld mee verdienen), maar helemaal NIETS doen aan fietsdiefstal. Is er echt geen belangengroep in Nederland, die hier dan iets aan probeert te veranderen?
begin er een?sdspieg schreef:Ja natuurlijk had ik het ook aangemeld bij de politie. De fietsenmaker kent ons al 15 jaar. Al onze fietsen hebben we daar gekocht. Ook deze. Hij stond (en staat nog steeds) in zijn systeem. Was ook via hem verzekerd, maar aangezien ik de tweede sleutel niet kon teruggeven (mijn schuld) had ik daar natuurlijk ook geen recht op. Maar is het dan zo raar om te verwachten als ik die diefstal kom melden, hij voor mij als (ex-)trouwe klant daarvan een aantekening zou maken in het systeem, zodanig dat ALS iemand een nieuw display voor die fiets komt programmeren, er een melding zou komen dat die fiets gestolen is? Dat zou je toch van Gazelle (of gelijk welk ander serieus merk) mogen verwachten lijkt me. Er wordt al zo ontzettend weinig gedaan aan fietsdiefstal. Geen RFIDs of andere technologische oplossingen in de fietsen ingebouwd, gemeentes die WEL onmiddelijk fout geparkeerde fietsen in beslag nemen (omdat ze daar ook geld mee verdienen), maar helemaal NIETS doen aan fietsdiefstal. Is er echt geen belangengroep in Nederland, die hier dan iets aan probeert te veranderen?
Heb je mijn eerder geplaatste link gelezen?sdspieg schreef:Ja natuurlijk had ik het ook aangemeld bij de politie. De fietsenmaker kent ons al 15 jaar. Al onze fietsen hebben we daar gekocht. Ook deze. Hij stond (en staat nog steeds) in zijn systeem. Was ook via hem verzekerd, maar aangezien ik de tweede sleutel niet kon teruggeven (mijn schuld) had ik daar natuurlijk ook geen recht op. Maar is het dan zo raar om te verwachten als ik die diefstal kom melden, hij voor mij als (ex-)trouwe klant daarvan een aantekening zou maken in het systeem, zodanig dat ALS iemand een nieuw display voor die fiets komt programmeren, er een melding zou komen dat die fiets gestolen is? Dat zou je toch van Gazelle (of gelijk welk ander serieus merk) mogen verwachten lijkt me. Er wordt al zo ontzettend weinig gedaan aan fietsdiefstal. Geen RFIDs of andere technologische oplossingen in de fietsen ingebouwd, gemeentes die WEL onmiddelijk fout geparkeerde fietsen in beslag nemen (omdat ze daar ook geld mee verdienen), maar helemaal NIETS doen aan fietsdiefstal. Is er echt geen belangengroep in Nederland, die hier dan iets aan probeert te veranderen?
Neen natuurlijk niet, want je hoef een nieuw display niet opnieuw te programmeren.
Als je de tweede sleutel had kunnen overleggen, fietste je nu al met een nieuwe fiets.
Tip
Laat er een sleutel namaken, en bewaar de twee originelen thuis, dan kan je altijd de sleutels overhandigen.
Dit geld ook voor een autosleutel!
als ondernemer mag je geen politieagent spelen. meld je dat het voertuig van diefstal afkomstig is wuift de diender je weer de deur met de mededeling is niets mee aan de hand maak u niet druk. wat moet je dan en wat maakt het ons verder nog uit als er dan maar geld in de la komt niet dan??
Je hebt toch zeker niet gedronken?1JanV schreef:als ondernemer mag je geen politieagent spelen. meld je dat het voertuig van diefstal afkomstig is wuift de diender je weer de deur met de mededeling is niets mee aan de hand maak u niet druk. wat moet je dan en wat maakt het ons verder nog uit als er dan maar geld in de la komt niet dan??
nee, verkeerde topic
Jij bent zo dom om de sleutel in de fiets te laten zitten en dan geef je de gemeente de schuld dat ze niets doen aan diefstal.sdspieg schreef:Er wordt al zo ontzettend weinig gedaan aan fietsdiefstal. Geen RFIDs of andere technologische oplossingen in de fietsen ingebouwd, gemeentes die WEL onmiddelijk fout geparkeerde fietsen in beslag nemen (omdat ze daar ook geld mee verdienen), maar helemaal NIETS doen aan fietsdiefstal.
Begin eerst maar is om je hersenen te gebruiken i.p.v de verantwoording bij anderen te leggen.
Is zijn taak niet en dan nog,wie zegt dat als iemand voor een display komt dat dit voor een gestolen fiets is.Maar is het dan zo raar om te verwachten als ik die diefstal kom melden, hij voor mij als (ex-)trouwe klant daarvan een aantekening zou maken in het systeem, zodanig dat ALS iemand een nieuw display voor die fiets komt programmeren, er een melding zou komen dat die fiets gestolen is? Dat zou je toch van Gazelle (of gelijk welk ander serieus merk) mogen verwachten lijkt me.
Gazelle is een bekend merk en jij bent echt niet de enige die zo een soort display hebt.
Uiteindelijk is niemand anders dan jijzelf verantwoordelijk voor het feit dat je fiets gestolen is en dan kan je van alles en nog wat erbij halen.
Als je zo dom bent om je sleutel te vergeten dan is dat vragen om problemen.
En die problemen worden echt niet opgelost door verantwoordelijkheden bij andere mensen te leggen.
Door de sleutel er in te laten zitten, is het meer een onvrijwillige weggeefactie geworden, in plaats van diefstal Even serieus, dit hele verhaal komt los doordat je je sleutel er in laat zitten, dat heeft in beginsel niks met die database of fietsenmaker te maken. En volgens mij werkt Gazelle met de landelijke database, die hier voor eenieder is in te zien. Die wordt gevuld met chip, slot en framenummer bij aflevering, door gazelle. En bij aangifte koppelt de politie het proces verbaal in die database aan de fiets.
Wat jij dus wilt, is dat die fietsenmaker alles en iedereen wantrouwt die zijn zaak binnenkomt, en alle fietsen eerst tegen die database checkt, en bij onraad de politie belt?
Wat jij dus wilt, is dat die fietsenmaker alles en iedereen wantrouwt die zijn zaak binnenkomt, en alle fietsen eerst tegen die database checkt, en bij onraad de politie belt?