LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fiets van Halfords met kapotte accu
Fiets van Halfords met kapotte accu
Ik kocht in mei 2011 een Lifebike bij Halfords in Den Bosch. In juli van dit jaar begaf de accu het nadat ik slechts 2500 km met de fiets gefietst had. Tot op heden (ruim 2 maanden dus al!)kan ik de fiets niet gebruiken, omdat Halfords niet in staat is mij een accu te leveren....Heb destijds verzekering en 3 jaar garantie geregeld, maar daar heb je niets aan bij Halfords. Vandaag zou ik voor de zoveelste keer terug gebeld worden(eerst door de winkel in Den Bosch, maar nu door de helpdesk van Halfords), hele dag thuis gezeten maar niemand heeft terug gebeld. Ik wil dat er op korte termijn een goede oplossing aangeboden wordt, ik neem geen genoegen meer met alsmaar afwachten en eindeloos bellen......Waardeloze service van Halfords
Lieke van Hees
Den Bosch
Lieke van Hees
Den Bosch
Re: Fiets van Halfords met kapotte accu
Lees je bericht nog eens en kijk vooral eens naar de datum.
Verder heb je geen vraag dus dit verhaal van jou is ter kennisgeving aangenomen. Bedankt daarvoor.
Verder heb je geen vraag dus dit verhaal van jou is ter kennisgeving aangenomen. Bedankt daarvoor.
Zoals overal vallen accu's buiten de garantie.
Mijn vraag zit al verborgen in mijn klacht. Wat is een dure drie-jarige garantie op een fiets waard, wanneer een vitaal onderdeel zoals een accu kapot gaat en een aantal maanden niet leverbaar is?
Heeft Halfords dan toch niet de verplichting mijn accu te leveren en iets te doen aan die zomermaanden niet kunnen fietsen? Maakt dat mijn garantie en mijn fiets niet waardeloos?
Heeft Halfords dan toch niet de verplichting mijn accu te leveren en iets te doen aan die zomermaanden niet kunnen fietsen? Maakt dat mijn garantie en mijn fiets niet waardeloos?
waarom kan je de fiets niet meer gebruiken dan? je moet nu alleen weer wat harder trappen.
Ik weet niet precies wat er in de garantie voorwaarden van Halfords staat m.b.t. de Accu, maar ik zou Halfords schriftelijk in gebreke stellen. geef ze daarbij een redelijke termijn om dit probleem op te lossen. dat helpt je later als je verder nog juridische stappen moet ondernemen.
Ik weet niet precies wat er in de garantie voorwaarden van Halfords staat m.b.t. de Accu, maar ik zou Halfords schriftelijk in gebreke stellen. geef ze daarbij een redelijke termijn om dit probleem op te lossen. dat helpt je later als je verder nog juridische stappen moet ondernemen.
Ik vrees zelf dat bij TS nog niet enes garantie het probleem is.
Maar ik heb het gevoel dat halford gewoon die accu niet meer kan leveren.
TS moet dus nagaan wat het probleem is accu niet leverbaar of het valt niet onder garantie ?
In het ergste geval moet TS zelf een accu kopen of vinden. (naar deskundige winkel toe, als die er nog zijn)
Verder vraga ik me af of die fiets niet gewoon een sealed cell accu heeft. of dat het een modernere variant is.
Maar ik heb het gevoel dat halford gewoon die accu niet meer kan leveren.
TS moet dus nagaan wat het probleem is accu niet leverbaar of het valt niet onder garantie ?
In het ergste geval moet TS zelf een accu kopen of vinden. (naar deskundige winkel toe, als die er nog zijn)
Verder vraga ik me af of die fiets niet gewoon een sealed cell accu heeft. of dat het een modernere variant is.
-
Dit staat er in de garantievoorwaarden, dus ook al zou er bij een 3-jarige garantie toch maar 1 jaar op de accu gegeven worden, Halfords zal iets moeten doen. Vind het ook niet echt VIJF JAAR ZORGELOOS FIETSEN op deze manier.kokka schreef:Ik weet niet precies wat er in de garantie voorwaarden van Halfords staat m.b.t. de Accu,
Halfords schreef:VIJF JAAR LANG ZORGELOOS FIETSEN!
Standaard krijgt u 2 jaar garantie op uw elektrische fiets (met uitzondering van de accu en slijtagegevoelige onderdelen; hiervoor geldt 1 jaar garantie). Mocht er onverhoopt na 2 jaar toch een mankement aan het elektrische systeem ontstaan, dan komt Halfords u tegemoet in de kosten.
In onderstaande tabel is voor de accu en overige elektrische onderdelen aangegeven welk deel van de kosten voor eigen rekening komen. Dit geldt zowel voor de kosten van het te vervangen onderdeel als het arbeidsloon. Het andere deel neemt Halfords voor haar rekening.
Onderdeel Accu
1e jaar 0% eigen kosten
2e jaar 50% eigen kosten
3e jaar 75% eigen kosten
4e jaar 100%
5e jaar 100%
Het lijkt er op dat Halfords dit forum ook leest. Na twee maanden niets doen hebben ze plotseling toch een accu voor mij beschikbaar. Of ze mijn bedorven zomervakantie zonder fiets compenseren op een of andere manier moeten ze nog uitzoeken. Ik houd jullie op de hoogte.
Ik heb te vroeg gejuicht. Vanavond belde Halfords mij om me te vertellen hoe grootmoedig ze waren. Uit een onverkochte fiets konden ze mij de accu leveren, dwz een oude accu, die al lang niet opgeladen is(mijn merk fiets verkopen ze al een tijdje niet meer) en het daarom ieder moment kan begeven. Vanavond zei de medewerker van vanmorgen, dat de accu nieuw was, maar de verse accu's zijn al maanden niet leverbaar, vertelden ze me steeds.
Voor deze mogelijk kapotte accu vragen ze 350 euro (100%), terwijl in hun eigen garantievoorwaarden (zie http://www.halfords.nl/Halfords/media/M ... -fiets.pdf )geschermd word met 5 jaar onbezorgd fietsen en m.u.v de accu die na twee jaar 50% moet kosten.
Na twee maanden zeuren om een oplossing (en een zomervakantie zonder fiets)maken ze me blij met een dooie mus.
word vervolgd.
Voor deze mogelijk kapotte accu vragen ze 350 euro (100%), terwijl in hun eigen garantievoorwaarden (zie http://www.halfords.nl/Halfords/media/M ... -fiets.pdf )geschermd word met 5 jaar onbezorgd fietsen en m.u.v de accu die na twee jaar 50% moet kosten.
Na twee maanden zeuren om een oplossing (en een zomervakantie zonder fiets)maken ze me blij met een dooie mus.
word vervolgd.
als ik u was zou ik nog eens heel goed naar de voorwaarden kijken, en dan vooral die met de 2 sterretjes
daar staat toch echt dat bij overige elektrische onderdelen ( waar accu ook onder valt )dat u de volle pond moet betalen voor een nieuwe accu.
daar staat toch echt dat bij overige elektrische onderdelen ( waar accu ook onder valt )dat u de volle pond moet betalen voor een nieuwe accu.
Nogmaals: in hun eigen garantievoorwaarden staat over de accu, dat na twee jaar de eigen bijdrage 50% is, zie hierboven in de post van weetnietveel of hun eigen pdf.
Als ze 100% vragen voor een niet verse accu, dan handelen ze in strijd met hun eigen garantievoorwaarden
en in strijd met alle fatsoensnormen.
Probleem is voor mij: hoe krijg ik mijn recht bij dit bedrijf?
Als ze 100% vragen voor een niet verse accu, dan handelen ze in strijd met hun eigen garantievoorwaarden
en in strijd met alle fatsoensnormen.
Probleem is voor mij: hoe krijg ik mijn recht bij dit bedrijf?
-
Mei 2011 tot mei 2012= 1ste jaar
Mei 2012 tot mei 2013= 2de jaar
Mei 2013 tot mei 2014= 3de jaar.
De accu begaf het in juli 2013. Dat is dan volgens mij in het 3de jaar. Maar Halfords moet je dan nog steeds voor 25% in de kosten tegemoet komen. En ze moeten je natuurlijk een goede accu leveren.
Mei 2012 tot mei 2013= 2de jaar
Mei 2013 tot mei 2014= 3de jaar.
De accu begaf het in juli 2013. Dat is dan volgens mij in het 3de jaar. Maar Halfords moet je dan nog steeds voor 25% in de kosten tegemoet komen. En ze moeten je natuurlijk een goede accu leveren.