LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet eens begonnen

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Darth_Dion
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 nov 2010 15:50

Niet eens begonnen

Ongelezen bericht door Darth_Dion »

Gloednieuwe fiets is slachtoffer geworden van vandalisme, aangifte gedaan en fiets naar fietsenmaker gebracht. 'Meneer, binnen twee dagen is hij klaar en dan bellen wij u' en ik krijg een leenfiets mee.

Hoewel de leenfiets zowat uit elkaar valt, het een vreemd geluid maakt en de ketting er al twee keer af is gevallen hield ik mijzelf vol 'Het is maar voor twee dagen'.

Na een week nog geen telefoon te hebben gehad toch maar even gaan bellen, wat blijkt, ze zijn er niet eens aan begonnen. 'Ja ik weet ook niet hoe dit kan'... (Fijn, zo'n goede administratie).

Nu duurt het alsnog twee dagen alvorens de fiets klaar is.

Kan ik hier iets mee? Zal ik om een tegemoetkoming o.i.d. eisen? (Korting heeft geen zin, fiets wordt betaald door verzekering). Moet namelijk nu wéér 2 dagen 15 km heen, en 15 km terug, gaan fietsen op dat barrel...

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: Niet eens begonnen

Ongelezen bericht door oo4load »

Tsja ik krijg ook geen tegemoetkoming als ik die nutteloze klaagtopics hier lees.
Wees blij dat je een leenfiets hebt ?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Niet eens begonnen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Darth_Dion schreef:
Kan ik hier iets mee? Zal ik om een tegemoetkoming o.i.d. eisen? (Korting heeft geen zin, fiets wordt betaald door verzekering). Moet namelijk nu wéér 2 dagen 15 km heen, en 15 km terug, gaan fietsen op dat barrel...
Welke schade heb jij dankzij de fietsenmaker? Hij had ook geen leenfiets ter beschikking kunnen stellen. Dan had je 15 km iedere keer kunnen lopen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Niet eens begonnen

Ongelezen bericht door berndv »

Ik zou eisen dat de reparatie gratis is. Owh nee, dan heb jij er geen voordeel bij.

Welk nadeel heb je gehad? Behalve dat je leenfiets misschien niet van dezelfde kwaliteit is als je nieuwe fiets. Zoals gezegd is, de fietsenmaker had je ook geen leenfiets kunnen geven, dan had je kunnen lopen. Was je zo moe geweest dat je niet eens energie had gehad om hier een topic over te beginnen.

Darth_Dion
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 nov 2010 15:50

Re: Niet eens begonnen

Ongelezen bericht door Darth_Dion »

oo4load schreef:Tsja ik krijg ook geen tegemoetkoming als ik die nutteloze klaagtopics hier lees.
Wees blij dat je een leenfiets hebt ?
reageer dan niet als je het nutteloos acht

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Niet eens begonnen

Ongelezen bericht door riddert »

@Darth_Dion,

En, heb je een schadevergoeding gehad van je fietsenmaker voor het onnodig geleden leed?

MAXIEM

Re: Niet eens begonnen

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Darth_Dion

Op zich is het wel een zinnige suggestie, om in de toekomst een andere fietsenmaker te zoeken en aan deze prutser door te geven dat je dat doet.

Maxiem.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Niet eens begonnen

Ongelezen bericht door newmikey »

Darth_Dion schreef:..fiets naar fietsenmaker gebracht. 'Meneer, binnen twee dagen is hij klaar en dan bellen wij u' en ik krijg een leenfiets mee.
...wat blijkt, ze zijn er niet eens aan begonnen. 'Ja ik weet ook niet hoe dit kan'... (Fijn, zo'n goede administratie).
...Nu duurt het alsnog twee dagen alvorens de fiets klaar is.
...Zal ik om een tegemoetkoming o.i.d. eisen? (Korting heeft geen zin, fiets wordt betaald door verzekering).
...Moet namelijk nu wéér 2 dagen 15 km heen, en 15 km terug, gaan fietsen op dat barrel...
Twee zaken, om het maar even overzichtelijk te splitsen:
1. Maak duidelijk aan uw fietsenmaker dat u niet tevreden bent over uw huidige leenfiets aangezien deze zowat uit elkaar valt. Hij zal vast nog wel iets anders hebben staan en als u niets zegt weet hij niet dat deze fiets niet lekker fietst.
2. U heeft géén schade geleden en ik zou dus niet weten waarom iemand u een tegemoetkoming zou moeten aanbieden. Tegemoetkoming voor wat precies? Een beetje ongemak en wat tijd?

Als echter de fietsenmaker niet op nummertje 1 in zou gaan, zou ik een andere fietsenmaker nemen de volgende keer. Met administratie heeft dit niets te maken, een fietsenmaker is géén multinational en uw "probleem" is niet dan dien aard dat de administratie er toe doet. Hij had het druk, een hulpje was ziek, wie zal het weten? Kan gebeuren. Als het nu een maand duurde, tja, maar 2 dagen?

W.E.
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 sep 2011 19:09

Re: Niet eens begonnen

Ongelezen bericht door W.E. »

Wees blij dat die beste man een leenfiets voor je beschikbaar stelt, hij had je ook lekker kunnen laten lopen..

Dat de reparatie ´vergeten´ is door de fietsenmaker is natuurlijk wel erg knullig maar heb je hierdoor schade gelopen???

Lijkt me sterk!

Gesloten