LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] La Souris Scooters Doetinchem
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 27 feb 2018 10:30
La Souris Scooters Doetinchem
Zeer slecht bedrijf!!! Zoon heeft hier op 19-09-2017 een nieuwe Vespellini S gekocht. Met windscherm en beugels erbij 1190 euro betaald. Dit heeft hij zelf bij elkaar verdiend en gespaard. Een week na levering viel de motor regelmatig uit bij stationair draaien. Op 06-10-2017 via de mail aangegeven dat dit probleem zich voordoet en dat inmiddels ook de elektrische starter het niet altijd doet. Hij vraagt hierbij of dit onder de garantie valt of dat hij rekening moet houden met kosten. Hij krijgt alleen te horen dat ze eerst de scooter moeten zien. Mijn zoon laat het voorlopig hierbij zitten. Dan komen er steeds meer gebreken naar voren: het windscherm zit los, kappen aan de achterkant laten los, motor valt ook onder het rijden uit, scooter rijd niet gelijk weg bij het starten en inmiddels werkt het stadslicht ook niet meer. Op 18-12-2017 nog maar weer een mailtje gestuurd. Aangedrongen op reparatie en daarbij ook aangegeven dat hij niet op wil draaien voor de kosten omdat hij toch mag verwachten dat een nieuwe scooter naar behoren werkt en niet langzaam uit elkaar valt. Ook aangegeven dat als er niet akkoord gegaan word met het verzoek van reparatie, hij graag de scooter terug wil brengen tegen vergoeding van het aankoopbedrag. Ze houden vast dat ze niets gaan vergoeden maar dat ze eerst de kans willen krijgen om de problemen op te lossen...prima willen wij uiteraard ook. Klachten worden doorgegeven naar de afdeling planning om een afspraak te maken. Wat ons echter verbaasd is dat deze afdeling vervolgens de schuld bij mijn zoon proberen te leggen door eerst de onderhoudsbewijzen te vragen en bewijzen voor de eventuele beschadigingen. Uiteraard alle bewijzen netjes aangeleverd en dan volgt vanuit La Souris een kostenberekening voor het langssturen van een monteur en het vervangen van een lamp. Over de overige gebreken word er niet gesproken. We geven aan dat het bedrag voor het vervangen van een lamp (150 euro!) echt te hoog is. Ook geven we aan dat we inmiddels zelf een lampje hebben gehaald en deze hebben vervangen maar dat dit nog steeds niet werkt en dat het dus waarschijnlijk aan de scooter zelf ligt! Hier word niet meer op gereageert dus een kleine week later geven we aan dit niet heel professioneel te vinden en dat we overwegen aangifte te doen bij de Autoriteit Consument en Markt. Hierop krijgen we wel antwoord. Er volgt een nieuwe berekening waarbij het vervangen van een lamp neerkomt op 105 euro!!! Dat we hebben aangegeven dat het niet aan de lamp ligt maar aan de scooter komt helemaal niet meer ter sprake in hun antwoord evenals alle eerdere aangegeven problemen. Ter verdediging geven ze nog wel aan dat het vervangen van een lampje niet onder de garantie valt. Toen viel het stil.....elke contactpoging vanuit onze kant word niet meer beantwoord. We hebben via een jurist een mail laten versturen waarin we aangeven dat we volgens de wettelijke garantie recht hebben op reparatie of vervanging van het product, gratis wel te verstaan! Geen antwoord. We hebben vervolgens aangegeven dat we ze nogmaals de mogelijkheid willen bieden, maar dat we overwegen stappen te ondernemen zoals het aangegeven bij de Autoriteit Consument en Markt. Geen antwoord. We hebben ze via de mail en aangetekende brief laten weten dat we overgaan tot het ontbinden van de koopovereenkomst (ook een consumenten recht in dit geval). Geen antwoord.
Inmiddels ook daadwerkelijk melding gedaan bij het ACM en is er een gerechtelijke procedure opgestart via de geschillen commissie (waar ze overigens niet aan verbonden zijn!), maar zit mijn zoon in zak en as omdat hij zijn duur verdiende en gespaarde loon in de schuur ziet staan en er niets meer mee kan omdat het niet veilig is op dat ding te rijden!
Hele, hele slechte zaak en wees vooral gewaarschuwd!
Inmiddels ook daadwerkelijk melding gedaan bij het ACM en is er een gerechtelijke procedure opgestart via de geschillen commissie (waar ze overigens niet aan verbonden zijn!), maar zit mijn zoon in zak en as omdat hij zijn duur verdiende en gespaarde loon in de schuur ziet staan en er niets meer mee kan omdat het niet veilig is op dat ding te rijden!
Hele, hele slechte zaak en wees vooral gewaarschuwd!
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: La Souris Scooters Doetinchem
Wat even belangrijk is, heeft de scooter wel onderhoud gehad? Zeker na het eerste gebruik moet binnen afzienbare tijd een onderhoudsbeurt komen om alles na te lopen. Met het eerste gebruik kunnen verbindingen los trillen. Als deze beurt niet gedaan is, is het niet zo vreemd als, overdreven gezegd, de scooter uit elkaar valt.
Er is ook een probleem met de elektrische starter. Op afstand door een telefoon is natuurlijk niet te controleren wat de oorzaak is, hiervoor zal er echt iemand naar de scooter moeten gaan kijken. Maar dit wil u niet?
Als een los lampje kapot is, valt dit niet onder garantie, dit is een aan slijtage onderhevig artikel. Als er iemand speciaal naar u toe moet rijden om op locatie een lampje te vervangen zitten hier flinke kosten aan. Voorrijkosten, materiaal en uurloon.
Maar het belangrijkste om te weten, heeft de scooter onderhoud gehad en wat is tijdens het onderhoud gedaan?
Er is ook een probleem met de elektrische starter. Op afstand door een telefoon is natuurlijk niet te controleren wat de oorzaak is, hiervoor zal er echt iemand naar de scooter moeten gaan kijken. Maar dit wil u niet?
Als een los lampje kapot is, valt dit niet onder garantie, dit is een aan slijtage onderhevig artikel. Als er iemand speciaal naar u toe moet rijden om op locatie een lampje te vervangen zitten hier flinke kosten aan. Voorrijkosten, materiaal en uurloon.
Maar het belangrijkste om te weten, heeft de scooter onderhoud gehad en wat is tijdens het onderhoud gedaan?
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 27 feb 2018 10:30
Re: La Souris Scooters Doetinchem
Hi,
De scooter heeft alle onderhoudsbeurten gehad. Dit hebben we ook bij La Souris aan kunnen tonen. Wij stonden ook open voor het langssturen van een monteur maar tot het daadwerkelijk maken van een afspraak is het niet gekomen omdat we verder compleet genegeerd worden ondanks meerdere contactpogingen en verzoeken tot een afspraak dan wel reparatie. Zoals al aangegeven ligt het niet aan het lampje zelf, want die hebben wij vervangen en doet het nog steeds niet. Er is dus een probleem met de scooter zelf. Maar dit, en alle andere aangegeven gebreken, worden door La Souris niet opgepakt. Sterker nog, er word helemaal niet meer gecommuniceerd! Wij hebben ze gewezen op de wettelijke garantie bepalingen:
De scooter is in nieuwstaat door verkocht en alle gebreken zijn binnen 6 maanden na verkoop opgetreden en kenbaar gemaakt door de koper.
Hierdoor zouden eventuele reparaties onder de wettelijke garantie vallen, ook wanneer de consument in dit geval geen onderhoudspakket bij het bedrijf heeft afgesloten. De wettelijke garantie houdt, in dit geval, in dat de consument het recht heeft op een GRATIS reparatie van het ondeugdelijke product. Dit moet binnen een bepaalde tijd plaatsvinden en zonder dat de consument hier te veel last van heeft. Ook is wettelijk bepaald dat een consument niet voor een reparatie of vervangend product hoeft bij te betalen. Wanneer de verkopende partij op bijbetaling aandringt heeft de consument het recht de koopovereenkomst achteraf alsnog te ontbinden. Recht tot ontbinding van de koopovereenkomst vind ook plaats wanneer de verkopende partij het product niet kan of wil repareren of geen vervangend product kan of wil bieden.
Ook deze mededeling werd niet beantwoord evenals de via de mail en via aangetekende brief kenbaar gemaakte verzoek tot ontbinding van de koopovereenkomst twee weken later. Inmiddels leert een Google search dat wij lang niet de enigen zijn met dergelijke problemen aan de scooter dan wel contact met het bedrijf....
De scooter heeft alle onderhoudsbeurten gehad. Dit hebben we ook bij La Souris aan kunnen tonen. Wij stonden ook open voor het langssturen van een monteur maar tot het daadwerkelijk maken van een afspraak is het niet gekomen omdat we verder compleet genegeerd worden ondanks meerdere contactpogingen en verzoeken tot een afspraak dan wel reparatie. Zoals al aangegeven ligt het niet aan het lampje zelf, want die hebben wij vervangen en doet het nog steeds niet. Er is dus een probleem met de scooter zelf. Maar dit, en alle andere aangegeven gebreken, worden door La Souris niet opgepakt. Sterker nog, er word helemaal niet meer gecommuniceerd! Wij hebben ze gewezen op de wettelijke garantie bepalingen:
De scooter is in nieuwstaat door verkocht en alle gebreken zijn binnen 6 maanden na verkoop opgetreden en kenbaar gemaakt door de koper.
Hierdoor zouden eventuele reparaties onder de wettelijke garantie vallen, ook wanneer de consument in dit geval geen onderhoudspakket bij het bedrijf heeft afgesloten. De wettelijke garantie houdt, in dit geval, in dat de consument het recht heeft op een GRATIS reparatie van het ondeugdelijke product. Dit moet binnen een bepaalde tijd plaatsvinden en zonder dat de consument hier te veel last van heeft. Ook is wettelijk bepaald dat een consument niet voor een reparatie of vervangend product hoeft bij te betalen. Wanneer de verkopende partij op bijbetaling aandringt heeft de consument het recht de koopovereenkomst achteraf alsnog te ontbinden. Recht tot ontbinding van de koopovereenkomst vind ook plaats wanneer de verkopende partij het product niet kan of wil repareren of geen vervangend product kan of wil bieden.
Ook deze mededeling werd niet beantwoord evenals de via de mail en via aangetekende brief kenbaar gemaakte verzoek tot ontbinding van de koopovereenkomst twee weken later. Inmiddels leert een Google search dat wij lang niet de enigen zijn met dergelijke problemen aan de scooter dan wel contact met het bedrijf....
Re: La Souris Scooters Doetinchem
[quote=
De scooter is in nieuwstaat door verkocht en alle gebreken zijn binnen 6 maanden na verkoop opgetreden en kenbaar gemaakt door de koper.
[/quote]
Is de scooter nu nieuw gekocht? Of was het bv een showmodel? Niet dat het veel uitmaakt voor de garantie maar wel voor de beeldvorming.
De scooter is in nieuwstaat door verkocht en alle gebreken zijn binnen 6 maanden na verkoop opgetreden en kenbaar gemaakt door de koper.
[/quote]
Is de scooter nu nieuw gekocht? Of was het bv een showmodel? Niet dat het veel uitmaakt voor de garantie maar wel voor de beeldvorming.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 27 feb 2018 10:30
Re: La Souris Scooters Doetinchem
Het betreft een gloednieuwe scooter. Geen tweede hands of showmodel. Daarom is het ook zo zuur.
Re: La Souris Scooters Doetinchem
Onderhoud aan scooter van half jaar oud is onzin. Juridisch aanpakken dat bedrijf. Nieuwe scooter eisen of geld terug. Geen smoesjes accepteren.
Re: La Souris Scooters Doetinchem
Bij een nieuwe scooter mag je inderdaad verwachten dat een en ander zonder problemen werkt. Dus het lijkt me 100% garantie, tenzij men kan aantonen dat door "eigen schuld" de problemen zijn onstaan.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: La Souris Scooters Doetinchem
6 oktober heb je problemen en besluit je door te rijden. Volgens mij ben je dan niet schade beperkend bezig.
Hun eerste reactie was juist, je kunt niets zeggen over garantie als ze hem niet hebben gezien.
Waarom bij 2de contact direct dreigen terwijl ze nog niets fout hebben gedaan?
Hun eerste reactie was juist, je kunt niets zeggen over garantie als ze hem niet hebben gezien.
Waarom bij 2de contact direct dreigen terwijl ze nog niets fout hebben gedaan?
Re: La Souris Scooters Doetinchem
Even samenvattend :
Je hebt problemen met een nieuwe scooter, het bedrijf zegt : we willen de scooter graag even zien, maar je besluit door te rijden.
Vervolgens stapelen de problemen zich op. Op voorhand willen jullie geen reparatie, maar direct een nieuwe scooter of al het geld terug (wat dat zijn de opties die dan overblijven)
Het bedrijf wil de problemen graag oplossen.
Kennelijk verwacht u dat er een monteur naar u toe komt, en weigert u indirect om naar de werkplaats te komen. En dat alles om een defect lampje.
Vervolgens veel gestechel over de kosten van zo'n huisbezoek en gedreig.
Overigens wat denkt u wat de Autoriteit Consument en Markt voor u zal doen ?
Ik denk dat u gewoon in het eerste stadium met die scooter naar de winkel terug had moeten gaan. Maar door over werkelijk alles te gaan discussiëren maakt u de relatie met de leverancier tot een onmogelijke.
Uit uw verhaal maak ik op dat u nog niet 1x met die scooter in de werkplaats bent geweest. Klopt dat ?
Je hebt problemen met een nieuwe scooter, het bedrijf zegt : we willen de scooter graag even zien, maar je besluit door te rijden.
Vervolgens stapelen de problemen zich op. Op voorhand willen jullie geen reparatie, maar direct een nieuwe scooter of al het geld terug (wat dat zijn de opties die dan overblijven)
Het bedrijf wil de problemen graag oplossen.
Kennelijk verwacht u dat er een monteur naar u toe komt, en weigert u indirect om naar de werkplaats te komen. En dat alles om een defect lampje.
Vervolgens veel gestechel over de kosten van zo'n huisbezoek en gedreig.
Overigens wat denkt u wat de Autoriteit Consument en Markt voor u zal doen ?
Ik denk dat u gewoon in het eerste stadium met die scooter naar de winkel terug had moeten gaan. Maar door over werkelijk alles te gaan discussiëren maakt u de relatie met de leverancier tot een onmogelijke.
Uit uw verhaal maak ik op dat u nog niet 1x met die scooter in de werkplaats bent geweest. Klopt dat ?
Re: La Souris Scooters Doetinchem
Als ik een en ander zo eens op me in laat werken, dan vraag ik me af... waarom je primair al zo afwijzend reageert. Je claimt allerlei rechten, maar werkt tegelijk de oplossing tegen. Sterker nog, je verergert ze door gewoon een paar maanden door te rijden. Tegenover rechten staan ook plichten - en die schijn je nogal uit het oog te verliezen.Emmajoshua1980 schreef: ... Op 06-10-2017 via de mail aangegeven dat dit probleem zich voordoet en dat inmiddels ook de elektrische starter het niet altijd doet...
... Mijn zoon laat het voorlopig hierbij zitten. Dan komen er steeds meer gebreken naar voren...
... Op 18-12-2017 nog maar weer een mailtje gestuurd. Aangedrongen op reparatie en daarbij ook aangegeven dat hij niet op wil draaien voor de kosten omdat hij toch mag verwachten dat een nieuwe scooter naar behoren werkt en niet langzaam uit elkaar valt...
... Ook aangegeven dat als er niet akkoord gegaan word met het verzoek van reparatie, hij graag de scooter terug wil brengen tegen vergoeding van het aankoopbedrag...
Succes met je rechtszaken!
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 27 feb 2018 10:30
Re: La Souris Scooters Doetinchem
Uiteraard zijn er meerdere contacten geweest tussen ons en het bedrijf. Ook bij eerste klachten al. Wij hebben toen geen afspraak gemaakt omdat deze klachten ook vlak voor de eerste beurt de kop op staken en we hebben deze afgewacht (rapport is opgesteld en gemaild naar La Souris!). Daarnaast reageren we totaal niet afwijzend maar hebben we meerdere keren juist verzocht om een afspraak ook tussen de eerste klacht en de uiteindelijke "escalatiemail" in december. (ik wil echter niemand vermoeien met een ellenlange mailwisseling) Er word door La Souris aangedrongen op de kosten die het met zich mee gaat brengen (hoe weten ze dat zonder de scooter eerst te zien?) en dat wij ons daar vooraf van bewust zijn, terwijl naar onze mening de problemen onder de wettelijke garantie bepalingen vallen. Kosten zoals voorrijkosten zijn we uiteraard bereid te betalen, maar we zijn wel heel duidelijk geweest dat wij geen reparatie kosten gaan betalen voor zaken die gewoon goed moeten zijn en wat je na aankoop van een nieuwe scooter kan verwachten.Moneyman schreef:Als ik een en ander zo eens op me in laat werken, dan vraag ik me af... waarom je primair al zo afwijzend reageert. Je claimt allerlei rechten, maar werkt tegelijk de oplossing tegen. Sterker nog, je verergert ze door gewoon een paar maanden door te rijden. Tegenover rechten staan ook plichten - en die schijn je nogal uit het oog te verliezen.Emmajoshua1980 schreef: ... Op 06-10-2017 via de mail aangegeven dat dit probleem zich voordoet en dat inmiddels ook de elektrische starter het niet altijd doet...
... Mijn zoon laat het voorlopig hierbij zitten. Dan komen er steeds meer gebreken naar voren...
... Op 18-12-2017 nog maar weer een mailtje gestuurd. Aangedrongen op reparatie en daarbij ook aangegeven dat hij niet op wil draaien voor de kosten omdat hij toch mag verwachten dat een nieuwe scooter naar behoren werkt en niet langzaam uit elkaar valt...
... Ook aangegeven dat als er niet akkoord gegaan word met het verzoek van reparatie, hij graag de scooter terug wil brengen tegen vergoeding van het aankoopbedrag...
Succes met je rechtszaken!
Wij willen graag een oplossing. Hebben dit ook meermaals aangegeven en in eerste instantie het bedrijf ook meermaals de kans gegeven een afspraak in te plannen. Ook voorrijkosten zijn geen probleem! Maar we krijgen geen afspraak, alleen maar kostenberekeningen, vragen om bewijzen (onderhoudsboekje, foto's) en vervolgens gebeurt er niets. Uiteraard zijn er meerdere contactpogingen geweest waarbij we open hebben gestaan voor suggesties en mee hebben gedacht, maar er gebeurt gewoon niets. Dat ik dan uiteindelijk ga eisen dat er iets gedaan word lijkt me nneit meer dan normaal.crazyme schreef:Even samenvattend :
Je hebt problemen met een nieuwe scooter, het bedrijf zegt : we willen de scooter graag even zien, maar je besluit door te rijden.
Vervolgens stapelen de problemen zich op. Op voorhand willen jullie geen reparatie, maar direct een nieuwe scooter of al het geld terug (wat dat zijn de opties die dan overblijven)
Het bedrijf wil de problemen graag oplossen.
Kennelijk verwacht u dat er een monteur naar u toe komt, en weigert u indirect om naar de werkplaats te komen. En dat alles om een defect lampje.
Vervolgens veel gestechel over de kosten van zo'n huisbezoek en gedreig.
Overigens wat denkt u wat de Autoriteit Consument en Markt voor u zal doen ?
Ik denk dat u gewoon in het eerste stadium met die scooter naar de winkel terug had moeten gaan. Maar door over werkelijk alles te gaan discussiëren maakt u de relatie met de leverancier tot een onmogelijke.
Uit uw verhaal maak ik op dat u nog niet 1x met die scooter in de werkplaats bent geweest. Klopt dat ?
Aangifte bij het ACM levert ons uiteraard niets op, maar wetende dat er inmiddels veel meer klanten klachten hebben over dit bedrijf heeft ons doen besluiten dat we in iedersgeval melding hebben gedaan zodat het wel ergens op de "radar" staat mochten er meerdere klachten "officieel" binnenkomen.
Het is uiteraard niet meteen dreigen geweest. We hebben meerdere keren gewoon contact gehad, maar we komen niet verder dan door hun geleverde kostenberekeningen of bewijseisen. Een afspraak is nooit tot stand gekomen, helaas.sylvesterb schreef:6 oktober heb je problemen en besluit je door te rijden. Volgens mij ben je dan niet schade beperkend bezig.
Hun eerste reactie was juist, je kunt niets zeggen over garantie als ze hem niet hebben gezien.
Waarom bij 2de contact direct dreigen terwijl ze nog niets fout hebben gedaan?
Re: La Souris Scooters Doetinchem
Hoi
Ik heb ook een probleem met la souris Emma kan je mij vertellen of er bij jou enig schot in de zaak zit ? Bij mij is die in de afgelopen 3 maanden meer stuk geweest en daar gestaan dan dat ik er op heb gereden. Nu net weer klaar en moet ik weer 70 euro betalen heb afgelopen tijd al meer dan 300 betaald aan dat ding.. steeds als die daar is geweest is er weer iets mis mee. En hoor meer mensen dat ze dat gewoon zelf doen. Hoor graag van je want ik wil ook een rechtzaak starten
Ik heb ook een probleem met la souris Emma kan je mij vertellen of er bij jou enig schot in de zaak zit ? Bij mij is die in de afgelopen 3 maanden meer stuk geweest en daar gestaan dan dat ik er op heb gereden. Nu net weer klaar en moet ik weer 70 euro betalen heb afgelopen tijd al meer dan 300 betaald aan dat ding.. steeds als die daar is geweest is er weer iets mis mee. En hoor meer mensen dat ze dat gewoon zelf doen. Hoor graag van je want ik wil ook een rechtzaak starten
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: La Souris Scooters Doetinchem
Koop zoiets toch in je eigen woonplaats. Kun je altijd even langs voor onderhoud garantie enzovoort. Jullie kopen zoiets op honderden km afstand en wil onderhoud en garantie en reparatie online en telefonisch oplossen. Dat kan nooit goed gaan.
Re: La Souris Scooters Doetinchem
Er zijn genoeg bedrijven die hun diensten door het hele land aanbieden. Zo ook electrische scooters. Er is een bedrijf die levenslange garantie geeft en op de 64ah ithium Ion accu 5 jaar.
Zij lossen de weinige problemen met hun escooters adequaat op.
Heldere voorwaarden, één aankoopprijs, rijklaar op kenteken voor de deur. Volgens mij hoort het dan ook zo te gaan.
Zij lossen de weinige problemen met hun escooters adequaat op.
Heldere voorwaarden, één aankoopprijs, rijklaar op kenteken voor de deur. Volgens mij hoort het dan ook zo te gaan.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: La Souris Scooters Doetinchem
Toevallig heeft dat ene goede bedrijf de naam van de schrijver. Tenminste geen sluik maar echte reclame!
Re: La Souris Scooters Doetinchem
Is Greenways nu alweer reclame aan het maken ?
-
- Berichten: 5213
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: La Souris Scooters Doetinchem
En goh toevallig in het weekend een oud topic hoog spammen zodat deze inbieder geval 24uur blijft staan
-
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14
Re: La Souris Scooters Doetinchem
Op zich al een reden om Greenways te boycotten.
Re: La Souris Scooters Doetinchem
Zeker rijke buurt dat Wassenaar, E 5000,00 voor een scooter...
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: La Souris Scooters Doetinchem
Je koopt toch geen scooter, brommer, fiets of auto per post.
Je koopt bij de man die ook repareren kan!
Je koopt bij de man die ook repareren kan!
Erthanax
vindt dit leuk