LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kinroad windbell scooter 4 tact hulp gevraagd
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 14 okt 2007 15:06
kinroad windbell scooter 4 tact hulp gevraagd
hallo allemaal
ik ben op zoek naar mensen die mij kunnen helpen met informatie over de kinroad windbell
ik ben al geruime tijd aan het zoeken naar info op het internet maar er is haast niks over te vinden
ik ben zelf in het bezit van deze scooter en zou nu graag willen weten welke bougie ik bijv voor deze scooter moet hebben en meer van dit soort vragen
anders moet ik de kappen eraf halen of weer brengen naar de dure fietsenmaker
hoop dat iemand mij kan helpen of misschien zijn er mensen die dezelfde scooter hebben
ik hoor dan ook graag van jullie
mvg miranda
ik ben op zoek naar mensen die mij kunnen helpen met informatie over de kinroad windbell
ik ben al geruime tijd aan het zoeken naar info op het internet maar er is haast niks over te vinden
ik ben zelf in het bezit van deze scooter en zou nu graag willen weten welke bougie ik bijv voor deze scooter moet hebben en meer van dit soort vragen
anders moet ik de kappen eraf halen of weer brengen naar de dure fietsenmaker
hoop dat iemand mij kan helpen of misschien zijn er mensen die dezelfde scooter hebben
ik hoor dan ook graag van jullie
mvg miranda
Re: kinroad windbell scooter 4 tact hulp gevraagd
Sorry
Miranda
Je hebt een scooter waarbij dit gehele forum al is besproken. Motorblok nummer met een Q?
Wen je tot je dealer (indien je garantie hebt vervalt deze als je zelf er aan werkt)
Ander even naar scooterdokter of Enquête commercieel onderzoek.
Groeten Jan
Miranda
Je hebt een scooter waarbij dit gehele forum al is besproken. Motorblok nummer met een Q?
Wen je tot je dealer (indien je garantie hebt vervalt deze als je zelf er aan werkt)
Ander even naar scooterdokter of Enquête commercieel onderzoek.
Groeten Jan
Re: kinroad windbell scooter 4 tact hulp gevraagd
jan wat een onzin zeg als je een bogie vervangt vervalt de garantie
volgens mijn zit er geen garatie op een boogie
wel op de andere andere onderdeelen behalven op de kappen en de banden en op rembloken dus zeg
volgens mijn zit er geen garatie op een boogie
wel op de andere andere onderdeelen behalven op de kappen en de banden en op rembloken dus zeg
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 14 okt 2007 15:06
Re: kinroad windbell scooter 4 tact hulp gevraagd
bedankt alvast voor de reacties
ik heb deze scooter 2de hands gekocht en dus geen garanties oid
hij liep altijd prima maar nu heb ik problemen met de accu
inmiddels heb ik al een nieuwe accu gekocht en erin laten zetten maar de elektrische start is nog steeds niks
ook ben ik door mijn eigen schuld door mijn kickstarter heen getrapt en hiervoor zijn nieuwe onderdelen besteld maar dit duurt best lang eer ze de juiste hadden te pakken
nu ligt het dus waarschijnlijk aan mijn bougie en moet deze vervangen worden maar ik heb geen idee welke ik dus moet hebben
de fietsenmaker wist dit ook niet wilde wel de kappen eraf halen om te kijken maar dan ging de kassa meteen rinkelen
dit vind ik een beetje zonde vandaar dus mijn vraag
groetjes miranda
ik heb deze scooter 2de hands gekocht en dus geen garanties oid
hij liep altijd prima maar nu heb ik problemen met de accu
inmiddels heb ik al een nieuwe accu gekocht en erin laten zetten maar de elektrische start is nog steeds niks
ook ben ik door mijn eigen schuld door mijn kickstarter heen getrapt en hiervoor zijn nieuwe onderdelen besteld maar dit duurt best lang eer ze de juiste hadden te pakken
nu ligt het dus waarschijnlijk aan mijn bougie en moet deze vervangen worden maar ik heb geen idee welke ik dus moet hebben
de fietsenmaker wist dit ook niet wilde wel de kappen eraf halen om te kijken maar dan ging de kassa meteen rinkelen
dit vind ik een beetje zonde vandaar dus mijn vraag
groetjes miranda
Re: kinroad windbell scooter 4 tact hulp gevraagd
kijk eens onder de scooter of je er bij kan er loopt een kabeltje naar de cilinder toe met een kapje er op deze kan je dan lostreken en dan kan je de boogie er uit draaien met een boogie sleutel mestal kan je er gewoon bij ander kan het iik wel zo eens zijn dat er in je helm bak
een plaatje zit die kan je los maken en dan kan je er ook bij
en wat het starten met akku kan het zijn dat het blok wat de acu hoor telaten stuk zijn dat licht niet aan je bogie hoor
verder wens ik je sterkte
een plaatje zit die kan je los maken en dan kan je er ook bij
en wat het starten met akku kan het zijn dat het blok wat de acu hoor telaten stuk zijn dat licht niet aan je bogie hoor
verder wens ik je sterkte
Re: kinroad windbell scooter 4 tact hulp gevraagd
Geplaatst op 14 Okt 2007 22:22 door rene117
Beste Rene,
Ik weet maar al te goed wat garantie is.
Het staat ook heel duidelijk in de garantie voorwaarde “indien er buiten de wetenschap van de dealer om is aan gesleuteld de garantie doet vervalen”
Gezien dit merk op zich al een afhoudend probleem betreffende garantie is, is mijn waarschuwing goed bedoeld. Dus waarschuw ik alleen even omdat de negatieve handelaren hier stellig gebruik van maakt.
Uiteraard niet wetende dat de scooter gebruikt was.
Groeten Jan
Beste Rene,
Ik weet maar al te goed wat garantie is.
Het staat ook heel duidelijk in de garantie voorwaarde “indien er buiten de wetenschap van de dealer om is aan gesleuteld de garantie doet vervalen”
Gezien dit merk op zich al een afhoudend probleem betreffende garantie is, is mijn waarschuwing goed bedoeld. Dus waarschuw ik alleen even omdat de negatieve handelaren hier stellig gebruik van maakt.
Uiteraard niet wetende dat de scooter gebruikt was.
Groeten Jan
Re: kinroad windbell scooter 4 tact hulp gevraagd
Even heel eenvoudig gesteld. Je wilt nieuwe bougies kopen, om de oude te vervangen. Maar je wilt geen kappen loshalen om die bougies te vervangen.
Je zult hoe dan ook een deel van de kappen moeten demonteren om bij de bougie te kunnen komen. En dan kun je toch even dat bougietje eruit trekken om te kijken wat voor een het is?
Als je denkt dat je dat zelf niet kunt, dan is er toch wel een familielid/vriend/vriendin/vage kennis die dat even voor je wil doen?
Ik heb het idee dat je jezelf nu een probleem aan zit te praten die er helemaal niet is.
En vrij logisch dat een monteur geld gaat vragen als hij/zij kappen moet gaan verwijderen om te kijken. Een bromfietszaak is geen liefdadigheidsinstelling.
Je zult hoe dan ook een deel van de kappen moeten demonteren om bij de bougie te kunnen komen. En dan kun je toch even dat bougietje eruit trekken om te kijken wat voor een het is?
Als je denkt dat je dat zelf niet kunt, dan is er toch wel een familielid/vriend/vriendin/vage kennis die dat even voor je wil doen?
Ik heb het idee dat je jezelf nu een probleem aan zit te praten die er helemaal niet is.
En vrij logisch dat een monteur geld gaat vragen als hij/zij kappen moet gaan verwijderen om te kijken. Een bromfietszaak is geen liefdadigheidsinstelling.
Re: kinroad windbell scooter 4 tact hulp gevraagd
wat ik all zij op een boogie zit geen garantie
Re: kinroad windbell scooter 4 tact hulp gevraagd
Geplaatst op 15 Okt 2007 11:47 door rene117
Sorry Rene ik bedoelde over de gehelen scooter als je zelf de bougie verva
Sorry Rene ik bedoelde over de gehelen scooter als je zelf de bougie verva
Re: kinroad windbell scooter 4 tact hulp gevraagd
oke maar noormaal kan je er gewoon bij
Re: kinroad windbell scooter 4 tact hulp gevraagd
op u vraag 14 Okt 2007 14:10
NGK bougie C7HSA. 0,7mm
kleppen 0,10 in / 0,10 uit
Kompressiedruj 14bar
mengsel schroef open 2 - 2,5
vertanding olie 90W 100ml
motorolie SG 10W-30
Band spaning voor 1,5/1,75
Band spaning achter 2,0 / 2,25
NGK bougie C7HSA. 0,7mm
kleppen 0,10 in / 0,10 uit
Kompressiedruj 14bar
mengsel schroef open 2 - 2,5
vertanding olie 90W 100ml
motorolie SG 10W-30
Band spaning voor 1,5/1,75
Band spaning achter 2,0 / 2,25
Re: kinroad windbell scooter 4 tact hulp gevraagd
Het antwoord dat de topicstarter zocht.op u vraag 14 Okt 2007 14:10
NGK bougie C7HSA. 0,7mm
kleppen 0,10 in / 0,10 uit
Kompressiedruj 14bar
mengsel schroef open 2 - 2,5
vertanding olie 90W 100ml
motorolie SG 10W-30
Band spaning voor 1,5/1,75
Band spaning achter 2,0 / 2,25
Maar nu nog het probleem dat de topicstarter niets los wil halen om bij die bougie te kunnen komen.
Re: kinroad windbell scooter 4 tact hulp gevraagd
Een antwoordt uit de werkplaats betreffende demontage kappen.
?????????PppppFFFfffff knars piep!!!!
Het model is even niet voor de geest te halen er blijven dus twee mogelijkheden over.
Het schermpje achter de enkels.
Of de onderspolieer rechts.
?????????PppppFFFfffff knars piep!!!!
Het model is even niet voor de geest te halen er blijven dus twee mogelijkheden over.
Het schermpje achter de enkels.
Of de onderspolieer rechts.
-
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17
Re: kinroad windbell scooter 4 tact hulp gevraagd
Bougie voor de bromscooter.
Even ter aanvulling (en BMS zal dit ongetwijfeld beamen) kan men aan de bougie zelf zien of het de juiste "warmtegraad" heeft.
Klinkt misschien een beetje gek voor een leek maar het is wel degelijk serieus.
Immers, als de scooter goed is afgesteld en er zit de juiste bougie in dan is deze bij het keramiek en de puntjes lichtbruin.
Is de bougie daar tot vrijwel wit toe dan noemt men deze bougie te heet.
Is de bougie daar donkerbruin tot zwart dan is de bougie voor dat benzine/olie - luchtmengsel "te koud".
Dat hoeft dus niet te betekenen dat het benzine-luchtmengsel te rijk is afgesteld maar dat kan wel.
~~~~~~~~~~~~~~~~
Bij een te hete bougie zullen de elektroden (die puntjes) veel te snel inbranden waardoor al snel een slecvhte vonk en dus dlecht starten-lopen.
Bij een te koude bougie zal het verschijnsel "verzuipen" op gaan treden omdat de bougie door vuil en vocht ook dichtslaat en geen vonk kan produceren.
~~~~~~~~~~~~~~~~
Kortom, de gewone leek zou dus altijd moeten vragen naar die uitgedraaide bougie en aan de hand van de kleur bij de sleutelaar moeten vragen voor montage van een warmere of koudere bougie.
Maar.......... let wel!
Een zwart aangeslagen bougie kan duiden op een slecht afgesteld mengsel maar dat hoeft dus niet!!
Grootvader
op z'n praatstoel.
Even ter aanvulling (en BMS zal dit ongetwijfeld beamen) kan men aan de bougie zelf zien of het de juiste "warmtegraad" heeft.
Klinkt misschien een beetje gek voor een leek maar het is wel degelijk serieus.
Immers, als de scooter goed is afgesteld en er zit de juiste bougie in dan is deze bij het keramiek en de puntjes lichtbruin.
Is de bougie daar tot vrijwel wit toe dan noemt men deze bougie te heet.
Is de bougie daar donkerbruin tot zwart dan is de bougie voor dat benzine/olie - luchtmengsel "te koud".
Dat hoeft dus niet te betekenen dat het benzine-luchtmengsel te rijk is afgesteld maar dat kan wel.
~~~~~~~~~~~~~~~~
Bij een te hete bougie zullen de elektroden (die puntjes) veel te snel inbranden waardoor al snel een slecvhte vonk en dus dlecht starten-lopen.
Bij een te koude bougie zal het verschijnsel "verzuipen" op gaan treden omdat de bougie door vuil en vocht ook dichtslaat en geen vonk kan produceren.
~~~~~~~~~~~~~~~~
Kortom, de gewone leek zou dus altijd moeten vragen naar die uitgedraaide bougie en aan de hand van de kleur bij de sleutelaar moeten vragen voor montage van een warmere of koudere bougie.
Maar.......... let wel!
Een zwart aangeslagen bougie kan duiden op een slecht afgesteld mengsel maar dat hoeft dus niet!!
Grootvader
op z'n praatstoel.
Re: kinroad windbell scooter 4 tact hulp gevraagd
Beste Grootvader
Bijna goed.
Bij schakel brommer en motor is net als de auto daar zit u goed mag zelfs iets naar grijs toe.
Met scooter moet dit Chocoladebruin zijn en duit het op zwart kan een te grote sproeier of mengsel verkeerd.
Het verzuipen kan rede zijn van Storing c.q. stukende bougie- CDI- of Pulsgever zijn Of Uitlaat te dicht.
Wit kan duiden op terugslag door verkeerde uitlaat waardoor er een gat in de zuiger kan branden. In tegenstelling schakel die dan een verkeerd tijdstip heeft.
Ik zoek voor de zaterdag nog een monteur is het wat voor grootvader?
Groeten Jan
Bijna goed.
Bij schakel brommer en motor is net als de auto daar zit u goed mag zelfs iets naar grijs toe.
Met scooter moet dit Chocoladebruin zijn en duit het op zwart kan een te grote sproeier of mengsel verkeerd.
Het verzuipen kan rede zijn van Storing c.q. stukende bougie- CDI- of Pulsgever zijn Of Uitlaat te dicht.
Wit kan duiden op terugslag door verkeerde uitlaat waardoor er een gat in de zuiger kan branden. In tegenstelling schakel die dan een verkeerd tijdstip heeft.
Ik zoek voor de zaterdag nog een monteur is het wat voor grootvader?
Groeten Jan
Re: kinroad windbell scooter 4 tact hulp gevraagd
Re; Kanovaarder
De pest is dat de scooters begrenst zijn!, en de hele setup van de motor eigenlijk aangepast moet worden, natuurlijk wordt dat niet gedaan, en er worden hier en daar een plaatje en ringetjes geplaatst om de motor in toom te houden!, m.a.w. een hoger benzine verbruik, een vuilere uitstoot aan de uitlaat! ( lang leve het milieu! )
De bougie van mijn scooter was een ND B9E bougie, die altijd te zwart bleef, en soms zelfs zo vuil bleef dat het starten slechter werd van de scooter,
Begrenzingen verwijderd, en een kleinere sproeier gemonteerd!, een warmere(!) bougie gemonteerd!, en zelfs de oliepomp schraler gezet, lekker tegenstrijdig dus,
De scooter uitgebreidt getest, en de bougie blijft koffiebruin, zelfs met langere tijd voluit rijden met harde wind tegen,
De scooter rijdt nu gemiddeld 65 echte km/per uur, en het verbruik ligt op 1:30 gemiddeld, de ergste stank is nu verdwenen bij de uitlaat, maar optimaal krijg je het met een tweetakt nooit!,
De scooter heeft met deze veranderingen al weer bijna 29.000 km zonder problemen gereden, zelf ben ik een rustige rijder en rijdt gem. 45 km per uur op de teller die maar een kleine afwijking heeft,
Nu zit er wat onderhoud aan te komen bij de scooter van 15 jaar oud!,
Vervangen van de v-snaar, variateurrollen, en tandriem oliepomp, normaal onderhoud dus, remblokjes voor en banden zijn al eens vervangen verder geen noemenswaardige problemen, accu is 12 jaar oud(!) is nu echt stuk, één trap op de kickstarter brengt de motor tot leven, zelfs wanneer deze 4 maanden stil gestaan heeft!,
De scooter ziet er na een poetsbeurt weer netjes uit, en kan best nog wat jaartjes mee,
Het wordt tijd dat de 4 takt gemeengoed wordt in scooterland, onnodige vervuiling is natuurlijk niet nodig met de gedateerde 2 takt, die helaas nog volop te krijgen is, zelfs een bi-fuel scooter is te verkrijgen!, een scooter op LPG!, lekker schoon rijden met zo'n scooter!
Het wordt steeds leuker!, Misschien straks nog een schone diesel met een verbruik van 1:100! of minder!, wie weet!,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Zelf heb ik een Piaggio Quartz scooter, en vergaste bijna waneer ik op deze scooter lange afstanden reed!,Bougie voor de bromscooter.
Even ter aanvulling (en BMS zal dit ongetwijfeld beamen) kan men aan de bougie zelf zien of het de juiste "warmtegraad" heeft.
Klinkt misschien een beetje gek voor een leek maar het is wel degelijk serieus.
Immers, als de scooter goed is afgesteld en er zit de juiste bougie in dan is deze bij het keramiek en de puntjes lichtbruin.
Is de bougie daar tot vrijwel wit toe dan noemt men deze bougie te heet.
Is de bougie daar donkerbruin tot zwart dan is de bougie voor dat benzine/olie - luchtmengsel "te koud".
Dat hoeft dus niet te betekenen dat het benzine-luchtmengsel te rijk is afgesteld maar dat kan wel.
~~~~~~~~~~~~~~~~
Bij een te hete bougie zullen de elektroden (die puntjes) veel te snel inbranden waardoor al snel een slecvhte vonk en dus dlecht starten-lopen.
Bij een te koude bougie zal het verschijnsel "verzuipen" op gaan treden omdat de bougie door vuil en vocht ook dichtslaat en geen vonk kan produceren.
~~~~~~~~~~~~~~~~
Kortom, de gewone leek zou dus altijd moeten vragen naar die uitgedraaide bougie en aan de hand van de kleur bij de sleutelaar moeten vragen voor montage van een warmere of koudere bougie.
De pest is dat de scooters begrenst zijn!, en de hele setup van de motor eigenlijk aangepast moet worden, natuurlijk wordt dat niet gedaan, en er worden hier en daar een plaatje en ringetjes geplaatst om de motor in toom te houden!, m.a.w. een hoger benzine verbruik, een vuilere uitstoot aan de uitlaat! ( lang leve het milieu! )
De bougie van mijn scooter was een ND B9E bougie, die altijd te zwart bleef, en soms zelfs zo vuil bleef dat het starten slechter werd van de scooter,
Begrenzingen verwijderd, en een kleinere sproeier gemonteerd!, een warmere(!) bougie gemonteerd!, en zelfs de oliepomp schraler gezet, lekker tegenstrijdig dus,
De scooter uitgebreidt getest, en de bougie blijft koffiebruin, zelfs met langere tijd voluit rijden met harde wind tegen,
De scooter rijdt nu gemiddeld 65 echte km/per uur, en het verbruik ligt op 1:30 gemiddeld, de ergste stank is nu verdwenen bij de uitlaat, maar optimaal krijg je het met een tweetakt nooit!,
De scooter heeft met deze veranderingen al weer bijna 29.000 km zonder problemen gereden, zelf ben ik een rustige rijder en rijdt gem. 45 km per uur op de teller die maar een kleine afwijking heeft,
Nu zit er wat onderhoud aan te komen bij de scooter van 15 jaar oud!,
Vervangen van de v-snaar, variateurrollen, en tandriem oliepomp, normaal onderhoud dus, remblokjes voor en banden zijn al eens vervangen verder geen noemenswaardige problemen, accu is 12 jaar oud(!) is nu echt stuk, één trap op de kickstarter brengt de motor tot leven, zelfs wanneer deze 4 maanden stil gestaan heeft!,
De scooter ziet er na een poetsbeurt weer netjes uit, en kan best nog wat jaartjes mee,
Het wordt tijd dat de 4 takt gemeengoed wordt in scooterland, onnodige vervuiling is natuurlijk niet nodig met de gedateerde 2 takt, die helaas nog volop te krijgen is, zelfs een bi-fuel scooter is te verkrijgen!, een scooter op LPG!, lekker schoon rijden met zo'n scooter!
Het wordt steeds leuker!, Misschien straks nog een schone diesel met een verbruik van 1:100! of minder!, wie weet!,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Re: kinroad windbell scooter 4 tact hulp gevraagd
geachte kinroad rijdsterje en het makkelijkst bij de boegie komen door de buddiezit
die met 4 moertjes vast zit los te draaien vervolgens de buddie te verwijderen ken je de voorste kap der af halen waar bij je dan makkelijk bij de boegie ken komen het type dat je moed gebruiken is ngk,r cr7hsh hoop je zo een endje op weg te hebben geholpen met vriendelijke groet hilleman
die met 4 moertjes vast zit los te draaien vervolgens de buddie te verwijderen ken je de voorste kap der af halen waar bij je dan makkelijk bij de boegie ken komen het type dat je moed gebruiken is ngk,r cr7hsh hoop je zo een endje op weg te hebben geholpen met vriendelijke groet hilleman
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 29 apr 2010 11:38
- Locatie: Schoonhoven
- Contacteer:
Re: kinroad windbell scooter 4 tact hulp gevraagd
Wil niet veel zeggen hoor maar dit topic is inmiddels 4 jaar oudhilleman schreef:geachte kinroad rijdsterje en het makkelijkst bij de boegie komen door de buddiezit
die met 4 moertjes vast zit los te draaien vervolgens de buddie te verwijderen ken je de voorste kap der af halen waar bij je dan makkelijk bij de boegie ken komen het type dat je moed gebruiken is ngk,r cr7hsh hoop je zo een endje op weg te hebben geholpen met vriendelijke groet hilleman