LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ik heb een scooter verkocht, nu problemen

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Tinus83

ik heb een scooter verkocht, nu problemen

Ongelezen bericht door Tinus83 »

Hallo, Ik heb 2 maanden een scooter in mijn bezit gehad maar die besloot ik weg te doen omdat ik hem teveel geluid vond maken en omdat wij in onze berging van de vve blijkbaar geen scooters mogen zetten(wegens geur, dampen)

Ik wil daarom nu een elektrische scooter kopen maar dat is een ander verhaal.

In mijn advertentie heb ik vermeld dat vermoedelijk de oliepomp stuk is, (is mij door de vorige eigenaar meegedeeld) en dat er daarom geen euro95 getankt moet worden maar brommerix.

Dit heb ik bij het verkopen nogmaals duidelijk gemaakt en daar ging de koper mee akkoord. Ook heeft de koper proefgereden en vond het allemaal prima

nu alles klaar en overgeschreven, betaald alles. 5 dagen na dato krijg ik bericht dat de scooter niet goed rijdt en hij geld terug wilt.

Nu blijkt dat hij de scooter veel geluid vind maken. Hij is naar een reparateur geweest en die zegt dat de reparatie 6 a 700euro kost. het blijkt dat de motor een tijdje geen of te weinig olie heeft gehad.

Wat moet ik doen? ik hoor binnenkort van zijn advocaat maar wil nu vast wat informatie inwinnen of ik goed of fout zit.

Ik persoonlijk wist niet dat het blok slecht was, ja ik wist dat ie veel geluid maakte maar dat wist de koper dus ook (proefrit). Ik heb vermeld dat de oliepomp waarschijnlijk stuk is en er daarom brommerig getankt moet worden en dus was het duidelijk dat op het moment dat hij die scooter kocht dat er sprake was van problemen met olie. Daar hebben we het zelfs over gehad met de verkoop.

Graag hoor ik hou mede forummers hier over denken.

Alvast bedankt.

Gr. Martin

witte angora

Re: ik heb een scooter verkocht, nu problemen

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat ik er van denk? De vorige eigenaar heeft je twee maanden geleden meegedeeld dat er iets mis is met de olie, vervolgens rijd jij er twee maanden mee door, zonder te repareren of wat dan ook, en dan verpats je hem door omdat je hem teveel geluid vindt maken...

Tinus83

Wat jij zegt klopt inderdaad, maar moet ik dan teruggaan naar diegene waar ik hem van kocht?

edit: + wat mij verteld is (heb er niet heel veel verstand van) is dat als ik gewoon brommermix blijf tanken, hoef ik de oliepomp niet na te laten kijken en kan ik gewoon door rijden. Als ik maar brommerig blijf tanken

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Verkocht zoals gezien, wetende van de gebreken, goed bevonden na testrit, betaald en meegenomen.
De koper wist van alles, heeft proef gereden, en na volle tevredenheid het voertuig overgenomen.
Dus u treft geen blaam, risico van kopen zonder keuring.

Tinus83

dank u wel F.van Holten voor uw antwoord, Ik wil echt niet iemand oplichten, misschien ben ik 2 maanden geleden wel opgelicht, hoewel ik hem toen ook prima vond (op geluid na) na de proefrit.

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Ik zeg niet dat u iemand oplicht, maar de huidige koper heeft het risico genomen, en moet nu dus achteraf niet zeuren.

nibt

Ongelezen bericht door nibt »

Als je de scooter als particulier hebt verkocht zou ik me er niet zo druk over maken.

Als je iets koopt van een particulier dan heb je een vergaande onderzoeksplicht. Je mag van een particuliere verkoper immers niet verwachten dat hij/zij zelf expertise heeft.
Zeker als de verkoper voor de koop al aangeeft dat er een mankement is in de motor is het risico voor de koper. Dat de scooter veel geluid maakt had de verkoper ook al kunnen horen bij een proefrit.

Het wordt een ander verhaal als de koper aan kan tonen dat de verkoper willens en wetens heeft gelogen over gebreken of deze heeft verzwegen. Maar daar moet je wel een heeele knappe advocaat voor hebben.

1JanV

Ongelezen bericht door 1JanV »

Tinus83 schreef:Nu blijkt dat hij de scooter veel geluid vind maken. Hij is naar een reparateur geweest en die zegt dat de reparatie 6 a 700euro kost. het blijkt dat de motor een tijdje geen of te weinig olie heeft gehad.

Wat moet ik doen? ik hoor binnenkort van zijn advocaat maar wil nu vast wat informatie inwinnen of ik goed of fout zit.

Gr. Martin
Maak u zich niet druk, er is hier geen spraken van oplichting en zowel moet de tegen partij dit gaan bewijzen. daarnaast is dit een particulieren onderhandeling kan volgens mij geen zaak worden, wat inhoud dat de koper zich zelf moet informeren op mogelijk gebreken. Welk merk en type heeft/had u. een reparatie van 6 a 700 euro is belachelijk te noemen. als dit een bedrag is welk zijn dealer dat noemt is dat een oplichter.

Gesloten