We zijn van plan om twee electrische fietsen aan te schaffen.
Uiteraard zijn we hier en daar gaan kijken en hebben wat proefritjes gemaakt.
Wat opvalt zijn de grote prijsverschillen tussen de winkels en de prijzen op het Interne (Internetverkoop).
We denken er aan om de Batavus Padova Easy te kopen en deze kost in de folder € 2099,- en in de meeste winkels ook.
Hier en daar kan je wel iets korting bedingen (ong € 100,-) als je heel lang doorzeurt.
Even rondsurven op het internet en dan kom je een prijs van € 1679,- tegen!
Dat is een prijsverschil van € 421,- met de catalogusprijs en nog altijd € 321,- met de 'goedkoopste' winkel.
Nu weet ik wel dat er GEEN enkele service gegeven wordt op Internetaankopen en dat je die service wel krijgt bij de fietsenwinkel
Ik wil best wat meer betalen dan die € 1679,- als daar service bij zit, maar er moet wel een logische verklaring zijn. Een beetje doorsmeren en afstellen behoeft m.i. geen honderden Euro's te kosten......
Wie loopt hier ook tegenaan?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Groot prijsverschil electrische fiets internet<>winkel
-
Re: Groot prijsverschil electrische fiets internet<>winkel
Wij hebben onlangs batavus padova elektrische fietsen gekocht bij BikeMotion. € 1699. Dus € 400 goedkoper.Natuurlijk heb je de service niet om de hoek maar ze verlenen wel service. Wij zijn er erg tevreden over. Ze hebben een mooie werkplaats waar je na afspraak terecht kunt. Je hebt natuurlijk voor die prijs geen gratis servicebeurten. Voor de rest heb je wel de normale fabrieksgarantie
groet F.Donker
groet F.Donker
Vandaag werden we gebeld door een fietsenzaak uit de buurt. Die doet ons het aanbod voor € 1800,- inclusief full-service.....
Het kan dus wél (als je even doorzeurt).
Het kan dus wél (als je even doorzeurt).
BikeMotion = fietsenwinkel.nl = Edwin Groen Tweewielers.
Even Googelen en je weet het zo.
Het is dus één bedrijf die naast een 'gewone' fietsenzaak ook twee internetbedrijven heeft.
Ik vraag me af of de service in alle gevallen gelijk is.
Ik woon in Gouda en dan is Heerhugowaard wel érg ver weg.
De aanbieding die ik nu heb (van een fietsenzaak in Gouda) mag dan € 100,- hoger zijn per fiets (dan bij BikeMotion), maar het gemak van service om de hoek (en kennelijk moet je regelmatig terug met een electrische fiets voor onderhoud en 'computerupdate') mag ook wat kosten, toch?
Even Googelen en je weet het zo.
Het is dus één bedrijf die naast een 'gewone' fietsenzaak ook twee internetbedrijven heeft.
Ik vraag me af of de service in alle gevallen gelijk is.
Ik woon in Gouda en dan is Heerhugowaard wel érg ver weg.
De aanbieding die ik nu heb (van een fietsenzaak in Gouda) mag dan € 100,- hoger zijn per fiets (dan bij BikeMotion), maar het gemak van service om de hoek (en kennelijk moet je regelmatig terug met een electrische fiets voor onderhoud en 'computerupdate') mag ook wat kosten, toch?
Beste Gouda,
In maart 2 Batavus Sportive gekocht kostprijs € 2099,--.
bij mij leverancier krij je ongevraagd 10% korting en omdat ik er 2 kocht kreeg ik zelfs 12% ook ongevraagd. Bovendien kreeg ik voor mijn Giantfiets, aangeschaft in 2000 voor ongeveer €450,-- ook nog een korting van € 195,--. Moest dus € 3500,-- betalen. Mijn leverancier, Terlouw in Barendrecht behoort ieder jaar tot de genomineerden voor beste handelaar en in 2007 was hij de beste, dus nr. 1
zijn service is werkelijk niet te overtreffen, niets is hem eijn personeel te veel. hij levert ook in geheel nederland. niet via internet kopen raad ik U aan, want service is onontbeerlijk voor el. fietsen
In maart 2 Batavus Sportive gekocht kostprijs € 2099,--.
bij mij leverancier krij je ongevraagd 10% korting en omdat ik er 2 kocht kreeg ik zelfs 12% ook ongevraagd. Bovendien kreeg ik voor mijn Giantfiets, aangeschaft in 2000 voor ongeveer €450,-- ook nog een korting van € 195,--. Moest dus € 3500,-- betalen. Mijn leverancier, Terlouw in Barendrecht behoort ieder jaar tot de genomineerden voor beste handelaar en in 2007 was hij de beste, dus nr. 1
zijn service is werkelijk niet te overtreffen, niets is hem eijn personeel te veel. hij levert ook in geheel nederland. niet via internet kopen raad ik U aan, want service is onontbeerlijk voor el. fietsen