LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Giant Twist Comfort CS electrische fiets

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
[email protected]
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2009 10:17

Giant Twist Comfort CS electrische fiets

Ongelezen bericht door [email protected] »

Het verbaasd mij bij de revieuws niets te lezen over bovenstaande fiets. Ben zelf sinds 3 maanden in het bezit hiervan en ben buitengewoon tevreden over deze fiets.
Ik heb er nu 361 km mee gereden en heb daarvoor 5 x de accu op moeten laden, dat is dus ruim 70 km met een accu. Deze fiets heeft 2 accu's aan weerzijden van de bagagedrager dus een bereik van zo'n 140 km. Ook zonder de electrische ondersteuning is er goed mee te rijden.

Hobbyhakkie
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 sep 2009 13:28

Re: Giant Twist Comfort CS electrische fiets

Ongelezen bericht door Hobbyhakkie »

Hallo,

Wij zitten nog in de oriënteringsfase en hebben een paar praktische vragen. Nu bent u een gebruiker, dus is het makkelijk om die vragen aan u voor te leggen. Eerst natuurlijk, of u nog tevreden bent met de fiets. Nu hoeft uw tevredenheid nog niet maatgevend te zijn voor de rest van de mensen die er een aangeschaft hebben, maar toch. Ander praktisch punt zijn de accu´s. Er van uitgaande, dat u twee accu´s heeft, wil ik weten hoe diefstalgevoelig die aan de fiets gemonteerd zijn. Wij wonen in een gebied, waarbij het vooral aankomt op extra trapondersteuning op de terugweg, dus lijkt het mij niet grappig als je na het shoppen terugkomt bij de fiets om er daar achter te komen, dat de accu´s gestolen zijn. Afgezien van de kostenpost kun je dan nog flink trappen ook. Verder wil ik weten, of de fiets ook licht trapt zonder de trapondersteuning. Of is het verschil zo groot, dat je er teveel aan went om altijd met de trapondersteuning te fietsen.

Graag Uw reactie.

Vriendelijke groeten,
Rene

[email protected]
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2009 10:17

Re: Giant Twist Comfort CS electrische fiets

Ongelezen bericht door [email protected] »

Hallo Hobbyhakkie, op beide accu's zit een slot wat je alleen met de juiste sleutel kunt openen, voor het terugplaatsen van de accu heb je daarna geen sleutel meer nodig.
Ook met uitgeschakelde trapondersteuning is er met deze Giant goed te fietsen.

Hobbyhakkie
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 sep 2009 13:28

Re: Giant Twist Comfort CS electrische fiets

Ongelezen bericht door Hobbyhakkie »

Nou, da´s in ieder geval al positief. Hoe bevalt de fiets nu na 4 maanden? Zou je hem aanbevelen, oftewel, zou je er, als het nodig was, nog eentje kopen? Het is per slot van rekening prachtig weer geweest in augustus, dus genoeg mogelijkheden gehad om hem goed te gebruiken.

Rene

[email protected]
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2009 10:17

Re: Giant Twist Comfort CS electrische fiets

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ik kan hem nog steeds van harte aanbevelen, ik kan het nog sterker vertellen deze fiets is/was voor mijn vrouw en ik heb nu voor mijzelf het herenmodel besteld. Ik krijg nu eind van het jaar het nieuwe 2010 model, want het herenmodel 2009 is niet meer leverbaar. Het nieuwe 2010 model zou overigens nauwelijks gewijzigd zijn is mij verteld.

gezeur
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2010 13:00

Re: Giant Twist Comfort CS electrische fiets

Ongelezen bericht door gezeur »

Sinds 2 jaar heb ik , via internet, ook de giant twist maar het laatste jaar één en ál ellende. na de winterperiode voor een onderhouds beurt geweest. (48€) omdat de lichtjes op het display iedere keer uitvielen , is er op advies van de fabriek een nieuwe aandrijver ingezet. (75€) Probleem echter niet opgelost Fiets naar de fabriek. advies accu's vervangen.(4oo€ per accu) probleem niet opgelost. en Garantie?? helemaal niet.!!! Tijd voor de accu's 1jaar was net verlopen en de rest is bij een andere fietsenmaker gebeurt die inmiddels ook de garant verkoopt.Dus niet de dealer waar ik hem heb gekocht. En zo wordt ik van de fietsenmaker naar de fabriek en van de fabriek naar de fietsenmaker. gestuurd.
Hoezo 2 jaar Garantie bij iedere dealer uit te voeren??????

hensbroek
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 mei 2007 19:44

Re: Giant Twist Comfort CS electrische fiets

Ongelezen bericht door hensbroek »

Ik ben sinds 4 maanden in het bezit van een Giant 2.0 trendy fiets. Vanaf het begin gaat de display naar even fietsen uit en moet ik zeker 5 of 6 keer opnieuw starten. Ik heb de fiets niet bij een Giant dealer gekocht, maar deze heeft hem wel via een Giant dealer besteld. De fietsenmaker heeft de fiets nagegeken en 1 x deed hij het weer goed. Ben naar de dealer van de Giant fiets gegaan, daar heeft men hem nagekeken en moest ik 20 euro betalen. Als ik een nieuwe auto koop kan ik deze in mijn garantie tijd bij iedere dealer gratis laten maken maar hier moest ik dus betalen. Nu valt hij iedere keer nog steeds uit en heb i 14 dagen geleden een brief naar de Giant gestuurd, maar nog niets gehoord. Deze fiets kostte 2100 euro en niets als ellende. Ook heb ik dat bonken waar jullie het over hebben en ratelen, maar dat heb ik als hij geen ondersteuning hoeft te geven.

Hobbyhakkie
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 sep 2009 13:28

Re: Giant Twist Comfort CS electrische fiets

Ongelezen bericht door Hobbyhakkie »

Bij het lezen van deze berichten, ben ik blij, dat ik geen fiets met ondersteuning gekocht heb. Ik heb inmiddels een Koga Miyata van 11,5kg gekocht en het bevalt me uitstekend. Door een lichtgewicht fiets te kopen hoef je ook geen kilo's te vervoeren. Een elektrische fiets weegt rond de 30kg. Daar heb je alleen al een motortje voor nodig om vooruit te komen.

oké
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 mei 2008 20:27

Re: Giant Twist Comfort CS electrische fiets

Ongelezen bericht door oké »

Waardeloos de NimH accu's van Giant electrische fietsen, en garantie is ho maar!! Vanwege reuma heb ik in 2008 zo'n fiets gekocht, juist met 2 accu's omdat als de ene het opgeeft ik dan nog een andere achter de hand heb. Men stelt dat deze accu's een 500 keer opgeladen zouden moeten kunnen worden, alleen 20 x is het maximum en zijn de accu's af. De accu's zijn conform voorschrift behandeld, als ze een maand niet gebruikt worden eerst opladen, eens per 3 maanden gerefreshed, in de winter naar binnen gehaald in de warmte. Het maximum wat ik op deze accu's samen totaal gehaald heb is een 60 kilometer, Misschien heb ik doordat de accu's lang niet doen wat ze moeten doen totaal 1000 kilometer met deze fiets gefietst. Onderhand heb ik nu mijn 4e accu erin. De laatste tegen een zgn. coulance bedrag van 200 Euro vervangen, maar nu binnen 6 maanden is het alweer hopeloos. Deze fiets voldoet niet aan de verwachtingen en wat in de gebruiksaanwijzing staat, van garantie willen ze niks weten. Ik wilde dat ik deze fiets nooit gezien heb. Onderhand ben ik 2000 Euro aan deze fiets kwijt, bij een totaal van 1000 kilometer kom ik op een kilometerprijs van 2 Euro per kilometer. Een luxe middenklasser auto is voordeliger. Koop inderdaad maar een lichtgewicht fiets zonder accu's dan ben je minder kwijt dan deze Giant.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Giant Twist Comfort CS electrische fiets

Ongelezen bericht door seconds-out »

[email protected] schreef:Het verbaasd mij bij de revieuws niets te lezen over bovenstaande fiets. Ben zelf sinds 3 maanden in het bezit hiervan en ben buitengewoon tevreden over deze fiets.
Ik heb er nu 361 km mee gereden en heb daarvoor 5 x de accu op moeten laden, dat is dus ruim 70 km met een accu. Deze fiets heeft 2 accu's aan weerzijden van de bagagedrager dus een bereik van zo'n 140 km. Ook zonder de electrische ondersteuning is er goed mee te rijden.
oké schreef:Waardeloos de NimH accu's van Giant electrische fietsen, en garantie is ho maar!! Vanwege reuma heb ik in 2008 zo'n fiets gekocht, juist met 2 accu's omdat als de ene het opgeeft ik dan nog een andere achter de hand heb. Men stelt dat deze accu's een 500 keer opgeladen zouden moeten kunnen worden, alleen 20 x is het maximum en zijn de accu's af. De accu's zijn conform voorschrift behandeld, als ze een maand niet gebruikt worden eerst opladen, eens per 3 maanden gerefreshed, in de winter naar binnen gehaald in de warmte. Het maximum wat ik op deze accu's samen totaal gehaald heb is een 60 kilometer, Misschien heb ik doordat de accu's lang niet doen wat ze moeten doen totaal 1000 kilometer met deze fiets gefietst. Onderhand heb ik nu mijn 4e accu erin. De laatste tegen een zgn. coulance bedrag van 200 Euro vervangen, maar nu binnen 6 maanden is het alweer hopeloos. Deze fiets voldoet niet aan de verwachtingen en wat in de gebruiksaanwijzing staat, van garantie willen ze niks weten. Ik wilde dat ik deze fiets nooit gezien heb. Onderhand ben ik 2000 Euro aan deze fiets kwijt, bij een totaal van 1000 kilometer kom ik op een kilometerprijs van 2 Euro per kilometer. Een luxe middenklasser auto is voordeliger. Koop inderdaad maar een lichtgewicht fiets zonder accu's dan ben je minder kwijt dan deze Giant.
Hebben we het hier over dezelfde (electrische) fiets? :D

oké
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 mei 2008 20:27

Re: Giant Twist Comfort CS electrische fiets

Ongelezen bericht door oké »

We hebben het over dezelfde fiets, alleen degenen die de fiets gekocht hebben met NimH zijn in de aap gelogeerd, want deze accu's zijn waardeloos. Deze fietsen hadden eigenlijk niet verkocht mogen worden, maar degenen die het wel gedaan hebben zitten ermee. De fietsen met Li-ion accu's zijn waarschijnlijk beter, meer kracht, vaker kunnen opladen en weinig geheugeneffect.

Het verbaast mij dan ook dat Giant de kopers met NimH accu's niet tegemoet komt, want deze accu's doen lang niet wat men bij aankoop beloofd. Op dit moment is mijn fiets bij de dealer (al een maand) die hem uit zou testen op de afstand dat de accu's mee kunnen. Het is uiteraard geen fietsweer op het moment, maar ben toch wel benieuwd wat hier uitkomt.

Toolboy

Re: Giant Twist Comfort CS electrische fiets

Ongelezen bericht door Toolboy »

Nope nimh is bewezen, en een goede nimh is het allerbeste tot nu toe., ion .en po4 nog niet die moeten zich nog bewijzen.
Ik kan u melden uit eigen ervaring dat nimh beter is maar afgeschreven wordt door het gewicht

coelieboy
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 okt 2010 08:22

Re: Giant Twist Comfort CS electrische fiets

Ongelezen bericht door coelieboy »

Als ik had kunnen kiezen tussen een NiMh accu en een Li-Ion had ik steevast voor de eerste gekozen en dit om de eenvoudige reden dat deze accu's tenminste achteraf nog kunnen gereviseerd worden wat de prijs achteraf ook wat drukt bij versleten accu's , helaas zijn de nieuwe Giant allemaal met Li-Ion accu's en tot op heden zijn deze enkel voor de schroothoop als ze defect zijn en wat de prestaties betreft van beide accu's....deze zullen niet ver van elkaar afliggen.

lewohu
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 sep 2010 16:22

Re: Giant Twist Comfort CS electrische fiets

Ongelezen bericht door lewohu »

Hoe kan het dat de voorvork van mijn Giant Twist Conform CS Lite , die ik op 21-02-2009 heb gekocht,dus 3 maanden na de garantieperiode van 2 jaar, vervangen moet worden.
Ik heb er 5000km meegereden.
Ik ben uitermate zuinig en voorzichtig met deze fiets.
Na diverse andere klachten heb ik kennelijk een
" maandagmorgenfiets" gekocht.
Ik heb 45 jaar op Gazelles gereden en nooit problemen gehad.
Ik heb mij laten leiden door een test uit de consumentengids waarin deze fiets als " beste koop " uit de testen kwam maar ik ben bedrogen uitgekomen.
Kortom een miskoop!!!

Toolboy

Re: Giant Twist Comfort CS electrische fiets

Ongelezen bericht door Toolboy »

Om dat het een verende vork is en dus slijtage onderdelen bevat.

T

Hobbyhakkie
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 sep 2009 13:28

Re: Giant Twist Comfort CS electrische fiets

Ongelezen bericht door Hobbyhakkie »

Nou , van een verende voorvork mag je verwachten, dat ie langer dan twee jaar meegaat. En 5000km is nou niet echt een wereldreis, Giant gebruikt over het algemeen goede materialen. Enige coulance was hier wel op zijn plaats geweest. Het is vaak de wil, of in dit geval de onwil van de fietsenzaak dat er slecht met klachten wordt omgegaan. Ik zou er een mail of belletje naar Giant op wagen.

Groeten,
Rene

kool
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:35

Re: Giant Twist Comfort CS electrische fiets

Ongelezen bericht door kool »

Hallo allemaal

Ik heb sinds kort een giant twist go double en ik was meteen verkocht en nog steeds maar ik ben met de twist gevallen en in een bocht ik ben volgens mensen die bij de benziene pomp stonden echt werkelijk gelanceerd,wat het is geweest waardoor ik ben gevallen is nog een raadsel,maar met flinke kneuzingen van elleboog buik enz. ga ik mij wel afvragen of toch iets geblokkeerd is geweest want ik ging mijn kind van 6 naar school brengen en dan rij je toch echt niet hard als een kind naast je fiets,als ik de verhalen hoor over die aandrijving ja......hij is nu bij de dealer.
vriendelijke groet eline

Gesloten