Tegenwoordig zijn die bijna niet meer te koop, en al je er al een wilt hebben, moeten ze speciaal besteld worden. {lekker vooruitzicht als er wat stuk gaat}
De scooters zijn er vol op te koop.
Maar die kan ik onmogelijk in mijn berging zetten, ze zijn te groot en te zwaar.
Dus 2x een tweedehands elektrische fiets geprobeerd,{nieuw is voor mij niet te betalen}, maar met 1½ jaar zijn de accu's in zo'n slechte staat dat je aan nieuwe moet. Ik heb 2 dealers gevraagd, maar dat schijnt vrij normaal te zijn, dat ze een jaar of 3 mee gaan als je ze niet veel gebruikt. Soms stond hij bij mij een maand stil. In de winter nog langer. {accu stond toen in huis, i.v.m. vorst}
Helaas kan ik me ook op een elektrische fiets moeilijk bewegen, of ze moeten hem zo zwaar afstellen dat de actieradius helemaal klein wordt.
Je wordt door de regering bijna gedwongen om elektrisch te rijden omdat ze de snorfietsen willen verbieden, ze vervuilen te veel.
De eclectische snorfietsen vervuilen ook, maar dat zie je niet. {Electra die opgewekt moet worden, de vele accu's die verwerkt moeten worden} Maar daar hebben ze lak aan.
Nu komen we eigenlijk bij de kern van de zaak.
Nieuwe accu's van [snor}fietsen is toch regelrechte diefstal. Zelfs de dealers vinden dit, 300/400 euro betaal je hiervoor.
Omdat elke model een eigen accu heeft, en dus geen massa productie is wordt de prijs lekker hoog gehouden. Er past toch geen andere accu op.
Waarom wordt er Europees geen norm gesteld zoals bij de auto?
Dan kan je ook een accu van een ander merk kopen, en is er tenminste concurrentie.
Nu ben ik gebonden aan huis, omdat er voor mij geen betaalbare vervoer is.
![Confused :?](./../images/smilies/icon_confused.gif)