LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gazelle fiets

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
ScholtenHans

Gazelle fiets

Ongelezen bericht door ScholtenHans »

Een paar maanden terug heb ik voor mijn zoon een Gazelle fiets gekocht, de achterband is nu al geheel versleten, let wel niet een fiets met een terugtraprem maar gewoon met handremmenl. Klacht neergelegd bij mijn leverancier die gaf als advies mail of bel maar naar Gazelle dat gaat sneller.

Eerst wilde ik het per telefoon proberen dat is dus een doodlopende straat bij Gazelle eindeloos in de wacht word je gezet.
15 augustus een mailtje gestuurd vandaag 10 september 2009 een antwoord ontvangen , Hartelijk bedankt dat u onze site heeft bezocht, verder moet u het maar uitzoeken met uw leverancier.

Een klassiek kastje muur verhaal.

Een collega van mij heeft ook een Gazelle fiets gekocht binnen 4 maanden waren de banden geheel uitgedroogt de binnenband kwam zelfs al naar buiten.

Ik ben nu wel heel nieuwschierig of er meer mensen zijn die ook bandenklachten hebben op de Gazelle fietsen.

stofzuigertje

Re: Gazelle fiets

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Slijtage door fout gemonteerde remmen kan wel maar uitgedroogd betekend dat ze oude fietsen verkopen die al jarenlang in voorraad waren.
Normaal gaan banden 4 jaar in volle zon pas scheuren en problemen geven.
Dus bij afleveren heeft U blijkbaar niet opgelet dat dit al een oudere fiets was?

Op diverse onderdelen, ook van plastic staat vaak een productie code, mijn achterlicht is dus van 08-04 en de fiets kocht ik in Sept 2004....
Dus ik had een verse en monteerde nu pas nieuwe omdat ze uitgedroogd waren, en glad maakt niets uit, profiel is niet nodig bij fietsen, meer decoratie.

ScholtenHans

De slijtage van de banden werd mi niet veroorzaakt door slecht afgestelde remmen, maar echt binnen een paar maanden dat je tegen het canvas aankijkt dan lever je geen goede banden, zelf heb ik ook een Gazelle fiets van 19 jaar oud met nog steeds de eerste banden zonder uitdrogingsverschijnselen en slijtage (dat is heel erg lang dat begrijp ik ook wel) maar als je een merkfiets koopt bij de plaatselijke winkelier dan verwacht je toch wel een goed product.

De fietsenmaker zei overigens Gazelle gebruikt hele goedkope banden van slechte kwaliteit ongeveer 15 euro verkoop, zelf heb ik ook een zaak dus dan zal de inkoop van zo een bandje 6 euro zijn ik snap dan ook niet dat ze dit zo op laten lopen.

Collega is op vakantie als ze terug is zal ik kijken welke datum er in het lampje staat.

Bedankt voor de tip

stofzuigertje

Graag merk en type banden vermelden want als Gazelle rotzooi gaat monteren, zou ik de fabriek ook vragen wanneer ze gaan sluiten.....

Ook uit China en Korea komen goedkope maar wel redelijk goede banden dus welk merk monteerde zij?

ScholtenHans

Ik ga het vanavond bekijken, de achterband is reeds vervangen moest 49 euro betalen er zou nog bekeken worden of ik iets terug krijg

ScholtenHans

Ik heb net nog even naar de voorband gekeken (achterband was al vervangen) daar staat HS394 Schwalbe (was/is niet lekker te lezen) goed in de voorband zitten reeds ook al scheurtjes aan de zijkanten zie foto, het achterlicht (met ledje en batterij even opengemaakt) daar stond alleen K0008 in (dat zegt mij verder niets)
Bijlagen
scheurtje.jpg
scheurtje.jpg (72.09 KiB) 4792 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Joost1356

Ongelezen bericht door Joost1356 »

hallo
aan de foto kun je goed zien dat het de swalbe marathon band gaat gewoon een goed bandje je hebt ze in verschillende prijs soorten
ook zie dat het probleem niet bij de band licht maar bij de bestuurder van de fiets'
de bandenspanning is veel te laag daarom scheuren ze in aan de zijkant
raar dat de plaatslijke fietsenmaker dit niet zag ook zeer raar is dat hij de klant met gazelle laat bellen hij moet dit zelf oplossen

stofzuigertje

Bij een te lage bandenspanning kun je gebroken zijkanten krijgen zoals op de foto...

Maar als het echt uitdrogen zou zijn was het over groter vlak.
Dit merk heb ik ook op de fiets van mijn vrouw, deze is nu 3½ jaar oud en deze Puch heeft dus ook dit zelfde merk en type band en begint nu enige barstjes te vertonen maar nog niet zoals deze foto.

Dus ik vermoed dat het door fietsen met zachte banden komt.
bij haar is profiel vrijwel versleten dus flink aantal KM gemaakt.
Dit probleem doet zich steeds vaker voor bij de sportieve fietsen met smalle banden die wegens te lage spanning soms het trottoir op knallen.

mvans

Ongelezen bericht door mvans »

stofzuigertje schreef:Bij een te lage bandenspanning kun je gebroken zijkanten krijgen zoals op de foto...

Maar als het echt uitdrogen zou zijn was het over groter vlak.
Dit merk heb ik ook op de fiets van mijn vrouw, deze is nu 3½ jaar oud en deze Puch heeft dus ook dit zelfde merk en type band en begint nu enige barstjes te vertonen maar nog niet zoals deze foto.

Dus ik vermoed dat het door fietsen met zachte banden komt.
bij haar is profiel vrijwel versleten dus flink aantal KM gemaakt.
Dit probleem doet zich steeds vaker voor bij de sportieve fietsen met smalle banden die wegens te lage spanning soms het trottoir op knallen.
Tsjonge stumper moet je echt overal op reageren, je lijkt wel een stalker. Zoek een baan of een andere dagbesteding zodat ik me niet telkens door jouw berichten heen moet worstelen. Iwab. (iwab=Ik weet Alles Beter)

Joost1356

Ongelezen bericht door Joost1356 »

zolang het goede info is is het fijn dat ze er op reageert
dat geld dus niet voor jouw mvans

mvans

Ongelezen bericht door mvans »

Joost1356 schreef:zolang het goede info is is het fijn dat ze er op reageert
dat geld dus niet voor jouw mvans
Nee lekker alles herhalen wat daarvoor al door anderen aangehaald is, dat is nuttige info. Desbetreffende geeft ook adviezen in andere topics waar van de adviezen gewoon fout zijn en de mensen zelfs geld kunnen kosten. Stofzuigertje mag best reageren als het zijn lust en zijn leven is, zal het iets afzwakken, maar zorg dan dat je info klopt.

ScholtenHans

Banden zijn gegarandeerd hard opgepompt geweest, zou overigens niet best zijn als je de banden elke week op moet pompen omdat er lucht uitloopt, dan zouden er ook nog oude lekkende binnenbanden inzitten.

Eersaa

Ongelezen bericht door Eersaa »

Hallo :D

Ik heb voor mijn man anderhalf jaar terug een gazelle fiets gekocht.
Meerder klachten zijn bij deze fiets al geweest.
we zijn meerdere keren mee terug garantie, wat betekend dat eigenlijk, zou bijna gaan denken.
Mooi heren fiets ja, klasse min 1.
Fiets kettingkast kapot vaak ketting eraf, fiets makers heel wijchen onder had gehad om erna te laten kijken. Maar de winkel die gekocht kon niks van de klachten op de garantie halen. en daarvoor heb je garantie? niet dus!
Banden binnen anderhalf jaar al tig keer kapot geweest. Mijn man heeft zijn fiets voor het werk nodig, toen wij hem gingen kopen heb dit ook gemeld aan de winkel waarvoor ie was en waar tegen de fiets moet kunnen elke dag gebruikt wordt.
Antilek banden nog wel.
Ik heb ander merk fiets is de 5 jaar dat ik deze heb nog geen lekkenband gehad, eigelijk niet eens andere klachten.
Nu heeft pas een maand geleden weer 2 maal zijn banden stuk, nu ben ik ook gewoon zat koop zelf wel 2 nieuwe banden en maken zelf wel, of het aan gazelle ligt weet ik niet, maar is wel raar als men garantie op een fiets krijgt dat hij niet eens normaal 1.5 erop kan fietsen.
Ik ben ook helemaal beu!

Groetjes van Eersaa uut wijchen

Gesloten