LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ervaringen twist go double power 2012/2013

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
yoerisman

ervaringen twist go double power 2012/2013

Ongelezen bericht door yoerisman »

ik ben sinds kort in het bezit van de nieuwe giant twist go double power. model 2012/2013
probleem is dat ik wat dingen ervaar waar ik niet goed de vinger op kan leggen en wil graag weten of er anderen zijn met dezelfde ervaring.
de accu's lijken onbetrouwbaar: het ene moment kan ik met 40% capaciteit in eco stand 12km rijden. de volgende keer kan dat zomaar 4 a 5 km zijn. de accu's zijn doorgemeten. was niets aan te vinden, maar het gebeurd nog steeds, dus dat is vreemd (weeromstandigheden zijn nagenoeg hetzelfde)
verder doet de trapondersteuning vreemd. rondom 23,5 a 24 km per uur geeft hij soms bij constante trapkracht ineens een piek in waargenomen kracht op de sensor. de motor trekt dan even heel hard om een seconde later weer terug te vallen. ook hier heeft de dealer geen verklaring voor.
trapondersteuning kan soms spontaan iets terugvallen om enkele seconden later weer goed te werken. dit lijkt samen te hangen met kortdurend stoppen tijdens een rit, maar ik kan het niet consequent reproduceren.
verder een zeikpuntje in mijn optiek maar wil hem toch noemen. dan stoppen ze een temperatuur sensor in het display, werkt ie echt waardeloos slecht. is het 20 graden buiten, zegt dan ding 1 graad boven nul.
de display houder is bij mij na een maand al kapot. de metalen pinnetjes zijn van een dusdanig zwakke constructie dat deze na een slordige 50 a 75 keer op en afhalen van het display al krom waren. (is vervangen onder garantie overigens).
verder heb ik het idee dat de motor veel herrie maakt. tijdens mijn testrit enige tijd geleden hoorde ik de motor van de testfiets amper. die van mijn fiets hoor ik constant, maar das een kwestie van bij de dealer binnenkort een zelfde fiets pakken en even vergelijken.

mensen met soortgelijke of uiteraard ook goede ervaringen... graag een reactie

Marjolijntje

Re: ervaringen twist go double power 2012/2013

Ongelezen bericht door Marjolijntje »

Goedendag
Ik herken uw problemen.
Ik heb in oktober een giant double twist fiets gekocht. Nieuw model. 2013 model. Wit van kleur
En sinds de koop niet anders dan problemen ermee gehad.
Intussen heeft hij al 7keer ter reparatie bij de fietsenmaker ( in de zaak waar hij ook gekocht is) gestaan. Hij heeft meer stil gestaan bij de fietsenzaak, dan dat ik heb kunnen fietsen.
Ik had last van het vastlopen van de fiets. Alsof hij inhield wanneer ik trapte.
Tevens weigerde mijn computertje.... Die bleef hangen...
Mijn accu's haalde ik maar 20-25 km uit.

Ondertussen hebben ze er het volgende aan gedaan...

Ik heb 2 nieuwe accu's. Volgens hen was er achteraf niks mis mee, en kreeg ik een preek over hoe ik mijn accu's moest laden. Niks anders dan wat ik ook deed, dus daar lag het niet aan.
Mijn computer is gereset en geupdate....
Ik heb een nieuw voorwiel want er was iets met de motor aan de hand.
De gehele elektronica aan de fiets is vervangen,,,,
En er bleek geen vet in mijn kogellagers te zitten.

Nu zou je zeggen alles vervangen dus problemen weg!
Was het maar zon feest.
Vandaag weigerde mijn accu's ik deed mijn computertje aan en zodra ik mijn verlichting aandeed sloe hij geheel af.
Tevens heb ik een soort wiebel in mijn fiets.
Lijkt op een slag in het wiel,....,maar die zit er niet in!!!
Boordcomputer is geheel uit zichzelf opnieuw begonnen met tellen. Hij start niet iedere keer op de. Juiste manier op en blijft vaak hangen,,,,dan zegt hij dat ik 25km per uur rij terwijl ik Stil sta. En nee dat is nIet mijn gemiddelde snelheid. Die staat er ook keurig in....

Vandaag was dit de druppel. Ik heb er genoeg van gehad. Morgen. Ga ik nogmaals de fietsenzaak bellen en om een oplossing eisen. Te belachelijk voor woorden dit.
Ik heb er genoeg van..ik wil mijn geld terug of een andere fiets uitzoeken.... En dan geen giant meer!!!!!!! Anders ga ik rechtsbijstand inschakelen. Kijken wat die kunnen betekenen voor mij.

Zo even mijn hart gelucht.

Groet Marjolijn

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Ik heb er genoeg van..ik wil mijn geld terug of een andere fiets uitzoeken....

Kan mij in deze niet vinden, want ik heb een heel andere ervaring.

Alleen heb ik het oudere model 2011/2012 met de oude accu.

Alleen de radius hoeveel kilometer je kunt rijden met een volle accu klopt niet, maar dit heeft mijn fietsenmaker mij bij de aankoop al verteld.

Vraag om een ouder model, want ik lees, dat met de nieuwe modellen veel mis is, ofwel de fiets geen andere opzet is.
In tegendeel, je zou moeten zeggen, er is een verbetering.

yoerisman

ik snap wel waar je het over hebt.
echter. de actie radius moet je wel proberen te vergelijken bij dezelfde temperaturen. toen ik hem kocht was het warmer en haald eik gemiddeld 50 km met een eccu. nu het kouder is haal ik gemiddeld 35-40 km met een accu. ook belangrijk om met dit soort testen te proberen met zo identiek mogelijk dingen te fietsen. (ik let met name op temperatuur, goede harde banden en een zo contant mogelijke max snelheid van 22 km per uur)

dan mijn verdere ervaringen met de fiets na een slordige 2000 kilometer
die teller kan ik niet van op aan. hij valt af en toe spontaan uit en dan krijg ik hem niet meer aan (en dus ook de trapondersteuning niet) echter, het is niet reproduceerbaar dus het is een lastige. laatste viel ie uit en toen hij het uiteindelijk deed waren alle instellingen gewist. een andere moment haal ik het display er af, kom ik even later terug. zet het display op mijn fiets en heb ik er zomaar 6 km bij gekregen terwijl er niet gefietst is.
van de week het laatste incident. ik rijd over een hobbel. display valt uit. na veel gedoe hem weer aangekregen. hele display zwart. na wat gerommel aan de knoppen deed ie het weer.
vooral dus irritant dat het niet reproduceerbaar is. feit is wel dat er iets niet klopt.
het inhouden van de moter voel ik nog steeds. echter heb ik dat niet als ik in de normaal stand fiets. dat doe ik dan dus maar.
behalve gerammel van de kabels in het frame en het display heb ik eigenlijk geen problemen.
ik ga zo na mijn werk terug naar de fietsenmaker en dan zorg ik ervoor dat hij een nieuw display besteld.

vraag aan Marjolein: hoe ervaar jij het geluid van de motor. toen ik indertijd een proefrit deed hoorde ik die van bewuste fiets amper en toen was het notabene practisch windstil. mijn huidige hoor ik eigenlijk altijd duidelijk. hoe is dat bij jou??

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

ik snap wel waar je het over hebt.
echter. de actie radius moet je wel proberen te vergelijken bij dezelfde temperaturen. toen ik hem kocht was het warmer en haald eik gemiddeld 50 km met een eccu. nu het kouder is haal ik gemiddeld 35-40 km met een accu. ook belangrijk om met dit soort testen te proberen met zo identiek mogelijk dingen te fietsen. (ik let met name op temperatuur, goede harde banden en een zo contant mogelijke max snelheid van 22 km per uur)
Deze factoren zijn ook nog afhankelijk van de omstandigheden van de wegen.
Als je veel bergachtige wegen rijd, en steeds met ondersteuning, heeft de accu problemen, de van jouw aangehaalde kilometers te halen.

yoerisman

net contact gehad met mijn fietsenwinkel welke contact heeft gehad met giant.
het uitvallen van het diaply is een fout in de controller. verder is de thermometer in het display in het nieuwste display verbeterd en er wordt dus een nieuwe voor me besteld.
verder is er een probleem met de actieradius van het 2012/2013 model. dit is bekend bij Giant en zijn bezig met het testen van een nieuwe controller welke in maart/april beschikbaar moet zijn. volgens de importeur hoort deze twist go double power met gemak 100 km actie radius te halen in de normale stand. zelfs in de eco stand haal ik dat niet.
ik ben benieuwd naar de nieuwe controller in maart/april en tot die tijd kan ik wel vooruit met mijn fiets.
dus marjolijn. ook iets voor jou om in de gaten te houden en terug te koppelen naar je dealer.

Gesloten