LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Giant E-Bike defect na regenbui

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Willyh

Giant E-Bike defect na regenbui

Ongelezen bericht door Willyh »

Onlangs werd ik met een nieuw probleem geconfronteerd, na een fikse regenbui viel de ridecontrol steeds uit. de tijd dat de fiets nog werkte werd steeds korter, todat hij na 20 minuten helemaal de geest gaf.
Daarna had hij de neiging om vanzelf aan te rijden, en valt dan meteen weer uit.
Dit probleem heb ik tot nu toe 2 keer meegemaakt in ruim een jaar gebruik.
Ik ben wel een mooiweer fietser!

seconds-out

Re: Giant E-Bike defect na regenbui

Ongelezen bericht door seconds-out »

Willyh schreef:Onlangs werd ik met een nieuw probleem geconfronteerd, na een fikse regenbui viel de ridecontrol steeds uit. de tijd dat de fiets nog werkte werd steeds korter, todat hij na 20 minuten helemaal de geest gaf.
Daarna had hij de neiging om vanzelf aan te rijden, en valt dan meteen weer uit.
Dit probleem heb ik tot nu toe 2 keer meegemaakt in ruim een jaar gebruik.
Ik ben wel een mooiweer fietser!
Toch zijn de reacties op internet over de Giant E-bike best wel positief te noemen.
Lekkage op de display zal waarschijnlijk wel de oorzaak zijn.
Terug gaan naar de fietsenmaker/verkoper is de aangewezen weg, tenzij je je fiets bij internetbikes hebt gekocht... :roll:

Btw.. welke regenbui was het?
Die van van de week of eentje van heel lang geleden...? :|

deboerhans

Ongelezen bericht door deboerhans »

Hoi,

Ik heb een kettingkast besteld maar was niet tevreden over wat ik kreeg.
De kettingkast was beschadigd, er zaten krassen op. Het was duidelijk niet een nieuwe!
Verder waren de verzendkosten veel te hoog. Ik moest 8.40 excl, dat is 10.00 euro betalen terwijl het bedrag maar 6.75 is.
De verzendkosten werden ook niet van te voren getoond!

Ik ben niet tevreden over de levering en behandeling, kortom DOE GEEN ZAKEN MEER MET DIT BEDRIJF!

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

@deboerhans

Zit je in het verkeerde topic ofzo :shock:

Willyh

Ongelezen bericht door Willyh »

Het is een keer gebeurd (half jaar geleden) tijdens het fietsen, dus met display erop.
De problemen waren de volgende dag over, dan heeft het geen zin meer om er mee naar de dealer te gaan.
En 2 weken, was ik in Italië op vakantie, en terwijl ik ergens binnen was heeft de fiets buiten onder een boom een onweersbui meegemaakt, dus zonder display.
Toen ik terug kwam, leek er in eerste instantie niets aan de hand, maar na honderd meter begonnen de problemen, totdat hij het helemaal niet meer deed.
Pas 2 dagen later kon ik mijn fiets weer gebruiken.
Dit heeft mijn vakantie behoorlijk verpest.
toch vervelend dat je niet meer met de fiets buiten kunt komen als het regent, moet je net in nederland wonen!
Hij staat nu bij de dealer om het probleem op te lossen, ik hoop echt dat hij het op kan lossen.

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik heb een Twist en dus geen idee over welk display het zou moeten gaan (ik heb alleen een doosje met rode lampjes) maar ik ben zo iemand die nog wel eens een gebruiksaanwijzing leest. En daar staat inderdaad in dat je je fiets niet in de regen moet laten staan! Thuis en op mijn werk kan ik hem droog wegzetten, maar ja, onderweg kan je toch ook nat worden? Ik vind het ook vreemd hoor.

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

Miepje1 schreef:Ik heb een Twist en dus geen idee over welk display het zou moeten gaan (ik heb alleen een doosje met rode lampjes) maar ik ben zo iemand die nog wel eens een gebruiksaanwijzing leest. En daar staat inderdaad in dat je je fiets niet in de regen moet laten staan! Thuis en op mijn werk kan ik hem droog wegzetten, maar ja, onderweg kan je toch ook nat worden? Ik vind het ook vreemd hoor.
Met andere woorden: Giant kan/wil niet garanderen dat de electronica geheel water proof is.
Is inderdaad merkwaardig, zelfs stilstaand mag de fiets dus niet in regen staan.

Gelukkig is er nog "buienradar" zodat de fiets bespaard kan blijven voor de nattigheid :roll:

Gesloten