LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gazelle orange innergy fietsen

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
c.hoes

Re: gazelle orange innergy fietsen

Ongelezen bericht door c.hoes »

Hallo Gerard, Onze fietshandelaar heeft menige keren naar Gazelle gebeld waar wij bij stonden daar kwam niets uit. Toen zijn onze fietsen terug naar de fabriek geweest en daar kwam niets uit toen ben ik zelf gaan mailen en bellen met gazelle. Het was toen al zo dat onze naam al rond ging binnen het bedrijf. Eerst kwamen er twee accu's die moesten beter zijn maar die moesten we kopen, Wat wij niet gedaan hebben. Toen heb ik een voorbeeld brief hier van Radar gestuurd, waarin ik van de koop af wou zien en mijn geld terug wou hebben. Ik heb er ook bij vermeld dat ik lid ben van Radar, ik weet niet of dat de doorslag was, maar toen de fietsenhandelaar toen weer belde kregen we direct toezegging van andere accu's erbij en werkelijk ook gekregen. Het is een oplossing.

Gerard Poldervaart

Ongelezen bericht door Gerard Poldervaart »

Heer C. Hoes bedankt voor je snelle reaktie, ik zal hier zeker voordeel van hebben, want met 2 extra accu's zou ik ook al tevreden zijn.
Als ze van de fabriek terug zijn zal mij weer melden met de reaktie van Gazelle.

R.Fanik

Ongelezen bericht door R.Fanik »

Heren c.hoes en Maggoo waarom gaat U niet in op mijn vraag over de consumenten media om hier aandacht voor te genereren.
2 accu's, 4 accu's zijn we dan wel goed bezig?
30 km 80 km en maar resetten klachten terug naar fabriek.
Waar gaat dit over? :mrgreen:

elektrische fiets

Ongelezen bericht door elektrische fiets »

R.Fanik schreef:Het blijkt dat de E-bikes zeer veel problemen geven.
Zou het niet eens tijd worden om dit fenomeen nader te onder zoeken?
Zelfs een gerenomeerde fietshandelaar in Groessen is gestopt met het verkopen van de Gazelle E-bikes en gaf 400 euro terug voor een 2 jaar en 2mnd oude Gazelle innergy met 1000 km op de teller dat is bijna 2 euro per km afschrijving als ik een de nieuwste Sparta zou kopen. Wat een waanzin.
Onze beide gazelle innergy's zijn nu uiteindelijk via onze originele leverancier voor de zoveelste keer naar de fabriek in de hoop dat ze als alle electronica vernieuwt wordt naar de laatste stand der techniek dat ze dan misschien gaan voldoen.
Nogmaals TrosRadar reageer en onderzoek. Ik heb dit vorig jaar ook aanhangig proberen te maken.

Helemaal mee eens, TrosRadar onderzoek de elektrische fietsen!! Wij hebben dan wel geen gazelle maar een sachs elo bike deluxe. En sinds aankoop niets anders dan ellende mee. Naar de fabriek geweest, nieuwe software, duizend en één keer gekalibreerd en ga zo maar door. Je zou er stapelgek van worden. Wat blijkt we zijn niet de enigen. Zelfs in de winkel durven ze de sachs elo bike niet meer te verkopen. Nu fietsen retour en dus op zoek naar een nieuwe elektrische fiets. Maar welke? Overal hoor je wel wat over. Gazelle blijken mankementen, Giant twist wordt in bepaalde winkels ook niet meer verkocht ivm mankementen. Wat is nu een goede fiets?

Jewe60

Ongelezen bericht door Jewe60 »

Hallo,
Ik heb in het voorjaar ook een electrische fiets van Gazelle gekocht. Ik dacht "Gazelle", dat kan niet fout. Maar helaas, ik ben reeds 6x terug naar de dealer geweest omdat ik maar 50km in eco-stand kon rijden; de ondersteuning af en toe uitviel; de aanduiding op het scherm van trip naar totaal aantal km's sprong en de ondersteuning als het laatste blokje knipperde nagenoeg 0 is. Ik heb nu een nieuw wiel met moter gekregen maar helaas, dat brengt geen verbetering. Maar weer terug naar de dealer zeker?

Toonm

Ongelezen bericht door Toonm »

sinds mei dit jaar een dames en een heren gazelle medeo
bij de heren was vrijsnel de accu stuk geen probleem
Eerst een recerve accu van de dealer
fiets was weer in orde
dus een nieuwe accu besteld
accu geplaatst en getest
was weer perfect
vorige week voor een service beurt terug naar de dealer
om de accu's onderling in te lezen zodat ze dus uitwiselbaar zijn met elkaar
tevens nieuwe software erop gekregen
wat blijkt de trapondersteuning komt regelmatig niet in
vandaag weer terug naar de dealer
ze sluiten hem aan om hem uit te lezen
komt er in het scherm een melding dat er i.v.m. het regelmatig niet in komen van de ondersteuning nieuwe software beschilbaar is sinds vandaag
dus alles bij elkaar 10 min aan de pc en alles is weer opgelost
voor het kopen hebben we wel degelijk div merken uitgeprobeerd
maar deze met zijn 24 versnelingen kwam er gewoon bij ons als beste uit
ook wanneer er geen ondersteuning meer is trapt hij nog zeer licht
is ook niet gek met de nodige versnelingen
MAAR je moet ze ook wel gebruiken
onze accu's gaan zeker 80 tot 90 km mee
maar ons lichaams gewicht is dan ook nog geen 80 kg
de heren fiets nu reeds al ruim 3000 km gelopen
wat wel opvalt is dat de achterband snel verslijt
maar al met al zijn het geweldige fietsen die kwa andere merken al ver vooruit zijn
in Mei van dit jaar waren de koga's nog niet zover dat ze met een gerust hard verkocht konden worden
Flayer is gewoon geen mooie fiets
de gazelle zie je bijna niet dat het elc fietsen zijn
batavus is kwalitatief minder als de gazelle en volgens mij ook zwaarder
ga dan maar eens fietsen met een lege accu
al met al zijn wij best tevreden met deze fietsen

w.zomer

Ongelezen bericht door w.zomer »

Heren, dames,

Ik lees veel negatieve reacties over deze fietsen. Wat mij betreft onterecht. Kocht de fiets in november jl., dus nog niet veel gefietst, maar ik heb geen problemen gehad en ben erg tevreden.
Groet, W.Zomer

c.hoes

ik heb nu na de winter mijn accu voor het eerst weer leeg gefietst, maar het was nu met 25 km al gebeurt! Het moet toch niet sneller gaan want zo kom ik nergens. Ik heb de accu de hele winter in huis gehad (vorstvrij) dus daar kan het niet aan liggen.

anita1971

Ongelezen bericht door anita1971 »

C.Hoes, heeft u MINIMAAL 1x in de 3 maanden uw accu leeggetrokken en opnieuw opgeladen?
Dat moet namelijk bij mijn union switch.

En anders zit er bij u waarschijnlijk een resetknop op het display en die indrukken en dan moet ie het weer gewoon doen.

c.hoes

aan W. Zomer, wat voor een accu heeft u erbij een gouden/zilver of brons?? En hoeveel kilometer kunt u op de accu?
Anita ik heb de accu elke keer leeg als ik fiets dat is wel iets vaker als 1x per 3 maand.

zaza44

Ongelezen bericht door zaza44 »

Ronk schreef:Ik heb sinds februari ook een Medeo Innergy van Gazelle, de actie radius is bij mij heel groot ca 80km, maar de trap ondersteuning is heel weinig en onregelmatig ook in de Boost stand.
Als de accu half aan geeft doet ie nog minder.
Alleen als ik veel kracht op de pedalen zet gaat die meewerken, en als ik die kracht moet blijven leveren ga ik dus steeds harder anders werkt de ondersteunig niet.
Soms lijkt het wel of die ineens juist gaat tegen werken, dus dan moet ik even zwaarder trappen en dan ineens gaat die weer en dat gaat zo maar door.
Gisteren weer een stuk gefietst hij doet nu bijna niets meer, en ben op internet gaan zoeken.
Ik vond op een electronica site dat wanneer je de Eco/Boost knop gelijk tijdig met het lamp knopje indrukt en enige tijd vast houd en daarna door de mode knop diverse keren in te drukken weer een normaal scherm krijgt je de computer kalibreerd.
Ik heb dit vandaag gedaan ,en de fiets rijd nu als nooit te voren, gelijkmatige ondersteuning en ik hoef minder kracht op de trappers uit te oefenen.

Deze kalibratie procedure staat niet in de gebruiksaanwijzing, maar ik dacht er zijn vast meer Innergy rijders die hier baat bij kunnen hebben.
hallo , ik ben Zaza uit Belgie en heb sedert vorige week ook een gazelle orange innergy uitgekozen maar meteen al problemen mee :(
dag nadien terug naar de leverancier die er 3 uur mee bezig is geweest , nieuwe sensor en aan de computer gelegd. Nog altijd hetzelfde probleem, tegenstand voelen vanaf een km of 17. de leverancier heeft toen contact opgenomen met Gazelle en richtlijnen gekregen. Donderdag is ie gans de dag binnen geweest, gelukkig kreeg ik een plaatsvervangende fiets. Hij deed het beter maar tegen wind vond ik het toch minder. Ik heb nu de raad van Ronk opgevolgd en ie doet het id beter maar hoeveel keer moet je dat doen, iedere keer voor je rijdt?
verder heb ik ook de tip willen volgen van Lantin die uitlegt in een ander topic hoe je zelf moet instellen via het display maar ik raak niet binnen met 3 knoppen tegelijk in te drukken. Kan iemand misschien uitleggen hoe dat moet?
groetjes zaza

Doortje21

Ongelezen bericht door Doortje21 »

Wat een ellende met die Gazelle Innergy fietsen. Ben blij dat ik die niet heb gekocht. Ik heb er nl. wel een proefrit op gemaakt en vond het toen al een ramp. De ondersteuning viel om de haverklap uit en de overgangen naar het mindere of meer ondersteuning verliep schokkerig. Heb ook andere merken uitgeprobeerd, maar uiteindelijk gekozen voor een Bikkel E-bike, de Ibee 3 en heb er geen spijt van. De ondersteuning is subliem en verloopt heel gladjes. Ik heb wel een jaar moeten wachten op de geavanceerde display die bij dit type fiets hoorde,, maar dat vond ik niet zo'n probleem, en de acculader is al twee keer (kosteloos) vervangen.
Daarom mijn vraag aan topic-opener: Weet u zeker dat de accu goed wordt volgeladen? De fout van de geringe actieradius kan namelijk ook in de lader zitten in plaats van in de accu zelf. Zoals gezegd, ik heb al twee keer een nieuwe gekegen. De laatste heb ik pas een week, dus ik moet nog afwachten of mijn actieradius nu verbeterd is, want die viel bij mijn fiets ook tegen (ongeveer 40 km op een lage ondersteuning).

Ook ik ben van mening dat er eens een uitgebreid onderzoek moet komen naar E-bikes.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ook ik ben van mening dat er eens een uitgebreid onderzoek moet komen naar E-bikes.

Das nou juist een probleem.
het is allemaal commercieel en daar gaat een ieder in mee.,Oook de tros.
Het laten ombouwen van uw eigen fiets ,naar een e-bike vinden ze niet interresant genoeg.
En het ombouwen is nou juist om uw vertrouwde fiets te kunnen blijven gebruiken.,De afvalberg te verkleinen.
Het lampje uit donald duck!

T

Hartenheer

Ongelezen bericht door Hartenheer »

Het laten ombouwen van uw eigen fiets ,naar een e-bike vinden ze niet interresant genoeg.
Is die mogelijk dan :shock:

w.zomer

Ongelezen bericht door w.zomer »

c.hoes schreef:aan W. Zomer, wat voor een accu heeft u erbij een gouden/zilver of brons?? En hoeveel kilometer kunt u op de accu?
Anita ik heb de accu elke keer leeg als ik fiets dat is wel iets vaker als 1x per 3 maand.
Ik heb 2 accu's - zilver en goud. Aanvankelijk (fabrieksinstelling) reed ik met de zilveren accu 70 km in eco. Nu heb ik meer ondersteuning laten instellen, rij 50 km in eco met af en toe (10 km) boost, rij 85 km met de gouden accu in eco, soms (10 km) boost. groet, W

DJM

Ongelezen bericht door DJM »

c.hoes schreef:Ik vind toch Mr Maggoo dat je dan nog wel heel wat kilometers kunt gaan vergeleken met onze 43 of andere accu 35. Samen is het een leuk stuk maar je moet ze wel altijd allebei meenemen. Ook onze fietsemaker wou ze wel inruilen tegen een sparta of batavus maar er moest dan wel heel veel geld bij. Ik kan echt niemand de gazelle aanraden.

De enige echte goede fietsen zijn Koga's.
Die fietsen worden pesroonlijk door 1 monteur in elkaar gezet en daar zit alles dus ook netjes in het vet wat bij andere merken nogal eens vergeten is.
Kun je nagaan wat er allemaal mis kan gaan met zo'n electrische fiets.
Het kost wel wat meer maar je hebt wel jaren echt plezier van je fiets.

pits

Ongelezen bericht door pits »

heb ongeveer 1,5 geleden 4 prachtige gazelles innergy's gekocht samen met mijn ouders , dit zijn 2 medeo's voor mijn ouders en voor mijn vrouw en ik alle twee een Chamonix innergy ,de kosten hoef ik denk ik niet meer ui te leggen
een van de medeo's is ook geregeld stuk maar de 2 chamonixen zijn meer kapot dan dat we er mee kunnen fietsen mijn vrouw durft niet te ver weg te gaan van thuis omdat ze bang is dat de ondersteuning weer stopt , zijn alles bij elkaar zeker 20 keer terug gegaan en er is al vanalles vernieuwd zelfs een nieuw voorwiel voor de fiets van mijn vrouw
de andere medeo innergy word niet veel gebruikt dus daar kan ik eigelijk niet veel over zeggen
heb al verschillende keren met de dealer gesproken [meer gescholden denk ik , sorry dealer ] maar dit lost niets op omdat de man ook met zijn handen in het haar staat , volgens mij durft hij niet meer de telefoon optenemen als hij mijn nummer ziet staan
heb ook al vaker met de klantendienst van gazelle gebeld maar krijg steeds weer een ontzettend bot wijf [ sorry voor mijn taalgebruik ] aan de lijn en als ik dan aan haar kon komen sta ik nergens meer voor in .
nu is mijn vraag aan jullie ??
ik heb een rechtsbijstand verzekering , en als we met meer mensen de rechtsbijstand kunnen inschakkelen hebben we denk ik meer kans van slagen ,
dus samen staan we sterker met ons probleem want dit is toch te gek voor woorden dat gazelle hier mee weg kan komen
of zijn er al mensen die tegen gazelle aan het procederen zijn ?
moest dit toch ff kwijt
mvgr harry

c.hoes

Ook wij hebben gebeld met gazelle en wel verder dan de telefoniste geweest en een brief geschreven, het was al zo ver dat ze binnen gazelle onze naam al kenden en er maar 1 iemand met ons wou praten. Tot hij het ook niet meer wist en de telefoon erop gooide.
Wij hebben geen rechtsbijstandverzekering, maar als er mensen zijn die actie ondernemen tegen gazelle wil ik wel als getuige ook mijn klachten erbij leggen. En onze ondervindingen erbij leggen.

Henry H

Ongelezen bericht door Henry H »

Wij hebben in juni 2008 een Gazelle Orange Innergy gekocht. Maar sinds de aankoop de deur van de dealer platgelopen (Profile Ouwerling, Huissen). De jongens van Ouwerling doen wat ze kunnen. Helemaal niets mis mee. Maar ik voel me door Gazelle met een kluitje in het riet gestuurd. Al vele malen de software aangepast omdat de actieradius bedroevend was in het begin. Al veel sensoren laten vervangen (ik ben de tel kwijt). Onlangs maar eens een kabelbreuk gehad. Te langen leste is de complete accu, bedrading, voorwiel met motor en alles wat met de electriciteit heeft te maken, vervangen (na 7.500 km en anderhalf jaar met vele bezoekjes aan de fietsenmaker verder). Met al dat nieuwe spul zijn we nu weer ruim 5.000 km verder en alweer een nieuwe sensor d'r in moeten laten zetten. Kennissen van ons hebben ook een e-bike aangeschaft elders en hen is Gazelle afgeraden. Vanavond de fiets aan de oplader gezet Ik ga morgen maar weer eens naar de fietsenmaker. Sta nu op het punt dat ik ga eisen dat Gazelle deze fiets na 3 jaar terugneemt. Het product voldoet redelijkerwijs niet aan de eisen die je daaraan mag stellen in dit geval. Zeker gezien de aanschafprijs van 2.000 euro. Met de wet in de hand en de consumentenbescherming aan je zijde kom je een heel eind hoor. Heb je geen rechtsbijstandverzekering voor nodig. Ik zal laten weten hoe het afloopt! :cry: :cry:

Henry H

Ongelezen bericht door Henry H »

Was wat vergeten. Vanavond de fiets aan de oplader gezet en nu laadt de accu niet meer op. Eén snel knipperend ledje in het midden en geen reactie op de display...grrrr. Morgen weer naar mijn vrienden..

Gesloten