Nog een keer, als toch de bewijslast bij andere verkeersdeelnemer geen probleem is, waarom niet ook bij de fietsers.alfatrion schreef:De vraag is wat vindt je belangrijk. Jij vindt belangrijk dat jij als automobilist niet aansprakelijk worden gehouden als zij een fietsers aanrijden die zonder licht rijd. En ik vindt een zo laag mogelijk doden aantal belangrijk.
Ik ook, maar als de fietser met licht was gereden, had ik hem/haar niet over het hoofd gezien, simpel toch, om het geval steeds bij andere te leggen.
Met andere woorden: volgens jou is de (omgekeerde) bewijslast helemaal zo'n probleem niet.stefanhouterman schreef:Het is tegenwoordig geen probleem meer, om vast te stellen of een verlichting gewerkt heeft.
Een fietser die aan sms'en is/was idem dito, de zendmast heeft het contact gemaakt.
En zo zijn er nog veel meer dingen, waar de bewijslast daadwerkelijk is.
Maar het heeft geen zin om verder te discuteren, want het gaat in een rondje.
Net zoals vele dingen, loopt de gemeenschap weer achter alles aan, wat andere voorschrijven, net een kudde schapen.