LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koga Mijata Tesla

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Erna14
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 aug 2010 11:27

Koga Mijata Tesla

Ongelezen bericht door Erna14 »

Mijn vrouw en ik bezitten beiden een Koga Mijata Tesla (fiets met trapondersteuning). Wij hebben de fietsen precies een jaar en dus nog een jaar in de garantie.
Vorige week vrijdag hield de accu van een van de fietsen onderweg plotseling op.Gisteren 6 dagen later had de andere fiets dezelfde problemen. Beiden hebben de fietsen elk 600 km gereden en binnen een week dezelfde klacht.
Onze dealer doet er van alles aan maar ons vertrouwen is behoorlijk weg.
Bij Koga Mijata vinden ze dat we garantie krijgen en daarmee moeten doen. Pas na drie maal dezelfde storing wordt de accu vervangen.
Dat wij gedurende de fietstocht geen goed gevoel hebben betreuren ze maar blijven verwijzen naar hun dealer en de garantie.
Zijn er ook anderen die dit probleem hebben is mijn vraag.

Henk

adgroot
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2010 20:41

Re: Koga Mijata Tesla

Ongelezen bericht door adgroot »

Hallo Henk,
Soort gelijk hebben wij dus ook meegemaakt, echter het begon al vrij direct na aankoop. De fietsdealer wist er op een gegeven moment geen raad meer mee en wij werden aan het lot overgelaten. Hebben een klacht bij Koga ingediend en zij verwijzen ons simpelweg naar de fietsdealer, een padstelling dus. Fietsenmaker die niets meer aan de fiets wil of kan doen, Koga die niet voor de koper opkomt en wij een kapotte fiets. Ik snap niet waar de arrogantie van Koga vandaan komt maar mijn volgende fiets zal zeker geen Koga worden.
Heb ook geen idee wat ik nu moet doen......

Erna14
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 aug 2010 11:27

Re: Koga Mijata Tesla

Ongelezen bericht door Erna14 »

adgroot schreef:Hallo Henk,
Soort gelijk hebben wij dus ook meegemaakt, echter het begon al vrij direct na aankoop. De fietsdealer wist er op een gegeven moment geen raad meer mee en wij werden aan het lot overgelaten. Hebben een klacht bij Koga ingediend en zij verwijzen ons simpelweg naar de fietsdealer, een padstelling dus. Fietsenmaker die niets meer aan de fiets wil of kan doen, Koga die niet voor de koper opkomt en wij een kapotte fiets. Ik snap niet waar de arrogantie van Koga vandaan komt maar mijn volgende fiets zal zeker geen Koga worden.
Heb ook geen idee wat ik nu moet doen......
Hallo Ad,
Wij hebben een uitstekende dealer die er alles aan doet
Het blijkt dat Koga na driemaal storing aan een accu een nieuwe in de garantie geeft.
Vraag daarom en als het goed is krijg je na elke klacht een uitdraai met de resultaten uit de computer.
De ervaringen met Koga rechtstreeks zijn absoluut beneden niveau. Zij verschuilen zich achter de dealer.
Ga naar de dealer en zeg hem van de garantie van de Koga. Mocht je driemaal een foutmelding hebben bij het uitlezen van de accu dan krijg je via E-Bike een nieuwe.
Henk

aavanputten
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 mei 2009 17:47

Re: Koga Mijata Tesla

Ongelezen bericht door aavanputten »

Soortgelijke ervaring met Koga met een gewone fiets. Frame brak na een maand en ze wilden niets doen. Spelen met dealer onder een hoedje en zeggen dat het mijn eigen schuld is. Zijn ook nog eens onvriendelijk. Ze vinden dat ik moet bewijzen dat de fiets ondeugdelijk is en dat ik 'm niet kapot heb gemaakt, maar volgens mij zegt de wet iets anders. Slechte club, dat Koga. Blijkbaar moet je voor elk defect naar de rechter om garantie te krijgen. Ik koop wel een nieuwe fiets, maar nooit meer een Koga. Die garantie hoef ik ook niet, want wie weet welk letsel ik bij het volgende defect oploop.

albertenpetra
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2012 19:17

Re: Koga Mijata Tesla

Ongelezen bericht door albertenpetra »

Maar wat gaat Koga doen als ook de batterij al drie maal is vervangen door goed meewerkende dealer? Dat is ons nu overkomen met zelfs twee fietsen? Ben benieuwd?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Koga Mijata Tesla

Ongelezen bericht door dhc »

Topic is 2 1/2 jaar oud.....bedankt voor uw bericht....

Erna14
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 aug 2010 11:27

Re: Koga Mijata Tesla

Ongelezen bericht door Erna14 »

Intussen waren de problemen ernstig genoeg en hebben wij de dealer de fietsen laten terugnemen voor de aankoopsom en hebben toen twee nieuwe fietsen gekocht.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Koga Mijata Tesla

Ongelezen bericht door dhc »

Fijn...service bestaat nog...

jjoosen
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2014 22:06

Re: Koga Mijata Tesla

Ongelezen bericht door jjoosen »

Mijn vrouw en ik hebben een koga tesla ebike
Eerst hebben we problemen gehad met de versnellingen waardoor enkele vakanties in spanje niet gefietst kon worden
Dat probleem is helemaal opgelost in de garantie periode
Mijn fiets heeft storingen gehad op de turbo handel vanaf het eerste jaar tot afgelopen zomer ,toen moest er een nieuw handel[fietsen waren toen 3jaar] Dus geen garantie meer terwijl men via de uitdraai van de computer kon zien dat dit vanaf het eerste jaar al problemen gaf
Nu is afgelopen zomer de accu van mijn vrouw der fiets van de ene op de andere dag stuk gegaan
Ik heb hierover bij naar koga een mail gestuurd om te gemoet te komen over de kosten die hier allemaal uit voortvloeien ,maar ik kreeg een mail terug dat ik dat met mijn dealer maar moest regelen
Als electrische fietsen van€3300 zo snel stuk gaan, dan ligt de kilometerprijs nog hoger als van een auto

sjohie
Berichten: 11244
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Koga Mijata Tesla

Ongelezen bericht door sjohie »

jjoosen schreef:Mijn vrouw en ik hebben een koga tesla ebike
Eerst hebben we problemen gehad met de versnellingen waardoor enkele vakanties in spanje niet gefietst kon worden
Dat probleem is helemaal opgelost in de garantie periode
Mijn fiets heeft storingen gehad op de turbo handel vanaf het eerste jaar tot afgelopen zomer ,toen moest er een nieuw handel[fietsen waren toen 3jaar] Dus geen garantie meer terwijl men via de uitdraai van de computer kon zien dat dit vanaf het eerste jaar al problemen gaf
Nu is afgelopen zomer de accu van mijn vrouw der fiets van de ene op de andere dag stuk gegaan
Ik heb hierover bij naar koga een mail gestuurd om te gemoet te komen over de kosten die hier allemaal uit voortvloeien ,maar ik kreeg een mail terug dat ik dat met mijn dealer maar moest regelen
Als electrische fietsen van€3300 zo snel stuk gaan, dan ligt de kilometerprijs nog hoger als van een auto
Tsja, garantievoorwaarden zeggen doorgaans dat je bij constatering van een probleem/defect het product niet meer dient te gebruiken, en per ommegaande aan moet bieden aan de leverancier ter reparatie. Als die handle mankementen vertoonde, maar jij blijft er nog een kleine 2 jaar mee rondrijden, kan ik wel begrijpen dat ze dat afwijzen. En zo'n accu slijt, afhankelijk van het gebruik kan die na 3 jaar wel aan vervanging toe zijn. Fietsvakanties in Spanje etc zijn wel wat een zwaardere belasting als de Nederlandse fietspaden, ook voor een accu. Het lijkt me dat er dus ook een stukje gerede twijfel kan zijn over je eigen gedrag in deze. Desalniettemin ben ik het wel met je eens dat Koga het aan hun stand verplicht is om tenminste een tegemoetkoming te bieden. Daar staan ze voor qua merk, en jij hebt naast garantie, ook recht op een deugdelijk product.

Overigens had ik ooit aan een (niet elektrische) Koga een verende voorvork met teveel speling. Toen ik daarmee naar de fietsenzaak ging na ~3 jaar, dus ook buiten de garantie, kreeg ik na 1 telefoontje met Koga, gewoon kosteloos een nieuwe gemonteerd. Ik ken hun service dan ook niet anders als gewoon goed en netjes.

Gesloten