LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ombouw electrische iets

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Richard G

ombouw electrische iets

Ongelezen bericht door Richard G »

Ik kwam op internet sets tegen om een gewone fiets om te bouwen naar electrisch Heeft iemand hier ervaring mee

Toolboy

Re: ombouw electrische iets

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ja Ik.
Ik bouw ze al een aantal jaren om.

Wat is uw vraag.

T

Richard G

Ongelezen bericht door Richard G »

Is de kwaliteit te vergelijken met een orginele electrische fiets
Zit er kwaliteits verschil tussen b.v. de ebike-kit en de 005 set van R.A.T Holland

Toolboy

Het verschil hoeft er niet te zijn:maar uit de specificaties kunt u het verschil wel halen.
Het is net welke wens u heeft en over welke ombouw kits het gaat
De ombouw fietsen zijn vaak nog beter dan de fabrieksfietsen.
En het belangrijkste is dat u uw bestaande/vertrouwde fiets kunt behouden en ombouwen naar een hoogwaardige electrische fiets.

T

Verschil tussen de setjes die u meld.
Die van r.a.t. heeft een polymeer accu 750+ herladingen
Die van e-bike een ion accu 500+herladingen

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De accu bepaalde de levensduur dus kijk wat een nieuwe accu kost en hoe lang deze mee gaat.
De rest is vrijwel gelijk, dus accu, dat is het belangrijkste van elke fiets, zelf of fabriek montage maakt daarbij niet uit.

CVerstappen

Ongelezen bericht door CVerstappen »

Kassa heeft een tijd terug die set van ebike-kit [Commerciële link verwijderd door de Moderator] getest in de uitzending. We waren toen aan het kijken naar een Gazelle electrische fiets voor mijn vrouw, maar na het zien van die uitzending gok genomen om te laten ombouwen.

Ik kan niets anders zeggen dan dat we er erg tevreden mee zijn. Het functioneert perfect en motor loopt als een trein. Met inbouw waren we rond 750 euro kwijt.

Geloof dat ze het erg druk hebben, 3 maanden geleden heb ik mijn fiets ook omgebouwd want kon vrouw niet bijhouden en zat een levertijd op. Maar kan iedereen bedrijf ebike-kit aanraden.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

CVerstappen schreef:Kassa heeft een tijd terug die set van ebike-kit [Commerciële link verwijderd door de Moderator] getest in de uitzending. We waren toen aan het kijken naar een Gazelle electrische fiets voor mijn vrouw, maar na het zien van die uitzending gok genomen om te laten ombouwen.

Ik kan niets anders zeggen dan dat we er erg tevreden mee zijn. Het functioneert perfect en motor loopt als een trein. Met inbouw waren we rond 750 euro kwijt.

Geloof dat ze het erg druk hebben, 3 maanden geleden heb ik mijn fiets ook omgebouwd want kon vrouw niet bijhouden en zat een levertijd op. Maar kan iedereen bedrijf ebike-kit aanraden.
Ziet er niet zo heel ingewikkeld uit. Als je een wiel kunt spaken (niet moeilijk en best wel leuk om te doen), is het een halve dag werk om zelf je fiets om te bouwen denk ik. Je zou het ook voor nieuwe fietsen kunnen overwegen: je zit dan niet meer vast aan het aanbod van e-fietsen, maar je kunt vrijwel iedere fiets kiezen.

Toolboy

Als om bouwer.
Verkijk u er svp niet op.
Het juiste gereedschap is nodig en de juiste vaardigheid.
En er zijn meer leveranciers dan de leverancier van de ebike kit.
Er zijn er ook die de fiets in onvangst nemen ombouwen en weer afleveren.
Met garantie.
En die test is leuk,maar niet alle leveranciers/ombouwers hebben de kans gehad om hun product te tonen.

CVerstappen

Ongelezen bericht door CVerstappen »

GJvdZ schreef:
CVerstappen schreef:Kassa heeft een tijd terug die set van http://www.ebike-kit.nl getest in de uitzending. We waren toen aan het kijken naar een Gazelle electrische fiets voor mijn vrouw, maar na het zien van die uitzending gok genomen om te laten ombouwen.

Ziet er niet zo heel ingewikkeld uit. Als je een wiel kunt spaken (niet moeilijk en best wel leuk om te doen), is het een halve dag werk om zelf je fiets om te bouwen denk ik. Je zou het ook voor nieuwe fietsen kunnen overwegen: je zit dan niet meer vast aan het aanbod van e-fietsen, maar je kunt vrijwel iedere fiets kiezen.
Dat zou kunnen, ik wilde er zelf niet meer aan beginnen. Na een week hadden we de fiets omgebouwd terug.

Het systeem wordt trouwens door ebike geleverd met motor in nieuw wiel, het oude wiel en de pakkendrager kregen we terug.

Trapper

Ongelezen bericht door Trapper »

RAT-Holland...niet doen

standaard Chinese rommel. crappy controller en daardoor lawaaiige motor en vooral erg slechte en zeer wantrouwige service. Dus 1 van de vele dozenschuivers.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Neem een Moscoviets. Binnenkort in de winkel.

R|A|T Holland

Ongelezen bericht door R|A|T Holland »

Trapper schreef:RAT-Holland...niet doen

standaard Chinese rommel. crappy controller en daardoor lawaaiige motor en vooral erg slechte en zeer wantrouwige service. Dus 1 van de vele dozenschuivers.
Geachte Trapper,

Naar aanleiding van uw reactie willen we u voorstellen om contact ([email protected]) met ons op te nemen, wij kunnen ons niet vinden in uw ervaring en hebben geen e-mail of telefoon van u. We willen graag de kans krijgen om uw gebruiks-ervaring om te buigen naar iets positiefs. Wij betreuren het dat wij niet die kans hebben gekregen. Daarom vragen we u vriendelijk om contact met ons op te nemen om alsnog naar een oplossing te zoeken.

In afwachting van uw reactie,

Het Team van R|A|T Holland

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

R|A|T Holland schreef: Geachte Trapper,

Naar aanleiding van uw reactie willen we u voorstellen om contact ([email protected]) met ons op te nemen, wij kunnen ons niet vinden in uw ervaring en hebben geen e-mail of telefoon van u. We willen graag de kans krijgen om uw gebruiks-ervaring om te buigen naar iets positiefs. Wij betreuren het dat wij niet die kans hebben gekregen. Daarom vragen we u vriendelijk om contact met ons op te nemen om alsnog naar een oplossing te zoeken.

In afwachting van uw reactie,

Trapper
Laatst bezocht:
22 apr 2013 21:34

Dat gaat hem dus echt niet worden.

R|A|T Holland

Ongelezen bericht door R|A|T Holland »

Beste Barman,

We proberen in ieder geval Trapper te helpen, dus hopen we dat Trapper contact met ons opneemt. Aangezien Trapper anoniem blijft kunnen we niet veel meer doen dan afwachten.

Barman

R|A|T Holland schreef:Beste Barman,

We proberen in ieder geval Trapper te helpen, dus hopen we dat Trapper contact met ons opneemt. Aangezien Trapper anoniem blijft kunnen we niet veel meer doen dan afwachten.

Je reageert bijna 2 maanden later op een ontevreden "klant", waarvan duidelijk is dat die na het plaatsen van het bericht het forum nooit meer bezocht heeft, omdat je hem probeert te helpen? :roll:

Het enige wat je probeert te doen in mijn optiek is damage control en dat had je beter kunnen doen door niet te reageren. Het hele bericht was al lang vergeten.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Je reageert bijna 2 maanden later op een ontevreden "klant",
Waar staat dat hij klant is ? Er zijn zoveel mensen hier die producten afbranden die ze zelf niet hebben adv 'hearsay'.

Barman

bprosman schreef:
Je reageert bijna 2 maanden later op een ontevreden "klant",
Waar staat dat hij klant is ? Er zijn zoveel mensen hier die producten afbranden die ze zelf niet hebben adv 'hearsay'.
Zou het kunnen zijn dat ik het daarom tussen aanhalingstekens heb geplaatst?

Los daarvan heeft hij het over een "vooral erg slechte en zeer wantrouwige service" *, waaruit je dus zou mogen concluderen dat hij in ieder geval met ze te maken heeft gehad.

* aanhalingstekens dit keer om een citaat aan te geven

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

En het vervolgens lekker onderbouwd heeft. NEE en ik werk er niet :wink:

Barman

bprosman schreef:En het vervolgens lekker onderbouwd heeft. NEE en ik werk er niet :wink:
Onderbouwd heeft hij helemaal niets. Prima reden dus om het onderwerp met rust te laten, i.p.v het bewogen bedrijf te gaan spelen.

Misschien moet jij er dus maar gaan werken :wink:

Gesloten