LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Motor vervangen Sparta ION GLS 2009

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Suikertje87
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 apr 2014 12:26

Motor vervangen Sparta ION GLS 2009

Ongelezen bericht door Suikertje87 »

Ik heb in december 2009 een Sparta ION GLS gekocht bij mijn lokale fietsenzaak.
Altijd met veel plezier op gefietst en zeer tevreden over.
Nu wilde ik eerste paasdag een fietstochtje gaan maken met de doggyride aan de fiets (speciale bevestiging van de verkoper gekregen i.v.m. motor in achterwiel van de ION) en na een 200 meter lijkt de ketting ineens eraf te springen.
Naar huis gelopen met de fiets, gelukkig pas net de hoek om. De fiets liep heel stroef, achteraf blijkt dat het achterwiel speling heeft en daardoor tegen de rem aanloopt.
De fiets is gisteren opgehaald en nagekeken, volgens hen was inderdaad de ketting eraf gelopen en had het achterwiel te veel ruimte. Nu moet het hele achterwiel worden vervangen, dus inclusief motor.
Kosten voor reparatie: €640,- (inclusief nieuw display want de fiets viel ook nog om die dag waarbij het display sneuvelde, 1e paasdag was dus niet my lucky day!)
Nu is mijn vraag: kan dit komen van de ketting die eraf is gelopen? Dit zou ik namelijk erg vreemd vinden en ook niet acceptabel.

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Motor vervangen Sparta ION GLS 2009

Ongelezen bericht door pima »

Ik denk, dat de volgorde is:
Doggyride gemonteerd, daarvoor zijn de wielmoeren los geweest (vergeten aan te draaien?)
Achterwiel heeft speling
ketting loopt eraf

Suikertje87
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 apr 2014 12:26

Re: Motor vervangen Sparta ION GLS 2009

Ongelezen bericht door Suikertje87 »

Hoi pima, zoals ik al aangaf heb ik een aparte bevestiging voor de doggyride. Hierdoor hoef ik helemaal niet aan de moer van het achterwiel te komen. Deze bevestiging zit trouwens al meer dan 2 jaar erop.
Volgens de fietsenwinkel is er een tandwiel afgebroken.
Heb nu ook gehoord dat dit een structurele fout blijkt te zijn bij de GLS.
Iemand hiermee bekend?

mmuetst
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2009 23:10

Re: Motor vervangen Sparta ION GLS 2009

Ongelezen bericht door mmuetst »

Ja ik. Ik heb bij een goede fietsenzaak een tweedehands Sparta ION gekocht die 3 jaar oud was. De fiets was in top conditie (had wel een hoop kilometers gemaakt 12686KM) maar super onderhouden.
Ik had de fiets nog maar een paar maanden toen mijn achterwiel ook los kwam. De winkel heeft nog geprobeerd verhaal te halen bij Sparta, maar helaas geven die niet thuis. Wel zeer slecht van een fiets die nieuw toch een slordige €2600,- kost. Gelukkig heb ik Bovag garantie dus kost het de fietsenwinkel een nieuw wiel. Ik heb Sparta een mail gestuurd dat ik het jammer vind dat de winkel nu voor de kosten moet opdraaien. Op Kassa van Vara staan ook een aantal van dit soort verhalen. Ik ben zeer benieuwd hoe Sparta mijn geval van het defecte wiel gaat oplossen. Ik geef ze nog een kans om hun service te verbeteren. Zo niet, dan voor mij nooit meer een Sparta fiets. Persoonlijk vind ik het dom dat Sparta in vele gevallen niet helpt. De negative reclame weegt niet op tegen het vergoeden van een aantal wielen en het toegeven van de constructie fouten in het wiel. Ik laat weten wat het antwoord is van Sparta.

Gesloten